Jobjagter-tråden

limitededition
Kort karma: 46
Likede indlæg: 320

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf limitededition » 25. maj 2018, 16:47

DetSorteCirkus skrev:
limitededition skrev:Jeg forsøger at formulere et opslag på linkedin, i forbindelse med at jeg søger et job.
Jeg synes det er skidesvært, for det skal jo gerne fange folks opmærksomhed.

Har følgende overskrifter i overvejelserne:

Nytænkende, innovativ kontorassistent med 12-tal i fagprøve

Jeg fik 12 i min fagprøve, hvad så nu?

Er der nogen af jer, der har lidt input til hvad der ville fange jeres opmærksomhed?

Jeg må først vide: Er du indenfor et fag, hvor karaktererne generelt bliver prioriteret højt af arbejdsgiver?
Hvis ikke det virkelig er en del af kulturen, ville jeg ikke på den måde lade det stå alene, da min erfaring er, at en kandidats store fokus på høje karakterer kan blive opfattet som et tegn på, at der så ikke er så meget erfaring at fortælle om.

Ikke som sådan, men det var det jeg blev rådet til. Selvom jeg egentlig ikke selv synes det liiiige var det, der skulle fokuseres så meget på. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gøre det.
0
limitededition

Indlægaf limitededition » 25. maj 2018, 16:48

Muspel skrev:
limitededition skrev:Jeg forsøger at formulere et opslag på linkedin, i forbindelse med at jeg søger et job.

Er der nogen af jer, der har lidt input til hvad der ville fange jeres opmærksomhed?

Jeg ville ærlig talt ikke skrive noget om fagprøve karakter. Det kan blive opfattet som en nyuddannet, der tror han/hun ved det hele.

Jeg er faktisk enig, men blev rådet til det andet. Men er som sagt ikke enig med at det skal være så fremhævet
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1307
Likede indlæg: 24784

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. maj 2018, 16:53

limitededition skrev:Ikke som sådan, men det var det jeg blev rådet til. Selvom jeg egentlig ikke selv synes det liiiige var det, der skulle fokuseres så meget på. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gøre det.

Hvem rådede dig?

Hvad lå der til grund for dit 12-tal? Man får sjældent højeste karakter uden at være dygtig, og det er netop årsagerne bag, som er interessante for arbejdsgiver, ikke tallet i sig selv :)
0
limitededition

Indlægaf limitededition » 25. maj 2018, 17:11

DetSorteCirkus skrev:
limitededition skrev:Ikke som sådan, men det var det jeg blev rådet til. Selvom jeg egentlig ikke selv synes det liiiige var det, der skulle fokuseres så meget på. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gøre det.

Hvem rådede dig?

Hvad lå der til grund for dit 12-tal? Man får sjældent højeste karakter uden at være dygtig, og det er netop årsagerne bag, som er interessante for arbejdsgiver, ikke tallet i sig selv :)

Min kæreste, et par stykker i min omgangskreds inkl en direktør i et firma i en helt anden branche. Ingen eksperter i linkedin eller netværk :)

Der lå til grund at jeg havde skabt en god løsning for en proces, hvor jeg havde været hele vejen rundt om emnet og draget nogen paralleller som giver værdi til virksomheden, at jeg havde skrevet en god opgave og styret mit projekt godt og lavede en god præsentation til eksamen (blandt andet).
Jeg er helt enig i, at det bør være årsagerne bag, jeg lægger vægt på, og ikke karakteren i sig selv.
Dejligt at få det bekræftet.
0
limitededition

Indlægaf limitededition » 25. maj 2018, 17:21

Måske denne er bedre:

Nytænkende og innovativ kontorassistent søger nye udfordringer

Den henviser også til det, som jeg skriver i selve indlægget i forhold til hvad jeg arbejdede med i min fagprøve.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 301
Likede indlæg: 3154

Indlægaf Neenah » 25. maj 2018, 17:55

limitededition skrev:Måske denne er bedre:

Den henviser også til det, som jeg skriver i selve indlægget i forhold til hvad jeg arbejdede med i min fagprøve.

