Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf RavenClaw » 29. mar 2018, 19:20

billiebean skrev:
RavenClaw skrev:Jeg ved, kravet er 2 ansøgninger om ugen, men kan man sende forud? I den forstand, at man sender 3 den ene uge, og så kan nøjes med 1 den næste?


Det kunne man før i tiden. Nu SKAL du død og pine logge på og registrere x antal jobs på din joblog på Jobnet.dk på uge. Det blev påtalt af min a-kasse at jeg havde søgt flere jobs i nogle uger og færre i andre selvom gennemsnittet over en måned var det samme. Det er til at blive idiot af.


Det er da helt til grin..
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf 1234 » 29. mar 2018, 19:23

RavenClaw skrev:Jeg ved, kravet er 2 ansøgninger om ugen, men kan man sende forud? I den forstand, at man sender 3 den ene uge, og så kan nøjes med 1 den næste?

I min a-kasse var det bare to i gennemsnit over 4 uger, men a-kasserne har lidt forskellige fortolkninger.
2
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf Stars » 29. mar 2018, 19:23

billiebean skrev:
RavenClaw skrev:Jeg ved, kravet er 2 ansøgninger om ugen, men kan man sende forud? I den forstand, at man sender 3 den ene uge, og så kan nøjes med 1 den næste?


Det kunne man før i tiden. Nu SKAL du død og pine logge på og registrere x antal jobs på din joblog på Jobnet.dk på uge. Det blev påtalt af min a-kasse at jeg havde søgt flere jobs i nogle uger og færre i andre selvom gennemsnittet over en måned var det samme. Det er til at blive idiot af.

Jeg sendte stadig ansøgningerne så snart, jeg havde dem klar ... men dem med længest ansøgningfrist blev nogle gange logget i ugen efter, de var sendt, så jeg havde 2 jobs pr. uge i stedet for de ikke tilladte 3 + 1 :fløjt:
4
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf RavenClaw » 29. mar 2018, 19:25

1234 skrev:
RavenClaw skrev:Jeg ved, kravet er 2 ansøgninger om ugen, men kan man sende forud? I den forstand, at man sender 3 den ene uge, og så kan nøjes med 1 den næste?

I min a-kasse var det bare to i gennemsnit over 4 uger, men a-kasserne har lidt forskellige fortolkninger.


Jeg er medlem af akademikernes.

Hvis jeg ikke selv finder en løsning på job inden 1. maj, så skal jeg selv ud i det cirkus
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf 1234 » 29. mar 2018, 19:53

Stars skrev:
billiebean skrev:
RavenClaw skrev:Jeg ved, kravet er 2 ansøgninger om ugen, men kan man sende forud? I den forstand, at man sender 3 den ene uge, og så kan nøjes med 1 den næste?


Det kunne man før i tiden. Nu SKAL du død og pine logge på og registrere x antal jobs på din joblog på Jobnet.dk på uge. Det blev påtalt af min a-kasse at jeg havde søgt flere jobs i nogle uger og færre i andre selvom gennemsnittet over en måned var det samme. Det er til at blive idiot af.

Jeg sendte stadig ansøgningerne så snart, jeg havde dem klar ... men dem med længest ansøgningfrist blev nogle gange logget i ugen efter, de var sendt, så jeg havde 2 jobs pr. uge i stedet for de ikke tilladte 3 + 1 :fløjt:

Det er idiotisk. Jeg er virkelig glad for min a-kasse så på gennemsnittet og ikke hver uge separat.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf lulu-p » 29. mar 2018, 20:17

Jeg var ledig tilbage i 2008. Dengang skulle alle ledige søge minimum 4 jobs pr uge. Halvdelen af dem jeg sendte var nok pligtansøgninger.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41299

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf LaMariposa » 30. mar 2018, 05:25

RavenClaw skrev:
1234 skrev:
RavenClaw skrev:Jeg ved, kravet er 2 ansøgninger om ugen, men kan man sende forud? I den forstand, at man sender 3 den ene uge, og så kan nøjes med 1 den næste?

I min a-kasse var det bare to i gennemsnit over 4 uger, men a-kasserne har lidt forskellige fortolkninger.


Jeg er medlem af akademikernes.

Hvis jeg ikke selv finder en løsning på job inden 1. maj, så skal jeg selv ud i det cirkus


De er ikke så slemme, og de sidder ikke og tjekker, om du søger tre jobs i den ene uge og et i den anden. Og de fungerer som anden aktør for jobcentret, så du slipper for at skulle have kontakt med både dem og jobcentret.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41299

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf LaMariposa » 30. mar 2018, 06:12

I øvrigt har jeg ikke rigtigt sendt "skal"-ansøgninger. Sidste gang, jeg var ledig, var der faktisk en del jobs at søge inden for mit felt, så jeg søgte stort set, hvad der var. Selvfølgelig var nogen stillinger mere interessante end andre, men mener ikke, at jeg søgte noget, jeg decideret ikke ville have.
0
:lun: Be brave
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf 1234 » 30. mar 2018, 07:45

LaMariposa skrev:
RavenClaw skrev:
1234 skrev:
RavenClaw skrev:Jeg ved, kravet er 2 ansøgninger om ugen, men kan man sende forud? I den forstand, at man sender 3 den ene uge, og så kan nøjes med 1 den næste?

I min a-kasse var det bare to i gennemsnit over 4 uger, men a-kasserne har lidt forskellige fortolkninger.


Jeg er medlem af akademikernes.

Hvis jeg ikke selv finder en løsning på job inden 1. maj, så skal jeg selv ud i det cirkus


De er ikke så slemme, og de sidder ikke og tjekker, om du søger tre jobs i den ene uge og et i den anden. Og de fungerer som anden aktør for jobcentret, så du slipper for at skulle have kontakt med både dem og jobcentret.

