Udregning af løn - 20 timer

Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf ina » 4. jan 2019, 16:15

Jeg overvejer at søge et job på (gennemsnitligt) knap 20 timer om ugen. Jeg er færdiguddannet om et halvt år og da stillingen er tidsbegrænset på 1 år, skal jeg lige regne ud om jeg ville tjene nok til at det kan løbe rundt efter jeg er færdig med uddannelse (og dermed mister su’en). Jeg er OBS på at det lave timetal også har betydning for dagpengesatsen, hvis jeg kommer til at gå ledig efter eventuel ansættelse - det er derfor jeg stadig overvejer om jeg overhovedet skal søge.

Jeg kan bare slet ikke lige regne ud hvordan jeg regner det ud. :gruble:

Månedsløn på 20.641kr + 2151kr i tillæg ved fuldtid. Eller skal jeg finde timelønnen og regne det ud den vej? Det er ved det offentlige, hvis det gør en forskel. Der må vel også komme nogle aften-/natte-/weekendtillæg oveni, når det er arbejde på alle tider af døgnet?
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf Santa » 4. jan 2019, 16:18

Husk at det også påvirker din pensionsopsparing.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf ina » 4. jan 2019, 16:38

Santa skrev:Husk at det også påvirker din pensionsopsparing.


Kan du uddybe?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. jan 2019, 16:52

Dine tillæg vil være timetillæg givet for ulempetider, og tillæget er det samme uanset antal af timer.
Dertil ville jeg på en 20 timers stilling også formode at det var muligt at få vikar timer oveni den faste stilling, her vil du få almen timeløn op til de 37 timer, alt ud over vil være overarbejde og skal lønnes som dette.
Du har stadig ret til varslingstillæg, hvis f.x. du er nødt til at blive på arbejde, gr. sygdom og tage en dobbeltvagt.

Jeg vil mene du skal finde din ca. månedsløn ved at beregne timelønnen.
Årsnormen for fuldtid er 1924 timer ( årsindkomst = 273.504 kr, timeløn = 142,15 kr (jeg har medregnet det tillæg du nævner i årsindkomst)
din årsnorm for 20 timer er 1040 timer, det giver en årsindkomst på 147.836 kr, = månedløn på 12.320 kr ca.

Du vil opnå et beskæftigelsesfradrag på 10.01 % af lønnen, så det er ca. 14.790 kr, hvilket er lidt over 1000 kr pr måned dit fradrag vil stige med.
Du kommer til at betale 8% af din løn i AMB, så det giver 11.330 kr som du skal betale skat af, efter dit fradrag.

Det er så lønnen uden ulempetider, særligt hvis det primært er arbejde i aften eller nattetimer, samt weekends så vil det være et mærkbart tillæg oveni. Som fuldtids socialpædagog havde jeg på fuldtid, med 1 x aften pr. uge, hver anden weekend (hvor søndag ikke gav tillæg men 50% i afviklingstimer) udgjorde mine tillæg ca. 1500 kr pr. måned.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf Tux » 4. jan 2019, 17:24

ina skrev:
Santa skrev:Husk at det også påvirker din pensionsopsparing.


Kan du uddybe?

Ja altså jo lavere løn, jo lavere bliver indbetalingen til pension jo så også..
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf ina » 4. jan 2019, 17:28

Tux skrev:
ina skrev:
Santa skrev:Husk at det også påvirker din pensionsopsparing.


Kan du uddybe?

Ja altså jo lavere løn, jo lavere bliver indbetalingen til pension jo så også..


Ja ok, troede der var mere i det end det. :D Men det giver mere pensionsindbetaling end hvis jeg kun er på SU og om et halvt år kommer på dagpenge.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf ina » 4. jan 2019, 17:30

Madam Pomfrey skrev:Dine tillæg vil være timetillæg givet for ulempetider, og tillæget er det samme uanset antal af timer.
Dertil ville jeg på en 20 timers stilling også formode at det var muligt at få vikar timer oveni den faste stilling, her vil du få almen timeløn op til de 37 timer, alt ud over vil være overarbejde og skal lønnes som dette.
Du har stadig ret til varslingstillæg, hvis f.x. du er nødt til at blive på arbejde, gr. sygdom og tage en dobbeltvagt.

