Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4634

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Tilly » 20. nov 2018, 13:01

Jeg er lige kommet hjem efter en jobsamtale. Jeg føler nok lidt at jeg fik leveret en solid omgang selvsabotage i dag. Jeg er ret sikker på at jeg kom til fremstå både for nervøs og for usikker i mine svar til deres spørgsmål. Så det vil i hvert fald overraske mig en del hvis de tilbyder mig et job.

Min sidste jobsamtale gik jo faktisk rigtig godt, det var en behagelig samtale, hvor jeg havde en god mavefornemmelse efterfølgende. Men det job fik jeg jo ikke, så det vil overraske mig hvis min noget undervældende præstation i dag skulle munde ud i et jobtilbud.

Men jeg får lov at vente lidt på svar. Jeg får først noget at vide tidligst på fredag, og måske først mandag i næste uge...
0
Kakro05
Kort karma: 45
Likede indlæg: 309

Indlægaf Kakro05 » 20. nov 2018, 13:06

JUbiii......jeg har lige landet 4 ugers virksomhedspraktik en MEGA spændende virksomhed. Det er indenfor fødevareproduktion og de skal til at isocertificeres. Ham jeg skal arbejde sammen med virker som en rigtig fornuftig fyr og jeg er SÅ ked af at det ikke kan kaste et job af sig, for det virker som et rigtig godt sted. Men hey, jeg er gravid, så de ville nok ikke ansætte mig alligevel :lol: .
Det bliver bare skønt at komme lidt ud og lære lidt.
5
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 514
Likede indlæg: 8422

Indlægaf Rosa Espinosa » 21. nov 2018, 12:15

Har pumpet mig op til at ringe og spørge til en stilling, var fuldstændig klar og parat og så tager de ikke telefonen. Burde være en regel om, at de skulle tage telefonen når en nervøs ansøger ringer til dem :lol:
0
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 21. nov 2018, 12:23

Rosa Espinosa skrev:Har pumpet mig op til at ringe og spørge til en stilling, var fuldstændig klar og parat og så tager de ikke telefonen. Burde være en regel om, at de skulle tage telefonen når en nervøs ansøger ringer til dem :lol:

De tager stadig ikke telefonen. Mon ikke bare man skulle få ansøgningen sendt af sted så, inden de ansætter en anden.
0
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 21. nov 2018, 12:51

Det var da heldigt at jeg gemte kontakten i min mobil, for de ringede selv tilbage til en.
1
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 188
Likede indlæg: 2640

Indlægaf Stitch » 21. nov 2018, 13:09

Rosa Espinosa skrev:Det var da heldigt at jeg gemte kontakten i min mobil, for de ringede selv tilbage til en.

Fedt! hvad sagde de? Hvordan gik det?
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 21. nov 2018, 14:03

Stitch skrev:
Rosa Espinosa skrev:Det var da heldigt at jeg gemte kontakten i min mobil, for de ringede selv tilbage til en.

Det var en mega hurtig samtale, fik kun stillet ét spørgsmål og havde mange flere vigtige jeg gerne ville have svar på, inden jeg sendte en ansøgning af sted. Men det virkede til at de ikke helt vidste hvad stillingen skulle føre til og hvordan den skulle sættes sammen, så synes ikke jeg blev så meget klogere af at ringe :forvirret:
Men hun fik mit navn og jeg sagde at jeg ville sende en ansøgning, så det må jeg hellere få gjort. Sidder og kæmper med Canva programmet, så det bliver en pæn ansøgning.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1345
Likede indlæg: 5005

Indlægaf Spjaerten » 21. nov 2018, 14:17

Rosa Espinosa skrev:
Stitch skrev:

Det var en mega hurtig samtale, fik kun stillet ét spørgsmål og havde mange flere vigtige jeg gerne ville have svar på, inden jeg sendte en ansøgning af sted. Men det virkede til at de ikke helt vidste hvad stillingen skulle føre til og hvordan den skulle sættes sammen, så synes ikke jeg blev så meget klogere af at ringe :forvirret:
Men hun fik mit navn og jeg sagde at jeg ville sende en ansøgning, så det må jeg hellere få gjort. Sidder og kæmper med Canva programmet, så det bliver en pæn ansøgning.

Canva programmet?
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 21. nov 2018, 14:57

Spjaerten skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Stitch skrev:

Canva programmet?

Det er et program hvor der er forskellige skabeloner til ansøgninger osv. Tager bare lidt øvelse.
1
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1118

Indlægaf Maanii » 22. nov 2018, 18:54

Jeg er uddannet grafiker og starter op som selvstændig her pr. 1 december.

Hvis nogen har brug for hjælp til grafisk opsætning af ansøgning/CV vil jeg gerne sælge min tid med debat-rabat.

Jeg kan også hjælpe (i KBH) med portrætfotos til CV.

Send DM ved interesse. :)
3
Put egg on my house, I kill what you love!
Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 26. nov 2018, 12:16

Det er sjovt som man kan blive snydt af sin mavefornemmelse. Jeg var sikker på at sidste uges jobsamtale var en fuser, men jeg er sgu lige blevet tilbudt fast arbejde fra januar næste år :D :banan: :banan:
29
Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 26. nov 2018, 12:44

Udover at jeg er MEGA glad for endelig at skulle i arbejde igen, for min selvtillid var sgu begyndt at lide under at blive valgt fra efter de samtaler jeg har været til, så betyder det også rigtig meget at jeg til jobsamtalen var ærlig og fortalte at jeg havde en stress sygemelding i bagagen. Jeg synes det er SÅ fedt at min kommende arbejdsgiver ikke har valgt mig fra "på trods" af dette, men faktisk har taget godt imod at jeg var ærlig omkring det.

