Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zombie » 16. nov 2018, 11:15

Trillo, min 6 årige hundepige, har taget på og er nu for tyk.

Jeg synes, det er svært, for meget af det er kebab og fastfood, folk smider på gaden. Vi bor på Vesterbro.

Jeg forsøger nu helt at undgå de værste steder, og så må hun blive reduceret lidt i sit almindelige foder, inden jeg evt skifter til et slankefoder.

Jeg har prøvet al slags træning, men hun boede 2 år på gaden I Rumænien, så det er nogle meget dybtliggende instinkter jeg er oppe imod.

Jeg har haft hende i 4 år, og hun har ikke haft vægtproblemer før, udover at hun var for tynd da jeg fik hende.
Som om der ikke var grunde nok i forvejen til, at jeg ikke kan lide København. :rulle:
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 16. nov 2018, 11:50

Zombie skrev:
Studsgaard skrev:
Venus222 skrev:
Studsgaard skrev:Nej hun har ikke fået røntgen - men hvis det er noget der blive ved så skal hun bestemt tjekkes (hurra for sygeforsikring) det er anden gang hun halter nu. Begge gange efter voldsom leg med søsteren, og begge gange har hun både faldet og smadre ind i ting. Men nu vurderer jeg hende lige i morgen om vi skal forbi dyrlægen.
Sidste uge hjalp det jo med massage. Der var det rigtigt tydeligt at en muskel i skulderen havde sat sig fast.


Jeg krydser fingre for at hun bare har leget lidt for vildt. :kryds:

Tak.

Hun haltede stadig meget her til morgen, så hun har været en tur forbi dyrlægen. Så nu har hun fået røntgen af både ben og skulder og det så fint ud. Men hun er øm i vækstzonerne på alle fire ben og hofter/skulder. Så de mener det er vokseværk. Og så har hun jo så også slået sig igår i den vilde leg. Så hun er beordret ro, og har fået noget smertestillende.


Du støtter med olier og blålæbet musling eller hvad det nu hedder?

Og nogle af de store racer må ikke få for meget mad, før så vokser de for hurtigt. Jeg ved ikke, om det er relevant her?

Det er bestemt relevant med maden.
Hun får hvalpefoder til store racer i samarbejde med dyrlægen. Og hun spiser knap det anbefalede. Vi er netop meget opmærksomme på hun ikke bliver tyk (hun er faktisk lidt slank) men hun er bare ret stor og tung - lige så tung som sin ene bror og større end de andre tæve hvalpe (af dem vi kender fra kuldet)
Og vi er begyndt at se på hvilket tilskud der måske vil være en ide. Det er bare en jungle at find ud af, for de må heller ikke få for meget af hverken den ene eller den anden slags. Da det så kan hæmme optagelsen af andre vigtige stoffer til led og knogle opbygningen.
Vi er også bare så glade for der ikke var noget at se i skulderne.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zombie » 16. nov 2018, 12:37

Studsgaard skrev:
Zombie skrev:
Studsgaard skrev:
Venus222 skrev:
Studsgaard skrev:Nej hun har ikke fået røntgen - men hvis det er noget der blive ved så skal hun bestemt tjekkes (hurra for sygeforsikring) det er anden gang hun halter nu. Begge gange efter voldsom leg med søsteren, og begge gange har hun både faldet og smadre ind i ting. Men nu vurderer jeg hende lige i morgen om vi skal forbi dyrlægen.
Sidste uge hjalp det jo med massage. Der var det rigtigt tydeligt at en muskel i skulderen havde sat sig fast.


Jeg krydser fingre for at hun bare har leget lidt for vildt. :kryds:

Tak.

Hun haltede stadig meget her til morgen, så hun har været en tur forbi dyrlægen. Så nu har hun fået røntgen af både ben og skulder og det så fint ud. Men hun er øm i vækstzonerne på alle fire ben og hofter/skulder. Så de mener det er vokseværk. Og så har hun jo så også slået sig igår i den vilde leg. Så hun er beordret ro, og har fået noget smertestillende.


Du støtter med olier og blålæbet musling eller hvad det nu hedder?

