Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 366
Likede indlæg: 2282

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Thestral » 13. dec 2017, 10:12

Akehurst2 skrev:
Pandesteg skrev:
Thestral skrev:Jeg har lige fået tilbudt et vikariat med start så hurtigt som muligt, senest 1. januar. Jeg var ærlig og svarede at jeg havde en jobsamtale på mandag men de sendte mig linket til jobopslaget og det er et ok job. 3 måneder med gode muligheder for fastansættelse. Hvad pokker gør man lige?

Hvis de skal have svar nu og her, så ville jeg sige ja og så hoppe fra, hvis du får det andet job. Måske dårlig stil, men altså...

Det ville jeg også. Hvis man tilbyder så korte vikariater kan det ikke komme bag på en, at det kan være svært at fastholde folk.

Hvornår er der start på jobbet, du skal til samtale på mandag?
Jeg ved det ikke endnu men jeg tænker at det er 1. jan- 1. feb. eller der omkring. Hun sagde at det så ud som om at hende jeg skal vikariere for slet ikke kommer tilbage. Hun er rygopereret hvor det ikke er gået godt, men det kan jo vippe begge veje tænker jeg.

Det andet er et varigt job så det er jo det jeg helst vil have.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Akehurst2
Kort karma: 580
Likede indlæg: 12376

Indlægaf Akehurst2 » 13. dec 2017, 10:16

Thestral skrev:
Akehurst2 skrev:
Pandesteg skrev:
Thestral skrev:Jeg har lige fået tilbudt et vikariat med start så hurtigt som muligt, senest 1. januar. Jeg var ærlig og svarede at jeg havde en jobsamtale på mandag men de sendte mig linket til jobopslaget og det er et ok job. 3 måneder med gode muligheder for fastansættelse. Hvad pokker gør man lige?

Hvis de skal have svar nu og her, så ville jeg sige ja og så hoppe fra, hvis du får det andet job. Måske dårlig stil, men altså...

Det ville jeg også. Hvis man tilbyder så korte vikariater kan det ikke komme bag på en, at det kan være svært at fastholde folk.

Jeg ved det ikke endnu men jeg tænker at det er 1. jan- 1. feb. eller der omkring. Hun sagde at det så ud som om at hende jeg skal vikariere for slet ikke kommer tilbage. Hun er rygopereret hvor det ikke er gået godt, men det kan jo vippe begge veje tænker jeg.

Jeg ville bare takke ja til vikariatet - det giver også lidt ro til samtalen mandag at du ved, du i hvert fald har noget i tre måneder.
3
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 13. dec 2017, 14:59

Akehurst2 skrev:
Thestral skrev:
Akehurst2 skrev:
Pandesteg skrev:

Jeg ville bare takke ja til vikariatet - det giver også lidt ro til samtalen mandag at du ved, du i hvert fald har noget i tre måneder.

Tak.

Jeg fik lige talt med min engagerede jobcentermedarbejder som havde samme vinkling på situationen så jeg har lidt mere ro i maven nu
1
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 14. dec 2017, 14:35

Samtalen til vikariatet gik rigtig fint og hun ville anbefale firmaet at de tog en snak med mig. Jeg får besked imorgen og aller senest mandag formiddag om jeg går videre i processen.
2
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1261
Likede indlæg: 4728

Indlægaf Spjaerten » 14. dec 2017, 15:02

Åh blir så irriteret over virksomheders måde at svare på.
Når man har været kaldt til samtale, så bør man squ komme med et ordentlig afslag som begrundes.

Har exvis lige modtaget et standard afslag gennem deres Recruitment team. Ikke engang fra intervieweren, som i dette tilfælde også ville være chefen. Og som sagt uden årsag til jeg ikke gik videre. Tak for ingenting :evil:
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 15. dec 2017, 17:04

Jeg er blevet inviteret til samtale på tirsdag på et bibliotek :love:
8
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 188
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2860

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 15. dec 2017, 21:02

NejJegErIkkeAsiat skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Efter min kone i dag landede drømmejobbet, selvom hun tænkte at hun skød over mål med den ansøgning, så har det motiveret mig til at søge et job som jeg egentlig først frasorterede, fordi jeg mener jeg er underkvalificeret. Men der er faktisk kun et enkelt punkt jeg falder på.
Så må vi se om de mener det punkt er for vigtigt til at gå på kompromis.