Det var btw ikke noget jeg bare "busede" ud med, men da de spurgte hvorfor jeg ikke var i arbejde nu, så var jeg ærlig og fortalte kort om årsagen til min sygemelding.
9
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 673
Likede indlæg: 9004

Indlægaf Zombie » 26. nov 2018, 13:07

Tilly skrev:Udover at jeg er MEGA glad for endelig at skulle i arbejde igen, for min selvtillid var sgu begyndt at lide under at blive valgt fra efter de samtaler jeg har været til, så betyder det også rigtig meget at jeg til jobsamtalen var ærlig og fortalte at jeg havde en stress sygemelding i bagagen. Jeg synes det er SÅ fedt at min kommende arbejdsgiver ikke har valgt mig fra "på trods" af dette, men faktisk har taget godt imod at jeg var ærlig omkring det.

Det var btw ikke noget jeg bare "busede" ud med, men da de spurgte hvorfor jeg ikke var i arbejde nu, så var jeg ærlig og fortalte kort om årsagen til min sygemelding.

Jeg er opløftet af at læse dette, for jeg er jo sygemeldt fra mit arbejde og var til jobsamtale et andet sted i dag. Og de må jo gerne spørge om sygefravær nu, jf. nye regler i Københavns kommune. Jeg fik fremstammet et vildt træls svar, og jeg tror slet ikke stedet er noget for mig, men på sigt er det rart at vide, jeg måske ikke skal se frem til evig arbejdsløshed.
1
Selma156
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1562

Indlægaf Selma156 » 26. nov 2018, 17:38

Jeg er lige blevet indkaldt til - indtil videre - en telefonisk jobsamtale på et drømmejob!

Det er i en NGO, der arbejder internationalt med miljø, natur og beskyttelse af truede dyrearter!
13
Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 26. nov 2018, 17:42

Zombie skrev:
Tilly skrev:Udover at jeg er MEGA glad for endelig at skulle i arbejde igen, for min selvtillid var sgu begyndt at lide under at blive valgt fra efter de samtaler jeg har været til, så betyder det også rigtig meget at jeg til jobsamtalen var ærlig og fortalte at jeg havde en stress sygemelding i bagagen. Jeg synes det er SÅ fedt at min kommende arbejdsgiver ikke har valgt mig fra "på trods" af dette, men faktisk har taget godt imod at jeg var ærlig omkring det.

Jeg er opløftet af at læse dette, for jeg er jo sygemeldt fra mit arbejde og var til jobsamtale et andet sted i dag. Og de må jo gerne spørge om sygefravær nu, jf. nye regler i Københavns kommune. Jeg fik fremstammet et vildt træls svar, og jeg tror slet ikke stedet er noget for mig, men på sigt er det rart at vide, jeg måske ikke skal se frem til evig arbejdsløshed.

Jeg er virkelig også SÅ glad for jeg har fået bevist at man godt kan være ærlig og fortælle om sin sygemelding, og alligevel blive tilbudt job :)

Men vejen har ikke været hel nem. Efter jeg blev raskmeldt i maj i år søgte jeg sparring fra både en jobcoach jeg havde fået bevilget via jobcentret, min fagforening og min a-kasse.

Den første jeg spurgte til råds var min jobcoach, som opfordrede mig til at være ærlig og fortælle det som det var. Efterfølgende snakkede jeg med min fagforening, her snakkede jeg desværre med en jobkonsulent som opfordrede mig til at være “kreativ med sandheden”, og som jeg oplevede det opfordrede hun mig faktisk mellem linjerne til direkte at lyve. Det blev jeg bare SÅ ked af. For jeg er ikke flov over min sygemelding, og det ligger altså bare virkelig ikke til mig at lyve. Heldigvis ringede jeg også til min a-kasse, som var enig med mig (og min jobcoach) om at ærlighed var vejen frem.

Men det har fyldt meget for mig hver gang inden jeg har været til en jobsamtale. Jeg har lagt mange kræfter i at øve højt for mig selv, hvordan jeg skulle fortælle om min sygemelding. Jeg har gjort meget ud af at jeg i min fortælling ikke pegede fingre af min tidligere leder på det personlige plan, men holdt mig til at beskrive hvordan mit arbejdsmiljø gav mig stress. Og så fortalte jeg selvføgelig også hvad jeg har lært i det forløb hvor jeg var sygemeldt og gik til psykolog.

Og så har jeg altså kun fortalt om min sygemelding hvis jeg er blevet spurgt om hvorfor jeg er ledig lige nu. Til min forrige samtale spurgte de slet ikke hvorfor jeg er ledig nu, så der var der jo ingen grund til selv at bringe det på bane. Men til det job jeg er blevet tilbudt nu, der spurgte de til årsagen for min ledighed. Og det har jo så heldigvis ikke været en faktor i deres vurdering af min egnethed til jobbet.

Så ja, jeg vil anbefale at du er ærlig (hvis det er det du har lyst til), men forbered din fortælling om det. For jeg tror virkelig det er svært at fortælle om det, hvis man ikke har nået at tænke over hvordan man skal beskrive det, inden man pludselig bliver spurgt til det.

Rigtig meget held og lykke til dig! :kram:
1

Tilbage til "Job"