Generel job snik-snak og spørgsmål

ajnaM
Indlæg: 10111
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27688

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf ajnaM » 21. mar 2024, 13:24

Venus222 skrev:Jeg er social og sundhedsassistent, og har arbejdet på plejehjem siden 06. Pt arbejder jeg på en skærmet enhed for mennesker med svær demens.
Jeg overvejer at skifte spor, fordi jeg simpelthen synes det er for hårdt, både fysisk og psykisk. Men jeg aner ikke hvad jeg vil lave eller hvad min uddannelse kan bruges som springbræt til, ud over at jeg kan læse til sygeplejerske. Hvilket jeg ikke er helt hooked på...

Så har i kendskab til sosu'er der har skiftet spor, og hvad laver de nu?


Har du overvejet en læreruddannelse? Hvis du stadig gerne vil arbejde med mennesker? :)

Der er mangel i mange kommuner, og der er derfor gode muligheder for at læse som meritlærer. Merituddannelsen kan også tages online.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 136
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2753

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Venus222 » 21. mar 2024, 17:11

ajnaM skrev:
Venus222 skrev:Jeg er social og sundhedsassistent, og har arbejdet på plejehjem siden 06. Pt arbejder jeg på en skærmet enhed for mennesker med svær demens.
Jeg overvejer at skifte spor, fordi jeg simpelthen synes det er for hårdt, både fysisk og psykisk. Men jeg aner ikke hvad jeg vil lave eller hvad min uddannelse kan bruges som springbræt til, ud over at jeg kan læse til sygeplejerske. Hvilket jeg ikke er helt hooked på...

Så har i kendskab til sosu'er der har skiftet spor, og hvad laver de nu?


Har du overvejet en læreruddannelse? Hvis du stadig gerne vil arbejde med mennesker? :)

Der er mangel i mange kommuner, og der er derfor gode muligheder for at læse som meritlærer. Merituddannelsen kan også tages online.


Det ville naturligvis være oplagt at læse til lære, men jeg er faktisk ikke sikker på, at jeg har lyst til fortsat at arbejde med mennesker.... (Jeg er rætti træt af mennesker lige pt. :blush: )
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19724
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2459
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46566

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf LadyFox » 21. mar 2024, 17:14

Venus222 skrev:
ajnaM skrev:
Venus222 skrev:Jeg er social og sundhedsassistent, og har arbejdet på plejehjem siden 06. Pt arbejder jeg på en skærmet enhed for mennesker med svær demens.
Jeg overvejer at skifte spor, fordi jeg simpelthen synes det er for hårdt, både fysisk og psykisk. Men jeg aner ikke hvad jeg vil lave eller hvad min uddannelse kan bruges som springbræt til, ud over at jeg kan læse til sygeplejerske. Hvilket jeg ikke er helt hooked på...

Så har i kendskab til sosu'er der har skiftet spor, og hvad laver de nu?


Har du overvejet en læreruddannelse? Hvis du stadig gerne vil arbejde med mennesker? :)

Der er mangel i mange kommuner, og der er derfor gode muligheder for at læse som meritlærer. Merituddannelsen kan også tages online.


Det ville naturligvis være oplagt at læse til lære, men jeg er faktisk ikke sikker på, at jeg har lyst til fortsat at arbejde med mennesker.... (Jeg er rætti træt af mennesker lige pt. :blush: )


Hvis du egentlig godt bare vil noget andet nu, og det mest er det at arbejde med mennesker du er træt af. Hvad så med at bruge din uddannelse på sterilcentral?
2
...
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 136
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2753

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Venus222 » 21. mar 2024, 19:11

LadyFox skrev:
Venus222 skrev:
ajnaM skrev:
Venus222 skrev:Jeg er social og sundhedsassistent, og har arbejdet på plejehjem siden 06. Pt arbejder jeg på en skærmet enhed for mennesker med svær demens.
Jeg overvejer at skifte spor, fordi jeg simpelthen synes det er for hårdt, både fysisk og psykisk. Men jeg aner ikke hvad jeg vil lave eller hvad min uddannelse kan bruges som springbræt til, ud over at jeg kan læse til sygeplejerske. Hvilket jeg ikke er helt hooked på...

Så har i kendskab til sosu'er der har skiftet spor, og hvad laver de nu?