Så har jeg sendt. Umiddelbart bør jeg ikke komme i betragtning til stillingen, men hvis de kan se værdien i en medarbejder der er ambitiøs og motiveret for at udvikle mig, så vil de måske kunne acceptere at jeg ikke har helt den ledererfaring som de efterspørger.
Jeg har til gengæld nok en bredere erfaring på alle andre punkter end de fleste der søger det job.

Og så er jeg kraftstejlme kaldt til indledende samtale :banan: :panik: :banan:
Lækker besked at starte weekenden med.

Puuh, jeg er sgu spændt på den samtale. Jeg har aldrig forberedt mig så meget på en samtale som den her.
Jeg har søgt efter inspiration på nettet om "den gode jobsamtale" og har både forberedt mig ud fra selve opslaget, men har også været inde på hjemmesiden for at læse om selskabet og finde stillingsbeskrivelsen, så jeg kan være forberedt på ting der ikke lige står i opslaget.
De systemer de nævner i opslaget som jeg ikke lige kendte til, har jeg researchet og læst op på, så jeg trods alt ved hvad det handler om.
Jeg vil så fucking gerne ha' det her job, så håber både at jobbet viser sig at være det jeg tror, men også at jeg er den de søger :kryds:

Nå, så fik jeg overstået samtalen.
Det gik sådan set ok. Jeg tænkte at det var 50/50 hvordan udfaldet ville blive, for det bar både nogle positive og mindre positive ting ved samtalen.
Men de ringede mig op allerede før jeg nåede hjem, og fortalte at jeg var den eneste kandidat der var videre til 2. samtale. Men, de syntes ikke helt det var nok.
Så de ville genopslå stillingen og invitere mig til 2. samtale når de nåede dertil i januar.

Det er jo fedt nok at være den bedste kandidat. Men det er jo så knap så fedt at de tvivler på om jeg har kompetencerne. De sagde at de så meget potentiale i mig, og at jeg helt klart levede op til kravene på visse punkter. Men på andre manglede jeg erfaring.
Så sidder lidt med en blah-fornemmelse.
Men er trods alt blevet motiveret til at søge lignende stillinger, nu hvor jeg ved at jeg ikke skyder helt ved siden af.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 980
Likede indlæg: 8423

Indlægaf Rapfisk » 15. dec 2017, 21:50

Spjaerten skrev:Åh blir så irriteret over virksomheders måde at svare på.
Når man har været kaldt til samtale, så bør man squ komme med et ordentlig afslag som begrundes.

Har exvis lige modtaget et standard afslag gennem deres Recruitment team. Ikke engang fra intervieweren, som i dette tilfælde også ville være chefen. Og som sagt uden årsag til jeg ikke gik videre. Tak for ingenting :evil:

Det er simpelthen så tyndt.
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 188
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2860

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 17. dec 2017, 15:38

Spjaerten skrev:Åh blir så irriteret over virksomheders måde at svare på.

Det er virkelig dårlig stil :boo:

Jeg har lige sendt en ansøgning afsted på et opslag der tikkede ind kort efter jeg kom hjem fra samtale fredag.
Jeg kan mærke at jeg bliver mere og mere kølig mht. jobbet i fredags, selvom de inviterede mig til samtale nr. 2. Jeg føler bare ikke at opbakningen er der når de vælger at genopslå stillingen. Jeg vil være deres førstevalg. Ikke en de bare vælger i mangel af bedre.

Anyway, jobbet jeg lige har søgt er også på et niveau der nok er højt at sigte efter. Men når jeg senest er blevet inviteret til 2. samtale på et job jeg i første omgang betragtede som et langskud, så tager jeg sgu chancen igen. Selve opslaget er sådan lidt “bredt” og diffust, og der er ikke særlige krav som jeg ikke lever op til.
Jeg tror de gerne vil have et bredt felt af ansøgere med forskellig baggrund, og så vælger de ud fra nogle uoplyste ønsker.
Som jeg skrev herinde efter min forrige ansøgning, så burde jeg umiddelbart ikke komme i betragtning :D
1
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 20. dec 2017, 13:15

Nå men jeg har så overstået to ud af to samtaler og venter stadig på at høre om jeg skal til nr tre i denne uge.

Jeg skal imorgen ringe og høre om jeg fik jobbet til biblioteket og ellers bliver jeg ringet op sidst på ugen om den samtale fra i mandags. Jeg håber så inderligt at jeg får det.

