Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Movita
Indlæg: 169
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:07
Kort karma: 8
Likede indlæg: 175

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Movita » 24. apr 2018, 19:06

Så dejligt han er hjemme igen. Det er en hunde ejers værste mareridt i lige har været igennem. Godt det endte godt.
0
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf MissIce » 26. apr 2018, 05:35

Nu har Tjeco også været en tur omkring dyrlægen, og har bestået med top-karakter :love:

Han har ikke taget skade på nogen måde. Han er stadig træt, men stivheden i benene er næsten væk. Vi har lige været ude at gå den sædvanlige morgentur, og på vej ind til hoveddøren stoppede han op, som om han lige ville pointere, at han måske ikke var helt færdig med at blive opdateret på de lokale nyheder :fløjt:

Han skal tilbage til dyrlægen i dag for at få renset tænder og ører, og få klippet kløer - han skal i narkose mens tænderne bliver renset - så han må ikke få treats efter gåturen som han plejer. Det passer ikke herren. Hmpf! :naughty:

Men alt er tilbage i normal gænge i den lille husstand. Og vi, mennesker, er så lettede og taknemmelige. Den lille hund nyder bare al opmærksomheden, og stiller gerne op til nus og kæl :lun: :love2: :love:
7
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 26. apr 2018, 06:46

MissIce skrev:Nu har Tjeco også været en tur omkring dyrlægen, og har bestået med top-karakter :love:

Han har ikke taget skade på nogen måde. Han er stadig træt, men stivheden i benene er næsten væk. Vi har lige været ude at gå den sædvanlige morgentur, og på vej ind til hoveddøren stoppede han op, som om han lige ville pointere, at han måske ikke var helt færdig med at blive opdateret på de lokale nyheder :fløjt:

Han skal tilbage til dyrlægen i dag for at få renset tænder og ører, og få klippet kløer - han skal i narkose mens tænderne bliver renset - så han må ikke få treats efter gåturen som han plejer. Det passer ikke herren. Hmpf! :naughty:

Men alt er tilbage i normal gænge i den lille husstand. Og vi, mennesker, er så lettede og taknemmelige. Den lille hund nyder bare al opmærksomheden, og stiller gerne op til nus og kæl :lun: :love2: :love:


Hvor er det bare dejligt, at han er ved at være sig selv igen! Jeg havde godt nok også været ude af mig selv af bekymring, hvis en af mine katte var løbet væk. De betyder bare så meget, de små banditter :lun:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf hotlips » 28. apr 2018, 14:52

Jeg har opdaget vi har to og muligvis tre humlebo i vores lille forhave, i jorden, jeg ved ikke om det er enkeltbo eller hvad, men er ret sikker på at det er kolonier, så hvad nu, jeg hader at folk lader deres hunde rende ind og snuse i vores have, på den anden side skal det ikke gå ud over dem at deres ejere er fæ hoveder og det er de store humler man kan høre længe første man ser dem, det gør garanteret alvorligt nas hvis de endelig stikker. Jeg overvejer om jeg skal sætte et skilt op eller noget,det ene bo ligger lige ved et hul der er ved siden af en busk og jeg ved der er mange der løber ind lige der.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 28. apr 2018, 15:27

hotlips skrev:Jeg har opdaget vi har to og muligvis tre humlebo i vores lille forhave, i jorden, jeg ved ikke om det er enkeltbo eller hvad, men er ret sikker på at det er kolonier, så hvad nu, jeg hader at folk lader deres hunde rende ind og snuse i vores have, på den anden side skal det ikke gå ud over dem at deres ejere er fæ hoveder og det er de store humler man kan høre længe første man ser dem, det gør garanteret alvorligt nas hvis de endelig stikker. Jeg overvejer om jeg skal sætte et skilt op eller noget,det ene bo ligger lige ved et hul der er ved siden af en busk og jeg ved der er mange der løber ind lige der.

