Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
MissIce
Kort karma: 66
Likede indlæg: 656

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf MissIce » 20. okt 2019, 07:19

Hvad gør man af det hundemad og godbidder man har tilbage?

Jeg synes det virker forkert bare at smide det ud. Men jeg ved ikke om man kan donere det et eller andet sted. Hvis det have været kattemad, var jeg kørt til Inges kattehjem med det. Men hundemad?

Jeg er lost - men tænker nok heller ikke helt klart endnu :whine:
0
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 276
Likede indlæg: 2508

Indlægaf flicka » 20. okt 2019, 13:49

MissIce skrev:Hvad gør man af det hundemad og godbidder man har tilbage?

Jeg synes det virker forkert bare at smide det ud. Men jeg ved ikke om man kan donere det et eller andet sted. Hvis det have været kattemad, var jeg kørt til Inges kattehjem med det. Men hundemad?

Den lokale varmestue?

Jeg har haft held med at afsætte hundefoder og godbidder på den måde.
3
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 974
Likede indlæg: 11881

Indlægaf Pandesteg » 20. okt 2019, 14:41

MissIce skrev:Hvad gør man af det hundemad og godbidder man har tilbage?

Jeg ville sætte det i den lokale gives bort-gruppe på facebook.

Og stakkels dig, det må være så hårdt :ae:
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 560
Likede indlæg: 9487

Indlægaf TinaW » 29. okt 2019, 18:00

Det er reelt set ikke mit kæledyr, i og med vi stadig har problemer med en fremmed intakt hankat, der kommer her.
Vores egne to er (selvfølgelig) neutraliserede. Vi har sat maden et andet sted hen, hvor der er installeret kattelem til chip, men da vores hankat ikke rigtigt har kunne finde ud af at bruge kattelemmen, så har vi haft et vindue stående på klem, som han så har kunne komme ind og ud af. Nu hvor det er blevet køligere, så er den fremmede kat så begyndt at søge ind (forståeligt nok)
Og han er ikke sød ved vores. Så vinduet er nu lukket og jeg render og lukker ind og ud (han må virkelig være tungnem vores hankat, for hans søster bruger fint kattelemmen)
Overvejer at få den fremmede kat indfanget og evt aflivet, han er ikke ung og tvivler på at en neutralisering vil gøre ham sødere overfor vores. Kattens værn reklamerer med at komme og indfange og så vurdere. Hvis de vurderer at den kan genudsættes efter neutralisering, koster det 600 kr.
Men er godt nok træt af, at skulle bruge så meget energi på andre folks katte, fordi selvsamme ikke vil ofre neutralisering.
Vores lille tilløberkat i forsommeren var så ung, at det gav mening at forsøge at gøre ham til en del af husholdningen, men han forsvandt, efter at være blevet indfanget og forbi dyrlægen.
Føler mig også bare ond, når jeg jager ham væk, for han er såmænd sød nok overfor os og miaver meget ynkeligt, men det nytter jo ikke noget, når han vil slås med de andre.
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 29. okt 2019, 18:28

San.Dee skrev:
TinaW skrev:Det er reelt set ikke mit kæledyr, i og med vi stadig har problemer med en fremmed intakt hankat, der kommer her.
Vores egne to er (selvfølgelig) neutraliserede. Vi har sat maden et andet sted hen, hvor der er installeret kattelem til chip, men da vores hankat ikke rigtigt har kunne finde ud af at bruge kattelemmen, så har vi haft et vindue stående på klem, som han så har kunne komme ind og ud af. Nu hvor det er blevet køligere, så er den fremmede kat så begyndt at søge ind (forståeligt nok)
Og han er ikke sød ved vores. Så vinduet er nu lukket og jeg render og lukker ind og ud (han må virkelig være tungnem vores hankat, for hans søster bruger fint kattelemmen)
Overvejer at få den fremmede kat indfanget og evt aflivet, han er ikke ung og tvivler på at en neutralisering vil gøre ham sødere overfor vores. Kattens værn reklamerer med at komme og indfange og så vurdere. Hvis de vurderer at den kan genudsættes efter neutralisering, koster det 600 kr.
Men er godt nok træt af, at skulle bruge så meget energi på andre folks katte, fordi selvsamme ikke vil ofre neutralisering.
Vores lille tilløberkat i forsommeren var så ung, at det gav mening at forsøge at gøre ham til en del af husholdningen, men han forsvandt, efter at være blevet indfanget og forbi dyrlægen.
Føler mig også bare ond, når jeg jager ham væk, for han er såmænd sød nok overfor os og miaver meget ynkeligt, men det nytter jo ikke noget, når han vil slås med de andre.

