Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16959
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21082

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 30. okt 2018, 14:53

LadyFox skrev:
Misantropen skrev:Hvor er det dog irriterende det skal være så besværligt at finde nogle pæne og praktiske vinterdækkener til hunde :cuss: Jeg gider ikke iklæde min hund et dækken med grimme mønstrer, farver og detaljer bare fordi han har svært ved at holde varmen :rulle:

Når jeg så finder et der lever op til mine krav om et enkelt udseende, og tilmed er varmende, praktisk, i et åndbart, ikke larmende materiale og uden hætte, så er det udsolgt i den rette størrelse :sur:

Det er jo meget forskelligt hvad der sidder godt på forskellige hunde, hvor meget varme de har brug for, hvor aktive de er på tur osv. Osv. Så dækkener er svære synes jeg, jeg har ikke tal på hvor mange dækkener jeg har enten leveret tilbage, eller doneret til hjemløse hunde pga. Fejlkøb. Så jeg vil være forsigtig med at anbefale noget, men altså, jeg har før været glad for Back on track.

Ja. Det var også mere det at det er svært at finde pæne, enkle dækkener. Jeg kan godt finde nogle der formegentlig vil kunne fungere, men så er de med leopardprint, i neonfarver, med hætte, har unødvendige detaljer eller grimme mønstre/motiver :tie:

Back on Track har jeg kigget på flere gange de sidste par år, men der er noget ved deres vinterdækkener der ikke tiltaler mig, uden jeg lige kan sætte fingeren på hvad det konkret er.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 2. nov 2018, 17:02

Dmitra skrev:TAG


Hvordan er støjniveauet på gøjerne? Jeg er med på at de absolut ikke er lydløse, men jeg synes at det er svært at vurdere hvor meget sådan nogle egentlig larmer, jeg synes folk er meget uenige i deres beskrivelse, og nogle får det til at lyde som om at de LARMER. Men du bor i lejlighed gør du ikke?
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 2. nov 2018, 17:36

Dmitra skrev:
LadyFox skrev:
Dmitra skrev:TAG


Hvordan er støjniveauet på gøjerne? Jeg er med på at de absolut ikke er lydløse, men jeg synes at det er svært at vurdere hvor meget sådan nogle egentlig larmer, jeg synes folk er meget uenige i deres beskrivelse, og nogle får det til at lyde som om at de LARMER. Men du bor i lejlighed gør du ikke?


Det er svært at forklare helt. Men altså de kan høres, ikke så meget når de bare snakker eller synger, det er forholdsvist fredeligt, men dog alligevel af en hvis volume. De skriger også når de snakker sammen og bliver overivrige, det kan til tider være virkelig belastende, fordi det er meeeeega skingert, tror dog med tiden at de kan lære at kontrolere det bedre. De gør alle 3 ting dagligt, hvor meget af det ene eller andet er forskelligt fra dag til dag, men de er stille (de fleste dage) også, nogle dage mere end andre, nogle dage siger de nærmest ikke et pip.
Ja, jeg bor i lejlighed og jeg er nogle gange bange for om de generer underboen, men jeg ser hende nærmest dagligt i opgangen og hun har ikke givet udtryk for noget.


Tak :) Det gav et meget fint billede, og jeg tror dine dværge opføre sig meget som jeg havde forstillet mig.

Det er ikke fordi jeg skal have fugle sådan i den nærmeste fremtid, men en eller anden dag så flytter der nogle ind igen, jeg savner at have fugle.
Valget af undulater i sin tid bundede mest i støjniveauet, og så det at jeg et vokset op med undulater, men i virkeligheden så ville jeg gerne have haft nogle af de mere temperamentsfulde papegøjer, selvom, især, Hector nu også godt kunne være noget af en gnavpot.

