Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 28. feb 2018, 19:52

Juki skrev:
LadyFox skrev:
Juki skrev:
LadyFox skrev:Nu vil jeg ikke jinxe det, men jeg regner med at købe en lille ekstremt fimset hund på tirsdag, der bestemt kan spolere mit badass images :P

Du kan vel altid give den et halsbånd med nitter på og et læderdækken :afro:

Men spændende! Fortæl mere :-D

Han er så fimset det kun kan gå i pink og glimmer.
Seriøst, jeg troede aldrig jeg skulle gå fra bull terrier til....Chinese Crested Powder Puff :gisp:
Han er væsentlig yngre end hvad jeg egentlig søgte, han er kun 3 år, og jeg skal desuden til fastlandet for at hente ham.
Men hans ejer skrev en privat besked til mig i morges, og i min spisepause ringede hun til mig og vi havde en lang snak hvor Hun fortalte om hendes hundehold, begrundelsen til han skulle væk og ham, og jeg spurgte ind og fortalte om mig selv og min tilgang til hunde, og ud fra hvad hun fortalte så virker han som det helt rette match til mig. Så vi aftalte jeg skulle tænke over det, og jeg har så brugt dagen på at læse hvad jeg synes var relevant om racen, og besluttede at det ville jeg gerne, så nu er vi ved at finde ud af det praktiske med at få mig til Jylland.

Nej, det lyder også som noget af et skift :-D Både med udseendet og størrelsen. Det kommer nok til at kræve lidt "omstilling" at holde øje med en lille hund, for ikke at træde på den, og hvis man er vant til at der er lidt mere at klappe og nusse :D

Jeg googlede lige racen. Jeg tror kun jeg har set de hårløse udgaver.


Ja, det er noget af et skift. Men det er fuldt bevidst at ville have en lille bitte hund, for en afveksling. De er bare lidt mere praktisk når jeg bor i København og kommer rundt i bus og cykel :)
Men det bliver første gang jeg skal have en race der er beskrevet som samarbejdsvillig, så det er jeg lidt spændt på at prøve kræfter med.
1
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 28. feb 2018, 20:06

LadyFox skrev:
Juki skrev:
LadyFox skrev:
Juki skrev:
LadyFox skrev:Nu vil jeg ikke jinxe det, men jeg regner med at købe en lille ekstremt fimset hund på tirsdag, der bestemt kan spolere mit badass images :P

Du kan vel altid give den et halsbånd med nitter på og et læderdækken :afro:

Men spændende! Fortæl mere :-D

Han er så fimset det kun kan gå i pink og glimmer.
Seriøst, jeg troede aldrig jeg skulle gå fra bull terrier til....Chinese Crested Powder Puff :gisp:
Han er væsentlig yngre end hvad jeg egentlig søgte, han er kun 3 år, og jeg skal desuden til fastlandet for at hente ham.
Men hans ejer skrev en privat besked til mig i morges, og i min spisepause ringede hun til mig og vi havde en lang snak hvor Hun fortalte om hendes hundehold, begrundelsen til han skulle væk og ham, og jeg spurgte ind og fortalte om mig selv og min tilgang til hunde, og ud fra hvad hun fortalte så virker han som det helt rette match til mig. Så vi aftalte jeg skulle tænke over det, og jeg har så brugt dagen på at læse hvad jeg synes var relevant om racen, og besluttede at det ville jeg gerne, så nu er vi ved at finde ud af det praktiske med at få mig til Jylland.

Nej, det lyder også som noget af et skift :-D Både med udseendet og størrelsen. Det kommer nok til at kræve lidt "omstilling" at holde øje med en lille hund, for ikke at træde på den, og hvis man er vant til at der er lidt mere at klappe og nusse :D

Jeg googlede lige racen. Jeg tror kun jeg har set de hårløse udgaver.


Ja, det er noget af et skift. Men det er fuldt bevidst at ville have en lille bitte hund, for en afveksling. De er bare lidt mere praktisk når jeg bor i København og kommer rundt i bus og cykel :)
Men det bliver første gang jeg skal have en race der er beskrevet som samarbejdsvillig, så det er jeg lidt spændt på at prøve kræfter med.