Jeg vil mene du skal finde din ca. månedsløn ved at beregne timelønnen.
Årsnormen for fuldtid er 1924 timer ( årsindkomst = 273.504 kr, timeløn = 142,15 kr (jeg har medregnet det tillæg du nævner i årsindkomst)
din årsnorm for 20 timer er 1040 timer, det giver en årsindkomst på 147.836 kr, = månedløn på 12.320 kr ca.

Du vil opnå et beskæftigelsesfradrag på 10.01 % af lønnen, så det er ca. 14.790 kr, hvilket er lidt over 1000 kr pr måned dit fradrag vil stige med.
Du kommer til at betale 8% af din løn i AMB, så det giver 11.330 kr som du skal betale skat af, efter dit fradrag.

Det er så lønnen uden ulempetider, særligt hvis det primært er arbejde i aften eller nattetimer, samt weekends så vil det være et mærkbart tillæg oveni. Som fuldtids socialpædagog havde jeg på fuldtid, med 1 x aften pr. uge, hver anden weekend (hvor søndag ikke gav tillæg men 50% i afviklingstimer) udgjorde mine tillæg ca. 1500 kr pr. måned.


Tusind tak, det var virkelig en stor hjælp! :worship:

Ved ikke om jeg regner det rigtigt ud (jeg er træt), men med et fradrag på 4500kr (nok ikke helt præcist) giver det nok trods alt en for lav løn til at det kan løbe rundt.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. jan 2019, 18:04

ina skrev:
Tusind tak, det var virkelig en stor hjælp! :worship:

Ved ikke om jeg regner det rigtigt ud (jeg er træt), men med et fradrag på 4500kr (nok ikke helt præcist) giver det nok trods alt en for lav løn til at det kan løbe rundt.



med et fradrag på ca. 4500 kr, vil du ha med en trækprocent på 38 have ca. 8700 kr udbetalt.
eg ved ikke om du lagde beskæftigelsesfradraget oveni?
Ellers giver det ca. 5700 i total fradrag, og ca. 9200 kr udbetalt.

Og så er ulempe tillæg jo heller ikke regnet med, det er måske ekstra 500 kr/mdr udbetalt.

Det er ikke de helt store beløb at rutte med.
Men som jeg skrev før, det er nok ganske oplagt at kunne få vikar timer oveni, ihvertfald hvis det er et omsorgsfag.
Du kan jo altid kontakte dem der har stillingen og spørge ind til om det er en mulighed?

På min gamle arbejdsplads havde vi en del vikarer ansat på f.x. 10-16 timer pr uge, men de måtte arbejde op til 38 timer, de havde bare krav på at få det antal timer de var ansat til
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf StripesAddict » 4. jan 2019, 18:08

Kan ikke lure om du vil have jobbet ved siden af dine studier, men husk at der er begrænsning på hvor meget du må tjene ved siden af SUen :)
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf ina » 4. jan 2019, 18:21

Madam Pomfrey skrev:
ina skrev:
Tusind tak, det var virkelig en stor hjælp! :worship:

Ved ikke om jeg regner det rigtigt ud (jeg er træt), men med et fradrag på 4500kr (nok ikke helt præcist) giver det nok trods alt en for lav løn til at det kan løbe rundt.



med et fradrag på ca. 4500 kr, vil du ha med en trækprocent på 38 have ca. 8700 kr udbetalt.
eg ved ikke om du lagde beskæftigelsesfradraget oveni?
Ellers giver det ca. 5700 i total fradrag, og ca. 9200 kr udbetalt.

Og så er ulempe tillæg jo heller ikke regnet med, det er måske ekstra 500 kr/mdr udbetalt.