Og nogle af de store racer må ikke få for meget mad, før så vokser de for hurtigt. Jeg ved ikke, om det er relevant her?

Det er bestemt relevant med maden.
Hun får hvalpefoder til store racer i samarbejde med dyrlægen. Og hun spiser knap det anbefalede. Vi er netop meget opmærksomme på hun ikke bliver tyk (hun er faktisk lidt slank) men hun er bare ret stor og tung - lige så tung som sin ene bror og større end de andre tæve hvalpe (af dem vi kender fra kuldet)
Og vi er begyndt at se på hvilket tilskud der måske vil være en ide. Det er bare en jungle at find ud af, for de må heller ikke få for meget af hverken den ene eller den anden slags. Da det så kan hæmme optagelsen af andre vigtige stoffer til led og knogle opbygningen.
Vi er også bare så glade for der ikke var noget at se i skulderne.


Jeg kan sørme godt forstå, I er lettede! De er jo vores små ("små" :D ) pelsbabyer. :love2:

Hvad siger opdrætter, har de nogen erfaring?
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 16. nov 2018, 13:26

Zombie skrev:
Studsgaard skrev:
Zombie skrev:
Studsgaard skrev:
Venus222 skrev:
Studsgaard skrev:Nej hun har ikke fået røntgen - men hvis det er noget der blive ved så skal hun bestemt tjekkes (hurra for sygeforsikring) det er anden gang hun halter nu. Begge gange efter voldsom leg med søsteren, og begge gange har hun både faldet og smadre ind i ting. Men nu vurderer jeg hende lige i morgen om vi skal forbi dyrlægen.
Sidste uge hjalp det jo med massage. Der var det rigtigt tydeligt at en muskel i skulderen havde sat sig fast.


Jeg krydser fingre for at hun bare har leget lidt for vildt. :kryds:

Tak.

Hun haltede stadig meget her til morgen, så hun har været en tur forbi dyrlægen. Så nu har hun fået røntgen af både ben og skulder og det så fint ud. Men hun er øm i vækstzonerne på alle fire ben og hofter/skulder. Så de mener det er vokseværk. Og så har hun jo så også slået sig igår i den vilde leg. Så hun er beordret ro, og har fået noget smertestillende.


Du støtter med olier og blålæbet musling eller hvad det nu hedder?

Og nogle af de store racer må ikke få for meget mad, før så vokser de for hurtigt. Jeg ved ikke, om det er relevant her?

Det er bestemt relevant med maden.
Hun får hvalpefoder til store racer i samarbejde med dyrlægen. Og hun spiser knap det anbefalede. Vi er netop meget opmærksomme på hun ikke bliver tyk (hun er faktisk lidt slank) men hun er bare ret stor og tung - lige så tung som sin ene bror og større end de andre tæve hvalpe (af dem vi kender fra kuldet)
Og vi er begyndt at se på hvilket tilskud der måske vil være en ide. Det er bare en jungle at find ud af, for de må heller ikke få for meget af hverken den ene eller den anden slags. Da det så kan hæmme optagelsen af andre vigtige stoffer til led og knogle opbygningen.
Vi er også bare så glade for der ikke var noget at se i skulderne.


Jeg kan sørme godt forstå, I er lettede! De er jo vores små ("små" :D ) pelsbabyer. :love2:

Hvad siger opdrætter, har de nogen erfaring?

De har ikke haft hvalpe før. Det er et par der har både mor og far og Aya er så fra deres første kuld, så de har ikke nogen erfaringer, og der har ikke hørt fra nogen af de andre hvalpe at de har haft problemer.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 16. nov 2018, 17:26

Der kommer en hundetelepatør i Go' aften Danmark om lidt. Hun skal finde ud af hvad Michelle Bellaiches hund har på hjerte :D

Det kunne være meget interessant at prøve, selvom jeg har en formodning om hvad mine hunde har på hjerte.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 16. nov 2018, 17:51

Misantropen skrev:Der kommer en hundetelepatør i Go' aften Danmark om lidt. Hun skal finde ud af hvad Michelle Bellaiches hund har på hjerte :D

Det kunne være meget interessant at prøve, selvom jeg har en formodning om hvad mine hunde har på hjerte.

