Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 26. jul 2018, 06:36

Zonta skrev:...

Har I været ved dyrlægen? :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 6. aug 2018, 10:04

Juki skrev:
Zonta skrev:...

Har I været ved dyrlægen? :)

Hovsa, jeg glemte da at svare. Så godt tagget, men glemte alt om det, da jeg sådan lidt gik i fødsel samme dag :lol:

Vi gik aldrig til dyrlægen med dét, men nu skal vi så afsted i dag, da han muligvis har fået Hot Spots. Han har små sår på kinder og halsen og klør sig en del. Da vi var indlagt på barselsgangen, var han hos mine forældre og de bor tæt ved vandet, så han badede sindssygt meget og sådan en retriever-pels kan jo være pænt længe om at tørre. Det kan åbenbart gå ind og påvirke deres hud ret meget og det skulle være smertefuldt for dem :( Så nu må vi se. Det er noget med at fjerne pelsen på de angrebne steder og så noget med salve/creme/shampoo og sådan noget :rulle: Lige hvad overskuddet er til med en 10 dage gammel baby også :genert:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 6. aug 2018, 21:36

Zonta skrev:
Juki skrev:
Zonta skrev:...

Har I været ved dyrlægen? :)

Hovsa, jeg glemte da at svare. Så godt tagget, men glemte alt om det, da jeg sådan lidt gik i fødsel samme dag :lol:

Vi gik aldrig til dyrlægen med dét, men nu skal vi så afsted i dag, da han muligvis har fået Hot Spots. Han har små sår på kinder og halsen og klør sig en del. Da vi var indlagt på barselsgangen, var han hos mine forældre og de bor tæt ved vandet, så han badede sindssygt meget og sådan en retriever-pels kan jo være pænt længe om at tørre. Det kan åbenbart gå ind og påvirke deres hud ret meget og det skulle være smertefuldt for dem :( Så nu må vi se. Det er noget med at fjerne pelsen på de angrebne steder og så noget med salve/creme/shampoo og sådan noget :rulle: Lige hvad overskuddet er til med en 10 dage gammel baby også :genert:

Tillykke :kys:

Jeg har vist kun oplevet at en af mine har haft hot spot én eller to gange. Det breder sig ret hurtigt/nemt og det kan være nødvendigt med en krave for at undgå de kan kradse eller bide i det.

Den ene gang min ældste havde det hjalp cremen på kløen, så det var ikke nødvendigt med en krave. Jeg tror også han fik en indsprøjtning eller også var det i forbindelse med noget andet.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 6. aug 2018, 22:13

Juki skrev:
Zonta skrev:
Juki skrev:
Zonta skrev:...

Har I været ved dyrlægen? :)

Hovsa, jeg glemte da at svare. Så godt tagget, men glemte alt om det, da jeg sådan lidt gik i fødsel samme dag :lol:

Vi gik aldrig til dyrlægen med dét, men nu skal vi så afsted i dag, da han muligvis har fået Hot Spots. Han har små sår på kinder og halsen og klør sig en del. Da vi var indlagt på barselsgangen, var han hos mine forældre og de bor tæt ved vandet, så han badede sindssygt meget og sådan en retriever-pels kan jo være pænt længe om at tørre. Det kan åbenbart gå ind og påvirke deres hud ret meget og det skulle være smertefuldt for dem :( Så nu må vi se. Det er noget med at fjerne pelsen på de angrebne steder og så noget med salve/creme/shampoo og sådan noget :rulle: Lige hvad overskuddet er til med en 10 dage gammel baby også :genert:

Tillykke :kys:

Jeg har vist kun oplevet at en af mine har haft hot spot én eller to gange. Det breder sig ret hurtigt/nemt og det kan være nødvendigt med en krave for at undgå de kan kradse eller bide i det.

Den ene gang min ældste havde det hjalp cremen på kløen, så det var ikke nødvendigt med en krave. Jeg tror også han fik en indsprøjtning eller også var det i forbindelse med noget andet.

Det var hot spot, men dyrlægen mente, at det kunne klares med en omgang prednisolon som kløestillende og så en klorhexidin shampoo :kryds:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Ladysparrow » 9. aug 2018, 07:30

Vi har de skønneste ældre naboer som passer vores katte når vi er væk og omvendt passer vi deres hus når de er afsted. Vi ved at alle 3 katte hænger en del ud ovre hos dem, og vi har mange historier om hvor meget naboerne nyder at kattene kigger forbi. Deres favorit er vores store main coon Olly. (de kan aldrig huske hvad de hedder :o)) Vores nabo kom forbi i går med tomater og andet godt fra haven og vi står og snakker om alt muligt og ingenting - hvorefter hun pludselig nævner en Erik i snakken om vores katte... Jeg må have set lidt mærkelig ud i hovedet - for hun siger grinende at det altså er vores store kat som de har givet navnet Erik fordi han er så pæn. :D :lol2: De er simpelthen så skønne - hendes mand er allergisk mod katte, men kan slet ikke lade dem være når de kigger forbi ham. :lun:
5
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16078
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 10. aug 2018, 10:24