Nu kender jeg dog naboerne bedre, og de er generelt ikke nogle der klager og har en fin tolerance overfor lidt lyd fra kæledyr, dem der boede her før havde en temmelig gøende hund og var samtidig ikke upopulære i opgangen.
Jeg tror de er meget large så længe det ikke er sådan en konstant larm. Fordelen ved fugle hos mig er at de blive puttet tidligt, så det ville i hvert fald ikke være fordi de larmede i det tidsrum lejekontrakten siger at man skal tage hensyn :)
0
...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Fru Sunshine » 5. nov 2018, 20:47

icelady skrev:Jeg tror min bette Misty er begyndt at drømme. :gruble: (Hvis katte kan det)


Hun er begyndt, når hun sover, pludselig at ligge og miauve, med en meget høj tone, og i et mønster, hun kun bruger, når hun sover.

Hun løfter ikke hovedet, hun åbner ikke øjnene; hun begynder bare at miave ud af det blå.

Det gør min Fabian også. Og så spjætter han i søvne.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 5. nov 2018, 21:19

Fru Sunshine skrev:
icelady skrev:Jeg tror min bette Misty er begyndt at drømme. :gruble: (Hvis katte kan det)


Hun er begyndt, når hun sover, pludselig at ligge og miauve, med en meget høj tone, og i et mønster, hun kun bruger, når hun sover.

Hun løfter ikke hovedet, hun åbner ikke øjnene; hun begynder bare at miave ud af det blå.

Det gør min Fabian også. Og så spjætter han i søvne.




Det gør hun så ikke. Hun ligger bomstille, men ligger bare og miaver.


De første par gange var jeg sådan "Hvad sker der lige her? :forvirret: ", men altså...hun viser jo ikke tegn på at være syg/utryg eller noget.

Så nu er det bare endnu af de sære ting, katte gør :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 6. nov 2018, 00:00

Mht jakker til hunde, er jeg glad for chilly dogs: https://www.doggyboho.co.uk/shop/great- ... -dog-coat/

Jeg tror desværre ikke at de forhandles i DK.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 6. nov 2018, 00:03

TinaW skrev:
Misantropen skrev:Hvor er det dog irriterende det skal være så besværligt at finde nogle pæne og praktiske vinterdækkener til hunde :cuss: Jeg gider ikke iklæde min hund et dækken med grimme mønstrer, farver og detaljer bare fordi han har svært ved at holde varmen :rulle:

Når jeg så finder et der lever op til mine krav om et enkelt udseende, og tilmed er varmende, praktisk, i et åndbart, ikke larmende materiale og uden hætte, så er det udsolgt i den rette størrelse :sur:


Kig evt. på horze.dk eller hooks.dk, de har også et hundesortiment, udover deres rideudstyr.

Okay, det havde jeg aldrig overvejet selv, men de har jo et langt større udvalg end almindelige hundebutikker!
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16959
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21082

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 6. nov 2018, 00:14

Dmitra skrev:Gulvet hver eneste gang Borderlinegøjerne har været ude. De er virkelig glade for den bjælke, hvis ikke jeg finder en løsning ender de med at have gnavet igennem den. Man skulle tro det var Søren Spætte og hans kusine der var flyttet ind.


Øv, jeg håber ikke du skal sidde og spise lige under den bjælke :D :genert:

Kan hønse-/trådnet være en mulighed eller vil de bare se det som en ny siddeplads? Eller fiskenet, evt. det der helt tætte der kan minde om tyl, men i et stærkere materiale. Det skal jo bare ikke være noget de kan sidde fast i.
Senest rettet af Misantropen 6. nov 2018, 00:18, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16959
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21082

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 6. nov 2018, 00:16

avdotja skrev:Mht jakker til hunde, er jeg glad for chilly dogs: https://www.doggyboho.co.uk/shop/great- ... -dog-coat/

Jeg tror desværre ikke at de forhandles i DK.

De ser ellers pæne og gode ud.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 6. nov 2018, 00:20

Misantropen skrev:
avdotja skrev:Mht jakker til hunde, er jeg glad for chilly dogs: https://www.doggyboho.co.uk/shop/great- ... -dog-coat/

Jeg tror desværre ikke at de forhandles i DK.