Lige i starten var jeg faktisk mere åben overfor hende end jeg havde regnet med, men så begyndte hun at snakke om at ting som at familiens studieretninger optog ham meget, og så ja. Det røg alt åbenhed overfor hendes evner.
0
...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 16. nov 2018, 18:07

LadyFox skrev:
Misantropen skrev:Der kommer en hundetelepatør i Go' aften Danmark om lidt. Hun skal finde ud af hvad Michelle Bellaiches hund har på hjerte :D

Det kunne være meget interessant at prøve, selvom jeg har en formodning om hvad mine hunde har på hjerte.

Lige i starten var jeg faktisk mere åben overfor hende end jeg havde regnet med, men så begyndte hun at snakke om at ting som at familiens studieretninger optog ham meget, og så ja. Det røg alt åbenhed overfor hendes evner.

Der tabte hun mig også lidt, men det var lidt sjovt at se det omhandlende en hund af samme race som jeg har for jeg kunne nikke genkendende til alle billeder og episoder.

Især den der brummen/grynten i forbindelse med mad. Godt min yngste ikke hørte det nu hun ikke rører vådfoder :lol:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2018, 18:23

LadyFox skrev:
Misantropen skrev:Der kommer en hundetelepatør i Go' aften Danmark om lidt. Hun skal finde ud af hvad Michelle Bellaiches hund har på hjerte :D

Det kunne være meget interessant at prøve, selvom jeg har en formodning om hvad mine hunde har på hjerte.

Lige i starten var jeg faktisk mere åben overfor hende end jeg havde regnet med, men så begyndte hun at snakke om at ting som at familiens studieretninger optog ham meget, og så ja. Det røg alt åbenhed overfor hendes evner.

Lidt som det der program med Penkova hvor hun påstår at hendes cocker kan læse og bruge en overstregningstusch.
Øh, ok? Hjerneforsker sagde du??
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 16. nov 2018, 18:44

kidkomb skrev:
LadyFox skrev:
Misantropen skrev:Der kommer en hundetelepatør i Go' aften Danmark om lidt. Hun skal finde ud af hvad Michelle Bellaiches hund har på hjerte :D

Det kunne være meget interessant at prøve, selvom jeg har en formodning om hvad mine hunde har på hjerte.

Lige i starten var jeg faktisk mere åben overfor hende end jeg havde regnet med, men så begyndte hun at snakke om at ting som at familiens studieretninger optog ham meget, og så ja. Det røg alt åbenhed overfor hendes evner.

Lidt som det der program med Penkova hvor hun påstår at hendes cocker kan læse og bruge en overstregningstusch.
Øh, ok? Hjerneforsker sagde du??

What?! :lol:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2018, 18:55

Misantropen skrev:
kidkomb skrev:
LadyFox skrev:
Misantropen skrev:Der kommer en hundetelepatør i Go' aften Danmark om lidt. Hun skal finde ud af hvad Michelle Bellaiches hund har på hjerte :D

Det kunne være meget interessant at prøve, selvom jeg har en formodning om hvad mine hunde har på hjerte.

Lige i starten var jeg faktisk mere åben overfor hende end jeg havde regnet med, men så begyndte hun at snakke om at ting som at familiens studieretninger optog ham meget, og så ja. Det røg alt åbenhed overfor hendes evner.

Lidt som det der program med Penkova hvor hun påstår at hendes cocker kan læse og bruge en overstregningstusch.
Øh, ok? Hjerneforsker sagde du??