Vores ældste hund har fået fjernet livmoderen i dag, pga. betændelse.
Hun blev pludseligt meget underlig i sin opførsel og ville ikke gå tur, spise godbidder eller noget som helst.
Det var lidt et sats, da hun snart bliver 14, men hun klarede operationen fint og er ud over at være groggy efter narkosen, ved godt mod.
Den yngste, der også er en tæve, bliver steriliseret efter næste løbetid og så risikerer vi i hvert fald ikke at hun ender med samme omgang, samt det skulle virke forebyggende på kræft i mælkekirtlerne.
3
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Thestral » 17. aug 2018, 09:16

Vores kat fik akut blærebetændelse natten til lørdag og har siden da været på penicilin. Idag er hun ved ved dyrlægen hvor de har taget en urinprøve fra hende som viste at hun var helt ren for infektion. Vi henter hende om 5 min :lun:
3
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Hunkat » 18. aug 2018, 17:49

Kan man gøre en kat mere renlig?

Vores 5 måneders killing er virkelig ikke god til lige at få vasket når han har brugt bakken. Hvilket er lidt ulækkert når han betragter køkkenbordet som sin seng og gerne vil sidde på skødet af os. Han er ikke taget for tidligt fra men de var ni killinger i hans kuld så jeg ved ikke om han helt har fået opmærksomhed nok.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 18. aug 2018, 18:16

Hunkat skrev:Kan man gøre en kat mere renlig?

Vores 5 måneders killing er virkelig ikke god til lige at få vasket når han har brugt bakken. Hvilket er lidt ulækkert når han betragter køkkenbordet som sin seng og gerne vil sidde på skødet af os. Han er ikke taget for tidligt fra men de var ni killinger i hans kuld så jeg ved ikke om han helt har fået opmærksomhed nok.


Det tror jeg ikke :gruble: men man kan håbe han lærer det med tiden.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 18. aug 2018, 19:33

Momo er ikke en hund der leger med legetøj. Men i dag har alt legetøjet fået en rusketur, efterfulgt af en sejrsrunde. Det er vildt hyggeligt, men jeg undre mig også hvorfor han pludselig er så legesyg.
0
...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Fru Sunshine » 19. aug 2018, 16:24

Mine små killinger er nok ved at være voksne. Og måske er de også blevet sære.
De fylder 8 år til oktober, og Fabian er så strid til at strinte, hvis han synes, vi er for langsomme. De nægter begge at bruge bakken.
Vi har boet i huset i snart 1 1/2 år, og det har ikke været nødvendigt at skifte grus. De har overhovedet ikke brugt det.

Men åh, hvor var det godt nok nemt, da de havde kattelem. Det har vi ikke nu, og vi får det heller ikke, for i min begejstring over en pæn dør, kom jeg til at vælge en, der ikke kan sættes en lem i. Øv!

Nogen gode råd? Hvordan hulen får vi missedrengen til at stoppe strinteriet?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16078
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 20. aug 2018, 09:58

Hvad farve er mine katte? For de er vel ikke helt almindeligt gråstribede, når farverne flyder sådan lidt ud i hinanden og de også har beige i blandet det grå/hvide? Hunkatten har bredere striber og mindre hvidt end hankatten.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 22. aug 2018, 10:12

Vi har jo vores store hvalp på 10 måneder. Han er vist efterhånden blevet noget teenage-åndssvag... Hans hørelse er pænt selektiv, han er hoppet over 120 cm hegn flere gange for at følge efter skønne tæver og han er begyndt at strinte mange forskellige steder, når vi går tur.

Og så er han begyndt ikke at gide spise sin mad. Er det normalt når de bliver påvirkede af alle de der hormoner? Han får mad to gange om dagen, men spiser nærmest aldrig op. Førhen spiste han sin mad på 15-20 minutter.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16078
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 22. aug 2018, 10:52

Zonta skrev:Vi har jo vores store hvalp på 10 måneder. Han er vist efterhånden blevet noget teenage-åndssvag... Hans hørelse er pænt selektiv, han er hoppet over 120 cm hegn flere gange for at følge efter skønne tæver og han er begyndt at strinte mange forskellige steder, når vi går tur.

Og så er han begyndt ikke at gide spise sin mad. Er det normalt når de bliver påvirkede af alle de der hormoner? Han får mad to gange om dagen, men spiser nærmest aldrig op. Førhen spiste han sin mad på 15-20 minutter.


Tænker ikke det er unormalt. Når en af vores to tæver er i løbetid, så går genboens hanhund også fra foderet.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 22. aug 2018, 11:14

TinaW skrev:
Zonta skrev:Vi har jo vores store hvalp på 10 måneder. Han er vist efterhånden blevet noget teenage-åndssvag... Hans hørelse er pænt selektiv, han er hoppet over 120 cm hegn flere gange for at følge efter skønne tæver og han er begyndt at strinte mange forskellige steder, når vi går tur.

Og så er han begyndt ikke at gide spise sin mad. Er det normalt når de bliver påvirkede af alle de der hormoner? Han får mad to gange om dagen, men spiser nærmest aldrig op. Førhen spiste han sin mad på 15-20 minutter.


Tænker ikke det er unormalt. Når en af vores to tæver er i løbetid, så går genboens hanhund også fra foderet.

Alt deres energi går simpelthen bare på "Damer, damer, damer!!!!"? :stoned:
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Kæledyr"