At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Gaius
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. sep 2015, 19:51
Kort karma: 0
Likede indlæg: 25

At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf Gaius » 10. nov 2018, 21:18

Jeg søger nyt job og har allerede været til de første og indledende samtaler - nu krydser jeg fingre.

Virksomhedens ledelse ved ikke jeg søger væk og jeg er helt sikker på det vil komme som en overraskelse og jeg tror ikke de bliver glade. Jeg kender firmaet og cheferne ret godt og kunne sagtens forestille mig de ville blive vrede og skuffede over min beslutning :rulle:

Jeg opsiger min stilling efter 12 årig formentlig med start nyt sted efter nytår og er nu kommet i tvivl om jeg kan tillade mig at deltage i julefrokosten i december såfremt jeg siger op.

Jeg har et par fortrolige kollegaer der mener at jeg selvfølgelig skal deltage.

Jeg vil selv gerne deltage og jeg vil gerne afslutte min ansættelse på en pæn måde.

Men kan jeg tillade mig at feste med dem jeg ikke længere ønsker at arbejde for/med?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf LadyFox » 10. nov 2018, 21:19

Ja.
0
...
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf Pjeps » 10. nov 2018, 21:19

Ja
0
:ninja:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12179

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf achillaxedprune » 10. nov 2018, 21:20

Ja, selvfølgelig kan du det.

Og tillyke med skiftet. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Gaius
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. sep 2015, 19:51
Kort karma: 0
Likede indlæg: 25

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf Gaius » 10. nov 2018, 21:41

Tak for svar - er ikke i tvivl om at størstedelen af mine kollegaer ville syntes det var fint, det er udelukkende cheferne jeg er betænkelig omkring.

Jeg tænker jeg deltager og hvis stemningen bliver underlig må jeg tage et tidligt tog hjem :gruble:
2
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf Tibbler » 10. nov 2018, 21:48

Jeg vil sige; "selvfølgelig".
- Men jeg arbejder også i en virksomhed, hvor alle, der har været ansat i løbet af året, bliver inviteret; Så der er altid kolleger med som ikke arbejder der længere.

Har nu stadig svært ved at forestille mig, at nogle skulle tænke dårligt om det. Det ville da være en god måde at tage fin afsked på
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf Delfin » 11. nov 2018, 00:23

Ja selvfølgelig. Det er hverken første eller sidste gang, ledelsen oplever en medarbejder sige op, så jeg kan ikke forestille mig, at de skulle få ondt i røven over det. Ellers er det dem, der har et problem
3
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf Delfin » 11. nov 2018, 01:39

SurSødSovs skrev:
Delfin skrev:Ja selvfølgelig. Det er hverken første eller sidste gang, ledelsen oplever en medarbejder sige op, så jeg kan ikke forestille mig, at de skulle få ondt i røven over det. Ellers er det dem, der har et problem



Men det sker nu altså alligevel nogle steder...

Hvis man har sagt op, giver det derfor god mening at overveje, om man skal være sammen med fulde ledere eller ej.


Det hører da forhåbentlig til sjældenhederne
0
14 11 14
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. nov 2018, 03:31

Du kan godt. Var det mig ville jeg ikke. Jeg synes hensynet må gå til ledelsen som bliver negativt berørt af opsigelsen og de skal sidde til noget positivt som en fest jo er, og opleve en som er i centrum fordi det også ender som en slags afskedssalut for denne. Det ville jeg som leder selv være ret træt af.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf Rapfisk » 11. nov 2018, 05:31

FormerlyKnownAs skrev:Du kan godt. Var det mig ville jeg ikke. Jeg synes hensynet må gå til ledelsen som bliver negativt berørt af opsigelsen og de skal sidde til noget positivt som en fest jo er, og opleve en som er i centrum fordi det også ender som en slags afskedssalut for denne. Det ville jeg som leder selv være ret træt af.