De ser ellers pæne og gode ud.

De er helt fantastiske - især hvis du har en hund med myndelignende træk (jeg her ofte problemer med de normale jakker, da de både er for smalle over brystet og for korte over ryggen - og skal hun have en størrelse hvor de to ting passer, risikerer hun at få en bøde pga den nye burkalov).
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16959
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21082

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 6. nov 2018, 00:23

Misantropen skrev:
Dmitra skrev:Gulvet hver eneste gang Borderlinegøjerne har været ude. De er virkelig glade for den bjælke, hvis ikke jeg finder en løsning ender de med at have gnavet igennem den. Man skulle tro det var Søren Spætte og hans kusine der var flyttet ind.


Øv, jeg håber ikke du skal sidde og spise lige under den bjælke :D :genert:

Kan hønse-/trådnet være en mulighed eller vil de bare se det som en ny siddeplads? Eller fiskenet, evt. det der helt tætte der kan minde om tyl, men i et stærkere materiale. Det skal jo bare ikke være noget de kan sidde fast i.

Sådan noget her fx https://www.bauhaus.dk/catalogsearch/result/?q=Soldevæv
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16959
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21082

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 6. nov 2018, 00:32

avdotja skrev:
Misantropen skrev:
avdotja skrev:Mht jakker til hunde, er jeg glad for chilly dogs: https://www.doggyboho.co.uk/shop/great- ... -dog-coat/

Jeg tror desværre ikke at de forhandles i DK.

De ser ellers pæne og gode ud.

De er helt fantastiske - især hvis du har en hund med myndelignende træk (jeg her ofte problemer med de normale jakker, da de både er for smalle over brystet og for korte over ryggen - og skal hun have en størrelse hvor de to ting passer, risikerer hun at få en bøde pga den nye burkalov).

:D

Men ja, det er så også en del af det. Han er lidt mere "robust"/bred end mynder, men der er en masse modeller hvor målene ikke passer alligevel.

Målene på Hurttas dækkener passer umiddelbart, men jeg har ikke prøvet nogle af modellerne på ham så de kan jo sagtens sidde dårligt alligevel.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16959
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21082

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 7. nov 2018, 11:32

Dmitra skrev:
Misantropen skrev:
Misantropen skrev:
Dmitra skrev:Gulvet hver eneste gang Borderlinegøjerne har været ude. De er virkelig glade for den bjælke, hvis ikke jeg finder en løsning ender de med at have gnavet igennem den. Man skulle tro det var Søren Spætte og hans kusine der var flyttet ind.


Øv, jeg håber ikke du skal sidde og spise lige under den bjælke :D :genert:

Kan hønse-/trådnet være en mulighed eller vil de bare se det som en ny siddeplads? Eller fiskenet, evt. det der helt tætte der kan minde om tyl, men i et stærkere materiale. Det skal jo bare ikke være noget de kan sidde fast i.

Sådan noget her fx https://www.bauhaus.dk/catalogsearch/result/?q=Soldevæv


Det var faktisk måske ikke helt dumt. Det vil jeg undersøge nærmere. Tak. :)

Velbekomme.

Mon ikke de stadig vil kunne sidde på bjælken selvom de ikke kan bide i den? :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 7. nov 2018, 14:50

Dmitra skrev:
LadyFox skrev:
Dmitra skrev:
LadyFox skrev:
Dmitra skrev:TAG


Hvordan er støjniveauet på gøjerne? Jeg er med på at de absolut ikke er lydløse, men jeg synes at det er svært at vurdere hvor meget sådan nogle egentlig larmer, jeg synes folk er meget uenige i deres beskrivelse, og nogle får det til at lyde som om at de LARMER. Men du bor i lejlighed gør du ikke?


