Løn og goder offentligt og privat...

avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Løn og goder offentligt og privat...

Indlægaf avdotja » 23. mar 2018, 11:12

Mi55y skrev:Cand.ling.merc
Privatansat i ingeniørfirma
Lederstilling uden personaleansvar
9 års erhvervserfaring - 4 år i denne virksomhed - 1 års ledererfaring
33.000 + 2.000 ledertillæg + 5% pension
Selvbetalt frokostpause
Delvis betalt frokostordning - betaler 200,- over lønnen
Gratis frugt og kaffe/te/kakao
Flextid (udbetaling fra 160 timer)
5 feriefridage
2 ugers fuld løn under barsel ( :rulle: - er pt. gravid og afventer ledelsens beslutning angående at give fuld løn i hele refusionsperioden)

Var slet ikke klar over at man kunne få lidt som kvinde. Troede faktisk at alle virksomheder gav fuld løn i de "obligatoriske" barselsuger.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Løn og goder offentligt og privat...

Indlægaf Mi55y » 23. mar 2018, 11:29

avdotja skrev:
Mi55y skrev:Cand.ling.merc
Privatansat i ingeniørfirma
Lederstilling uden personaleansvar
9 års erhvervserfaring - 4 år i denne virksomhed - 1 års ledererfaring
33.000 + 2.000 ledertillæg + 5% pension
Selvbetalt frokostpause
Delvis betalt frokostordning - betaler 200,- over lønnen
Gratis frugt og kaffe/te/kakao
Flextid (udbetaling fra 160 timer)
5 feriefridage
2 ugers fuld løn under barsel ( :rulle: - er pt. gravid og afventer ledelsens beslutning angående at give fuld løn i hele refusionsperioden)

Var slet ikke klar over at man kunne få lidt som kvinde. Troede faktisk at alle virksomheder gav fuld løn i de "obligatoriske" barselsuger.


Loven hedder jo halv løn, så tror da ikke, at min virksomhed er den eneste, som ikke giver meget mere end det. Men med til historien hører nok også, at virksomheden ikke har haft nogen på barsel siden midt 80'erne og ikke har andre kvinder i den fødedygtige alder ansat. :)
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Løn og goder offentligt og privat...

Indlægaf Wunder8 » 25. mar 2018, 18:22

Jeg er cand.mag. og ansat i det private med ca. 5 års års fuldtidserfaring. Ingen ledelsesansvar. Arbejder 37 timer om ugen med periodevis overarbejde, der ikke kompenseres for. Jeg får 50.000 + 11% i pension, 6 ugers ferie og betalt frokost og frugtordning. Får desuden rabat i visse butikker samt FitnessDK. Barselsorlov har jeg ikke styr på, men jeg tror, vilkårene er ret gode.
0
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Løn og goder offentligt og privat...

Indlægaf MOGA » 25. mar 2018, 20:45

Offentligt ansat socialrådgiver på fuld tid i en kommune.

Lønnen er 36100 inkl. pension.
Jeg har flekstid - men fixtid mellem 9 og 16, og mellem 9 og 17 om torsdagen. Overarbejde skal afspadseres, men må ikke holdes som hele dage.
Jeg har på papiret betalt frokostpause, men grundet jobbets karakter (jeg arbejder over store dele af landet), holder jeg vel i snit en reel pause en gang om ugen. Ellers indtages frokosten i bilen, til møder eller slet ikke.
Hvis det er foreneligt med forholdene på arbejdspladsen, kan jeg holde barns 1. og 2. sygedag. Ingen af dagene er en ret.
Gratis kaffe og the.
6 ugers ferie om året.
2 årlige omsorgsdage for børn under 7 år.
Betalt barsel, 8 uger før og 26 uger efter.

De to nederste er ikke relevante for mig.

7 års anciennitet. Jeg synes min løn passer fint til det, jeg laver, men tingene matcher ikke, hvis vores forhold bliver forringet.
0
FrkRød
Indlæg: 90
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 155

Re: Løn og goder offentligt og privat...

Indlægaf FrkRød » 28. mar 2018, 15:50

Kommunal ansat ernæringsassistent

Jeg arbejder 32 timer og grundlønnen (7 års anciennitet) er lige knap 20000. Hertil kommer et lørdags tillæg (250) for de weekendvagter jeg har hver 4. weekend. Søn og helligedage giver 1,5 dag fri. Helligdage fordeler vi imellem os, som det nu passer. Cirka 3 gange årligt har jeg aftenvagt. Vores nuværende arbejdsplan er frustrerende - jeg skal hver dag tjekke, hvornår jeg skal møde næste dag, da det svinger meget og uden nogen form for system. Dette bliver dog ændret efter sommerferien, så vi får en fast mødetid

29 min betalt pause dagligt, hvor jeg ind imellem har tid til at spise min madpakke - andre dage sidder jeg ikke ned.

13,5 % i pension
6 ugers ferie
2 barnets sygedage (hvilket ikke er en ret-er det ikke foreneligt med arbejdspladsen er det bare ærgerligt)
Kaffeordning 50 kr om mdr.
Brød/ost ordning (1 gang ugentlig) 50 kr halvårlig
Barsel ved jeg ikke, da det ikke er relevant for mig
0

Tilbage til "Job"