Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

limitededition
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1782

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf limitededition » 2. jul 2018, 09:35

Til det job jeg lige har landet, var der 2 samtaler med chefen og to kolleger, hvor den sidste samtale også indeholdt en case. :)
0
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf avdotja » 2. jul 2018, 15:05

Myresluger skrev:Altså jeg skrev fire samtaler den ene kl 8, de to næste kl 17.30 og den sidste på tlf en helligdag. Så det var ikke et problem at skulle finde på undskyldninger. Og vi finder i øvrigt også tidspunkter der dur for ansøgeren - typisk kl 8 eller 16, så skal man ikke ud i de vilde historier.

Afklaringssamtaler over telefonen (hvad enten det er i starten, for at afgøre om der overhovedet er noget at komme efter i slutningen for at vurdere om man kan få de sidste ender til at mødes) synes jeg ikke tæller med her - både fordi jeg kan se formålet og fordi det ikke kræver mere af ansøgeren end ansætteren.

Jeg er altid selv blevet mødt med respekt og hensyn som jobsøger i den slags situationer og ville derfor sandsynligvis gerne snuppe en ekstra fysisk samtale, selv om det ville stride med mine principper om effektiv brug af resourcer (der er sgu alligevel så meget andet spild på en gennemsnitlig arbejdsplads).

Men der var en lignende tråd/diskussion herinde (for ikke så længe siden), hvor der var flere eksempler på arbejdsgivere der gladeligt smed samtaler med få dages varsel, lagde dem midt i arbejdstiden (bla for en skolelærer, ej men hvad forestiller man sig lige) og desuden overhovedet ikke var indstillet på at finde et tidspunkt der passede arbejdstageren bedre; som jeg nok er lidt farvet af.
For det er simpelthen så flabet og med nul hensyn til det faktum at hvor ansættelsesproceduren er en standard del af ansætterens job, så er det det stik modsatte for arbejdstageren (hvis vedkommende allerede er i job). Det er let nok for os med fleksible arbejdstider (og bor i nærheden), men hvis jeg var “tvunget” til at behandle min nuværende arbejdsplads dårligt for overhovedet at komme i betragtning til den nye arbejdsplads (feks fordi jeg var nød til at lave en falsk sygemelding på dagen), ville jeg have det ca som hvis jeg var i gang med at købe lækker rejse til elskeren, med den nuværendes kærestes penge.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jul 2018, 18:40

Indenfor min branche er der som regel kun en samtale.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6969

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Ladysparrow » 30. jul 2018, 12:18

Jeg blev kontaktet af en tidligere salgschef som nu er CEO for en anden virksomhed, jeg tog til det jeg troede var en uformel snak om en ny stilling og det var en egentlig ansættelsessamtale, fik mundligt at vide at jobbet var mit og tog så afsted ugen efter for at møde min kommende chef. Dagen efter skrev vi under på ansættelseskontrakten.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16940
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf LaMariposa » 1. aug 2018, 15:11

Jeg har oplevet to samtaler til de seneste jobs jeg har været til samtale på. På mit nuværende job havde jeg første samtale med min chef og efterfølgende fik jeg en case og en personlighedstest og en færdighedstest. Anden samtale bestod af en gennemgang af testen med HR og så skulle jeg fremlægge casen for min chef, en teamkollega og min chefs chef. Alt sammen nervepirrende på papiret, men de formåede virkelig at få skabt en god stemning omkring det, så det var en fin oplevelse.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf LaScrooge » 1. aug 2018, 15:32

Kun 1 reel jobsamtale, derefter en samtale hvor vi forhandlede løn.
Det er en sloppy rekrutteringsstrategi der findes i min virksomhed.
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Job"