Jeg venter stadig på arbejdskontrakten

didaa
Kort karma: 19
Likede indlæg: 265

Re: Jeg venter stadig på arbejdskontrakten

Indlægaf didaa » 13. nov 2018, 19:22

Akehurst2 skrev:
didaa skrev:Jeg forstår ikke de ledere som ikke sætter alle sejl ind for at få en kandidat i hus. Det giver et kedeligt indtryk med sådan en sneglefart - for sådan ser det jo ud udefra.

Virkeligheden er selvfølgelig at der er masser af arbejdsopgaver som også skal klares samtidig med en ansættelsesproces, men så sørger man for at fremsende en skriftlig aftale på mail der oplister det man allerede er blevet enige om, og det der evt. er til forhandling i et videre forløb, og hvem der gør hvad. Også hvorvidt en ansættelse er betinget af referencer, eller rene straffe og børneattester som det er der hvor jeg arbejder. Og så vil jeg sige at man også er nødt til at være lidt fleksibel som medarbejder i processen og indimellem have forståelse for at der kan være procedurer som lederen ikke har indflydelse på. Jeg kan feks ikke vide hvor hurtigt politiet sender attester frem, eller om lederen der skal tages reference hos vender tilbage.

Og som tidligere skrevet kan der hos os gå op til 8 uger efter opstart, da der er erfaring med at der kan være nuancer der skal forhandles på plads, og så sidder man ikke og retter en kontrakt til og sender frem og tilbage før vilkårene er på plads. Og det er trods alt en arbejdsplads med 6000 mennesker.

Men hvis der kan gå op til 8 uger efter opstart, betyder det så, at medarbejderen i al den tid ikke er sikret at kunne fortsætte i jobbet?

Selvfølgelig ikke. Når vedkommende starter, så er ansættelsesforholdet ligeså forpligtende som hvis kontrakten lå der fra dag 1. For der er jo fremsendt en mail der bekræfter ansættelsesforholdet, og her fremgår det altid om det er en fast stilling uden udløbsdato, et vikariat eller andet. Men der er altid 3 måneders prøvetid uagtet om kontrakten er udarbejdet eller ej. Og her gælder at medarbejderen kan stoppe fra dag til dag, og jeg kan opsige med 14 dages varsel uden de store begrundelser.
3
Brugeravatar
Ieatmars
Kort karma: 7
Likede indlæg: 158

Re: Jeg venter stadig på arbejdskontrakten

Indlægaf Ieatmars » 14. nov 2018, 18:10

Jeg modtog en mail fra hende i dag og hun har opremset hvad vi blev enige om og hvilken dato jeg starter osv og så skrev hun at hun sender mig kontrakten i starten af næste uge :)
15

Tilbage til "Job"