Skifte jobspor

Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Skifte jobspor

Indlægaf NilleQ » 13. jun 2018, 08:49

Jeg er uddannet socialrådgiver og har efter længere tids sygdom med PTSD fundet ud af at jeg ikke kan komme tilbage som socialrådgiver. Jeg tænker jo lidt, hvad skal jeg så nu :genert: Jeg har ikke mere su tilbage men økonomisk ville det heller ikke kunne lade sig gøre med hus og familie. Jeg er pt. i sygedagpenge som jeg håber kan hjælpe mig videre, men er helt lost på hvordan jeg uden ny uddannelse kan eks. få et kontor job uden borger kontakt. Nogen der har prøvet noget lignende, eller kender til mulige erhverv?

Jeg vil gerne en form for kontor job og vil gerne i et forløb gennem kommunen - det er bare som hvad :gruble:
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Skifte jobspor

Indlægaf Velvet-Goldmine » 13. jun 2018, 09:12

Min bror er også socialrådgiver, har været leder, konsulent og "alm" socialrådgiver og har, efter en voldsom stresssygemelding, også indset at han overhovedet ikke skal være socialrådgiver mere. Han er helt derude hvor han bare vil lave noget totalt simpelt som at blive gartner eller langturschauffør eller sådan noget :lol: Det er ofte når man har haft meget mentalt komplekst arbejde som man er gået ned på, at hjernen higer efter simplificering.
Nå, men han er også på totalt bar bund ift. hvad han egentlig skal, men har heldigvis haft en god kontakt på jobcenteret hvor man jo skal til samtale jævnligt når man er sygemeldt. Hende dernede har så tilbudt ham et forløb med en jobkonsulent så han/hun måske, efter nærmere kendskab til ham, kunne komme med nogle ideer som han ikke selv havde overvejet.