Tror du han har et hjem?
Jeg mener om han er i god huld?
Hvis han ser forhutlet ud så ville jeg indfange ham og aflevere ham på et internat.

Han ser umiddelbart ikke forhutlet ud, men så meget tid som han tilbringer omkring vores grund, så tvivler jeg på, at han har et hjem. Vi har et stykke til de naboer, der evt. kunne være ejerne. De tætteste på, der har kat, er ikke ejerne af ham her.
Jeg har haft fremlyst ham uden held, ingen ville kendes ved ham.
Det har stået på i et års tid, at han kommer her. Og dengang maden stod ovre i vores maskinhus var han altid meget sulten.
Han kan godt røres ved (nu er han jo ikke fan af mig længere, fordi jeg jager ham væk)
Siden december sidste år, har der ikke stået mad tilgængeligt, men han har stadig tilbragt megen tid ovre i maskinhuset, hvor der stod en gammel sofa. Den har vi så smidt væk nu og så søger han klart nok hen, hvis han kan se de andre to katte går ind/ud.
0
avdotja
Kort karma: 342
Likede indlæg: 7801

Indlægaf avdotja » 29. okt 2019, 18:33

Æv en træls situation TinaW. Hvis han fysisk angriber jeres kat, ville jeg, hvis det er en vildkat, hælde mod til at få den indfanget og aflivet. Normalt er jeg tilhænger af at katte skal gå frit alt det de lyster, men ikke hvis det betyder at mine egne dyr ikke kan være der.

EDIT: Hvis jeg kunne nænne det :ninja: Nu hvor jeg har læst dit andet indlæg, får jeg helt ondt af den stakkels, ensomme kat, der bare vil have husly og lidt mad :genert: Men altså; det er ikke værre at få en kat aflivet end det er at aflive en gris/ko/høne. Det vigtigste er at dyret har et godt liv op til og at aflivningen bliver gjort så skånsomt som muligt. På begge punkter er katten væsentlig bedre stillet end størstedelen af Danmarks dyr.
Senest rettet af avdotja 29. okt 2019, 18:38, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 29. okt 2019, 18:43

Vi har jo også haft mad stående sådan nogenlunde frit tilgængeligt i vores maskinhus tidligere, men det var først efter vi havde haft vores i over et år, at de fremmede katte her dukkede op. Vi havde også problemet med en anden intakt hankat, den forsvandt dog, da ham her dukkede op.
Jeg synes også det er synd, men det nytter jo ikke at vores egen hankat ikke tør komme ind og spise, fordi den anden angriber ham.
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 31. okt 2019, 12:37

San.Dee skrev:
TinaW skrev:Vi har jo også haft mad stående sådan nogenlunde frit tilgængeligt i vores maskinhus tidligere, men det var først efter vi havde haft vores i over et år, at de fremmede katte her dukkede op. Vi havde også problemet med en anden intakt hankat, den forsvandt dog, da ham her dukkede op.
Jeg synes også det er synd, men det nytter jo ikke at vores egen hankat ikke tør komme ind og spise, fordi den anden angriber ham.

Nej det går bestemt ikke.

Jeres katte har førsteret til at være der og i kan risikere at den ene eller begge går hjemmefra.

Jeg har flyttet en kurv retur til maskinhuset, hvor der står vand, men ikke mad. Og vores værksted/vaskekælder er lukket af, så de kun kan komme ind og ud via kattelemmen.
Så nu render jeg og åbner op flere gange dagligt, fordi hankatten ikke kan finde ud af, at bruge kattelemmen :D :/
Men i det mindste gør det, at den fremmede kat ikke kan komme ind heller.
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 1. nov 2019, 09:00

TinaW skrev:
San.Dee skrev:
TinaW skrev:Vi har jo også haft mad stående sådan nogenlunde frit tilgængeligt i vores maskinhus tidligere, men det var først efter vi havde haft vores i over et år, at de fremmede katte her dukkede op. Vi havde også problemet med en anden intakt hankat, den forsvandt dog, da ham her dukkede op.

