Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 7. mar 2019, 15:22

Rapfisk skrev:
Misantropen skrev:Advarsel om at godbidder af tørret kød kan gøre hunde kronisk syge:
https://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyhed ... idder.aspx

Mon det også gælder naturlige godbidder og snacks med tørret kød? :panik: Eller er det kun tørret kød der er forarbejdet og tilsat ting og sager?

Som jeg har hørt det, gælder det kun tørret kød fra Kina?

Jeg kan ikke blive klog på det.

Hvis man nu vidste hvad det præcis er der er skadeligt ville det være nemmere at undgå. Når det er så uvist som nu er der vel heller ingen garantier for at det ikke også kan findes i tørfoder og andre typer godbidder?
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zombie » 10. mar 2019, 10:25

På onsdag skal Trillo have taget røntgen af sine hofter. Hun har ikke smerter, men går lidt skævt og kompenserer. Jeg håber, det kan fikses med kiropraktor, men forventer ikke de bedste hofter, når hun boede de første 2 år af sit liv som gadehund.
Det er jo en af de ting, man må tage med, når man får sådan en hund.

Planen er en god lang tur inden hun lægges i narkose kl 11, og så henter jeg ladcyklen med tæppe i bunden og en varm dyne til hjemturen.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 10. mar 2019, 21:04

Yngsteknægten og svigerdatter udbeder sig råd til, hvordan man får en urin prøve fra deres hun-hund.


Mit umiddelbare forslag var at have en handske på den ene hånd og en skål, der er blevet kogt af med på morgen-turen? :gruble: :genert:


Gode råd modtages gerne :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 10. mar 2019, 21:10

icelady skrev:Yngsteknægten og svigerdatter udbeder sig råd til, hvordan man får en urin prøve fra deres hun-hund.


Mit umiddelbare forslag var at have en handske på den ene hånd og en skål, der er blevet kogt af med på morgen-turen? :gruble: :genert:


Gode råd modtages gerne :D

En suppeske og en beholder der kan lukke tæt :)

Min erfaring med tæver er at de har det med ikke at ville tisse hvis man er bukket for meget ned tæt på dem. Men en suppeske kan man holde lidt mere afstand og så få den listet ind :lol:
2
...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 10. mar 2019, 21:11

icelady skrev:Yngsteknægten og svigerdatter udbeder sig råd til, hvordan man får en urin prøve fra deres hun-hund.


Mit umiddelbare forslag var at have en handske på den ene hånd og en skål, der er blevet kogt af med på morgen-turen? :gruble: :genert:


Gode råd modtages gerne :D

Brug en dyb grydeske. Et langt skaft/håndtag er handy :santa2:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 10. mar 2019, 21:47

Jeg har videregivet det med grydeskeen og et langt skaft :D


Mange tak :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 10. mar 2019, 22:30

Det er simpelthen umuligt at forudse hvad man lærer når man logger ind på debatten :lol:
6
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 10. mar 2019, 23:50

icelady skrev:Jeg har videregivet det med grydeskeen og et langt skaft :D


Mange tak :)

Altså en grydeske med et langt skaft, ikke som i et kosteskaft fx :D
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Ladysparrow » 27. mar 2019, 09:08

Vores 3 katte er vidt forskellige små personligheder - men de er overraskende nemme hvad angår foder og kattesand. Alle 3 får Purenatural Duck tørfoder og så vår de 2 huskatte vådfoder som snack - vores mainecoon gider kun tørfodret og så en tørsnack med blåbær og havtorn. Kattesand er af mærket Compact Care uparfymeret. Kattemaden køber vi i 10 kgs sække og sandet i 14 kgs sække.

Hvad bruger i andre til jeres katte?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30205

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 27. mar 2019, 10:03

Vores to, der jo er 100 % udekatte, har bare det billigste klumpende kattegrus fra netto, i deres kattebakke nede i vaskekælderen. Det er ikke meget de bruger den, da de er ude det meste af tiden.
Af foder får de Smilla tørkost til neutraliserede katte, købt hos zooplus og så deler de et "brev" vådfoder morgen og aften. Det er primært kitekat, også købt hos zooplus.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 27. mar 2019, 12:26

Ladysparrow skrev:Vores 3 katte er vidt forskellige små personligheder - men de er overraskende nemme hvad angår foder og kattesand. Alle 3 får Purenatural Duck tørfoder og så vår de 2 huskatte vådfoder som snack - vores mainecoon gider kun tørfodret og så en tørsnack med blåbær og havtorn. Kattesand er af mærket Compact Care uparfymeret. Kattemaden køber vi i 10 kgs sække og sandet i 14 kgs sække.

Hvad bruger i andre til jeres katte?


Olivers betonite uparfumeret kattegrus (sand), vi begyndte med det mærke da de var killinger og det fungerer super.

Af mad får indekattene råfoder/BARF, det fungerer bare. Ingen tandproblemer, smuk pels, der ikke fælder, lugtfri lort og nærmest intet af det (da katten optager ca 95% af maden) og samtidig får de masser af væske via maden, så chancen for nyreproblemer senere hen er også mindre.

Udekattene får Porta21 holistic kattefoder, der har en fornuftig sammensætning af de indholdsstoffer som katte har brug for plus det er GMO-/hormon-/-tilsætningsstoffrit. Og så æder de masser af mus, så lidt BARF får de også, plus de får de kødrester der er tilbage fra indekattene.