Det er også bare lidt en floskel, desværre. Jeg ville prøve med noget du kan i stedet for noget du er.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 964
Likede indlæg: 8213

Indlægaf Rapfisk » 25. maj 2018, 18:11

Jeg synes, der er for mange informationer i den første, og tillægsordene bliver nemt fluffy. Informationen om, at du har fået 12 er ikke interessant i sig selv, men den er et let forståeligt blikfang.

Derefter synes jeg, du skal bruge den tekst, man kan skrive til alt muligt andet, hvor du viser, at du ER sej og en god kollega og alt det andet, der er vigtigt fremadrettet.

Overskrift: Tell
Indledning: Show
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
limitededition

Indlægaf limitededition » 25. maj 2018, 19:01

Neenah skrev:
limitededition skrev:Måske denne er bedre:

Det er også bare lidt en floskel, desværre. Jeg ville prøve med noget du kan i stedet for noget du er.

Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg synes godt nok det er svært.
0
limitededition

Indlægaf limitededition » 25. maj 2018, 19:01

Rapfisk skrev:

Jeg synes, der er for mange informationer i den første, og tillægsordene bliver nemt fluffy. Informationen om, at du har fået 12 er ikke interessant i sig selv, men den er et let forståeligt blikfang.

Derefter synes jeg, du skal bruge den tekst, man kan skrive til alt muligt andet, hvor du viser, at du ER sej og en god kollega og alt det andet, der er vigtigt fremadrettet.

Overskrift: Tell
Indledning: Show

Det giver god mening, Tak. :)
0
limitededition

Indlægaf limitededition » 27. maj 2018, 15:06

Har fået søgt 4 stillinger i denne weekend, og har 5-6 stillinger mere liggende med frist i Juni, som jeg skal have søgt :)
1
Smiling_Goat
Kort karma: 779
Likede indlæg: 12817

Indlægaf Smiling_Goat » 27. maj 2018, 20:04

limitededition skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Hvem rådede dig?

Min kæreste, et par stykker i min omgangskreds inkl en direktør i et firma i en helt anden branche. Ingen eksperter i linkedin eller netværk :)

Der lå til grund at jeg havde skabt en god løsning for en proces, hvor jeg havde været hele vejen rundt om emnet og draget nogen paralleller som giver værdi til virksomheden, at jeg havde skrevet en god opgave og styret mit projekt godt og lavede en god præsentation til eksamen (blandt andet).
Jeg er helt enig i, at det bør være årsagerne bag, jeg lægger vægt på, og ikke karakteren i sig selv.

Jeg synes i hvert fald, at hvis du skal nævne karakteren, skal du også nævne, hvad den var for. Man kan jo skrive om næsten hvad-som-helst i fagprøve - jeg har hørt om nogen der skrev om at forbedre en elevmanual :stoned: - så som arbejdsgiver ville jeg mangle noget information, for at vide om det var relevant for min virksomhed.
0
limitededition

Indlægaf limitededition » 27. maj 2018, 20:08

Smiling_Goat skrev:
limitededition skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Hvem rådede dig?

Jeg synes i hvert fald, at hvis du skal nævne karakteren, skal du også nævne, hvad den var for. Man kan jo skrive om næsten hvad-som-helst i fagprøve - jeg har hørt om nogen der skrev om at forbedre en elevmanual :stoned: - så som arbejdsgiver ville jeg mangle noget information, for at vide om det var relevant for min virksomhed.