What?! :lol:

Præcis. Mit ansigtsudtryk da hun sagde det og endda viste en bog frem som hunden angiveligt skulle have streget vigtige ting ind i, har nok været pænt priceless.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 16. nov 2018, 19:09

Jeg forstår slet ikke hvorfor folk ønsker at bilde sig selv ind at dyr på den måde har en forståelse for menneske-ting, menneske-værdier og sådan nogle ting - for jeg har sat pris på alle mine kæledyr, men.. Jeg ville ofte have synes de hver især var nogle mega assholes i deres adfærd hvis de "vidste bedre" - en del ting tilgives jo netop fordi det er "hunde/heste/fugle/kanin/osv-adfærd".
0
...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 16. nov 2018, 19:45

LadyFox skrev:Jeg forstår slet ikke hvorfor folk ønsker at bilde sig selv ind at dyr på den måde har en forståelse for menneske-ting, menneske-værdier og sådan nogle ting - for jeg har sat pris på alle mine kæledyr, men.. Jeg ville ofte have synes de hver især var nogle mega assholes i deres adfærd hvis de "vidste bedre" - en del ting tilgives jo netop fordi det er "hunde/heste/fugle/kanin/osv-adfærd".

Så deres tiggeri handler ikke om at de synes man har spist nok? :gruble: :lol2:
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 16. nov 2018, 20:01

Misantropen skrev:
LadyFox skrev:Jeg forstår slet ikke hvorfor folk ønsker at bilde sig selv ind at dyr på den måde har en forståelse for menneske-ting, menneske-værdier og sådan nogle ting - for jeg har sat pris på alle mine kæledyr, men.. Jeg ville ofte have synes de hver især var nogle mega assholes i deres adfærd hvis de "vidste bedre" - en del ting tilgives jo netop fordi det er "hunde/heste/fugle/kanin/osv-adfærd".

Handler deres tiggeri da ikke om at de synes man har spist nok? :gruble: :lol2:

Alle unghunde jeg har haft har haft vane for at gumle i brugt undertøj hvis muligheden bød sig, ikke at jeg nogensinde har synes det var et specielt charmerende træk, men altså, jeg ville finde det en helt anden grad af klamt hvis de havde så menneskelig bevidsthed at de havde haft holdninger til komplekse dilemmaer som hvilken karriere valg jeg burde tage, og havde en mening om hvilke ord i bøgerne der er værd at hæfte sig ved :nerve: :puke:
1
...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf DenBruneMunk » 16. nov 2018, 20:19

Misantropen skrev:Der kommer en hundetelepatør i Go' aften Danmark om lidt. Hun skal finde ud af hvad Michelle Bellaiches hund har på hjerte :D

Det kunne være meget interessant at prøve, selvom jeg har en formodning om hvad mine hunde har på hjerte.

Sagde hun noget som ikke passede ind i alle familier. Bare historien om hundens bøvseri fik mig næsten til at grine.

Godt nok elsker jeg mine hunde men jeg ville aldrig udsætte dem for hendes ævl, så hellere se på nogle hundetubes, de finder da i det mindste hundegøen sjovere eller store bjørne på tv :) Langt federe og troværdigt.

Hun er ikke i familie med de 2 døtre fra Britta Nielsen? Bare jeg kan komme på tv, så er der nogen som tror mig :)
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 16. nov 2018, 20:31

DenBruneMunk skrev:
Misantropen skrev:Der kommer en hundetelepatør i Go' aften Danmark om lidt. Hun skal finde ud af hvad Michelle Bellaiches hund har på hjerte :D

Det kunne være meget interessant at prøve, selvom jeg har en formodning om hvad mine hunde har på hjerte.

Sagde hun noget som ikke passede ind i alle familier. Bare historien om hundens bøvseri fik mig næsten til at grine.

Godt nok elsker jeg mine hunde men jeg ville aldrig udsætte dem for hendes ævl, så hellere se på nogle hundetubes, de finder da i det mindste hundegøen sjovere eller store bjørne på tv :) Langt federe og troværdigt.

Hun er ikke i familie med de 2 døtre fra Britta Nielsen? Bare jeg kan komme på tv, så er der nogen som tror mig :)

Det var ikke hunden der bøvsede. Hende telepatøren(hvis det hedder det) sammenlignede hundens lyde som veltilfredshed over et godt måltid hvor der bliver bøvset, hvilket er normalt i hendes oprindelseslands kultur. Hvis jeg fik rigtigt fat i det.
0

Tilbage til "Kæledyr"