Jeg tænker dog også, at en god leder - som disse muligvis er i andre sammenhænge - ville glæde sig over, at medarbejderne fik den mulighed, da det efter oplysningerne er kollegernes ønske, at TS kommer med.

Jeg synes dog også, at der er forskel på julefrokoster. Hvis man er 8 medarbejdere og to ledere, der tager på restaurant, ville jeg nok ikke tage med. Hvis det er en større fest på arbejdspladsen, ville jeg helt sikkert.
6
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. nov 2018, 05:47

Rapfisk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Du kan godt. Var det mig ville jeg ikke. Jeg synes hensynet må gå til ledelsen som bliver negativt berørt af opsigelsen og de skal sidde til noget positivt som en fest jo er, og opleve en som er i centrum fordi det også ender som en slags afskedssalut for denne. Det ville jeg som leder selv være ret træt af.

Jeg tænker dog også, at en god leder - som disse muligvis er i andre sammenhænge - ville glæde sig over, at medarbejderne fik den mulighed, da det efter oplysningerne er kollegernes ønske, at TS kommer med.

Jeg synes dog også, at der er forskel på julefrokoster. Hvis man er 8 medarbejdere og to ledere, der tager på restaurant, ville jeg nok ikke tage med. Hvis det er en større fest på arbejdspladsen, ville jeg helt sikkert.


TS ved at lederne vil værre utilfredse med opsigelsen.

For mig handeler det om at hvis det mig som var i situationen, ville jeg synes at det var god stil ikke at deltage for ikke træde mere i det overfor ledelsen, fordi der, uanset hvordan det vendes og drejes, ville komme fokus på at det var min sidste fest med kollegaerne. Jeg vælger at fratræde arbejdspladsen derfor finder jeg det vigtigere at ledelsen har en god fest end at jeg har, da de bliver på arbejdspladsen.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf Anlewi » 11. nov 2018, 05:51

Hvorfor skulle lederne blive sure over en opsigelse?
I mit eget job som leder, kan jeg sagtens blive ærgelig hvis en af mine dygtige medarbejdere siger op, men aldrig noget en medarbejder ville mærke.

Selvfølgelig skal du deltage i julefrokosten
6
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf Pjeps » 11. nov 2018, 06:41

Altså stavnsbåndet er jo ophævet og det er helt legalt at skifte job.

Så selv om det er pisseirriterende at en god medarbejder siger op, nytter det ikke at blive sur over det. Med mindre der er lusk i opsigelsen.
2
:ninja:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12179

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf achillaxedprune » 11. nov 2018, 06:57

SurSødSovs skrev:
Delfin skrev:Ja selvfølgelig. Det er hverken første eller sidste gang, ledelsen oplever en medarbejder sige op, så jeg kan ikke forestille mig, at de skulle få ondt i røven over det. Ellers er det dem, der har et problem



Men det sker nu altså alligevel nogle steder...

Hvis man har sagt op, giver det derfor god mening at overveje, om man skal være sammen med fulde ledere eller ej.


Hvis det var gode ledere, så forlod de julefrokosten inden de blev fulde! Ligesom de skulle kunne rumme en opsigelse uden at tage det personligt.

Håber du tager med TS og at lederne opfører sig professionelt i forbindelse med din opsigelse.
15
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: At opsige sin stilling og om deltagelse i julefrokosten

Indlægaf LadyFox » 11. nov 2018, 09:50

Jeg ville ærlig talt være fuldstændig ligeglad med fulde ledere, hvis man skulle være uheldig at de lavede en scene til julefrokosten så ville det da alene udstille deres egen uprofessionelhed - og en selv er alligevel på vej væk. Men mon ikke de der ledere kan holde sig i skindet.

Jeg synes det et direkte småligt hvis en medarbejder der i 12 år har udført sit arbejde, ikke skulle kunne deltage i en sidste julefrokost i en periode personen stadig er ansat.
Faktisk ville jeg synes det samme hvis julefrokosten var en måned efter medarbejderen var stoppet.
8
...

Tilbage til "Job"