God pointe, det har jeg også skrevet i selve opslaget :)
1
Nomnom
Kort karma: 21
Likede indlæg: 167

Indlægaf Nomnom » 28. maj 2018, 12:11

Øv, har lige fået endnu et afslag på et job, som kontorelev. Jeg var til samtale i fredags og det var virkelig en skøn samtale.
De sagde i telefonen, at det havde været meget tæt, at de virkelig godt kunne lide mig, men at jeg var for overkvalificeret i kraft af min butikserfaring og lærerbaggrund og at de simpelthen mener jeg kommer til at kede mig. Det er tredje gang jeg får en lignende besked. Synes selv jeg for hver gang, har nedtonet den del og når jeg bliver spurgt om jeg virkelig tror jeg kan lægge lærerrollen fra mig og blot være elev, har jeg sagt at jeg elsker at lære nyt og ser frem til at kunne få lov til at træde et skridt tilbage og være den, som lærer af andre.

Jeg kan jo ikke ændre at jeg har taget en læreruddannelse. Overvejer om det skal slettes fra CV'et og så bare lade dem tro jeg har arbejdet, som ufaglært. Jeg kan måske også bare sige direkte, at lærerjobbet gav mig stress/en belastningsreaktion, at bare tanken om at stå i et klasselokale med 25 elever, giver mig kvalme og tårer i øjnene - men føler lidt at jeg på den måde diskkvalificerer mig selv med det samme. Øv. Jeg ville ellers virkelig gerne have den her stilling.
0
Mirabella
Kort karma: 17
Likede indlæg: 162

Indlægaf Mirabella » 28. maj 2018, 13:14

Nomnom skrev:Øv, har lige fået endnu et afslag på et job, som kontorelev. Jeg var til samtale i fredags og det var virkelig en skøn samtale.
De sagde i telefonen, at det havde været meget tæt, at de virkelig godt kunne lide mig, men at jeg var for overkvalificeret i kraft af min butikserfaring og lærerbaggrund og at de simpelthen mener jeg kommer til at kede mig. Det er tredje gang jeg får en lignende besked. Synes selv jeg for hver gang, har nedtonet den del og når jeg bliver spurgt om jeg virkelig tror jeg kan lægge lærerrollen fra mig og blot være elev, har jeg sagt at jeg elsker at lære nyt og ser frem til at kunne få lov til at træde et skridt tilbage og være den, som lærer af andre.

Jeg kan jo ikke ændre at jeg har taget en læreruddannelse. Overvejer om det skal slettes fra CV'et og så bare lade dem tro jeg har arbejdet, som ufaglært. Jeg kan måske også bare sige direkte, at lærerjobbet gav mig stress/en belastningsreaktion, at bare tanken om at stå i et klasselokale med 25 elever, giver mig kvalme og tårer i øjnene - men føler lidt at jeg på den måde diskkvalificerer mig selv med det samme. Øv. Jeg ville ellers virkelig gerne have den her stilling.

Jeg har lige fået arbejde på et specialskole - lærene er der fra kl 8-14. Børnene er multihandicappede og der er 6 børn i hver klasse, det er nok reelt mere pædagogarbejde da deres kognitive udviklingsalder ligger omkring 0-6mdr. Er der slet ikke andre muligheder hvor du ser dig bruge din læreruddannelse uden at jobbet indeholder de elementer der gjorde det for belastende for dig?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 964
Likede indlæg: 8213

Indlægaf Rapfisk » 28. maj 2018, 13:23

Nomnom skrev:Øv, har lige fået endnu et afslag på et job, som kontorelev. Jeg var til samtale i fredags og det var virkelig en skøn samtale.

Jeg synes, det er et vildt godt svar, og det ville ikke være det, der afholdt mig fra at ansætte dig. Jeg ville til gengæld sætte rigtig meget pris på den ærlige forklaring på, hvorfor du ikke skal være lærer - og så nogle refleksioner om, hvorfor arbejdet på kontor (der også stresser mange) er bedre netop for dig. Det kan fx være, at man (selv om man personligt tager ansvar) også løfter i flok og som elev ikke er den, der skal finde på strategierne.
2
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Job"