Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 12. jan 2018, 19:09

Min eksmand er genhuset pga brand og jeg har derfor hans kat i genhusning :D

Det går fint; han kommer godt ud af det med Misty og Viktor, og de leger endda sammen :D


Eneste minus.... han pisser...og han pisser rætti meget! :afro:

Jeg har 2 bakker i lejligheden; 2 hjørnetoiletter, som med kun Viktor og Mistys brug skiftes cirka hver fjerde dag.

Nu, hvor Bølle er her skal begge skiftes hver anden dag, fordi han drikker meget og dermed også tisser meget. Dvs både gruset bliver vådt, men samtidig er der også lugten fra hans tis.

(Det er ikke pga sygdom, men ganske enkelt fordi han er en stor kat. :) )


Jeg bruger normalt dette grus (købt i Maxizoo) til Viktor og Misty Billede



Jeg har så overvejet at skifte grus i den ene bakke, så mine katte stadig har Fit`Fun-gruset og Bølle noget andet, som ikke betyder der skal skiftes stort set hver anden dag.

Nogle gode forslag til grus?
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 14. jan 2018, 10:29

Hvad mener du med skifte grus dag? Altså skifter du alt gruset i bakkerne hver dag? Det lyder lidt vildt nemlig.

Jeg bruger grus fra Olivers - den grå uden parfume. Den hvide med parfume stinker virkelig og klumper sindssygt dårligt, så den vil jeg ikke anbefale.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Santa » 14. jan 2018, 10:43

Zonta skrev:Seriøst, hvorfor er hundedillere så ulækre? :badr: Synes hele området dernede er ret klamt. Haha.

Ditto!

Derfor, hunhund her!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 14. jan 2018, 11:14

Santa skrev:
Zonta skrev:Seriøst, hvorfor er hundedillere så ulækre? :badr: Synes hele området dernede er ret klamt. Haha.

Ditto!

Derfor, hunhund her!

Det er desværre lidt for sent nu :lol:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 14. jan 2018, 11:22

Pandesteg skrev:Hvad mener du med skifte grus dag? Altså skifter du alt gruset i bakkerne hver dag? Det lyder lidt vildt nemlig.

Jeg bruger grus fra Olivers - den grå uden parfume. Den hvide med parfume stinker virkelig og klumper sindssygt dårligt, så den vil jeg ikke anbefale.


Jeg er ening med pandestegt her, grus uden parfume, vi har prøvet flere af de produkter fra dyrehandlerne og de lidt dyre er generelt de bedste.
Jeg undrer mig også over du skifter det?

Er det ikke sådan noget grus der klumper og så kan du bare fjerne klumperne?
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 18. jan 2018, 22:06

Vores kat går noglegange med når vi går tur med hunden. Heldigvis er hun klog nok til at det er når vi går ned af grusvejen mod søen eller stien mod skolen. Og ikke så ofte ud på den rigtige vej.
Her til aften gik hun også med da jeg gik afsted med hunden. Jeg syntes det er så hyggeligt at hun også går med, så kommer hun trissende ca 10-15 meter bag os.

Når vi så kommer lidt for langt hen af grusvejen (den ender blindt og bliver til en sti op over et stykke græs) så stopper hun og “kalder” på os for hun vil ikke med længere op over græsset.

Og når vi så kommer tilbag kommer hun luskende ud fra buskene og følger med os hjem igen. :love:

Det er så hyggelig når hun kommer
6
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 19. jan 2018, 07:42

Studsgaard skrev:Vores kat går noglegange med når vi går tur med hunden. Heldigvis er hun klog nok til at det er når vi går ned af grusvejen mod søen eller stien mod skolen. Og ikke så ofte ud på den rigtige vej.
Her til aften gik hun også med da jeg gik afsted med hunden. Jeg syntes det er så hyggeligt at hun også går med, så kommer hun trissende ca 10-15 meter bag os.

Når vi så kommer lidt for langt hen af grusvejen (den ender blindt og bliver til en sti op over et stykke græs) så stopper hun og “kalder” på os for hun vil ikke med længere op over græsset.