Det er ikke de helt store beløb at rutte med.
Men som jeg skrev før, det er nok ganske oplagt at kunne få vikar timer oveni, ihvertfald hvis det er et omsorgsfag.
Du kan jo altid kontakte dem der har stillingen og spørge ind til om det er en mulighed?

På min gamle arbejdsplads havde vi en del vikarer ansat på f.x. 10-16 timer pr uge, men de måtte arbejde op til 38 timer, de havde bare krav på at få det antal timer de var ansat til


God ide at kontakte og spørge. :gogo: Det er ikke et omsorgsfag, men på et sygehus.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf ina » 4. jan 2019, 18:21

StripesAddict skrev:Kan ikke lure om du vil have jobbet ved siden af dine studier, men husk at der er begrænsning på hvor meget du må tjene ved siden af SUen :)


Det er ved siden af studiet i tre måneder og så ellers som det eneste det sidste stykke tid. Men tak for påmindelsen :)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. jan 2019, 18:46

ina skrev:
StripesAddict skrev:Kan ikke lure om du vil have jobbet ved siden af dine studier, men husk at der er begrænsning på hvor meget du må tjene ved siden af SUen :)


Det er ved siden af studiet i tre måneder og så ellers som det eneste det sidste stykke tid. Men tak for påmindelsen :)


så lyder det jo til at du sådan set ramler ind i sommerferieperioden, når du er færdig med dit studie?
Så kan det nok nemt formodes at der er mulighed for at få en del ekstra timer i sommerferie perioden, og der er sgu ikke noget bedre end at folk der er bekendt med opgaver og rutiner kan tage ekstra timer, fremfor man skal ha nye ind og løse opgaven :)
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf ina » 4. jan 2019, 19:06

Madam Pomfrey skrev:
ina skrev:
StripesAddict skrev:Kan ikke lure om du vil have jobbet ved siden af dine studier, men husk at der er begrænsning på hvor meget du må tjene ved siden af SUen :)


Det er ved siden af studiet i tre måneder og så ellers som det eneste det sidste stykke tid. Men tak for påmindelsen :)


så lyder det jo til at du sådan set ramler ind i sommerferieperioden, når du er færdig med dit studie?
Så kan det nok nemt formodes at der er mulighed for at få en del ekstra timer i sommerferie perioden, og der er sgu ikke noget bedre end at folk der er bekendt med opgaver og rutiner kan tage ekstra timer, fremfor man skal ha nye ind og løse opgaven :)


Udfordringen er lidt at jeg har tre børn, så jeg vil jo gerne holde ferie med dem også. Men ja, det er oplagt at tage flere timer i ferieperioden for at tjene mere.

Grundene til at jeg overhovedet overvejer at tage en stilling på kun 20 timer er at jeg løber tør for SU den sidste måned og samtidig gerne vil tjene lidt ved siden af SU’en de andre måneder. Dernæst vil jeg jo gerne have et arbejde, når studiet er færdigt og meget gerne deltid (men havde måske forestillet mig ca 25-30 timer), så der er lidt fleksibelt i forhold til hjemmelivet og hverdagen.

Men det taler ned at det ikke er mere end de der 8000-9000kr om måneden, når SU’en stopper og så at jeg risikerer deltidssats på dagpenge efterfølgende.

Nu lyder det som om jeg er sikret et job, det er jeg jo ikke. Men det er vel fint lige at tænke scenarierne igennem.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Udregning af løn - 20 timer

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. jan 2019, 19:21

Når du er færdig med dit studie kan du jo melde dig i a-kassen og så er du berettiget til dagpenge på fuld sats imens du søger arbejde.
Og du burde kunne få supplerende dagpenge fra de 20 timer op til 37, så længe du er aktivt jobsøgende.

Du kan prøve at kontakte din aktuelle a-kasse og spørge om det er muligt at gøre det sådan, da det jo så vil være et fritidsjob du har under dit studie, og som du har mulighed for at fortsætte med efterfølgende.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Job"