Jeres katte har førsteret til at være der og i kan risikere at den ene eller begge går hjemmefra.

Jeg har flyttet en kurv retur til maskinhuset, hvor der står vand, men ikke mad. Og vores værksted/vaskekælder er lukket af, så de kun kan komme ind og ud via kattelemmen.
Så nu render jeg og åbner op flere gange dagligt, fordi hankatten ikke kan finde ud af, at bruge kattelemmen :D :/

Hvis jeg var dig - og selvom det lyder mega barskt - så ville jeg stoppe med at rende og åbne for ham. Det er altså uholdbart. Han skal nok lære det, når han bliver sulten nok og han har en søster som viser ham hvordan man gør. Alle mine har lært det af sig selv, selv vores mega mega sky gårdkat som var sindssygt bange for klappen og den lyd den sagde, lærte det efter 1 uge, men det var ikke sjovt at stå og se at han ikke turde gå ind og sad udenfor og kikkede forvirret. Der gjorde jeg dét, at jeg én gang gik ud og åbnede så han kunne komme ind og spise, så han ikke flyttede hjemmefra. Og så læssede jeg skuret med velduftende godbidder, så han til sidst blev nødt til at gå ind af lækkersult.

Har du prøvet at lokke på den anden side af lemmen? Sidde og vippe den på klem og kalde med nogle virkelig lækre godbidder, evt. rejer? Jeg ville virkelig gøre en stor indsats for at han skal lære det NU, så I slipper for alt det bøvl og renden frem og tilbage.
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 1. nov 2019, 09:09

Pandesteg skrev:
TinaW skrev:
San.Dee skrev:

Hvis jeg var dig - og selvom det lyder mega barskt - så ville jeg stoppe med at rende og åbne for ham. Det er altså uholdbart. Han skal nok lære det, når han bliver sulten nok og han har en søster som viser ham hvordan man gør. Alle mine har lært det af sig selv, selv vores mega mega sky gårdkat som var sindssygt bange for klappen og den lyd den sagde, lærte det efter 1 uge, men det var ikke sjovt at stå og se at han ikke turde gå ind og sad udenfor og kikkede forvirret. Der gjorde jeg dét, at jeg én gang gik ud og åbnede så han kunne komme ind og spise, så han ikke flyttede hjemmefra. Og så læssede jeg skuret med velduftende godbidder, så han til sidst blev nødt til at gå ind af lækkersult.

Har du prøvet at lokke på den anden side af lemmen? Sidde og vippe den på klem og kalde med nogle virkelig lækre godbidder, evt. rejer? Jeg ville virkelig gøre en stor indsats for at han skal lære det NU, så I slipper for alt det bøvl og renden frem og tilbage.

De kan ikke lide rejer :D
Og jeg har prøvet at lokke ham. Han vil ikke.
Det er nu ikke det store problem at lukke ham ind og ud, jeg skal alligevel ned og hælde mad op. Er han der ikke til fodringstid, så bliver han ude.
Men jeg må nok give det et forsøg mere, med at få ham det lært. Jeg ved ikke om han føler at åbningen er for lille. Hans søster er en del mindre end han er.
0
avdotja
Kort karma: 342
Likede indlæg: 7801

Indlægaf avdotja » 1. nov 2019, 09:10

San.Dee skrev:Åh altså.
Mollie skulle bare afleveres hos dyrlægen i morges til en tandrensning. Dyrlægen finder så ud af at hun har en alvorlig mislyd på hjertet så nu blev hun i stedet afleveret til udredning for mislyden.
Jeg er så dårlig til at mine dyr er syge :(

:kram: Hvad er Mollie for et dyr?
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 1. nov 2019, 09:12

TinaW skrev:
Pandesteg skrev:
TinaW skrev:
San.Dee skrev:

De kan ikke lide rejer :D
Og jeg har prøvet at lokke ham. Han vil ikke.
Det er nu ikke det store problem at lukke ham ind og ud, jeg skal alligevel ned og hælde mad op. Er han der ikke til fodringstid, så bliver han ude.
Men jeg må nok give det et forsøg mere, med at få ham det lært. Jeg ved ikke om han føler at lemmen er for lille. Hans søster er en del mindre end han er.

