Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 24. jun 2019, 07:44

TinaW skrev:Jeg har mere eller mindre opgivet at se tilløber katten igen. Der har ikke været skyggen af ham (hvis man ser bort fra at min mand og søn mener at have set et glimt af ham) siden i tirsdags.
Det går mig noget på, da hele planen med at indfange og få ham neutraliseret mm jo var, at hans liv skulle blive lidt mere fredeligt og sikkert, end som intakt hankat.


Øv hvor er det bare synd for både ham og jer! Desværre er det jo risikoen man løber, når man foretager den slags "overgreb" (forstå mig ret). Vores dyrlæge advarede os om, at den slags katte kan finde på at løbe over stok og sten, når de har været igennem både dyrlægetur og blive holdt inde. Jeg håber virkelig han vender tilbage til jer!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 24. jun 2019, 08:04

Pandesteg skrev:
TinaW skrev:Jeg har mere eller mindre opgivet at se tilløber katten igen. Der har ikke været skyggen af ham (hvis man ser bort fra at min mand og søn mener at have set et glimt af ham) siden i tirsdags.
Det går mig noget på, da hele planen med at indfange og få ham neutraliseret mm jo var, at hans liv skulle blive lidt mere fredeligt og sikkert, end som intakt hankat.


Øv hvor er det bare synd for både ham og jer! Desværre er det jo risikoen man løber, når man foretager den slags "overgreb" (forstå mig ret). Vores dyrlæge advarede os om, at den slags katte kan finde på at løbe over stok og sten, når de har været igennem både dyrlægetur og blive holdt inde. Jeg håber virkelig han vender tilbage til jer!


Jeg har en bekendt, der fik to katte gennem kattens værn, også sådan nogle halvvilde nogle, der var indfanget og neutraliseret. Efter en uges tid, lukkede hun dem ud og den ene løb også væk, så hurtigt den kunne. Den dukkede dog op igen efter ca. 3 uger.
Og ja, det er da et overgreb, set fra kattens synspunkt, i det den jo ikke ved, at det på sigt vil være bedst for den.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 24. jun 2019, 08:22

TinaW skrev:
Pandesteg skrev:
TinaW skrev:Jeg har mere eller mindre opgivet at se tilløber katten igen. Der har ikke været skyggen af ham (hvis man ser bort fra at min mand og søn mener at have set et glimt af ham) siden i tirsdags.
Det går mig noget på, da hele planen med at indfange og få ham neutraliseret mm jo var, at hans liv skulle blive lidt mere fredeligt og sikkert, end som intakt hankat.


Øv hvor er det bare synd for både ham og jer! Desværre er det jo risikoen man løber, når man foretager den slags "overgreb" (forstå mig ret). Vores dyrlæge advarede os om, at den slags katte kan finde på at løbe over stok og sten, når de har været igennem både dyrlægetur og blive holdt inde. Jeg håber virkelig han vender tilbage til jer!


Jeg har en bekendt, der fik to katte gennem kattens værn, også sådan nogle halvvilde nogle, der var indfanget og neutraliseret. Efter en uges tid, lukkede hun dem ud og den ene løb også væk, så hurtigt den kunne. Den dukkede dog op igen efter ca. 3 uger.
Og ja, det er da et overgreb, set fra kattens synspunkt, i det den jo ikke ved, at det på sigt vil være bedst for den.


Nej nemlig. Vi havde jo to vildkatte, som var blevet udsat for mishandling af mennesker og selvom vi holdt dem inde i flere uger inden vi lukkede dem ud så rendte den ene alligevel væk og vi har ikke set ham siden. Så synd, men man gør jo det bedste man kan og chancen for han alligevel kommer tilbage til jer er der jo fortsat.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Maoam » 25. jun 2019, 11:43

Jeg har accepteret, at hun hun bestemmer herhjemme, og har købt en appropos-dørmåtte :lol:

Billede
5
Love, love, peace, peace :pompom:
Ava
Indlæg: 115
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Ava » 25. jun 2019, 11:54

Maoam skrev:Jeg har accepteret, at hun hun bestemmer herhjemme, og har købt en appropos-dørmåtte :lol:

Billede


Hvor har du købt den?