Og når vi så kommer tilbag kommer hun luskende ud fra buskene og følger med os hjem igen. :love:

Det er så hyggelig når hun kommer


Det lyder total hyggeligt. Jeg havde sådan glædet mig til, at vores katte skulle være udenfor, nu hvor vi flytter fra 2-værelses lejlighed på 5. sal til en gård på landet. Desværre fortalte sælgerne af huset os, at næsten alle deres katte var blevet kørt over, selvom huset egentlig ligger godt tilbagetrukket fra vejen og der er marker i alle andre retninger. Så nu er planen at holde kattene inde og så få bygge noget løbegård til dem. Men det er jo bare ikke det samme. Alle de timer som vi kommer til at bruge i haven havde jeg glædet mig til at dele med dem. Men har nok stadig et lille håb om, at vi kan tage dem med ud i haven, når vi selv er derude og så holde lidt øje med dem og måske sørge for, at de ikke så nemt kan komme ned til vejen.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 19. jan 2018, 10:05

Pandesteg skrev:
Studsgaard skrev:Vores kat går noglegange med når vi går tur med hunden. Heldigvis er hun klog nok til at det er når vi går ned af grusvejen mod søen eller stien mod skolen. Og ikke så ofte ud på den rigtige vej.
Her til aften gik hun også med da jeg gik afsted med hunden. Jeg syntes det er så hyggeligt at hun også går med, så kommer hun trissende ca 10-15 meter bag os.

Når vi så kommer lidt for langt hen af grusvejen (den ender blindt og bliver til en sti op over et stykke græs) så stopper hun og “kalder” på os for hun vil ikke med længere op over græsset.

Og når vi så kommer tilbag kommer hun luskende ud fra buskene og følger med os hjem igen. :love:

Det er så hyggelig når hun kommer


Det lyder total hyggeligt. Jeg havde sådan glædet mig til, at vores katte skulle være udenfor, nu hvor vi flytter fra 2-værelses lejlighed på 5. sal til en gård på landet. Desværre fortalte sælgerne af huset os, at næsten alle deres katte var blevet kørt over, selvom huset egentlig ligger godt tilbagetrukket fra vejen og der er marker i alle andre retninger. Så nu er planen at holde kattene inde og så få bygge noget løbegård til dem. Men det er jo bare ikke det samme. Alle de timer som vi kommer til at bruge i haven havde jeg glædet mig til at dele med dem. Men har nok stadig et lille håb om, at vi kan tage dem med ud i haven, når vi selv er derude og så holde lidt øje med dem og måske sørge for, at de ikke så nemt kan komme ned til vejen.


Jeg kan godt forstå at i gerne vil have dem med ud nu mår i kommer til at bo sådan.
Jeg tænker også godt i kan lære dem lidt om hvor de må gå. Jeg ved godt det ikke er så let med katte, men hvis i kun tager dem med ud og går væk fra vejen, vil det også være den vej de lærer at gå. Vi bor ti meter fra den almindelige vej, og selvom det er i byen, så bor vi lige ved udkanten og folk kører stærkt her, vi har haft 4 katte hvor det kun er en der er blevet påkørt (og overlevede)
Vores hun går den anden vej eller går på fortovet hvis hun går ud mod vejen.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 19. jan 2018, 10:11

Studsgaard skrev:
Pandesteg skrev:
Studsgaard skrev:Vores kat går noglegange med når vi går tur med hunden. Heldigvis er hun klog nok til at det er når vi går ned af grusvejen mod søen eller stien mod skolen. Og ikke så ofte ud på den rigtige vej.
Her til aften gik hun også med da jeg gik afsted med hunden. Jeg syntes det er så hyggeligt at hun også går med, så kommer hun trissende ca 10-15 meter bag os.

Når vi så kommer lidt for langt hen af grusvejen (den ender blindt og bliver til en sti op over et stykke græs) så stopper hun og “kalder” på os for hun vil ikke med længere op over græsset.

