LinkedIn

Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

LinkedIn

Indlægaf NilleQ » 16. dec 2018, 16:24

Jeg skal efter en sygemelding ud i arbejde fra februar. Jeg skal skifte branche men på nogle eksisterende kompetencer. Jeg tænker at jeg skal have sat min LinkedIn profil op, da jeg har hørt at mange har fået job derigennem.

Men hvordan skriver jeg, at jeg har været sygemeldt i 1 år? Jeg har ikke lyst til mit netværk af bekendte får det at vide, men gerne en potentiel arbejdsgiver.
Er der også nogen erfaringer med LinkedIn - gode og dårlige :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: LinkedIn

Indlægaf HappyPaww » 16. dec 2018, 16:36

Du behøver ikke skrive du har været sygemeldt. Bare indtast de jobs du har haft med årstal - hullet kn du jo forklare til en eventuel samtale (ville gøre det samme i det rigtige CV).

Har umiddelbart god erfaring led LinkedIn og har både fundet mulgie kandidater til jobs, samt selv blevet kontaktet derinde.

Men jeg bruger det ikke som socialt medie, skriver ikke opdateringer osv.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: LinkedIn

Indlægaf Daine » 16. dec 2018, 16:39

Hvis du har mulighed for at komme på et LinkedIn kursus eller tage et webinar, så vil jeg anbefale det. Jeg var selv på et (en-dags) kursus hos min HK afdeling, det var supergodt. Både med opsætning, jeg synes den er noget omfattende og svær at komme ordenligt i gang med, men også med gode råd til tekst og søgeord. Jeg kunne faktisk godt bruge en opfølgning, hvor man arbejder aktivt med jobsøgning på LinkedIn, det skal jeg have undersøgt om der findes et webinar omkring.

Mht til din sygemelding, kan du ikke bare lade perioden være blank? Medmindre selvfølgelig det kunne antyde noget mere alvorligt, feks fængsel :gruble: Men omvendt, hvor mange i din ydre bekendtskabskreds tror du tjekker dit cv derinde? Går ud fra at dem tættere på ved det, når det er et år det drejer sig om. Af dem jeg kender, som jeg har connected med derinde, er det de færreste der har tjekket min profil - og jeg har heller ikke tjekket deres.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: LinkedIn

Indlægaf NilleQ » 16. dec 2018, 19:09

HappyPaww skrev:Du behøver ikke skrive du har været sygemeldt. Bare indtast de jobs du har haft med årstal - hullet kn du jo forklare til en eventuel samtale (ville gøre det samme i det rigtige CV).

Har umiddelbart god erfaring led LinkedIn og har både fundet mulgie kandidater til jobs, samt selv blevet kontaktet derinde.

Men jeg bruger det ikke som socialt medie, skriver ikke opdateringer osv.


Jeg er bare usikker på om hullet kan ligge op til at jeg ikke bliver kontaktet, men samtidig vil jeg heller ikke lyve. Jeg håber det ikke er rigtigt også får lov at forklare det til en samtale.
Når du har fundet kandidater til jobs, har du så set på noget først - så som resume, cv eller andet?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: LinkedIn

Indlægaf HappyPaww » 16. dec 2018, 19:13

NilleQ skrev:
HappyPaww skrev:Du behøver ikke skrive du har været sygemeldt. Bare indtast de jobs du har haft med årstal - hullet kn du jo forklare til en eventuel samtale (ville gøre det samme i det rigtige CV).

Har umiddelbart god erfaring led LinkedIn og har både fundet mulgie kandidater til jobs, samt selv blevet kontaktet derinde.

Men jeg bruger det ikke som socialt medie, skriver ikke opdateringer osv.


Jeg er bare usikker på om hullet kan ligge op til at jeg ikke bliver kontaktet, men samtidig vil jeg heller ikke lyve. Jeg håber det ikke er rigtigt også får lov at forklare det til en samtale.
Når du har fundet kandidater til jobs, har du så set på noget først - så som resume, cv eller andet?

Har søgt baseret på erfaring og branche, og er personens CV relevant, har jeh kontaktet på privatbesked enten med en opfordring på at søge jobbet, eller en direkte forespørgsel på en indledende snak. Det er også det jeg har oplevet den anden vej.

Du kan jo skrive i din profiltekst, at du er aktivt søgende og klar til noget nyt (evt præciser hvilken type job du søger, og lidt om dig selv). Så ville jeg da også læse det - og er du interessant ville jeg bede dig sende dit faktiske CV.
1
Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: LinkedIn

Indlægaf NilleQ » 16. dec 2018, 19:20

Daine skrev:Hvis du har mulighed for at komme på et LinkedIn kursus eller tage et webinar, så vil jeg anbefale det. Jeg var selv på et (en-dags) kursus hos min HK afdeling, det var supergodt. Både med opsætning, jeg synes den er noget omfattende og svær at komme ordenligt i gang med, men også med gode råd til tekst og søgeord. Jeg kunne faktisk godt bruge en opfølgning, hvor man arbejder aktivt med jobsøgning på LinkedIn, det skal jeg have undersøgt om der findes et webinar omkring.

Mht til din sygemelding, kan du ikke bare lade perioden være blank? Medmindre selvfølgelig det kunne antyde noget mere alvorligt, feks fængsel :gruble: Men omvendt, hvor mange i din ydre bekendtskabskreds tror du tjekker dit cv derinde? Går ud fra at dem tættere på ved det, når det er et år det drejer sig om. Af dem jeg kender, som jeg har connected med derinde, er det de færreste der har tjekket min profil - og jeg har heller ikke tjekket deres.


Jeg havde tænkt på et kursus, men var usikker på om jeg ville få noget ud af det. Det lyder dog til at det kan jeg sagtens. Jeg skal bruge det aktivt, så håber der også er det :)

Det er måske også fjollet, da jeg har meget få i mit netværk og de fleste er fra tidligere arbejdspladser og det fag skal jeg ikke tilbage til. Jeg er også bange for at hullet kan betyde være ting end en sygemelding som ikke vil have indflydelse på et kommende job. Jeg er derfor heller ikke nervøs for at fortælle en potetiel arbejdsgiver om det. Jeg har altid set på dem jeg har connected med, så det gik jeg ud fra alle gjorde :D
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: LinkedIn

Indlægaf Rapfisk » 11. jan 2019, 20:39

Jeg hørte denne podcast for et par dage siden - om at bruge LinkedIn på sin egen måde. https://mirkom.podbean.com/e/kaffeaftal ... -linkedin/
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Job"