Den passer også præcis herhjemme :lol: :lol: :dåne:
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Maoam » 25. jun 2019, 12:08

Ava skrev:
Maoam skrev:Jeg har accepteret, at hun hun bestemmer herhjemme, og har købt en appropos-dørmåtte :lol:

Billede


Hvor har du købt den?

Den passer også præcis herhjemme :lol: :lol: :dåne:


Jeg har købt den direkte fra Kina til 57 kr. inklusiv fragt.

https://www.aliexpress.com/item/3293458 ... 5c4eiipDBZ
0
Love, love, peace, peace :pompom:
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 7. jul 2019, 15:13

Jeg kondolerer :kram:

Jeg tror det er helt normalt at man reagerer stærkere på de hunde man mister som voksen, end som barn.

Som voksen har man ikke bare haft (og kan huske) hunden gennem hele livet: fra den var en lille hvalp, som unghund, voksen og til sidst som gammel; man har også stået med al arbejdet og haft ansvaret for om den trives eller ej - noget der gør at der bliver knyttet stærke bånd mellem hund og ejer.

Derudover synes jeg at en hund fylder mere som voksen end som barn. Man snakker med, går tur og fodrer hunden når man står op og gentager det hele når man kommer hjem og ved sengetid - ofte krydret med leg eller hyggeligt sofasamvær. Som barn var min oplevelse at hunden mere var noget der bare var der; man var ikke bevidst om den på samme måde som en voksen er. Tror at man som barn er mere sammen med “konceptet hund” end den specifikke hund og dennes specielle personlighed.

Jeg frygter allerede den dag, jeg må sige farvel til min hund, selvom der forhåbentlig går mange år endnu.
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zombie » 8. jul 2019, 09:17

SAGA skrev:Jeg har mistet min hund og her er ulideligt stille. Jeg savner hende så meget at jeg ikke kan holde ud at være alene. Jeg aner ikke hvor jeg skal gøre af mig selv, og sådan har jeg aldrig haft det før.

Saga var min første hund, som voksen, men jeg mindes ikke at jeg havde en konstant tomhedsfølelse, da min barndomshund blev aflivet.

Jeg kan ikke finde hoved og hale i mine følelser. Nogle dage har jeg lyst til at få hund igen med det samme, bare fordi jeg savner den hverdag jeg havde med Saga.
Andre dage kan jeg ikke holde tanken om en ny hund ud.

Hvor lang tid gik der før i fik en ny hund?


Jeg mistede min Taiki efter et sygdomsforløb og hans død var temmelig voldsom. Der gik et halvt år, før jeg stille og roligt begyndte at kigge, og endnu 3 måneder derefter, før jeg fandt Trillo og fik lavet forberedelser til hendes indflyt.

Jeg fandt så en helt anden type hund, da jeg havde brug for noget helt andet. Hver gang jeg mødte hunde af hans race, fik jeg det rigtig træls og den dag i dag får jeg et stik i hjertet.
Jeg savner ham stadig vildt, selvom jeg umuligt kunne have haft Trillo samtidig med ham. Men jeg elsker også Trillo til skyerne og får det helt sikkert lige så slemt med hende.

At jeg skal have hund igen efter Trillo er sikkert, men det er også fordi jeg er blevet bidt af arbejdet med rescues. At arbejde med empowerment osv.

PS.
Det hjalp på processen at passe hunde for folk. Det var andres hunde, så jeg forholdt mig ikke til dem på samme måde og blev mindet om gode og mindre gode ting ved hundelivet.
Havde nogle venner, hvis hunde jeg bare kunne låne, så det gjorde jeg engang imellem. Bare til en tur eller en aftens hygge hvis deres menneske skulle ud.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zombie » 8. jul 2019, 18:12

SAGA skrev:
Zombie skrev:
SAGA skrev:Jeg har mistet min hund og her er ulideligt stille. Jeg savner hende så meget at jeg ikke kan holde ud at være alene. Jeg aner ikke hvor jeg skal gøre af mig selv, og sådan har jeg aldrig haft det før.

Saga var min første hund, som voksen, men jeg mindes ikke at jeg havde en konstant tomhedsfølelse, da min barndomshund blev aflivet.

