Hvor længe 'holder' du i jobs?

Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf Kanga » 22. nov 2018, 16:08

Jeg er 40 år og er på min 11. arbejdsplads siden jeg var 21 år. De arbejdspladser dækker også vikariater og elevplads. Jeg har altså ikke lang anciennitet, de steder, jeg er ansat. På min nuværende arbejdsplads har jeg været i tre år.

Jeg begynder at indse, at jeg ikke holder mange år i et job. Jeg higer egentlig heller ikke efter det. Det der med at være 25 år samme sted, har jeg ingen ambition om.

Men hvorfor er det sådan? Hvorfor holder jeg ikke bare 5 år samme sted?
Gældende for næsten alle mine jobs er, at jeg starter og er glad, og netop kan forestille mig at være der længe. Arbejdsopgaver, chefer, kollegaer osv. passer mig så fint. Alt er godt. Med tiden famler det dog. Aktuelt er det fagligheden, der falmer. Jeg synes slet ikke jeg er udfordret, og ledelsen lytter ikke. Og så er det vel klart, at man begynder at drømme sig andre steder hen. Men hvor er det da ærgerligt!

Kanga
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf Spjaerten » 22. nov 2018, 16:13

6 år
1/2 år fejl ansættelse - skulle aldrig ha søgt og accepteret det job
1 år vikariat
3 år
5 år
1/2 år vikariat

Jeg har kun søgt væk og videre i det første job, resten er tilfældigheder.

For mig har vedblivende ansættelse foregået ved, at jeg har søgt flere og andre opgaver, lavet om i min rolle. Søgt om kurser, og generelt raget så meget til mig som muligt, for fortsat at være udfordret.

Så gør du reelt selv noget for at holde dig skarp, udfordret osv?
0
Tryk på * :slem:
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf Kanga » 22. nov 2018, 16:19

Spjaerten skrev:
Så gør du reelt selv noget for at holde dig skarp, udfordret osv?


Ja, det synes jeg.
I nuværende job har jeg søgt om en bestemt efteruddannelse, som jeg dog indtil videre har fået afslag på, da min arbejdsgiver bekymrer sig for, om jeg rejser, når jeg står med kursusbeviset i hånden... Og ja, det var konkret den tilbagemelding jeg fik. Har anmodet igen, nu hvor tilmeldingen er åben, men kan ikke få et klart svar.

Kanga
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf Spjaerten » 22. nov 2018, 16:24

Kanga skrev:
Spjaerten skrev:
Så gør du reelt selv noget for at holde dig skarp, udfordret osv?


Ja, det synes jeg.
I nuværende job har jeg søgt om en bestemt efteruddannelse, som jeg dog indtil videre har fået afslag på, da min arbejdsgiver bekymrer sig for, om jeg rejser, når jeg står med kursusbeviset i hånden... Og ja, det var konkret den tilbagemelding jeg fik. Har anmodet igen, nu hvor tilmeldingen er åben, men kan ikke få et klart svar.

Kanga


Øv. Og kan sagtens se det fra begges sider. Kan man evt lave en udviklingsplan baseret på det kursus? Så der ville være en forfremmelse eller noget i den anden ende som ville gøre du ikke oplagt ville søge væk?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf Pølsemix » 22. nov 2018, 16:45

Kanga skrev:
Ja, det synes jeg.
I nuværende job har jeg søgt om en bestemt efteruddannelse, som jeg dog indtil videre har fået afslag på, da min arbejdsgiver bekymrer sig for, om jeg rejser, når jeg står med kursusbeviset i hånden... Og ja, det var konkret den tilbagemelding jeg fik. Har anmodet igen, nu hvor tilmeldingen er åben, men kan ikke få et klart svar.

Kanga

Det var da en underlig holdning at have til sine ansatte, har de uddybet hvorfor de stoler så lidt på dig?
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf Kanga » 22. nov 2018, 16:48

Pølsemix skrev:
Kanga skrev:
Ja, det synes jeg.
I nuværende job har jeg søgt om en bestemt efteruddannelse, som jeg dog indtil videre har fået afslag på, da min arbejdsgiver bekymrer sig for, om jeg rejser, når jeg står med kursusbeviset i hånden... Og ja, det var konkret den tilbagemelding jeg fik. Har anmodet igen, nu hvor tilmeldingen er åben, men kan ikke få et klart svar.