Har du overvejet en læreruddannelse? Hvis du stadig gerne vil arbejde med mennesker? :)

Der er mangel i mange kommuner, og der er derfor gode muligheder for at læse som meritlærer. Merituddannelsen kan også tages online.


Det ville naturligvis være oplagt at læse til lære, men jeg er faktisk ikke sikker på, at jeg har lyst til fortsat at arbejde med mennesker.... (Jeg er rætti træt af mennesker lige pt. :blush: )


Hvis du egentlig godt bare vil noget andet nu, og det mest er det at arbejde med mennesker du er træt af. Hvad så med at bruge din uddannelse på sterilcentral?


Det var selvfølgelig en mulighed. :)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7511
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24620

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Moxy-lady » 22. mar 2024, 23:51

Moxy-lady skrev:Jeg har snart MUS, for første gang I mange mange år, og jeg er lidt I tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Der er ikke umiddelbart mulighed for kurser og vi er en ret flad organisation, hvor vi hver især har ansvar for et kundeportefølje. Vi er blevet bedt om at vurdere tidsforbrug på forskellige opgaver på hver kunde, og derudover hvad vi mangler tid til at gøre. Pt er jeg mest af alt frustreret over en nær samarbejdspartners/leverandør pg deres rodebutik, som jeg bruger en del tid på at filtre ud, uden at føle at der sker nogle forbedringer (det skal siges at vi deler ejer med denne samarbejdspartner, omend det er 2 seperate firmaer).

Jeg kan selvfølgelig lufte min utilfredshed, og jeg har også tænkt mig at påtale at det arbejde jeg har lavet på mine kunder har ført til en mere strømlinet process der betyder at jeg nu bruger mindre tid på dem - med tanke på at bruge dette som argument til en lønsamtale, enten ved samme eller kommende anledning (jeg er i det private, uden overenskomst og uden årlige lønsamtaler).

Men udover at være frustreret over gumpetung samarbejdspartner, og argumenter for hvorfor det ville være konstruktivt/god forretning at disse fik styr på deres shit - hvilket ikke vil føre nogle steder hen - så ved jeg sgu ikke hvilke emner jeg skal tage op? Der er ikke sådan decideret nogle steder jeg kan se at jeg kan bede pm mere ansvar.

Jeg er virkelig glad for mit arbejde, mine kollegaer og min chef, men pt må jeg indrømme at frustrationen fylder en del.


Nå, jeg var så til famøs mus i onsdags og er ret.... undervældet.

Det var ikke meget snak om medarbejderudvikling men snarere virksomhedsudvikling. Der var en masse snak om ny og mere fast struktur der er forsvundet over de sidste par år, grundet udskiftning af IT system til et der fungerer... ikke optimalt. Men jeg fik snakket om problemerne med vores samarbejdspartner, og hun bad mig få sagt til konsulenten at denne skulle tage et møde med dem og få dem til at få fikset de ting. Jeg fik ikke nævnt så meget om de punkter jeg havde tænkt på, for jeg blev indkaldt mandag aften, til møde onsdag formiddag, og tirsdag morgen endte en møgsag på mit bord, med en stram deadline og en kunde der ikke havde styr på det I deres ende, så jeg havde ikke mulighed for forberedelse. De kritikpunkter jeg kom med ift ledelse og kommunikation fik jeg at vide at hun ville tage til sig, men samtidig blev hun meget defensiv, så jeg er ikke sikker på at det ændrer noget.
Derudover blev jeg rost til skyerne. Jeg fik at vide at hun satte stor pris på mig, men også at mine kollegaer var meget begejstrede for mig, og syntes at jeg var dygtig. Jeg er hjælpsom, kompetent og der er intet at udsætte på min indsats, og hun var imponeret over hvordan jeg modtog konstruktiv kritik og arbejdede med det, og havde set en stor forbedring siden en trivselssamtale vi havde i januar. Derudover fik jeg en lønstigning på omkring 4,5%, men den har vi alle fået, og var ikke en forhandling.

Men derudover.... møf.

