Nyt job - hensynstagen. What to do?

Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14700

Nyt job - hensynstagen. What to do?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 5. apr 2018, 20:28

Jeg havde en oplevelse med mit nye job i dag og jeg ved ikke helt hvad fod jeg skal stå på..

Jeg har været ved virksomhed M i halvanden uge - jeg er kassetrænet og har i følge managerens ord taget føringen i at indsamle emails til e-reciepts (en af de ting vi bliver bedømt på). Jeg har fra start af gjort klar at jeg er ved at skrive bachelor projekt og jeg har været på udkig efter jobs der kan formes rundt om studiet, men at jeg selvfølgelig gør mit bedste når jeg er på arbejde.

Jeg er ved at blive trænet i special produkter og min manager har sagt til mig at han vil teste mig i morgen. Jeg har sagt til ham at jeg har deadline med mit BSc projekt på tirsdag og jeg derfor ikke får opfanget så mange detaljer + at jeg ikke har tid til at læse ekstra op hjemme.
Han sagde direkte til mig at der var ingen undskyldninger, jeg ville blive testet i morgen og at jeg skulle finde ud af xx om y produkt til vagten i morgen.
Efterfølgende kom der en kommentar om at jeg "havde 10.000 bachelor projekter at skrive" så jeg havde ikke tid til noget.

Der er tale om en 12 timers stilling (men bliver pt. rota'd til at være inde 18-19 timer om ugen), minimum wage.
Lige pt. føler jeg mig virkelig utilpas med jobbet og har lyst til at indlevere min 1 weeks notice. Men jeg føler også bare jeg har "job shoppet" siden jeg forlod mit job i August 2017.

Hvad ville i gøre hvis i var i den situation?

Efter bachelor projekt har jeg en eksamen i maj, men derudover er jeg fri på fuldtid. Udover det her 12-timers job og et casual hvor jeg måske kunne få fuldtidstimer. Jeg vil gerne tilbage og studere en MSc igen enten til september eller januar 2019. Hvis det betyder noget.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Nyt job - hensynstagen. What to do?

Indlægaf Rapfisk » 5. apr 2018, 20:37

Jeg ville gøre mit bedste i testen, men prioritere studiet. Hvis du ender med en fyreseddel, kan du sagtens finde noget andet.

Derudover har jeg indtryk af, at britiske chefer generelt er mindre interesserede i medarbejderens privatliv og følelser. Jeg ville derfor i fremtiden holde lav profil med specialet og andre særlige hensyn, der er er naturlige at tale om i Danmark, og som danske chefer respekterer. I udlandet er det tegn på manglende professionalisme.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14700

Re: Nyt job - hensynstagen. What to do?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 5. apr 2018, 20:54

Kan sagtens finde noget andet, blev faktisk ringet op i går ang en anden samtale.

Jeg sagde det samme på mit andet nye arbejde og de var helt okay med det. Der var forståelse. Her føltes det bare som om at jeg bare skal rette ind, selvom jeg fra start har været ærlig om at jobbet ikke er min første prioritet indtil uni er overstået.

Det er jo ikke fordi jeg har en dårlig undskyldning for aldrig at lære, jeg har bare bedt om ikke at blive fuldkommen bombarderet med information og tests indtil Bsc er afleveret på tirsdag. Assistant manager har allerede sagt at jeg er forholdsvis godt med og manageren har jo også selv givet mig god feedback. Jeg lærer bare ikke noget ved at være 110% stresset både hjemme og på arbejdet...
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Nyt job - hensynstagen. What to do?

Indlægaf ajnaM » 18. apr 2018, 05:49

Det lyder hardcore, når du fortæller om din jobsituation. Jeg ved godt, situationen er anderledes uden for Danmark, men du skal huske at passe på dig selv. :)

Jeg ville prioritere studiet i det omfang, det overhovedet er muligt. Skal et studiejob prioriteres, skal det i mine øjne være ultrarelevant og et sted, man kunne se sig selv arbejde efterfølgende. Det lyder ikke som om, dit omtalte job er nogen af delene.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Nyt job - hensynstagen. What to do?

Indlægaf Anlewi » 18. apr 2018, 14:46

Du skal følge din egen mavefornemmelse - den slår sjældent fejl
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Nyt job - hensynstagen. What to do?

Indlægaf dgd2007 » 18. apr 2018, 15:31

Hvad endte det så med? :)
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14700

Re: Nyt job - hensynstagen. What to do?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 18. apr 2018, 18:28

Jeg sagde jobbet op. Jeg startede dagen med at være i praktik og der var jeg så påvirket at min vejleder lagde mærke til det. Vi havde en god snak omkring det og hun anbefalede mig at sige op.

Jeg tog på arbejde om eftermiddagen og klarede alle tests min chef udsatte mig for - men følte mig så ubehagelig tilpas at jeg var ved at græde hele vejen igennem. Vi havde derefter en snak om hvor meget pres jeg var under med min bachelor og han virkede rigtig forstående. En halv time senere gav han mig en ny udfordring - at jeg skulle sælge enten en barnevogn eller en klapvogn dagen efter. Der kunne jeg så bare mærke at min grænse var nået og nok også overtrådt egentlig. Jeg havde det SÅ ringe og kunne slet ikke være i min egen krop.

Selve det at sige op udløste dårlig samvittighed, mere stress og jeg endte med at græde hele aftenen. Til at starte med var min chef noget knotten over det, men efter at have set hvor slemt påvirket jeg var ændrede han fuldkommen være måde og endte med at sige at han ikke ville skrive mig ned som fratrådt. Han bad mig ringe til ham når uni var overstået og jeg havde fået det bedre og se om jeg ville have lyst til at komme tilbage. Så han har beholdt alle mine oplysninger og jeg har muligheden for at komme tilbage hvis jeg føler for det.

Så det hele endte vel fint nok i sidste ende :)
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Nyt job - hensynstagen. What to do?

Indlægaf dgd2007 » 18. apr 2018, 18:39

Det er jo klart vigtigst med uddannelsen - og den chef lyder da for øvrigt, efter det du fortæller, som lidt af en orm. :P
0

Tilbage til "Job"