Kanga

Det var da en underlig holdning at have til sine ansatte, har de uddybet hvorfor de stoler så lidt på dig?


Nej, jeg tænker, den er svær at uddybe. Jeg har sagt, at den udtalelse kommer bagpå mig og skuffer mig. Så forsøgte min chef at trække den tilbage. Det kom hun ikke i mål med. Ordene er faldet, velovervejede, og ikke sagt ud af en sammenhæng.

Kanga
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf Wizzze » 22. nov 2018, 17:00

Jeg har en fejl på 3mdr. En kort ansættelse på ca. 1år og så 6 andre 3år+ jobs i mine indtil nu 23½år lange karriere. De sidste mange skift har ikke været jobs som jeg har søgt, men hvor andre er komme med tilbud om noget nyt spændende, som jeg så har sagt ja til.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf Daine » 22. nov 2018, 17:08

Mit første job var ca 8 år (ungarbejder, elev og fastansat samme sted), det andet var 17 måneder hos en virksomhed der skulle lukke ned (det vidste jeg inden jeg startede der) og det tredje var 12 år og 7 måneder, samme kæde, men flere forskellige adresser og ansvarsområder.

Jeg kan godt lide at være det samme sted i mange år, så længe der bare er udfordringer nok.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf Æble » 22. nov 2018, 17:10

Synes der er forskel på om man udvikler sig til andre stillinger eller man smutter fra virksomheden. Jeg synes selv mit CV er lidt for shopper-agtigt ift hvad jeg ville ønske, men er trods alt skiftet stillinger pga forfremmelser osv. Og så keder jeg mig hurtigt tror jeg. Håber jeg kan blive i mit nuværende mindst 5 år.
5 år (to stillinger)
2 år (samme stilling)
6 år (tre stillinger)
Nuværende har jeg været knap 4 måneder og det er samme sted som mit første job
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf Guilded_Lily » 22. nov 2018, 17:24

1 år (så blev skolen nedlagt)
16 år (min nuværende arbejdsplads)

Jeg er alt for stor tryghedsnarkoman - jeg ved, hvad jeg har, ikke hvad jeg får - og helt ærligt, så har jeg slet ikke lyst til at arbejde på de andre skoler i kommunen.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf JoyNips » 22. nov 2018, 17:39

Mit sidste job var jeg i i 5 år med forskellige stillingsniveauer. Mit nuværende har jeg været i i 9 mdr og jeg regner tidligst med at skifte i 2021 - jeg har nogle langsigtede opgaver jeg gerne vil følge til dørs fordi de opkvalificerer mig markant til det jeg gerne vil på langt sigt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf 1234 » 22. nov 2018, 18:22

Jeg har lige indset, at det sted jeg har været længst var der, hvor jeg var telefoninterviewer, hvor jeg var løst knyttet det meste af min studietid :lol:
Men jeg er nok af natur lidt en shopper. Jeg var kun i mit første fuldtidsjob et år og jeg har heller ikke før det haft det samme studiejob eller fritidsjob med fast mængde tid mere end 1½ år. Jeg tror dog, jeg er landet på den rette hylde nu og forventer at være på min nye arbejdsplads i mindst 5 år.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. nov 2018, 19:43

Efter jeg vendte tilbage til lærerfaget:
1 år (vikar)
5 år på en lille skole. Blev flyttet til en anden skole i samme skolecenter, og var der i 5 år.

Min nuværende skole har jeg været på i 3 år til februar og har ingen planer om at skifte.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf Slettet bruger » 22. nov 2018, 19:44

Jeg blev færdiguddannet i 2005 og har efterfølgende været to steder i hhv. 5 og 8 år.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvor længe 'holder' du i jobs?

Indlægaf Artem » 22. nov 2018, 19:59

Jeg har haft nogle kortere tidsbegrænsende stillinger som helt ung, og som vikar osv, hvor det naturligt har haft en udløbsdato.

Men efter at jeg er blevet uddannet har jeg haft rimeligt lange ansættelser.
Forsvaret 9 år. Dog forskellige steder, men sådan bliver man "smidt" rundt med i forsvaret.
Ny uddannelse.
Forsvaret 13 måneder som civil projektansættelse.
Anlægsentreprenør. 6 år
Kommune 1½ ind til videre. Hvor jeg forventer at det bliver til en del år.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Job"