Af godbidder får de alle Cosma frysetørrede snacks med fisk/kylling/and/oksekød - de er fuldstændig vilde med dem, så vi køber sjældent andre typer.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Fru Sunshine » 28. mar 2019, 05:48

Vi bruger Royal Canin Regular Sterilised 7+, som de elsker. Deres guf er mest de der stænger eller Whiskas-hapser. Sidstnævnte får de dog yderst sjældent efterhånden, for de går helt amok, når vi åbner sådan en bøtte.
De bruger ikke kattebakke. De har et hjørne af haven, de skider i.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Mi55y » 28. mar 2019, 07:13

Vi bruger Biokats micro kattegrus. Hun kan være slem til at slæbe det med sig, så det skal gerne være så fint som muligt.

Hun er en doven steriliseret tyksak, så hun får nøje afmålt Royal Canin Satiety Support Weight Management.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 472
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1408

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf MissIce » 30. mar 2019, 19:21

Klippet fra en anden tråd...

TinaW skrev:
MissIce skrev:
TinaW skrev:
MissIce skrev:At vores hund ikke er på toppen, og vi kan ikke rigtig gennemskue, hvad der er galt. Han virker ikke til at have ondt noget bestemt sted, men han hænger med mulen og orker ingenting. Dog spiser han normalt (når han orker gå ud til madskålen) og kommer også af med det han skal. Han er bare en rigtig hængemule :( Hvis ikke det bliver bedre må vi en tur omkring dyrlægen :(


Hvor gammel er hunden?
Vores den ældste havde enten en lille blodprop eller mindre hjerneblødning her for en måneds tid siden.
Kendte man hende ikke, så ville man ikke vide, at der var noget galt, andet end hun virkede uoplagt, ikke rigtigt gad gå tur osv.
Hun fik en binyrebarkhormon indsprøjtning og kom på piller i 4 dage og allerede nogle timer efter hun fik indsprøjtningen, var hun væsentligt friskere.


Han er 12 år.
Han nøs temmelig mange gange torsdag og fredag (han kan ikke tåle korn i foderet pga. allergi, så vi tror at nyseriet var pga noget i luften). Så vi hælder til, at han har fået hold i nakken. Han løfter ikke hovedet, og kan ikke rigtig finde hvile... Det virker som om, at han ikke kan finde den rigtige stilling at ligge i. Han vil helst ikke hoppe ned, men har ikke noget problem med at hoppe op. Vi ser lige tiden an, og bliver det ikke bedre, må han undersøges af dyrlægen.

Men tak for tippet - det vil jeg lige have i baghovedet :gogo:


Vores ville heller ikke rigtigt løfte hovedet.
Om natten vågnede jeg ved, at hun kom med et “skrig”.
Håber det bare er hold i nakken, måske metacam kan hjælpe?


Hvad er Metacam? Er det noget smertestillende? Og fås det i håndkøb, eller er det på recept?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30205

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 30. mar 2019, 19:24

MissIce skrev:Klippet fra en anden tråd...

TinaW skrev:
MissIce skrev:
TinaW skrev:
MissIce skrev:At vores hund ikke er på toppen, og vi kan ikke rigtig gennemskue, hvad der er galt. Han virker ikke til at have ondt noget bestemt sted, men han hænger med mulen og orker ingenting. Dog spiser han normalt (når han orker gå ud til madskålen) og kommer også af med det han skal. Han er bare en rigtig hængemule :( Hvis ikke det bliver bedre må vi en tur omkring dyrlægen :(


Hvor gammel er hunden?
Vores den ældste havde enten en lille blodprop eller mindre hjerneblødning her for en måneds tid siden.
Kendte man hende ikke, så ville man ikke vide, at der var noget galt, andet end hun virkede uoplagt, ikke rigtigt gad gå tur osv.
Hun fik en binyrebarkhormon indsprøjtning og kom på piller i 4 dage og allerede nogle timer efter hun fik indsprøjtningen, var hun væsentligt friskere.


Han er 12 år.
Han nøs temmelig mange gange torsdag og fredag (han kan ikke tåle korn i foderet pga. allergi, så vi tror at nyseriet var pga noget i luften). Så vi hælder til, at han har fået hold i nakken. Han løfter ikke hovedet, og kan ikke rigtig finde hvile... Det virker som om, at han ikke kan finde den rigtige stilling at ligge i. Han vil helst ikke hoppe ned, men har ikke noget problem med at hoppe op. Vi ser lige tiden an, og bliver det ikke bedre, må han undersøges af dyrlægen.

Men tak for tippet - det vil jeg lige have i baghovedet :gogo:


Vores ville heller ikke rigtigt løfte hovedet.
Om natten vågnede jeg ved, at hun kom med et “skrig”.
Håber det bare er hold i nakken, måske metacam kan hjælpe?


Hvad er Metacam? Er det noget smertestillende? Og fås det i håndkøb, eller er det på recept?


Det er smertestillende. På recept.
Vi plejer dog gerne at have noget til overs, hvis et af dyrene er blevet behandlet, så jeg har for det meste lidt på lager.
0

Tilbage til "Kæledyr"