Jeg tror desværre ikke skilte har nogen effekt på idiot-hundeejere - det har det i hvert fald ikke rigtigt i alle mulige andre sammenhænge.
0
...
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16074
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 28. apr 2018, 16:16

Vores ene hund nappede en humlebi fra en blomst, jeg tænker den bed ham, for han spyttede den meget hurtigt ud igen. Og den kunne kravle hen og tørre og senere flyve videre.
Selvfølgelig er det synd for hunden, hvis den bliver bidt/stukket af en humlebi, men det er da noget provokerende at folk bare lader deres hunde rende ind i jeres have...
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 28. apr 2018, 16:39

hotlips skrev:Jeg har opdaget vi har to og muligvis tre humlebo i vores lille forhave, i jorden, jeg ved ikke om det er enkeltbo eller hvad, men er ret sikker på at det er kolonier, så hvad nu, jeg hader at folk lader deres hunde rende ind og snuse i vores have, på den anden side skal det ikke gå ud over dem at deres ejere er fæ hoveder og det er de store humler man kan høre længe første man ser dem, det gør garanteret alvorligt nas hvis de endelig stikker. Jeg overvejer om jeg skal sætte et skilt op eller noget,det ene bo ligger lige ved et hul der er ved siden af en busk og jeg ved der er mange der løber ind lige der.

Mig og min yngste hund har prøvet at blive stukket af jordhvepse eller jordbier flere gange/dage, indtil jeg opdagede hvor de kom fra. De var sindssygt aggressive, men der var ikke så meget andet at gøre end at holde sig væk. De er vist også fredede.

Jeg har også haft et bo i haven sidste eller forrige år. Der måtte jeg spærre området i haven af, så vi hver især kunne være i fred.

Det er selvfølgelig mega synd at det skal gå udover uskyldige hunde, evt. at blive stukket, men hvis det er tydeligt markeret hvor din have er så er det måske den forskrækkelse ejerne skal have for at holde deres hund ude af din have.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 3. maj 2018, 16:16

Jeg har lige to spørgsmål:

Rodalon på spray, er det bare fortyndet rodalon i en forstøver? Altså, jeg tænker om man kan spare lidt penge ved bare at nøjes med at hælde det på flaske over i en forstøver selv, eller man skal ud og købe den på spray hvis man gerne vil have begge muligheder?

Den anden handler hunde, vacciner og udlandet, jeg ved at det er vigtigt at holde den mod rabies ved lige, men gælder det også den "almindelige"? Altså skal den gives med præcis et års mellemrum, eller er det nok at hunden er blevet vaccineret i en rimelig tid inden?
Jeg vaccinere normalt mine hunde hvert andet år, i stedet for hvert år, da jeg ikke dyrker hundesport, hvor det er et krav at hunden vaccineres årligt, hvilket jeg har min dyrlæges velsignelse til, da jeg fuldt ud tror på dem der mener at vaccinen holder længere end et år, og jeg ikke ønsker at overvaccinere, når jeg så at sige ikke har grund til det.
0
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 3. maj 2018, 17:22

LadyFox skrev:Jeg har lige to spørgsmål:

Rodalon på spray, er det bare fortyndet rodalon i en forstøver? Altså, jeg tænker om man kan spare lidt penge ved bare at nøjes med at hælde det på flaske over i en forstøver selv, eller man skal ud og købe den på spray hvis man gerne vil have begge muligheder?

Den anden handler hunde, vacciner og udlandet, jeg ved at det er vigtigt at holde den mod rabies ved lige, men gælder det også den "almindelige"? Altså skal den gives med præcis et års mellemrum, eller er det nok at hunden er blevet vaccineret i en rimelig tid inden?
Jeg vaccinere normalt mine hunde hvert andet år, i stedet for hvert år, da jeg ikke dyrker hundesport, hvor det er et krav at hunden vaccineres årligt, hvilket jeg har min dyrlæges velsignelse til, da jeg fuldt ud tror på dem der mener at vaccinen holder længere end et år, og jeg ikke ønsker at overvaccinere, når jeg så at sige ikke har grund til det.

Jeg mener det er forskelligt hvilke krav de forskellige lande har. Så hvis du ved hvor det er du måske rejser hen kan du undersøge deres krav.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 3. maj 2018, 17:40

Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:Jeg har lige to spørgsmål:

Rodalon på spray, er det bare fortyndet rodalon i en forstøver? Altså, jeg tænker om man kan spare lidt penge ved bare at nøjes med at hælde det på flaske over i en forstøver selv, eller man skal ud og købe den på spray hvis man gerne vil have begge muligheder?

Den anden handler hunde, vacciner og udlandet, jeg ved at det er vigtigt at holde den mod rabies ved lige, men gælder det også den "almindelige"? Altså skal den gives med præcis et års mellemrum, eller er det nok at hunden er blevet vaccineret i en rimelig tid inden?
Jeg vaccinere normalt mine hunde hvert andet år, i stedet for hvert år, da jeg ikke dyrker hundesport, hvor det er et krav at hunden vaccineres årligt, hvilket jeg har min dyrlæges velsignelse til, da jeg fuldt ud tror på dem der mener at vaccinen holder længere end et år, og jeg ikke ønsker at overvaccinere, når jeg så at sige ikke har grund til det.

