Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 3. maj 2018, 19:32

Vores ældste hund, har i dag været ved dyrlægen og fået fjernet tre knuder (fedtknuder) to vorter, fået renset tænder og klippet kløer. Hun har meget yderligt liggende blodkar i kløerne og de er normalt ikke til at få ret korte. Men nu hun alligevel var lagt under, så blev de kortet gevaldigt af.
Den ene af knuderne var efterhånden så stor, at den generede hende og så skulle den selvfølgelig fjernes. De to andre var nogle, der på sigt kunne gøre det samme. Hun er stadig ikke helt tip top, men har dog været ude og tisse mm.
Men hun er også en ældre dame, dog frisk af sin alder.
Så nu hvor hun ar gennemgået et grundigt service eftersyn, så har vi aftalt at hun holder mindst et par år endnu.
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 6. maj 2018, 19:42

Momo har jo nogle issues som jeg prøver at rette op på, blandt andet er han jo bange for cykler. I dag er vi nået så langt at vi kan følges med min eks der trækker sin cykel ved siden af. At han så stadig synes alle andre cykler er fandens værk, er så en anden snak. Jeg er så stolt af den lille mand.
3
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 11. maj 2018, 13:32

Nimbus har fået et nyt liv, som udendørs undulat, blandt en masse andre undulater og med minimal menneske kontakt, jeg er sikker på at han vil ELSKE det, og få et bedre liv, men hold nu kæft hvor er her stille uden fugle :(
0
...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 15. maj 2018, 07:12

Alkaia skrev:Jeg skal flytte i dag. Jeg kan se og mærke at Pjevs er påvirket af al postyret, og det er forståeligt nok.
Nu er hun også begyndt at tisse alle mulige steder, jeg tænker at det er en stresssituation. Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe hende? :(

Hun har aldrig prøvet at flytte på denne måde med kasser und alles. Da hun rykkede fra min daværende kæreste og op til mig var det med en af hendes brødre i en almindelig transportkasse.

Til trods for hendes størrelse er hun lidt af en pjevset kat (deraf hendes navn).


Jeg ville sætte hende i transportkasse og ind i et rum hvor der ikke er så meget aktivitet, evt. med et tæppe over (forudsat at rummet er køligt og der selvfølgelig ikke er 10 timer til at hun kan komme ud igen).
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 15. maj 2018, 07:17

Alkaia skrev:
Pandesteg skrev:
Jeg ville sætte hende i transportkasse og ind i et rum hvor der ikke er så meget aktivitet, evt. med et tæppe over (forudsat at rummet er køligt og der selvfølgelig ikke er 10 timer til at hun kan komme ud igen).


Det er også det jeg overvejer. Badeværelset er det sted hvor der vil være mindst aktivitet.
Jeg har givet hende noget foder fordi jeg ved at der kan gå timer før hun er tilpas nok det nye sted til at spise.

Flyttemændene kommer kl. 11.


Hvad med at lukke hende ud på badeværelset allerede nu, med bakke og noget mad og så lige inden flyttemændene kommer, så putte hende i kassen. Så får hun ikke lov at stresse mere rundt end højest nødvendigt?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 16. maj 2018, 09:57

Alkaia skrev:Puha, flytning er ikke lige Pjevsens kop te. Hun tog den korte køretur fra bolig til bolig rigtig pænt, men i tiden mellem at vi havde fået alle ting fra flyttebil og jeg gik op og tjekkede på hende havde hun tisset i hendes transporttaske. Til trods for at kattebakken stod i rummet.

Hun er skræmt fra vid og sans. :trist:

Det er altid hårdt, når ens dyr ikke har det godt og er stressede :kram:

Hvordan går det med hende nu?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 16. maj 2018, 13:52

Alkaia skrev:
Zonta skrev:Det er altid hårdt, når ens dyr ikke har det godt og er stressede :kram:

Hvordan går det med hende nu?


Tak. :kys:
Hun virker til at have det godt. Hun har været på opdagelse i hele huset og haven. Tror dog at hun stadig synes at det er lidt for spændende. Eller også er det varmen der gør at hun virker lidt anspændt.

Hun både spiser og drikker og bruger sin bakke. Så jeg er mere rolig.

Har du allerede smidt hende i haven? Så har du hende i sele, har du ikke? :genert:

Men dejligt! At hun spiser, drikke og bruger bakken er jo virkelig gode tegn :gogo:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 16. maj 2018, 13:58

LadyFox skrev:Nimbus har fået et nyt liv, som udendørs undulat, blandt en masse andre undulater og med minimal menneske kontakt, jeg er sikker på at han vil ELSKE det, og få et bedre liv, men hold nu kæft hvor er her stille uden fugle :(

Hvordan kan det være? :ae:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 16. maj 2018, 14:31

Juki skrev:
LadyFox skrev:Nimbus har fået et nyt liv, som udendørs undulat, blandt en masse andre undulater og med minimal menneske kontakt, jeg er sikker på at han vil ELSKE det, og få et bedre liv, men hold nu kæft hvor er her stille uden fugle :(

Hvordan kan det være? :ae:

