Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1590
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2888

Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Kilix » 29. jun 2018, 22:22

Nu har jeg kigget lidt rundt i diverse traade her, og det ser ud til at der er stor forskel paa hvor mange samtaler folk har haft inden de blev tilbudt jobbet.

I mit forrige job havde jeg tre samtaler:
Foerste telefon samtale med HR
Anden var med baade ny Team lead og Supervisor (samme tid) - den samme dag var der saa ogsaa en gruppe test.

I mit nuvaerende job var jeg til ikke mindre end otte samtaler + en halvanden times case study med praesentation:
HR, direkte kollega, 2x Indirekte kollega, 2 indirekte chefer, chefen og uberbossen.

Det var fakkertalt ret stressende.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9819
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9557

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Spjaerten » 29. jun 2018, 22:30

Det mest normale for mig har været 1 hos rekrutteringsfirmaet og 2 hos arbejdsgiveren.
(De fleste jobs har jeg fået gennem rekrutteringsfirmaer).
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Artem » 29. jun 2018, 23:27

1 samtale.
Helt ærligt finder jeg det problematisk med flere samtaler, specielt over for folk der allerede er i job. For det kan være svært nok at finde tid til at komme til en samtale, men at skulle finde tid til 2-3 samtaler og så ikke en gang være sikker på at få jobbet. Det er i mine øjne useriøst.
Senest rettet af Artem 30. jun 2018, 19:43, rettet i alt 1 gang.
8
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Artem » 29. jun 2018, 23:48

Som ung har jeg dog prøvet et længere forløb, og det var da jeg søgte læreplads i Flyvevåbnet, og skulle gennem en 2 dags test på flyvestation Værløse.
Hvor der jo både var flere skiftlige test, samtale med psykolog, løbetest osv...
Kan faktisk ikke huske om vi fik af vide med det samme om vi var egnet eller ej, men tror faktisk vi fik det af vide til sidst. Hvor jeg var en af de få der var fundet egnet.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Delfin » 30. jun 2018, 00:35

En uformel, ikke planlagt telefonsamtale og en 'rigtig' samtale, som nærmest virkede som en formalitet, da jeg åbenbart havde solgt mig selv godt i ansøgningen og på telefonen. Lære: Man skal ikke forberede sig til samtaler :D
Jeg tvivler dog på, at det går lige så let, når jeg snart skal ud at sælge mig selv igen. Det var vist en ener i rækken.
Typisk holder man sjældent mere end en samtale i mit fag, medmindre praksis har ændret sig indenfor de senere år.
0
14 11 14
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Lurende Peber » 30. jun 2018, 05:18

Normalen har været 2-3 samtaler. Nuværende arbejde var jeg kun til 1 samtale men havde en del forhandlinger over e-mail.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Danseprinsesse » 30. jun 2018, 05:31

Jeg var til 1 samtale, det er ret normalt for mit fag, medmindre man søger en lederstilling.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf ExCoastal » 30. jun 2018, 05:39

Normalt er der en telefonsamtale med recruiteren, så sender de mit resumé over til firmaet, hvis de så er interesserede, så følger en telefonsamtale med den person, der kunne blive éns chef. Derefter en halv dag med samtaler, alle lige fra HR, tekniske medarbejdere, mulige kolleger, sælgere, salgschef, osv. Ofte rundet af med salgsdirektøren.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf HappyPaww » 30. jun 2018, 05:54

3-4 vist - men to af gangene møder med flere (men altså i samme tidsblok). Processen tog to måneder, hvilket egentlig var værst...
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Myresluger » 30. jun 2018, 05:58

Fire samtaler.. rekrutteringsfirmaet, to i firmaet med hr og chef + amerikansk hr til den sidste og så til sidst en samtale med chefens amerikanske chef på telefon. Det er meget typisk dog vil den sidste samtale i firmaet også byde på mødet med overchefen og kolleger så det samles på en dag.

Når jeg selv ansætter er det to samtaler på adressen.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9796

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Tilly » 30. jun 2018, 07:25

Kun én samtale til de jobs jeg har haft. Det er absolut det mest almindelig ved den type stillinger jeg søger. Har dog set få stillingsopslag hvor de skriver at der vil være to samtaler.
0
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf ajnaM » 30. jun 2018, 07:52

En telefonsamtale med en afdelingschef og HR, derefter en samtale med et ansættelsesudvalg bestående af chefer/medarbejdere/tillidsrepræsentant, og til sidst en samtale, der i bund og grund handlede om, at den øverste politiske chef, jeg har meget at gøre med i min hverdag, skulle nikke til det.

Resten af ansættelsesudvalget var der også, men det handlede overhovedet ikke om mine erfaringer eller cv-kompetencer, men var en ren ideologisk snak med den øverste chef om vores område og mine holdninger til forskellige udviklinger. Det var dér, jeg blev HELT sikker på, jeg ville lande det rigtige sted. :D
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Sophies-mor » 30. jun 2018, 07:53

To. Begge med chefen.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Artem » 30. jun 2018, 08:20

ajnaM skrev:En telefonsamtale med en afdelingschef og HR, derefter en samtale med et ansættelsesudvalg bestående af chefer/medarbejdere/tillidsrepræsentant, og til sidst en samtale, der i bund og grund handlede om, at den øverste politiske chef, jeg har meget at gøre med i min hverdag, skulle nikke til det.

Resten af ansættelsesudvalget var der også, men det handlede overhovedet ikke om mine erfaringer eller cv-kompetencer, men var en ren ideologisk snak med den øverste chef om vores område og mine holdninger til forskellige udviklinger. Det var dér, jeg blev HELT sikker på, jeg ville lande det rigtige sted. :D

Skal det forståes sådan at den rigtige politiske holdning til emner inden for dit arbejdsområde faktisk var udslagsgivende for at du blev ansat?
På sin vis virker det logisk nok at du skal passe ind på den måde. Men omvendt hvem sætter den politiske retning?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: Hvor mange samtaler var der inden du blev tilbudt dit job?

Indlægaf Pølsemix » 30. jun 2018, 08:26

Ved mit nuværende job var der en telefonsamtale og til anden samtale fik jeg tilbudt en kontrakt med det samme.
Hvis der er mere end en telefonsamtale og to fysiske møder, så takker jeg nej til at gå videre i processen. Det er simpelthen for meget tid at bruge på det og fortæller også noget om virksomhedskulturen, det er alt for bureaukratisk og ubeslutsomt.
Senest rettet af Pølsemix 30. jun 2018, 09:05, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Job"