Vi gik også fra vores halve ko (70 kg sank Bernhard blanding) til vores lille shih tzu. Det var også noget af en forskel, men det er nemlig meget lettere at have små hunde med rundt. Og med vores liv med campin m.m så er det skønt med en lille selskabshund der ikke gør, så det var også et bevidst valg for os.
Det bliver spændende at følge dig/jer.
Jeg kender ikke så meget til racen.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 28. feb 2018, 20:35

Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:
Juki skrev:
LadyFox skrev:
Juki skrev:
LadyFox skrev:Nu vil jeg ikke jinxe det, men jeg regner med at købe en lille ekstremt fimset hund på tirsdag, der bestemt kan spolere mit badass images :P

Du kan vel altid give den et halsbånd med nitter på og et læderdækken :afro:

Men spændende! Fortæl mere :-D

Han er så fimset det kun kan gå i pink og glimmer.
Seriøst, jeg troede aldrig jeg skulle gå fra bull terrier til....Chinese Crested Powder Puff :gisp:
Han er væsentlig yngre end hvad jeg egentlig søgte, han er kun 3 år, og jeg skal desuden til fastlandet for at hente ham.
Men hans ejer skrev en privat besked til mig i morges, og i min spisepause ringede hun til mig og vi havde en lang snak hvor Hun fortalte om hendes hundehold, begrundelsen til han skulle væk og ham, og jeg spurgte ind og fortalte om mig selv og min tilgang til hunde, og ud fra hvad hun fortalte så virker han som det helt rette match til mig. Så vi aftalte jeg skulle tænke over det, og jeg har så brugt dagen på at læse hvad jeg synes var relevant om racen, og besluttede at det ville jeg gerne, så nu er vi ved at finde ud af det praktiske med at få mig til Jylland.

Nej, det lyder også som noget af et skift :-D Både med udseendet og størrelsen. Det kommer nok til at kræve lidt "omstilling" at holde øje med en lille hund, for ikke at træde på den, og hvis man er vant til at der er lidt mere at klappe og nusse :D

Jeg googlede lige racen. Jeg tror kun jeg har set de hårløse udgaver.


Ja, det er noget af et skift. Men det er fuldt bevidst at ville have en lille bitte hund, for en afveksling. De er bare lidt mere praktisk når jeg bor i København og kommer rundt i bus og cykel :)
Men det bliver første gang jeg skal have en race der er beskrevet som samarbejdsvillig, så det er jeg lidt spændt på at prøve kræfter med.

Vi gik også fra vores halve ko (70 kg sank Bernhard blanding) til vores lille shih tzu. Det var også noget af en forskel, men det er nemlig meget lettere at have små hunde med rundt. Og med vores liv med campin m.m så er det skønt med en lille selskabshund der ikke gør, så det var også et bevidst valg for os.
Det bliver spændende at følge dig/jer.
Jeg kender ikke så meget til racen.


Ja hold da op en forskel. Og mig der synes der er langt fra de 20 kg til de max 5 :lol:

Jeg er selv vældig spændt på projektet. Jeg er sikker på at det skal blive rigtig godt, det er bare en hel anden hunde-type end jeg er vant til, på alle punkter. Bare det at seriøs pelspleje eller hundefrisør bliver en fast del af mit liv er lidt underligt at tænke på. Men jeg et meget optimistisk. :D

Og jeg har købt billetterne til Jylland nu :D Så nu er næste skridt at finde ud af hvilket forsikringsselskab jeg skal have denne gang. Hvilke har i andre, og hvorfor?
1
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 28. feb 2018, 22:52

Studsgaard skrev:Vi gik også fra vores halve ko (70 kg sank Bernhard blanding) til vores lille shih tzu. Det var også noget af en forskel, men det er nemlig meget lettere at have små hunde med rundt. Og med vores liv med campin m.m så er det skønt med en lille selskabshund der ikke gør, så det var også et bevidst valg for os.
Det bliver spændende at følge dig/jer.
Jeg kender ikke så meget til racen.

Halve ko :lol:

70 kg er alligevel også en del at skulle håndtere. Mine to vejer 15-16 kg hver og de kan være svære nok at holde tilbage når jeg kun går med en af dem af gangen.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 28. feb 2018, 23:05

LadyFox skrev:Ja hold da op en forskel. Og mig der synes der er langt fra de 20 kg til de max 5 :lol:

Jeg er selv vældig spændt på projektet. Jeg er sikker på at det skal blive rigtig godt, det er bare en hel anden hunde-type end jeg er vant til, på alle punkter. Bare det at seriøs pelspleje eller hundefrisør bliver en fast del af mit liv er lidt underligt at tænke på. Men jeg et meget optimistisk. :D

Og jeg har købt billetterne til Jylland nu :D Så nu er næste skridt at finde ud af hvilket forsikringsselskab jeg skal have denne gang. Hvilke har i andre, og hvorfor?

