Opsige job - uden at have fundet et nyt..

Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Opsige job - uden at have fundet et nyt..

Indlægaf hotlips » 18. jun 2018, 14:45

Det kommer også lidt an på hvordan udsigterne til nye jobs er i din branche, der er jo både brancher hvor det er noget nær umuligt at finde noget men der er også dem hvor man bare kan gå ned til den næste arbejdsplads i samme branche og få et nyt job.

Uanset hvad så kan de penge man tjener være så dyre at de ikke er det værd og hvis du ved det er et skodsted så bliver de sikkert kun værre når du skal have det til at gå op med et nyt barn, der kan det gøre en stor forskel om man er et godt sted.

Jeg har engang sagt op uden varsel, jeg mødte på vagt og en halv times tid efter lagde jeg mit kort og sagde jeg sagde op med øjeblikkelig virkning, men der var jeg også blevet overfuset og irettesat i bedste barn - voksen stil og det gad jeg ikke finde mig i. Det var ellers et godt sted normalt men jeg har aldrig fortrudt, af og til så må man bare sætte foden ned og sige at så er det nok, man skal trods alt selv kunne være stolt af sig selv og det er der ingen der bliver af at holde fast i at lade sig tromle.
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Opsige job - uden at have fundet et nyt..

Indlægaf Viskelæder » 18. jun 2018, 15:35

Jeg har sagt to jobs op uden at have andet på hånden. Det første var, fordi jeg fik stress og havde det dårligt. Jeg havde kun et par mdr. tilbage af mit vikariat, og jeg blev sygemeldt i nogle uger og kunne have været sygemeldt tiden ud, men det var vigtigt for mig at sige helt fra og vide, at jeg aldrig skulle tilbage. Jeg fik de 3 ugers karantæne fra min A-kasse, og så var jeg på dagpenge i en måneds tid.
Jeg fik et nyt job 2 mdr. efter.

Anden gang var sidste år, hvor jeg sagde op, fordi jeg ville ud at rejse og derefter flytte til KBH. Jeg var glad for mit arbejde, men jeg ville følge min drøm. Der havde jeg sparet op til at kunne rejse i et halvt år. Da jeg kom hjem, fik jeg et nyt job efter en måned og startede 2,5 md. efter, jeg kom hjem.

Jeg har så også en lidt speciel tilgang til tingene. Job er ikke alt for mig, og nogle gange kan jeg godt lide at stå uden sikring og bare springe ud i livet med hovedet først. Jeg hader at skulle tænke på sikring, stabilitet og tryghed altid. Men jeg har også en stor tiltro til, at jeg hurtigt kan finde et arbejde igen, fordi jeg er mega dygtig (og øhm, arrogant :D).

Jeg har aldrig fortrudt noget af det.
1
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Opsige job - uden at have fundet et nyt..

Indlægaf Lalana » 19. jun 2018, 12:24

Wunder8 skrev:Fik du det gjort? FYI sagde jeg mit job op for nogle måneder siden - uden at have noget andet i baghånden. Det var på papiret det perfekte job, men det sled mig langsomt ned, og jeg var simpelthen ikke glad. Jeg valgte så at fravælge dagpenge til fordel for en tilværelse som freelancer, og selvom det bestemt også er hårdt arbejde og på flere planer op ad bakke, så er jeg SÅ glad for, at jeg gjorde det. Mit mål med at sige op var iøvrigt primært at hive stikket og få ro i en periode, og det får jeg nu. Jeg træner, læser bøger, networker, hører musik, nyder livet, ser mine veninder meget mere end før, er en nicere kæreste og har generelt langt mere overskud. Når man har arbejdet røven ud af bukserne hele livet, så er det virkeligt en øjenåbner at prøve at have fri, sådan rigtigt. Jeg havde i øvrigt lavet lidt opsparing inden, og så er jeg begavet med en meget billig husleje, så det var også medvirkende til, at jeg turde tage springet.


Tak for dit input, og JA jeg sagde op slut maj og stopper om 2 uger - det føles vildt, men også godt. Selvom tanken om dagepenge systemet da allerede stresser mig lidt :gisp:
Det er altid rart at høre succes historier som din og jeg ville ønske jeg havde nogle skills så jeg også kunne blive freelance, slippe for dagpenge systemet og bare lige trække vejret et par måneder, for lige præcist det der med bare at have lidt tid til at træne, se venner, læse osv har jeg virkelig meget brug for lige nu. Er nok en smule kørt ned siden det er det jeg higer sådan efter, men om ikke andet har stadig en måneds ferie med fuld løn tilbage og også fint råd til måske at tage en måned uden dagpenge, selv efter karantæne, så måske det er det jeg gør, jeg har ikke helt styr på det endnu. Men det er i hvert fald en kæmpe lettelse og jeg er overrasket over hvor støttende mine kollegaer har været og flere har sagt at de ville ønske de turde gøre det selv...
Glæder mig for første gang i 5 år til ikke at arbejde 50 timer om ugen hele juli, det bliver godt :banan: :D
1
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Opsige job - uden at have fundet et nyt..

Indlægaf Lalana » 19. jun 2018, 12:27

Viskelæder skrev:Jeg har sagt to jobs op uden at have andet på hånden. Det første var, fordi jeg fik stress og havde det dårligt. Jeg havde kun et par mdr. tilbage af mit vikariat, og jeg blev sygemeldt i nogle uger og kunne have været sygemeldt tiden ud, men det var vigtigt for mig at sige helt fra og vide, at jeg aldrig skulle tilbage. Jeg fik de 3 ugers karantæne fra min A-kasse, og så var jeg på dagpenge i en måneds tid.
Jeg fik et nyt job 2 mdr. efter.

Anden gang var sidste år, hvor jeg sagde op, fordi jeg ville ud at rejse og derefter flytte til KBH. Jeg var glad for mit arbejde, men jeg ville følge min drøm. Der havde jeg sparet op til at kunne rejse i et halvt år. Da jeg kom hjem, fik jeg et nyt job efter en måned og startede 2,5 md. efter, jeg kom hjem.

Jeg har så også en lidt speciel tilgang til tingene. Job er ikke alt for mig, og nogle gange kan jeg godt lide at stå uden sikring og bare springe ud i livet med hovedet først. Jeg hader at skulle tænke på sikring, stabilitet og tryghed altid. Men jeg har også en stor tiltro til, at jeg hurtigt kan finde et arbejde igen, fordi jeg er mega dygtig (og øhm, arrogant :D).

Jeg har aldrig fortrudt noget af det.


Tak fordi du deler, det gør mig helt klart optimisk at andre har gjort lignende og "overlevet" ;) Også selvom vi vist ikke rigtig er i samme branche, men generelt ser arbejdsmarkedet i KBH fint ud lige nu og jeg er ikke alt for nervøs selvom jeg har en fluffy cand.mag uddannelse. Det der med at smutte afsted nogle måneder har jeg også virkelig lyst til lige nu, jeg holdt 2 måneders rejseorlov for 1,5 år siden og kunne godt have lyst til det igen - udlejer jeg min lejlighed burde det også fint hænge sammen, jeg er bare nervøs for at ende i uendelig ledighed når jeg kommer hjem tror jeg. Skal vist bare lige overveje lidt for og imod...
0

Tilbage til "Job"