Og når vi så kommer tilbag kommer hun luskende ud fra buskene og følger med os hjem igen. :love:

Det er så hyggelig når hun kommer


Det lyder total hyggeligt. Jeg havde sådan glædet mig til, at vores katte skulle være udenfor, nu hvor vi flytter fra 2-værelses lejlighed på 5. sal til en gård på landet. Desværre fortalte sælgerne af huset os, at næsten alle deres katte var blevet kørt over, selvom huset egentlig ligger godt tilbagetrukket fra vejen og der er marker i alle andre retninger. Så nu er planen at holde kattene inde og så få bygge noget løbegård til dem. Men det er jo bare ikke det samme. Alle de timer som vi kommer til at bruge i haven havde jeg glædet mig til at dele med dem. Men har nok stadig et lille håb om, at vi kan tage dem med ud i haven, når vi selv er derude og så holde lidt øje med dem og måske sørge for, at de ikke så nemt kan komme ned til vejen.


Jeg kan godt forstå at i gerne vil have dem med ud nu mår i kommer til at bo sådan.
Jeg tænker også godt i kan lære dem lidt om hvor de må gå. Jeg ved godt det ikke er så let med katte, men hvis i kun tager dem med ud og går væk fra vejen, vil det også være den vej de lærer at gå. Vi bor ti meter fra den almindelige vej, og selvom det er i byen, så bor vi lige ved udkanten og folk kører stærkt her, vi har haft 4 katte hvor det kun er en der er blevet påkørt (og overlevede)
Vores hun går den anden vej eller går på fortovet hvis hun går ud mod vejen.


Ja jeg tænker også, at vi må prøve noget i den stil, i hvert fald når vi selv er hjemme og er udenfor. Måske noget med noget seletøj og sådan. Det skal nok blive festligt :tie: Men jeg vil gøre alt for, at de ikke bliver kørt over.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf DenBruneMunk » 19. jan 2018, 22:31

hmmm,
Her i huset er der en udendørskat, som kommer ind lidt for ofte :)

Når hundene så leger med den, så accepterer katten ofte de slikker hende helt vildt i munden, og modsat så angriber(kalder jeg det) hun deres hals og nederste del af bryst og ben og bider (synes jeg i dem), og slikker dem i hele hovedet.

Nogen som observer samme mellem hund og kat hos jer? Hun er ikke altid lige glad for oplevelsen og løber, andre gange så svinger hun lige begge forben op omkring hunden og giver dem lidt nap i halsen og slikker dem hist og her. Er det en moderlig ting? Eller skal jeg bekymre mig for fremtiden? Endnu ingen er kommet til skade eller blevet syge osv...

Sjovt ser det dog ud, de kan ligge i sofaen og skiftevis gøre deres ting, som beskrevet.

Jeg glemte at skrive at hundens hale fløjter frem og tilbage, så det må være vild glæde :)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 20. jan 2018, 01:42

icelady skrev:Min eksmand er genhuset pga brand og jeg har derfor hans kat i genhusning :D

Det går fint; han kommer godt ud af det med Misty og Viktor, og de leger endda sammen :D


Eneste minus.... han pisser...og han pisser rætti meget! :afro:

Jeg har 2 bakker i lejligheden; 2 hjørnetoiletter, som med kun Viktor og Mistys brug skiftes cirka hver fjerde dag.

Nu, hvor Bølle er her skal begge skiftes hver anden dag, fordi han drikker meget og dermed også tisser meget. Dvs både gruset bliver vådt, men samtidig er der også lugten fra hans tis.

(Det er ikke pga sygdom, men ganske enkelt fordi han er en stor kat. :) )


Jeg bruger normalt dette grus (købt i Maxizoo) til Viktor og Misty


Jeg har så overvejet at skifte grus i den ene bakke, så mine katte stadig har Fit`Fun-gruset og Bølle noget andet, som ikke betyder der skal skiftes stort set hver anden dag.

Nogle gode forslag til grus?

Jeg aner virkelig ikke meget om katte, men måske en ekstra kattebakke også vil kunne hjælpe? Jeg mindes at have hørt at man bør have en bakke pr indekat, og i nogle tilfælde også en ekstra.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 20. jan 2018, 09:17

DenBruneMunk skrev:hmmm,
Her i huset er der en udendørskat, som kommer ind lidt for ofte :)

Når hundene så leger med den, så accepterer katten ofte de slikker hende helt vildt i munden, og modsat så angriber(kalder jeg det) hun deres hals og nederste del af bryst og ben og bider (synes jeg i dem), og slikker dem i hele hovedet.