Held og lykke! :pompom:

Begge hunde er forsikret ved Agria. Det startede egentlig ved dem fordi de var et af de eneste steder(hvis ikke det eneste) hvor min ældste hund kunne blive forsikret pga. hans alder. Det er dog 5-6 år siden så der er sikkert sket en masse siden i forhold hvem der udbyder forsikringer og hvordan.

Jeg har dog altid været godt tilfreds med dem. Der er en god dækning for mine hunde og så har der været nogle fordele ved at forsikre begge hunde samme sted og noget rabat ved at forsikre min yngste inden de første 3-4 måneder af hendes liv. Der er muligvis også noget i forhold til hvis hunden er med stamtavle via Dansk Kennel Klub :gruble: De har også noget som direkte skadesrefusion, hvor dyrlægen og Agria afregner direkte med hinanden, så man betaler det resterende beløb, fremfor at det skal gå igennem en selv først.

Er han forsikret nu? Og hvordan er hans sygehistorie?

Jeg tror jeg ville undersøge de forskellige selskaber, hvordan de dækker din måske kommende hund bedst ud fra sygehistorien og hvis der er nogle sygdomme den race er særligt disponeret overfor :)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 28. feb 2018, 23:11

Ulempen ved Agria er dog når man skal anmelde en skade via deres hjemmeside. Det er ret dårligt beskrevet hvordan man skal oplyse om forløbet hos dyrlægen osv. Men de kan jo kontakte en for at få flere oplysninger eller man kan selv kontakte dem, hvis man har mulighed for det.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 1. mar 2018, 05:32

Juki skrev:
LadyFox skrev:Ja hold da op en forskel. Og mig der synes der er langt fra de 20 kg til de max 5 :lol:

Jeg er selv vældig spændt på projektet. Jeg er sikker på at det skal blive rigtig godt, det er bare en hel anden hunde-type end jeg er vant til, på alle punkter. Bare det at seriøs pelspleje eller hundefrisør bliver en fast del af mit liv er lidt underligt at tænke på. Men jeg et meget optimistisk. :D

Og jeg har købt billetterne til Jylland nu :D Så nu er næste skridt at finde ud af hvilket forsikringsselskab jeg skal have denne gang. Hvilke har i andre, og hvorfor?

Held og lykke! :pompom:

Begge hunde er forsikret ved Agria. Det startede egentlig ved dem fordi de var et af de eneste steder(hvis ikke det eneste) hvor min ældste hund kunne blive forsikret pga. hans alder. Det er dog 5-6 år siden så der er sikkert sket en masse siden i forhold hvem der udbyder forsikringer og hvordan.

Jeg har dog altid været godt tilfreds med dem. Der er en god dækning for mine hunde og så har der været nogle fordele ved at forsikre begge hunde samme sted og noget rabat ved at forsikre min yngste inden de første 3-4 måneder af hendes liv. Der er muligvis også noget i forhold til hvis hunden er med stamtavle via Dansk Kennel Klub :gruble: De har også noget som direkte skadesrefusion, hvor dyrlægen og Agria afregner direkte med hinanden, så man betaler det resterende beløb, fremfor at det skal gå igennem en selv først.

Er han forsikret nu? Og hvordan er hans sygehistorie?

Jeg tror jeg ville undersøge de forskellige selskaber, hvordan de dækker din måske kommende hund bedst ud fra sygehistorien og hvis der er nogle sygdomme den race er særligt disponeret overfor :)


Tak :) Jeg ved ikke om han er sygeforsikret nu. Hans ejer siger at han endnu ikke har fejlet noget.
Racen er faktisk ret sund, det er mest PL og noget med øjnene jeg har kunne finde. Og så er det vist ikke altid de får alle deres tænder. :)
1
...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 1. mar 2018, 07:14

Vi har forsikring hos Tryg (til kattene, men de har vel også til hunde). Det var dem, der tilbød den bedste dækning til den bedste pris, kort sagt.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 1. mar 2018, 15:16

Jeg må indrømme at jeg slet ikke kan overskue at sætte mig ind i alle forsikringerne lige pt. og hvad de dækker. Der er så meget jeg skal have styr på inden tirsdag. Så nu har jeg bare købt en ansvarsforsikring hos Next med månedlig betaling, fordi det var den billigste på side et af min Google-søgning.
Og så må jeg enten opgraderer den til også sygesikring, eller skifte her snart når jeg lige kan overskue at læse ordentligt op på det. Det vigtigste er at få ham lovlig, og godkendt hos boligselskabet. Resten skal nok komme.
1
...
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 1. mar 2018, 19:47

Juki skrev:...
70 kg er alligevel også en del at skulle håndtere. Mine to vejer 15-16 kg hver og de kan være svære nok at holde tilbage når jeg kun går med en af dem af gangen.