Denne uge har været ret sindssyg fordi jeg havde fri mandag, og gik på ferie i dag. Jeg manglede at fakturere en større kunde, samt at få styr på den sag jeg fik i tirsdags. Derudover så er jeg typen der ser ting. Jeg opdager issues i systemet eller ser at noget kan give problemer senere hen. Og det betød at jeg (også) tirsdag fik en anden større, løbende opgave som jeg skal arbejde med sideløbende, hvor jeg skal samarbejde med min chef om at udarbejde en fælles guide og oversigt ift et relativt kompliceret nyt felt vi er begyndt at arbejde med. Dette uden at have fået nogen undervisning eller introduktion til feltet (hvilket 4 af mine andre kollegaer for nyligt har fået). Så i går var jeg presset. Dele af den oversigt skulle være lavet i går da det var noget af det skulle bruges til fakturering i går og i dag. Derudover opdager jeg at et IT problem jeg i sidste uge er stødt på ifb med fakturering, er større end først antaget, og alt jeg skal fakturere skal trippeltjekkes inden det kan sendes ud af huset. Mine kollegaer er ikke stødt på problemet i samme omfang, og en af dem nævnte at det sandsynligvis skyldtes at hun i hvert fald ikke dobbelttjekker så meget som jeg gør. Men her er det så meningen at jeg, sammen med vores IT konsulent, skal gennemgåen fiktiv faktureringsprocess i en testudgave af vores system, for at de kan se hvor fejlen opstår og rette den. Dette blev så flyttet, så det kan jeg se frem til efter påske. Sammen med fase 2 og 3 af den opgave jeg har kæmpet med i 2 dage for at få løst.

Jeg er virkelig glad for mit job,mine kollegaer og min arbejdsplads. Og jeg har heller ikke lyst til at blive for besværlig når jeg kun har været der et år. Men hvis dette niveau fortsætter indtil næste års MUS, så må jeg indrømme at jeg regner med at sætte en liiidt anden dagsorden dér. Jeg har ikke noget imod at ende med at være "den der har dén " og de sidste 2-3 måneder kan jeg virkelig mærket at jeg er vokset, og jeg har en helt anden selvtillid (noget jeg virkelig har kæmpet med i mange mange år), både personligt og professionelt. Jeg får ros af mine tætteste kollegaer, både ansigt til ansigt, men de siger det også til min chef. Jeg synes faktisk at jeg fortjener mere i løn. Og hvis jeg bare kan stoppe med at spænde ben for mig selv, så kan jeg også kræve det (men hvis jeg fortsætter denne stil de næste måneder, så kan det også godt være at jeg beder om lønforhøjelse før)
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7511
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24620

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Moxy-lady » 23. mar 2024, 00:05

Og så gad jeg godt at vi alle fik nye titler, men mistænker at det bliver nixet fordi kundeserviceassistent ligger på et lavere lønniveau end kunderådgivere/admins/kontorassistenter. Men nu har vi 2 medarbejdere der er primære point of contact for alle vores kunder der har bestillinger eller forespørgsler, hvorimod resten af os (8 stk) står for alt det andet. Mit firma ønsker at vi skal overtage en del af arbejdet for konsulenterne ift at behovsanalysere og afsøge nye muligheder hos vores egne kunder så konsulenterne er frie til at tage sig af de mere komplicerede kunder vi har. Jeg synes egentlig ikke at det er et kundeservicejob, og jeg kan mærke at det generer mig lidt, selvom det er fjollet. Har haft flere jobs indenfor kundeservice, men jeg synes bare mindre og mindre det er det jeg laver, og jeg synes det er træls når min løn ikke er derefter.
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3077
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 197
Likede indlæg: 5540

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Pølsemix » 23. mar 2024, 01:02

Moxy-lady skrev:Og så gad jeg godt at vi alle fik nye titler, men mistænker at det bliver nixet fordi kundeserviceassistent ligger på et lavere lønniveau end kunderådgivere/admins/kontorassistenter. Men nu har vi 2 medarbejdere der er primære point of contact for alle vores kunder der har bestillinger eller forespørgsler, hvorimod resten af os (8 stk) står for alt det andet. Mit firma ønsker at vi skal overtage en del af arbejdet for konsulenterne ift at behovsanalysere og afsøge nye muligheder hos vores egne kunder så konsulenterne er frie til at tage sig af de mere komplicerede kunder vi har. Jeg synes egentlig ikke at det er et kundeservicejob, og jeg kan mærke at det generer mig lidt, selvom det er fjollet. Har haft flere jobs indenfor kundeservice, men jeg synes bare mindre og mindre det er det jeg laver, og jeg synes det er træls når min løn ikke er derefter.