Ok men så noget andet guf som han virkelig godt kan lide. Jeg ville give det et skud med ikke at åbne for ham i nogle dage og spække skuret med gode sager i den periode og se om det ikke gør tricket. Og så måske ikke sidde på den anden side og kalde, så han har ro og fred til at prøve det af.

Min katte har en kattelem i en dør herinde i huset og de gider heller ikke gå igennem, hvis de kan se vi er på vej hen for at åbne døren, så sidder de pænt og venter, selvom de resten af tiden selv går igennem lemmen.

Vores lem er standard størrelse, men man kan godt få nogle i stor størrelse. Skal det være med chiplås?
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 1. nov 2019, 09:16

Pandesteg skrev:Ok men så noget andet guf som han virkelig godt kan lide. Jeg ville give det et skud med ikke at åbne for ham i nogle dage og spække skuret med gode sager i den periode og se om det ikke gør tricket. Og så måske ikke sidde på den anden side og kalde, så han har ro og fred til at prøve det af.

Min katte har en kattelem i en dør herinde i huset og de gider heller ikke gå igennem, hvis de kan se vi er på vej hen for at åbne døren, så sidder de pænt og venter, selvom de resten af tiden selv går igennem lemmen.

Vores lem er standard størrelse, men man kan godt få nogle i stor størrelse. Skal det være med chiplås?

Lidt svært at proppe en masse gode sager derind, uden at hans søster smæsker sig i dem :D
Men jeg har også lovet min mand, at jeg prøver at få ham det lært.
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 1. nov 2019, 10:38

avdotja skrev:Æv en træls situation TinaW. Hvis han fysisk angriber jeres kat, ville jeg, hvis det er en vildkat, hælde mod til at få den indfanget og aflivet. Normalt er jeg tilhænger af at katte skal gå frit alt det de lyster, men ikke hvis det betyder at mine egne dyr ikke kan være der.

EDIT: Hvis jeg kunne nænne det :ninja: Nu hvor jeg har læst dit andet indlæg, får jeg helt ondt af den stakkels, ensomme kat, der bare vil have husly og lidt mad :genert: Men altså; det er ikke værre at få en kat aflivet end det er at aflive en gris/ko/høne. Det vigtigste er at dyret har et godt liv op til og at aflivningen bliver gjort så skånsomt som muligt. På begge punkter er katten væsentlig bedre stillet end størstedelen af Danmarks dyr.

Mit problem er nok også at jeg ikke rigtigt nænner at gøre det.
Har en kollega med jagttegn, der har tilbudt at skyde katten efter indfangning - men det bliver for makabert til mig. Der er jeg slet ikke hård nok.
For nu er problemet løst ved at vinduer til vaskekælderen er lukket, så der kan kun kommes ind gennem dør eller kattelem. Og kattelemmen har han ikke forsøgt sig med endnu.
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 1. nov 2019, 10:42

TinaW skrev:
Pandesteg skrev:Ok men så noget andet guf som han virkelig godt kan lide. Jeg ville give det et skud med ikke at åbne for ham i nogle dage og spække skuret med gode sager i den periode og se om det ikke gør tricket. Og så måske ikke sidde på den anden side og kalde, så han har ro og fred til at prøve det af.

Lidt svært at proppe en masse gode sager derind, uden at hans søster smæsker sig i dem :D
Men jeg har også lovet min mand, at jeg prøver at få ham det lært.

Tværtom! Det er et stort incitament at kunne høre en anden mæske sig. Det var netop sådan vores sky kat lærte det. Det blev for meget for ham at kunne høre og dufte, at brormand åd løs af de gode sager uden selv at kunne deltage.

Vores indekatte kommer også rendende i det samme de hører det, hvis jeg prøver bare at forkæle en enkelt af dem. Et lille smask fra én, så står de der alle tre.
1

Tilbage til "Kæledyr"