Hvad skriver man i et autosvar?

Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 429
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 26
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1110

Re: Hvad skriver man i et autosvar?

Indlægaf Raenil » 3. mar 2018, 09:13

Min holdning:
I stedet for at lave rigide regler som man skal slå op på intranettet hver gang det er ferie for at huske hvad man skal stille op med autosvar, så prøv at implementere en holdningsændring, så folk rent faktisk bruger featuren, også selvom man bare er væk en enkelt dag. Og så nogle gode hints til hvad der kan stå (hvornår man er tilbage og hvad afsenderen kan gøre i mellemtiden).
Det er langt vigtigere at der kommer et autosvar end at det opfylder nogle corporate standards, som er svære at finde fordi de kun eksisterer i en nyhed som er langt nede i nyhedsflowet på intranettet.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3155
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 679
Likede indlæg: 6133
Kontakt:

Re: Hvad skriver man i et autosvar?

Indlægaf Annione » 3. mar 2018, 09:43

Jeg er på ferie fra den 77.77.777 og er tilbage igen den 88.88.8888.
Ved hastesager kontakt venligst chef@chef.nu.

Med venlig hilsen

XXXXXXXXXXXX
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 13687
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 775
Likede indlæg: 10972

Re: Hvad skriver man i et autosvar?

Indlægaf dgd2007 » 3. mar 2018, 11:09

Annione skrev:[...]
Ved hastesager kontakt venligst [...]

Ja, den er også god! :gogo: (selvom det er selvfølgelig ikke altid muligt).
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 4474
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 942
Likede indlæg: 8004

Re: Hvad skriver man i et autosvar?

Indlægaf Rapfisk » 3. mar 2018, 19:44

Raenil skrev:Min holdning:
I stedet for at lave rigide regler som man skal slå op på intranettet hver gang det er ferie for at huske hvad man skal stille op med autosvar, så prøv at implementere en holdningsændring, så folk rent faktisk bruger featuren, også selvom man bare er væk en enkelt dag. Og så nogle gode hints til hvad der kan stå (hvornår man er tilbage og hvad afsenderen kan gøre i mellemtiden).
Det er langt vigtigere at der kommer et autosvar end at det opfylder nogle corporate standards, som er svære at finde fordi de kun eksisterer i en nyhed som er langt nede i nyhedsflowet på intranettet.

Det er vi meget enige om - al information er bedre end ingen information. Heldigvis har vi at gøre med nogle medarbejdere, der alle sammen bruger autosignaturen, så det er ikke noget problem.

Hvis vi ender med at komme frem til en standard, regner jeg også med, at der bliver ret frie rammer til at bruge den, men at formålet dels er at gøre det let for folk at finde ud af, hvad de skal skrive, dels at få medarbejderne til at tænke over deres modtagere og deres behov (ligesom formålet med hele arbejdet om den skriftlige kommunikation).
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Job"