Jeg kan ikke finde hoved og hale i mine følelser. Nogle dage har jeg lyst til at få hund igen med det samme, bare fordi jeg savner den hverdag jeg havde med Saga.
Andre dage kan jeg ikke holde tanken om en ny hund ud.

Hvor lang tid gik der før i fik en ny hund?


Jeg mistede min Taiki efter et sygdomsforløb og hans død var temmelig voldsom. Der gik et halvt år, før jeg stille og roligt begyndte at kigge, og endnu 3 måneder derefter, før jeg fandt Trillo og fik lavet forberedelser til hendes indflyt.

Jeg fandt så en helt anden type hund, da jeg havde brug for noget helt andet. Hver gang jeg mødte hunde af hans race, fik jeg det rigtig træls og den dag i dag får jeg et stik i hjertet.
Jeg savner ham stadig vildt, selvom jeg umuligt kunne have haft Trillo samtidig med ham. Men jeg elsker også Trillo til skyerne og får det helt sikkert lige så slemt med hende.

At jeg skal have hund igen efter Trillo er sikkert, men det er også fordi jeg er blevet bidt af arbejdet med rescues. At arbejde med empowerment osv.

PS.
Det hjalp på processen at passe hunde for folk. Det var andres hunde, så jeg forholdt mig ikke til dem på samme måde og blev mindet om gode og mindre gode ting ved hundelivet.
Havde nogle venner, hvis hunde jeg bare kunne låne, så det gjorde jeg engang imellem. Bare til en tur eller en aftens hygge hvis deres menneske skulle ud.

Det var også voldsom med Saga. Hun gik i kramper pga en formodet hjerneblødning og reagerede ikke på medicinen. Hun var indlagt natten over og da hun ikke reagerede på medicinen så valgte jeg at give hende fred.
Jeg arbejder med dyr til dagligt men jeg kan mærke at jeg ikke er klar til at tage imod en anden hund. Det føles helt forkert. Det føles som om jeg går bag Sagas ryg eller sådan en spøjs følelse, når jeg tænker den. Jeg har ingen veninder med hund som bor i nærheden, men jeg hygger mig med min venindes heste. De hjælper og giver mig noget andet at tænke på <3

Ps:
En har spurgt i en grønt kort, hvilken race hund var. Hendes mor var en Sheltieblanding. Faren er ukendt, hun er internathund og hendes baggrund er ukendt.


Taiki havde arvæv i hjernen efter meningitis som hvalp. Som voksen udviklede han epilepsi og døde under et grand mal/stort anfald, af en hjerneblødning også. Det var dog så tydeligt, at han ikke stod til at redde. Dyrlægen sagde, han ville dø i løbet af et par timer, men jeg valgte at give ham fred med det samme, derhjemme i min seng. Jeg var for bange for, at han led eller var bange, selvom han var lammet og dyrlægen sagde, han var "væk".

Jeg fik først rigtig ro, da jeg indså, at jeg havde været igennem et traume. Og hør lige, jeg er ikke nogen sart viol. Jeg har både slåsset med policen foran Ungeren, tævet en voldtægtsfyr (vild ungdom) og været indlagt på diverse psykiatriske afdelinger i over et år, med hvad dertil hører af oplevelser, tvang, psykoser, andre patienters psykoser osv. Jeg er fucking hårdfør, er det jeg vil sige, men at opleve min hund gå i krampe, og skulle sige farvel for tidligt, er det værste jeg nogensinde har prøvet af alle nederen ting, jeg har prøvet.

Jeg må hands down sige, jeg elsker min hund som et barn, selvom jeg ved det ikke er et barn og der ikke ellers er nogen sammenligning. Hele mit liv drejer sig om det at være hundeejer; hvor jeg bor, mit job/timerne, hvornår jeg kan tage til fest og hvornår ikke, valg af kæreste/mand (gik fra min eks, fordi han var en idiot over for min nuværende hund)... Det er jo helt vildt, egentlig, når man tænker over det, men det handler jo bare om, at indrette sig så det kan lade sig gøre at have hund.

Der er sådan en tomhed bagefter, og tristhed. Og jeg ville ikke have en hund, jeg ville have Taiki. Alle hunde var dumme, fordi de ikke var Taiki. Men så begyndte de at være søde nok, så længe de tilhørte andre og jeg ikke skulle forholde mig til dem som mulige emner.

