Hvad associerer du med begrebet "Et godt job"?

Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Hvad associerer du med begrebet "Et godt job"?

Indlægaf Mani » 5. sep 2018, 15:53

Et godt job: Et sikkert job med en god løn og hvor arbejdsopgaver matcher kvalifikationer og tid.

En god uddannelse: En brugbar uddannelse, der matcher ønsker og evner.

Veluddannet: Minimum kandidatniveau.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad associerer du med begrebet "Et godt job"?

Indlægaf Misantropen » 5. sep 2018, 17:00

Hvad forbinder du med begrebet "Et godt job"? Bemærk, at spørgsmålet ikke handler om, hvad et godt job er for dig, men rent hvad du tænker, når du hører sætningerne: "Han har et godt job." eller "Jeg vil gerne date en kvinde med et godt job.". Hvilken type jobs tænker du så umiddelbart, at der menes?

Et godt job med gode muligheder for at lære mere og udvikle sig fagligt. Et job der også holder på sigt og ikke er noget der er brug for midlertidigt eller fordi det lige er smart og oppe i tiden.

Det er også et job med en god overenskomst eller kontrakt og foregår et sted hvor der ikke er fare for ens egen eller sin omgangskreds sikkerhed. Og hvor andre ikke synes du er en idiot fordi du bare udfører dit arbejde.

En høj løn er ikke vigtigt. Det er mere vigtigt at man har en stabil indtægt.

Det samme gælder arbejdstiderne i forhold til stabiliteten. Ikke så meget antallet af timer man arbejder, men det med at man aldrig ved hvornår man har fri tænker jeg er ret hårdt for ens selv og sin familie.

Bonusspørgsmål: Hvad forbinder du med begrebet "At være veluddannet" eller "At have en god uddannelse"? Er de to begreber det samme?
At man har en ekstra/udvidet viden indenfor et givent emne og formår at udnytte sin faglighed, sine kompetencer og kvalifikationer bedst muligt og så bredt som muligt, så det kommer andre til gavn.

Det er sådan set lige meget om du er statsminister, forsker, opfinder eller andet. Det vigtigste er at du kan finde ud af at bruge din faglig.
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvad associerer du med begrebet "Et godt job"?

Indlægaf Wunder8 » 6. sep 2018, 14:18

Det er lidt sjovt, at mange forbinder "et godt job" med en god løn. For hvad er så en "god løn"? Det tror jeg personligt, varierer rigtigt meget fra person til person. For mig handler "et godt job" i øvrigt meget om stabilitet - altså et job i en branche, der ikke er for præget af konjunkturerne, hvor man ikke slider sig selv fysisk, og hvor ansættelsesforholdene indeholder pension, ferie, en fornuftig barsel mm.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad associerer du med begrebet "Et godt job"?

Indlægaf Fru Sunshine » 7. sep 2018, 17:38

Et godt job er et, man er glad for.

At være veluddannet/have en god uddannelse betyder mest, at man er uddannet et sted, hvor man bliver dygtig - altså for mig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad associerer du med begrebet "Et godt job"?

Indlægaf DenBruneMunk » 7. sep 2018, 17:43

Godt job: Selvstændige kvinder, som har opnået succes i livet, kvinder som har forstået at få penge og udvikling til at fungere, og skabe vækst ikke bare for en selv men for andre som bliver sat i arbejde som konsekvens at ens gode job. Så en forretningskvinde med styr på tingene i jobbet, så har hun et godt job, og en person jeg gerne vil date.

Veluddannet: Har taget nødvendige uddannelse for at nå sit mål, og løbende holder det vedlige.
God uddannelse: grundforløbet er forenligt med jobbet man vil opnå, som tidligere nævnt selvstændig erhvervskvinde, direktør position / leder.
0

Tilbage til "Job"