Hvis ens opgaveportefølje og ansvar ændrer sig, synes også at en formel titel og løn bør følge med. Hvis en arbejdsgiver umiddelbart kun er med på den første del, ville jeg nudge løbende og gøre opmærksom på at opgaverne x,y og z løftes på fortrinlig vis, med en intern deadline for mig selv om hvornår det senest skulle give et afkast. Og hvis den ikke blive nået hvad næste skridt så skulle være.Ellers ville jeg nok køre træt i det.
5
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14816

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 23. mar 2024, 07:15

Perks of the job - en uge i Egypten på 5* hotel. All inclusive og expenses oven i. Designeret pool tid på skemaet.

Tror jeg overlever :lol:
4
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2868
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3517

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Torn » 27. mar 2024, 11:29

Jeg er blevet tilbudt en ny stilling, så nu venter lønforhandling. Det nye job kræver at jeg køber bil og pendler 30 km, hvor jeg i dag kan cykle de 10 km. Så... hvornår kan det lønmæssigt svare sig? Jeg får i dag alt inkl. 51.000.

Edit. Nå ja. Topskat, den skal jeg nok også have indregnet.
2
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2397
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 95
Likede indlæg: 2371

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Elverpigen » 27. mar 2024, 11:45

Torn skrev:Jeg er blevet tilbudt en ny stilling, så nu venter lønforhandling. Det nye job kræver at jeg køber bil og pendler 30 km, hvor jeg i dag kan cykle de 10 km. Så... hvornår kan det lønmæssigt svare sig? Jeg får i dag alt inkl. 51.000.


Hvornår det kan svare sig, afhænger også af dine personlige prioriteringer.

Hvilke fordele er der ved det nye job? Faglig udvikling? Arbejdsmiljø? Løn? Arbejdstider/fleksibilitet? Muligheder for hjemmearbejde?

FDM har en beregner med bud på, hvad udgifterne til bilen vil være - priser for brændstof og el fremover kan være svære at spå om: https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverd ... lbudgettet
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2868
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3517

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Torn » 27. mar 2024, 11:46

Elverpigen skrev:
Torn skrev:Jeg er blevet tilbudt en ny stilling, så nu venter lønforhandling. Det nye job kræver at jeg køber bil og pendler 30 km, hvor jeg i dag kan cykle de 10 km. Så... hvornår kan det lønmæssigt svare sig? Jeg får i dag alt inkl. 51.000.


Hvornår det kan svare sig, afhænger også af dine personlige prioriteringer.

Hvilke fordele er der ved det nye job? Faglig udvikling? Arbejdsmiljø? Løn? Arbejdstider/fleksibilitet? Muligheder for hjemmearbejde?

FDM har en beregner med bud på, hvad udgifterne til bilen vil være - priser for brændstof og el fremover kan være svære at spå om: https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverd ... lbudgettet


Tak! Det afhænger ikke kun af lønnen, men jeg vil gerne stige (også når jeg fratrækker bil og topskat).
1
didaa
Indlæg: 1720
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2380

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf didaa » 27. mar 2024, 13:49

Torn skrev:
Elverpigen skrev:
Torn skrev:Jeg er blevet tilbudt en ny stilling, så nu venter lønforhandling. Det nye job kræver at jeg køber bil og pendler 30 km, hvor jeg i dag kan cykle de 10 km. Så... hvornår kan det lønmæssigt svare sig? Jeg får i dag alt inkl. 51.000.


Hvornår det kan svare sig, afhænger også af dine personlige prioriteringer.

Hvilke fordele er der ved det nye job? Faglig udvikling? Arbejdsmiljø? Løn? Arbejdstider/fleksibilitet? Muligheder for hjemmearbejde?

FDM har en beregner med bud på, hvad udgifterne til bilen vil være - priser for brændstof og el fremover kan være svære at spå om: https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverd ... lbudgettet


Tak! Det afhænger ikke kun af lønnen, men jeg vil gerne stige (også når jeg fratrækker bil og topskat).


Hvis det lønmæssigt skal svare sig, så skal jobbet dels ikke indeholde nogle meget tunge ulemper som du ikke har i dag, og hvis det nye gør det, så skal der nogle tusind netto i forbedringer før det kan betale sig.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2868
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3517

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Torn » 27. mar 2024, 17:26

didaa skrev:
Torn skrev:
Elverpigen skrev:
Torn skrev:Jeg er blevet tilbudt en ny stilling, så nu venter lønforhandling. Det nye job kræver at jeg køber bil og pendler 30 km, hvor jeg i dag kan cykle de 10 km. Så... hvornår kan det lønmæssigt svare sig? Jeg får i dag alt inkl. 51.000.