Det kommer an på kommunen om akademikernes fungerer som anden aktør for jobcentret. Det gør de ikke i min kommune og heller ikke i nogle af de kommuner mine venner er arbejdsløse i.
0
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 66
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf Jungletiger » 30. mar 2018, 08:39

RavenClaw skrev:Jeg ved, kravet er 2 ansøgninger om ugen, men kan man sende forud? I den forstand, at man sender 3 den ene uge, og så kan nøjes med 1 den næste?


Beskeden fra min a-kasse er nej. Der skal det være flere ansøgninger om ugen, da systemet ikke kan finde ud af at akkumulere dem.
0
Brugeravatar
Pawnee_Waffle
Indlæg: 158
Tilmeldt: 26. mar 2018, 22:03
Kort karma: 56
Likede indlæg: 546

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf Pawnee_Waffle » 30. mar 2018, 08:54

Kattefjæs skrev:
Pawnee_Waffle skrev:Jeg nåede heldigvis ikke dertil hvor jeg var nødt til at søge jobs jeg ikke ville have. Min a-kasse lagde op til at et telefonmøde, kaffemøde eller netværksmøde sagtens kunne gøre det ud for en ansøgning, så hvis der i en periode ikke var bunker af relevante jobs at søge, så var jeg aktiv på netværksfronten. Jeg ville være virkelig led ved at spilde min egen og andres tid på en "skal"-ansøgning. Men jeg forstår godt at man kan blive nødt til det.
Til mit nuværende job var der over 80 ansøgere. Jeg har siden fået at vide, at det kun var cirka halvdelen af ansøgerne der rent faktisk var kvalificeret eller som i det mindste havde skrevet en oprigtig ansøgning der ikke skreg "JEG SØGER KUN FORDI JEG SKAL!". Det overrasker mig alligevel en del idet jobbet er en akademisk stilling med ansvar og mange faglige krav. Hvis jeg selv skulle søge fordi jeg skulle, så havde jeg søgt en stilling som opvasker eller noget. Hvis den slags job altså var at søge.


Jeg fik at vide i sin tid at det ville være ildeset hvis jeg søgte den slags som akademiker, simpelthen fordi de mente at det var dybt urealistisk at jeg ville få det. Så var det alligevel bedre hvis jeg søgte noget jeg ikke var fuldt kvalificeret til, men sørgede for at "pynte" lidt på tingene og sådan.

Man kan jo vurdere med sig selv om man synes det er gode råd eller ej. :) Men hvis jeg havde sat fx en ansøgning til et opvaskerjob på min joblog, så kunne de godt have fundet på at påtale det.


Jeg ved ikke om man kan undskylde sig med, at man hellere vil have "et eller andet job" end intet job. Og hvis de søgte en opvasker på et feriested i en periode, så havde jeg sagtens kunne finde på at søge det, simpelthen bare for ikke at gå derhjemme og blive mere og mere trist og demotiveret. Det ville i hvert fald være for mit eget bedste, og uden tvivl også have en positiv effekt på min efterfølgende ledighed.

Inden for plejesektoren søger de ofte vikarer i ferieperioderne. Jeg har erfaring inden for det felt, så ville det ikke være OK at jeg søgte et midlertidigt job der?
0
One person's annoying is another's inspiring and heroic.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41299

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf LaMariposa » 30. mar 2018, 09:38

1234 skrev:
LaMariposa skrev:
RavenClaw skrev:
1234 skrev:
RavenClaw skrev:Jeg ved, kravet er 2 ansøgninger om ugen, men kan man sende forud? I den forstand, at man sender 3 den ene uge, og så kan nøjes med 1 den næste?

I min a-kasse var det bare to i gennemsnit over 4 uger, men a-kasserne har lidt forskellige fortolkninger.


Jeg er medlem af akademikernes.

Hvis jeg ikke selv finder en løsning på job inden 1. maj, så skal jeg selv ud i det cirkus


De er ikke så slemme, og de sidder ikke og tjekker, om du søger tre jobs i den ene uge og et i den anden. Og de fungerer som anden aktør for jobcentret, så du slipper for at skulle have kontakt med både dem og jobcentret.

Det kommer an på kommunen om akademikernes fungerer som anden aktør for jobcentret. Det gør de ikke i min kommune og heller ikke i nogle af de kommuner mine venner er arbejdsløse i.


Ok, det vidste jeg ikke. Tak for info.
0
:lun: Be brave
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf zembra1986 » 30. mar 2018, 18:22

Minionine skrev:En masse. Jeg kan umuligt finde 2 jobs om ugen, som jeg synes er interessante nok til at jeg ville gide det. Heldigvis har jeg fundet et jeg er glad for, og ønsker ALDRIG at komme ud i det jobsøgningscirkus igen!


Samme her.

I min tid som ledig har ca. 3/4 af mine ansøgninger været "skal" ansøgninger. Jeg har altså ikke kunnet finde 8 jobopslag på "drømme" jobs eller bare "jobs jeg kunne se mig selv besidde" om måneden, som regel højest 2-3 stykker.
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf Tux » 2. apr 2018, 10:42

Nul, har heller ikke rigtig været ledig..
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf Fru Sunshine » 6. apr 2018, 09:24

Alt for mange. Jeg havde fået job med tiltrædelse 2 måneder efter samtalen, men skulle alligevel deltage i diverse møder og sende 2 ansøgninger om ugen.

Jeg gjorde simpelthen det, at jeg smed ansøgninger afsted på alt, men kaldte min fil for "standardansøgning", så arbejdsgiver kunne se, at de ikke behøvede at bruge tid på den.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Job"