Nogen som observer samme mellem hund og kat hos jer? Hun er ikke altid lige glad for oplevelsen og løber, andre gange så svinger hun lige begge forben op omkring hunden og giver dem lidt nap i halsen og slikker dem hist og her. Er det en moderlig ting? Eller skal jeg bekymre mig for fremtiden? Endnu ingen er kommet til skade eller blevet syge osv...

Sjovt ser det dog ud, de kan ligge i sofaen og skiftevis gøre deres ting, som beskrevet.

Jeg glemte at skrive at hundens hale fløjter frem og tilbage, så det må være vild glæde :)


Det lyder som den måde vores katte groomer hinanden på. Altså først vasker de lidt, så slås de og bider i hinanden, så vasker de lidt igen osv. Så tror kattens opførsel er helt normal og så længe både hund og kat hygger sig, så ville jeg ikke være nervøs :) katten skal i hvert fald nok skride, hvis dens grænser bliver overskredet.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 21. jan 2018, 20:55

Emma The Mermaid skrev:Jeg nåede at få den lille tilløber kastreret og det viste sig at han havde et hjem i nærheden. Han var blevet væk og havde været forsvundet i næsten en måned. Åbenbart smuttet ud af deres dør få dage efter de havde fået ham.

Min nabo mente det lignede deres nabos kat som de savnede.
Dejligt han er kommet hjem igen :)

Hvad siger de til kastrationen?
0
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 21. jan 2018, 21:00

Juki skrev:
icelady skrev:Min eksmand er genhuset pga brand og jeg har derfor hans kat i genhusning :D

Det går fint; han kommer godt ud af det med Misty og Viktor, og de leger endda sammen :D


Eneste minus.... han pisser...og han pisser rætti meget! :afro:

Jeg har 2 bakker i lejligheden; 2 hjørnetoiletter, som med kun Viktor og Mistys brug skiftes cirka hver fjerde dag.

Nu, hvor Bølle er her skal begge skiftes hver anden dag, fordi han drikker meget og dermed også tisser meget. Dvs både gruset bliver vådt, men samtidig er der også lugten fra hans tis.

(Det er ikke pga sygdom, men ganske enkelt fordi han er en stor kat. :) )


Jeg bruger normalt dette grus (købt i Maxizoo) til Viktor og Misty


Jeg har så overvejet at skifte grus i den ene bakke, så mine katte stadig har Fit`Fun-gruset og Bølle noget andet, som ikke betyder der skal skiftes stort set hver anden dag.

Nogle gode forslag til grus?

Jeg aner virkelig ikke meget om katte, men måske en ekstra kattebakke også vil kunne hjælpe? Jeg mindes at have hørt at man bør have en bakke pr indekat, og i nogle tilfælde også en ekstra.


Kom da helt væk fra den her :D


Efter snak med en dejlig ekspedient i Maxizoo købte vi Multifit Diamonds. Og indtil videre går det forrygende: Viktor bruger det også, men Misty vil absolut ikke :D

Ang et ekstra toilet; vi har overvejet det, men indtil videre er der ingen af dem, der ikke bruger bakke, så vi vil ikke investere i et mere.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 21. jan 2018, 21:14

Emma The Mermaid skrev:
LadyFox skrev:
Emma The Mermaid skrev:Jeg nåede at få den lille tilløber kastreret og det viste sig at han havde et hjem i nærheden. Han var blevet væk og havde været forsvundet i næsten en måned. Åbenbart smuttet ud af deres dør få dage efter de havde fået ham.

Min nabo mente det lignede deres nabos kat som de savnede.
Dejligt han er kommet hjem igen :)

Hvad siger de til kastrationen?

De sagde ikke rigtig noget. Jeg troede jo katten blev her og de ville selv havde gjort det inden han begyndte at komme ud. De ville betale for det men det sagde jeg nej til. Det havde været noget andet hvis de havde spurgt om jeg ville overtage katten.

Så er alt jo godt :D
0
...

Tilbage til "Kæledyr"