Nr. tre ikke så meget men jeg tager det hvis alt andet glipper. Det er så surrealistisk at have så meget at vælge i mellem :lol:
2
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 620
Likede indlæg: 4655

Indlægaf Filipai » 27. dec 2017, 16:36

Jeg blev lige før jul tilbudt et 3 måneder forløb for iværksættere, det lyder skide spændende og programmet er spækket med gode workshops og advokathjælp. Desværre er det ulønnet, og jeg er også meget i tvivl om, om at være selvstændigt reelt er en drøm. Men hvis jeg alligevel ikke har et job, så er det i hvert fald rart at have noget at stå op til, og det virker som et fedt arbejdsmiljø. Vi er 50 iværksætter teams der skal starte sammen.

Jeg fik også skrevet til det firma hvor jeg havde været igennem nogle tests omkring hvornår der kom svar samtidig med jeg ønskede en god jul. De skrev at en af kandidaterne havde været længe om at besvare testesene og de derfor først kunne gennemgå dem mellem jul og nytår, og at jeg hører nærmere i starten af januar. Jeg vil stadig så skide gerne have det. Jeg er slet slet ikke motiveret til at søge andet fordi jeg bare gerne vil have det her. Der er dog lige blevet slået et job op der nok godt kunne matche det, og beliggenheden er væsentligt mindre attraktiv for ansøgere end det første sted, så det skal søges idag/imorgen.
1
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 28. dec 2017, 05:59

Nå men jeg fik ingen af de to jobs jeg var til samtale ved. Det er total nedtur :(

Job nr. 3 har jeg stadig intet hørt om så jeg overvejer at ringe og høre hvad der sker. Hende der står for det er gået på juleferie så det er en kollega der har taget over. Måske jeg er glemt i farten :genert:
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Jungletiger
Kort karma: 63
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 562

Indlægaf Jungletiger » 28. dec 2017, 10:08

Jeg afventer stadig melding på den samtale, jeg var til før jul. Tvivler desværre på, at jeg får jobbet.
Meeen - så er det heldigt, at jeg har 2 samtaler i starten af januar, samt venter på at blive kaldt til endnu en samtale. :)
0
kattekonen
Kort karma: 5
Likede indlæg: 53

Indlægaf kattekonen » 28. dec 2017, 11:55

Thestral skrev:Nå men jeg fik ingen af de to jobs jeg var til samtale ved. Det er total nedtur :(

Job nr. 3 har jeg stadig intet hørt om så jeg overvejer at ringe og høre hvad der sker. Hende der står for det er gået på juleferie så det er en kollega der har taget over. Måske jeg er glemt i farten :genert:

Fik du en god tilbagemelding med begrundelse etc., så du har lidt at arbejde videre med? Ellers er det godt nok nedtur. Har selv prøvet bare at få afslag via mail, efter at jeg havde brugt en hel dag på at komme til samtale.
0
kattekonen
Kort karma: 5
Likede indlæg: 53

Indlægaf kattekonen » 28. dec 2017, 12:02

Søgte 4 jobs i november, som jeg muligvis var lidt overkvalificeret til, så jeg tænkte at det ville være nemmere at få dem - men nej, har fået afslag fra alle, og er ikke engang kommet til samtale. En af dem sendte mig afslag pr. mail 3 uger inden ansøgningsfristen udløb :-) Det var godt nok lidt sjovt, så er de virkelig ikke interesseret...

P.t. har jeg 4 ansøgninger ude. De to af dem havde været slået op i 3-4 uger, så tænker at jeg nok ikke får dem - har hørt at det ikke er så godt at søge sent. Den tredje tænker jeg at jeg har gode ods på.

Og den 4. troede jeg at jeg ville have godt muligheder for, men stillingen blev slået op d. 7. dec. hvor jeg sendte ansøgningen, der er ansøgningsfrist d. 5. januar, og der står i annoncen at man skal indsende ansøgningen hurtigst muligt, for de indkalder til samtale løbende - så jeg tænker helt klart at jeg ikke kommer i betragtning når jeg ikke har hørt noget endnu. Jeg søgte også hos samme virksomhed i 2015, hvor jeg nåede så langt som til 3. samtale, men fik afslag da min profil ikke passede ind i teamet (et andet team end det jeg har søgt nu)

Hvad er jeres erfaring i forhold til at blive indkaldt til samtale - sker det typisk inden ansøgningsfristens udløb eller efter?
0

Tilbage til "Job"