Jeg mener det er forskelligt hvilke krav de forskellige lande har. Så hvis du ved hvor det er du måske rejser hen kan du undersøge deres krav.

Jeg har slet ikke nogle rejseplaner, og regner heller ikke med at få det i år, så jeg har ikke noget at sammenligne med. Jeg tænker bare det er meget rart at have muligheden, og derfor har jeg planer om at holde den med rabies, og så ville det jo være dumt at vente et år (eller før hvis en rejse skulle blive aktuel) med den almindelige hvis det generelt er et krav at den skal have været holdt et år hvert år, hvis det giver mening.
0
...
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 3. maj 2018, 18:05

LadyFox skrev:Jeg har lige to spørgsmål:
...
Den anden handler hunde, vacciner og udlandet, jeg ved at det er vigtigt at holde den mod rabies ved lige, men gælder det også den "almindelige"? Altså skal den gives med præcis et års mellemrum, eller er det nok at hunden er blevet vaccineret i en rimelig tid inden?
Jeg vaccinere normalt mine hunde hvert andet år, i stedet for hvert år, da jeg ikke dyrker hundesport, hvor det er et krav at hunden vaccineres årligt, hvilket jeg har min dyrlæges velsignelse til, da jeg fuldt ud tror på dem der mener at vaccinen holder længere end et år, og jeg ikke ønsker at overvaccinere, når jeg så at sige ikke har grund til det.

Det er kun rabiesvaccinationen (gives hvert tredje år) der er er relevant; den almindelige er fuldstændig ligegyldig i de europæiske lande, jeg kender til. Hvis du skal til England, Norge eller Finland (mener jeg, måske også Sverige :gruble:), skal hunden til gengæld også have en ormekur (af dyrlægen, så det kommer i hundepasset), men det skal gøres kort tid før afgang.

Hvis hunden ikke allerede har et pas, ville jeg i øvrigt få det lavet næste gang du er ved dyrlægen og alligevel skal have en vaccination; også selv om du ikke står og skal på ferie. Så man har det og det er dejlig nemt med en lille bog, med et overskueligt register over hundens vaccinationer.

Hver opmærksom på at dyrlægen typisk ikke giver både rabies og almindelig vaccination på samme tid, det skal gøres over to omgange (men det er muligt h*n tilbyder at gøre det med 1-2 ugers mellemrum og lader dig slippe med et billigere konsultationsgebyr anden gang :)).
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 3. maj 2018, 18:13

avdotja skrev:
LadyFox skrev:Jeg har lige to spørgsmål:
...
Den anden handler hunde, vacciner og udlandet, jeg ved at det er vigtigt at holde den mod rabies ved lige, men gælder det også den "almindelige"? Altså skal den gives med præcis et års mellemrum, eller er det nok at hunden er blevet vaccineret i en rimelig tid inden?
Jeg vaccinere normalt mine hunde hvert andet år, i stedet for hvert år, da jeg ikke dyrker hundesport, hvor det er et krav at hunden vaccineres årligt, hvilket jeg har min dyrlæges velsignelse til, da jeg fuldt ud tror på dem der mener at vaccinen holder længere end et år, og jeg ikke ønsker at overvaccinere, når jeg så at sige ikke har grund til det.

Det er kun rabiesvaccinationen (hvert tredje år, mener jeg) der er er relevant; den almindelige er fuldstændig ligegyldig i de europæiske lande, jeg kender til. Hvis du skal til England, Norge eller Finland (mener jeg, måske også Sverige :gruble:), skal hunden til gengæld også have en ormekur (af dyrlægen, så det kommer i hundepasset), men det skal gøres kort tid før afgang.

Hvis hunden ikke allerede har et pas, ville jeg i øvrigt få det lavet næste gang du er ved dyrlægen og alligevel skal have en vaccination; også selv om du ikke står og skal på ferie. Så man har det og det er dejlig nemt med en lille bog, med et overskueligt register over hundens vaccinationer.

