Kan man det...?

Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Kan man det...?

Indlægaf Sophies-mor » 16. mar 2018, 08:32

Så kort som muligt:

Jeg har set et stillingsopslag, som jeg gerne ville søge.
Har med vilje endnu ikke skrevet selve ansøgningen, da jeg ville kontakte den person, der står angivet som kontaktperson pr. tlf. først.
MEN:
Jeg kan ikke komme igennem.
Når jeg ringer op, ringer den én gang, og går direkte over i en form for optaget-tone, bortset fra, at det ikke er den tone, jeg får, når nogle er optaget. En meget langsom, næsten død tone, i modsætning til "normalt optaget"...

Nu overvejer jeg at skrive en mail til hende, at "da jeg har forsøgt at kontakte dig pr tlf. i går og i dag, fremsender jeg nu mit CV til stillingen."

Men ... igen, ansøgning?
Jeg har jo ikke fået svar på mine spørgsmål, som jeg egentlig synes er RET væsentlige at få svar på, og hvad gør man så?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Kan man det...?

Indlægaf Daflo » 16. mar 2018, 08:39

Er der evt. et hovednummer til virksomheden du kan ringe på og spørge efter personen?

Jeg ville ikke sende et cv alene. Jeg sidder i et ansættelsesudvalg og vi får indimellem ansøgninger uden andet end cv. Det giver, for mig, indtryk af en ansøger der ikke rigtig er interesseret i stillingen, så det skal være et godt cv for at opveje.
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Kan man det...?

Indlægaf girl_beat » 16. mar 2018, 08:42

Jeg ville umiddelbart sende ansøgning og CV helt som normalt, og efterfølgende prøve at ringe igen om et par dage. Det betyder selvfølgelig, at du ikke kan tilpasse ansøgningen efter samtalen, men det viser en proaktiv indsats og at du har tænkt dig 'at vise flaget', også selvom det ikke lykkedes dig at komme igennem på telefonen i første omgang :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Kan man det...?

Indlægaf Sophies-mor » 16. mar 2018, 11:52

Jeg er bare så træt ad at skrive ansøgninger.
Min motivation - jeg vil bare gerne have et arbejde.
Ansøgningerne med omega modellen de bliver så ens, at jeg synes at det bliver alt for standard.
Samtidig har en hr-konsulent rent faktisk sagt at mange ansøgninger slet ikke læses
Ej hvor er jeg træt af det hele.

Men tak skal I have. Tænkte nok at det var det I ville sige.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Kan man det...?

Indlægaf sigge » 16. mar 2018, 11:55

Jeg ville også bare finde et hovednummer til virksomheden og ringe til det og spørge efter kontaktpersonen.
3
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Job"