Jeg vidste ikke, jeg var klar, før jeg faldt over Trillos annonce. Da jeg så mødte hende første gang, var hun bare min hund. Jeg ved ikke lige, hvad der skete der. Tror bare timingen og hunden var rigtig.

(Jeg købte alt fra nyt, det var for weird at give hende Taikis seng og legetøj osv. Kurven gav jeg væk, legetøjet ligger i en kasse med hans hvalpebog og andre ting.)
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf DenBruneMunk » 12. jul 2019, 13:43

Er folk sindsyge?

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2019-07-12 ... et-forkert

Hvis bare det også blev standard at folk har dashcam i forruden i fremtiden, så vil sådanne episoder have større chance for ikke at ske, eller i hvert fald kan man tage dem som gør det i at dumme sig så vildt.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 12. jul 2019, 13:51

..
Senest rettet af Misantropen 26. apr 2022, 14:15, rettet i alt 1 gang.
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf D.itsen » 12. jul 2019, 14:02

DenBruneMunk skrev:Er folk sindsyge?

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2019-07-12 ... et-forkert

Hvis bare det også blev standard at folk har dashcam i forruden i fremtiden, så vil sådanne episoder have større chance for ikke at ske, eller i hvert fald kan man tage dem som gør det i at dumme sig så vildt.

:cuss: :trist: Den type ville næppe rejse sig igen, hvis min kæreste kom på tværs af dem. Så lad dog være med at få dyr, det er sgu da ikke så svært. Eller aflever dem på internat. Kæft, nogle røvhuller.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 12. jul 2019, 16:08

D.itsen skrev:
DenBruneMunk skrev:Er folk sindsyge?

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2019-07-12 ... et-forkert

Hvis bare det også blev standard at folk har dashcam i forruden i fremtiden, så vil sådanne episoder have større chance for ikke at ske, eller i hvert fald kan man tage dem som gør det i at dumme sig så vildt.

:cuss: :trist: Den type ville næppe rejse sig igen, hvis min kæreste kom på tværs af dem. Så lad dog være med at få dyr, det er sgu da ikke så svært. Eller aflever dem på internat. Kæft, nogle røvhuller.

Det mest chokerende er Dyrenes Værns reaktion ...Desværre ligner det cases, vi oplever måske en gang hver fjortende dag... Altså WTF - hvordan pokker kan det være noget som folk gør jævnligt :nerve:

Jeg kan faktisk godt have forståelse for folk der afliver med en skarp spade eller på anden effektiv vis. Jeg kan såmænd også godt sætte mig ind i at nogen folk bilder sig selv ind, at det er fint nok at efterlade katte ude i naturen, fordi de jo nok godt kan klare sig.

Men hvordan pokker får flere mennesker ideen til at kaste killinger ud af en kørende bil: chancen for overlevelse er minimal, risikoen for død er ikke garanteret, til gengæld er der næsten sikker gevinst for store smerter for dyret - men hvis man virkelig var en sadist der nød at mishandle uskyldige dyr, ville man vel vælge en form hvor man kunne “følge” smerten. Så hvem pokker gør den her slags ting :forvirret:
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 12. jul 2019, 19:01

Jeg har ingen forståelse overhovedet for, at folk vælger at aflive deres killinger selv. Så få dog for pokker neutraliseret din(e) kat(te) hvis ikke du ønsker killinger. Tag ansvar for de dyr du har anskaffet dig!
6
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf RavenClaw » 25. jul 2019, 17:12

Min Leia har fået en kæreste, som hun har set i en måneds tid. Han er tilløber og er ret hærget at se på, ikke skadet eller noget, men han har nogle bare pletter og er meget sky. Jeg bestikker ham lidt med kylling engang imellem, når jeg giver Leia lidt lækkert. Desværre er det ikke lykkedes os at komme til ham endnu.

Men han er så god med killingerne. Han render rundt med dem i haven, selv når hun ikke selv er med. Det er så sødt at se, at hun har fundet sig en herre, som er med på at være bonusfar. Han får lov til at blive her, hvis han vil :lun:

Jeg tror også, at han er far til den adopterede killing, den der er blind på det ene øje. De har nemlig samme farve, og han mangler selv en pupil på det højre øje.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Kæledyr"