Han er fra en tysk opdrætter, og kommer fra et udstillingshjem, så han har pas. Rabies skal han først have i 2019 - men den almindelige skulle han have inden i overmorgen hvis den slavisk skulle følges hvert år, så det er virkelig en lettelse hvis jeg ikke behøver at skulle overtale min dyrlæge til at få mig presset "akut" ind i morgen eftermiddag. :D
0
...
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 3. maj 2018, 18:18

Jeg har i øvrigt både krydset grænser med hunden i tog, bil, på båd og med fly og kun i lufthavnen er hundepasset blevet tjekket. Men jeg sørger selvfølgelig altid for at have det opdateret. En rabiesvaccination hvert tredje år, er en billig pris for en altid rejseklar hund :) (i hvert fald når man rejser så meget som vi - hvor “vi” selvfølgelig referer til mig og hunden og ikke mig og en partner :lol: - gør).

Hvis I rejser ud, kan det i øvrigt være en ide at have et loppemiddel med (medmindre du giver det jævnt hele året alligevel), så hunden kan få en portion i samme øjeblik den bliver angrebet. Den eneste gang vi har haft lopper, var efter en tur i sommerhus og tror desværre vi fik et par stykker med hjem i lejligheden....
Senest rettet af avdotja 3. maj 2018, 18:22, rettet i alt 2 gange.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 3. maj 2018, 18:20

LadyFox skrev:
avdotja skrev:
LadyFox skrev:Jeg har lige to spørgsmål:
...
Den anden handler hunde, vacciner og udlandet, jeg ved at det er vigtigt at holde den mod rabies ved lige, men gælder det også den "almindelige"? Altså skal den gives med præcis et års mellemrum, eller er det nok at hunden er blevet vaccineret i en rimelig tid inden?
Jeg vaccinere normalt mine hunde hvert andet år, i stedet for hvert år, da jeg ikke dyrker hundesport, hvor det er et krav at hunden vaccineres årligt, hvilket jeg har min dyrlæges velsignelse til, da jeg fuldt ud tror på dem der mener at vaccinen holder længere end et år, og jeg ikke ønsker at overvaccinere, når jeg så at sige ikke har grund til det.

Det er kun rabiesvaccinationen (hvert tredje år, mener jeg) der er er relevant; den almindelige er fuldstændig ligegyldig i de europæiske lande, jeg kender til. Hvis du skal til England, Norge eller Finland (mener jeg, måske også Sverige :gruble:), skal hunden til gengæld også have en ormekur (af dyrlægen, så det kommer i hundepasset), men det skal gøres kort tid før afgang.

Hvis hunden ikke allerede har et pas, ville jeg i øvrigt få det lavet næste gang du er ved dyrlægen og alligevel skal have en vaccination; også selv om du ikke står og skal på ferie. Så man har det og det er dejlig nemt med en lille bog, med et overskueligt register over hundens vaccinationer.

Han er fra en tysk opdrætter, og kommer fra et udstillingshjem, så han har pas. Rabies skal han først have i 2019 - men den almindelige skulle han have inden i overmorgen hvis den slavisk skulle følges hvert år, så det er virkelig en lettelse hvis jeg ikke behøver at skulle overtale min dyrlæge til at få mig presset "akut" ind i morgen eftermiddag. :D

Nej, det er der ingen grund til. Den er de fuldstændige ligeglade med (med forbehold for at der kan være et eller andet land et sted, som forlanger det....).
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 3. maj 2018, 18:25

avdotja skrev:Jeg har i øvrigt både krydset grænser med hunden i tog, bil, på båd og med fly og kun i lufthavnen er hundepasset blevet tjekket. Men jeg sørger selvfølgelig altid for at have det opdateret. En rabiesvaccination hvert tredje år, er en billig pris for en altid rejseklar hund :)
Hvis I rejser ud, kan det i øvrigt være en ide at have et loppemiddel med (medmindre du giver det jævnt hele årer alligevel), så hunden kan få en portion i samme øjeblik den bliver angrebet. Den eneste gang vi har haft lopper, var efter en tur i sommerhus og tror desværre vi fik et par stykker med hjem i lejligheden....

Det synes jeg også. Lige nu er rejseriet ikke så aktuelt, og det er heller ikke fordi jeg nødvendigvis vil have hunden med ud og rejse, men der er rejseformer hvor jeg tænker det giver mening at have hunden med, så jeg ville være ked af at skulle lade hunden passe hvis jeg f.eks. en dag får den idé at leje et sommerhus i Tyskland eller noget og det skulle være vacciner der umuliggjorde det. Og også med til Bornholm, igennem Sverige og sådan.

Og ja lopper! Dem gider man ikke have med hjem.
0
...

Tilbage til "Kæledyr"