Hvornår det kan svare sig, afhænger også af dine personlige prioriteringer.

Hvilke fordele er der ved det nye job? Faglig udvikling? Arbejdsmiljø? Løn? Arbejdstider/fleksibilitet? Muligheder for hjemmearbejde?

FDM har en beregner med bud på, hvad udgifterne til bilen vil være - priser for brændstof og el fremover kan være svære at spå om: https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverd ... lbudgettet


Tak! Det afhænger ikke kun af lønnen, men jeg vil gerne stige (også når jeg fratrækker bil og topskat).


Hvis det lønmæssigt skal svare sig, så skal jobbet dels ikke indeholde nogle meget tunge ulemper som du ikke har i dag, og hvis det nye gør det, så skal der nogle tusind netto i forbedringer før det kan betale sig.


Det er lige de der nogle tusinde, der er svære at beregne pga. bilkøb, bildrift og topskat i forbindelse med jobskifte.
0
didaa
Indlæg: 1720
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2380

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf didaa » 27. mar 2024, 17:59

Torn skrev:
didaa skrev:
Torn skrev:
Elverpigen skrev:
Torn skrev:Jeg er blevet tilbudt en ny stilling, så nu venter lønforhandling. Det nye job kræver at jeg køber bil og pendler 30 km, hvor jeg i dag kan cykle de 10 km. Så... hvornår kan det lønmæssigt svare sig? Jeg får i dag alt inkl. 51.000.


Hvornår det kan svare sig, afhænger også af dine personlige prioriteringer.

Hvilke fordele er der ved det nye job? Faglig udvikling? Arbejdsmiljø? Løn? Arbejdstider/fleksibilitet? Muligheder for hjemmearbejde?

FDM har en beregner med bud på, hvad udgifterne til bilen vil være - priser for brændstof og el fremover kan være svære at spå om: https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverd ... lbudgettet


Tak! Det afhænger ikke kun af lønnen, men jeg vil gerne stige (også når jeg fratrækker bil og topskat).


Hvis det lønmæssigt skal svare sig, så skal jobbet dels ikke indeholde nogle meget tunge ulemper som du ikke har i dag, og hvis det nye gør det, så skal der nogle tusind netto i forbedringer før det kan betale sig.


Det er lige de der nogle tusinde, der er svære at beregne pga. bilkøb, bildrift og topskat i forbindelse med jobskifte.


Enig. Men du kan godt regne med at du skal et godt stykke på den anden side af 10.000 mere for bare at det giver lidt mening.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2868
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3517

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Torn » 27. mar 2024, 18:41

didaa skrev:
Torn skrev:
didaa skrev:
Torn skrev:
Elverpigen skrev:
Torn skrev:Jeg er blevet tilbudt en ny stilling, så nu venter lønforhandling. Det nye job kræver at jeg køber bil og pendler 30 km, hvor jeg i dag kan cykle de 10 km. Så... hvornår kan det lønmæssigt svare sig? Jeg får i dag alt inkl. 51.000.


Hvornår det kan svare sig, afhænger også af dine personlige prioriteringer.

Hvilke fordele er der ved det nye job? Faglig udvikling? Arbejdsmiljø? Løn? Arbejdstider/fleksibilitet? Muligheder for hjemmearbejde?

FDM har en beregner med bud på, hvad udgifterne til bilen vil være - priser for brændstof og el fremover kan være svære at spå om: https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverd ... lbudgettet


Tak! Det afhænger ikke kun af lønnen, men jeg vil gerne stige (også når jeg fratrækker bil og topskat).


Hvis det lønmæssigt skal svare sig, så skal jobbet dels ikke indeholde nogle meget tunge ulemper som du ikke har i dag, og hvis det nye gør det, så skal der nogle tusind netto i forbedringer før det kan betale sig.


Det er lige de der nogle tusinde, der er svære at beregne pga. bilkøb, bildrift og topskat i forbindelse med jobskifte.


Enig. Men du kan godt regne med at du skal et godt stykke på den anden side af 10.000 mere for bare at det giver lidt mening.


Ja, ikke? Sådan synes jeg også mine egne ret mangelfulde beregninger ser ud.
0

Tilbage til "Job"