Jeg har af en eller anden grund altid troet du havde to meget små hunde — har også undret mig hver gang du har nævnt noget om at være “fikseret af to hunde i sengen”; for helt ærligt — hvor meget fiksering kan to chichuahuaer være skyld i :D
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 1. mar 2018, 19:52

LadyFox skrev:Jeg må indrømme at jeg slet ikke kan overskue at sætte mig ind i alle forsikringerne lige pt. og hvad de dækker. Der er så meget jeg skal have styr på inden tirsdag. Så nu har jeg bare købt en ansvarsforsikring hos Next med månedlig betaling, fordi det var den billigste på side et af min Google-søgning.
Og så må jeg enten opgraderer den til også sygesikring, eller skifte her snart når jeg lige kan overskue at læse ordentligt op på det. Det vigtigste er at få ham lovlig, og godkendt hos boligselskabet. Resten skal nok komme.

Men er det allerede besluttet at du skal have ham?

Jeg har i øvrigt også kun været vant til store hunde (med en han-bullterrier som den mindste) de første 25 år i mit liv, men det ER altså praktisk med en hund der lige kan komme op i cykelkurven :)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 1. mar 2018, 19:58

avdotja skrev:
Juki skrev:...
70 kg er alligevel også en del at skulle håndtere. Mine to vejer 15-16 kg hver og de kan være svære nok at holde tilbage når jeg kun går med en af dem af gangen.

Jeg har af en eller anden grund altid troet du havde to meget små hunde — har også undret mig hver gang du har nævnt noget om at være “fikseret af to hunde i sengen”; for helt ærligt — hvor meget fiksering kan to chichuahuaer være skyld i :D

:lol:

Jeg kan godt lide små hunde, men jeg foretrækker de er robuste så man ikke bliver snydt af pels fx. Jeg bryder ikke mig ikke om at klappe sådan nogle små, ranglede hunde fordi jeg altid bliver snydt af fluffy pels.. :blush:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 1. mar 2018, 20:06

avdotja skrev:
LadyFox skrev:Jeg må indrømme at jeg slet ikke kan overskue at sætte mig ind i alle forsikringerne lige pt. og hvad de dækker. Der er så meget jeg skal have styr på inden tirsdag. Så nu har jeg bare købt en ansvarsforsikring hos Next med månedlig betaling, fordi det var den billigste på side et af min Google-søgning.
Og så må jeg enten opgraderer den til også sygesikring, eller skifte her snart når jeg lige kan overskue at læse ordentligt op på det. Det vigtigste er at få ham lovlig, og godkendt hos boligselskabet. Resten skal nok komme.

Men er det allerede besluttet at du skal have ham?

Jeg har i øvrigt også kun været vant til store hunde (med en han-bullterrier som den mindste) de første 25 år i mit liv, men det ER altså praktisk med en hund der lige kan komme op i cykelkurven :)

Jeg tager i hvert fald fra København til Jylland efter ham på tirsdag, så det et så sikkert som det kan blive. Men, det kan selvfølgelig ske når jeg dukker op at det slet ikke føles rigtigt, for en af os, da det jo ikke er en hund eller ejer som jeg kender - og føles det forkert så skal han selvfølgelig ikke med.
Men ud fra en lang telefonsamtale og en masse beskeder så lyder han bestemt som et virkelig godt match til hvad jeg søger, og ejeren har et rigtig positivt syn på min hverdag og min tilgang til at holde hund. Så jeg tror ikke der skulle være noget.

Jeg har virkelig en fornemmelse af at jeg har skudt papegøjen her :)
2
...
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 1. mar 2018, 20:18

Vi har forsikring hos Agria og det er vi ret glade for :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 5. mar 2018, 15:36

Jeg havde jo eksens kat i genhusning, indtil for et par uger siden.


Siden har mine egne katte ikke villet bruge det ene kattetoilet (på det lille værelse). De bruger kun det på badeværelset.


Og mens Bølle var her, havde de ingen problemer med at bruge det på det lille værelse. :gruble:


Tossede katte :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Kæledyr"