Da jeg købte Hector var det vigtigt for mig at få en tam fugl, så jeg brugte rigtig meget tid på gøre mit forarbejde og finde en garvet opdrætter der vidste hvad han lavede og havde ungerne i hånden hver dag osv. Og Hector endte også med at være en meget tam undulat, grundet ferie osv. Ventede jeg en smule længere tid end jeg ellers ville får at anskaffe ham en ven, så da jeg skulle ud og anskaffe mig Nimbus var Hector i slutningen af den fase hvor de lettest knytter sig til en ny fugl, har en undulat boet for længe alene kan de godt lidt glemme hvordan det er at bo og leve med andre artsfæller og så kan det tage længere tid før de får rigtig glæde af hinanden. Så da jeg havde travlt med at få en ny fugl, og de opdrættere jeg normalt holder øje med havde pause i opdrættet pga. Udstillinger og sådan, så jeg fandt bare en unge, og lagde ikke så meget i om den var tam osv. For det var ikke et behov, jeg var glad for Nimbus, men han var udelukkende købt for at Hector ikke skulle være ensom. Nimbus er ikke særlig glad for mennesker, og overhovedet ikke tam, så da Hector døde alt for tidligt var jeg i et stort dilemma om jeg skulle have en ny ven til Nimbus, eller Nimbus skulle have et nyt sted at bo. Hvilket jeg synes var en svær beslutning. Havde det været Hector havde det været nemt, så skulle jeg have en anden fugl, men.. Taget Nimbus personlighed i betragtning tror jeg at han får et bedre liv i en stor flok voliere-undulater, hvor eneste menneske kontakt er ved rengøring, fodring og ved at blive beundret på afstand end som stuefugl med kun en enkelt kammerat. Så sådan blev det.
0
...
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Maoam » 17. maj 2018, 20:49

Alkaia skrev:
Nej, den kunne jeg ikke finde. Og hun har rent faktisk kun været i haven. Som det er lige nu er hun kun ude når jeg er ude (i haven).


Folk råder til at holde katte indendørs 2-3 uger et nyt sted, så de ved hvor de bor.

Misser har lige været i skænderi med en kat, hun bare ikke kan lide. De hvæser altid højlydt af hinanden. Synes det er sjovt, hvordan hun har det med forskellige katte. Der er en stor sort kat, vores forsigtige, lavbenede kat jagtede ud af haven. En tredje kat, hun accepterer, men holder øje med på afstand, og til sidst den kat, der har adopteret os og sover flere timer på vores terrasse hver dag. De kan for det meste enes og ligger derude samtidig.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 20. maj 2018, 22:03

Vores hund er begyndt at nyse. Måske startede det allerede lidt i går, men ellers har vi først for alvor lagt mærke til det i dag. Og hans næse løber med klar væske.
Udover det har han det fint - spiser, drikker, tisser og skider som han skal. Hvad ville I gøre? Jeg tænker at ringe til dyrlægen tirsdag hvis ikke han er holdt op inden da.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 21. maj 2018, 13:41

Zonta skrev:Vores hund er begyndt at nyse. Måske startede det allerede lidt i går, men ellers har vi først for alvor lagt mærke til det i dag. Og hans næse løber med klar væske.
Udover det har han det fint - spiser, drikker, tisser og skider som han skal. Hvad ville I gøre? Jeg tænker at ringe til dyrlægen tirsdag hvis ikke han er holdt op inden da.

Hvor meget og hvor ofte er det? Virker han det generet af det fx ved at gnide snude mod poterne eller jorden? Prøv evt. at tag hans temperatur.

Umiddelbart lyder det som om han har fået noget i snuden der kan genere og måske har sat sig fast.

Hvis han har feber og virker sløj eller utilpas(det er måske svært at vurdere i varmen) kan det måske være (begyndende) kennelhoste.

Jeg ville kontakte dyrlægen i morgen hvis det fortsætter :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 21. maj 2018, 14:20

Juki skrev:
Zonta skrev:Vores hund er begyndt at nyse. Måske startede det allerede lidt i går, men ellers har vi først for alvor lagt mærke til det i dag. Og hans næse løber med klar væske.
Udover det har han det fint - spiser, drikker, tisser og skider som han skal. Hvad ville I gøre? Jeg tænker at ringe til dyrlægen tirsdag hvis ikke han er holdt op inden da.

Hvor meget og hvor ofte er det? Virker han det generet af det fx ved at gnide snude mod poterne eller jorden? Prøv evt. at tag hans temperatur.

Umiddelbart lyder det som om han har fået noget i snuden der kan genere og måske har sat sig fast.

Hvis han har feber og virker sløj eller utilpas(det er måske svært at vurdere i varmen) kan det måske være (begyndende) kennelhoste.

Jeg ville kontakte dyrlægen i morgen hvis det fortsætter :)

Altså i forgårs dryppede hans næse på gulvet, da han lå i sofaen og sov med hovedet ud over armlænet. Nyseriet er der ikke så meget mønster i. Måske mest når han vågner og når han er udenfor. Han har gnedet sig lidt i hovedet med poterne. Men jeg synes allerede det er lidt bedre i dag end det var i går. Ikke meget, men en anelse.

Han virker udover det normal. Måske en anelse mere sløv, men som du siger er det svært at vurdere på en hund i varmen.

Tror nu lige vi giver dyrlægen et kald i morgen - om ikke andet så bare for at vide hvornår vi skal reagere, hvis det bliver værre.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 21. maj 2018, 18:24

Denne her er bare så sand :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 21. maj 2018, 18:53

Alkaia skrev:
TinaW skrev:Denne her er bare så sand :D


Jeg kan hermed konstatere at min kat er en hund. :-D Hun ligner også en gravhund, den lange stodder...:lol:


Der findes vel altid undtagelser :D
Den passer strålende på hund dog katte her :fløjt:
0

Tilbage til "Kæledyr"