Det er svært at forklare helt. Men altså de kan høres, ikke så meget når de bare snakker eller synger, det er forholdsvist fredeligt, men dog alligevel af en hvis volume. De skriger også når de snakker sammen og bliver overivrige, det kan til tider være virkelig belastende, fordi det er meeeeega skingert, tror dog med tiden at de kan lære at kontrolere det bedre. De gør alle 3 ting dagligt, hvor meget af det ene eller andet er forskelligt fra dag til dag, men de er stille (de fleste dage) også, nogle dage mere end andre, nogle dage siger de nærmest ikke et pip.
Ja, jeg bor i lejlighed og jeg er nogle gange bange for om de generer underboen, men jeg ser hende nærmest dagligt i opgangen og hun har ikke givet udtryk for noget.


Tak :) Det gav et meget fint billede, og jeg tror dine dværge opføre sig meget som jeg havde forstillet mig.

Det er ikke fordi jeg skal have fugle sådan i den nærmeste fremtid, men en eller anden dag så flytter der nogle ind igen, jeg savner at have fugle.
Valget af undulater i sin tid bundede mest i støjniveauet, og så det at jeg et vokset op med undulater, men i virkeligheden så ville jeg gerne have haft nogle af de mere temperamentsfulde papegøjer, selvom, især, Hector nu også godt kunne være noget af en gnavpot.

Nu kender jeg dog naboerne bedre, og de er generelt ikke nogle der klager og har en fin tolerance overfor lidt lyd fra kæledyr, dem der boede her før havde en temmelig gøende hund og var samtidig ikke upopulære i opgangen.
Jeg tror de er meget large så længe det ikke er sådan en konstant larm. Fordelen ved fugle hos mig er at de blive puttet tidligt, så det ville i hvert fald ikke være fordi de larmede i det tidsrum lejekontrakten siger at man skal tage hensyn :)


Mit valg blev gjort udfra jeg ikke lige syntes det var tidspunktet til endnu en kanariefugl og så har jeg drømt om papegøjefugle i nogen tid nu. Jeg kan stadig savne Ibra, men det fede ved Henri og Daisy er mængden af personlighed de har, det er helt vildt. Lige dværgpapegøjer synes jeg dog næsten man skal have to, har de ikke været vant til andre kan det nok gå an men der er en grund til de kaldes "lovebirds" på engelsk og endda "gli inseparabile" (uadskillige) på italiensk, de gør næsten alt synkront og i par og er frygteligt sociale.


Det kan jeg godt forstå. Gøjerne har en hel del at byde på.
Jeg er klart fortaler for at papegøjer holdes i par. :)
0
...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16959
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21082

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 7. nov 2018, 18:02

Min ældste hund har været ved dyrlægen tidligere på ugen til tandrensning m.m. Han fik bl.a fjernet en tand så jeg har købt noget vådfoder til ham.

Min yngste hund, der ikke er kræsen og normalt er altædende, er vældig interesseret i det vådfoder og står også troligt ved mig ude i køkkenet når jeg hælder det op. Hun får lov til at slikke på skeen og nogle gange har hun fået et par skefulde, men satme nej om hun vil spise det! Hun snuser og slikker højest lidt på det, men spise det vil hun ikke.

På et tidspunkt begyndte hun i stedet at rulle sig i det, selvom det lå i på en tallerken. Wtf :forvirret: :lol:

Det var det samme tidligere på året da min ældste var blevet opereret. Jeg tænker lidt om det er fordi hun forbinder det vådfoder med noget usikkert? Hun kan jo både lugte og fornemme der er sket noget, selvom han er frisk. Tidligere på året blev han opereret to gange indenfor kort tid og selvom han også hurtigt kom sig, så var det to omfattende operationer som ændrede vores hverdag for en periode.

Jeg kan ikke komme på anden forklaring for førhen har hun gerne ville have vådfoder og hun er stadig helt tosset med fx leverpostej. Der er ikke noget fysisk galt med hende.

Har I oplevet noget lignende med jeres kæledyr?
0

Tilbage til "Kæledyr"