Hvor meget arbejder du på arbejdet?

cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf cola » 26. jul 2019, 03:40

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget du rent faktisk arbejder når du er på arbejde, altså den tid du ikke bruger på snak med kollegaer om alt andet end arbejde, eller når du surfer på nettet, der igen ikke har noget med arbejdet at gøre, eller hvad du ellers kan lave af ikke arbejdsrelaterede ting.
Arbejder du hele tiden altså 37 timer om ugen eller er det som mig, der har 31 timer at gøre godt med og bruger ca 20 af dem til arbejde max?
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf Bergen » 26. jul 2019, 06:44

Jeg leverer 100%.
Bruger jeg tid på andre gøremål i arbejdstiden, så lægger jeg tid til min arbejdstid eller arbejder hjemme efter aftensmad.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf DenBruneMunk » 26. jul 2019, 06:54

6-10 timer om ugen.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14693

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. jul 2019, 06:55

Jeg arbejder til alt jeg skal lave er lavet. Så tjekker jeg med de andre afsnit under vores afdeling om de har brug for hjælp. Hvis de har hjælper jeg der. Desværre er det bare tit at der ikke er noget at lave og så fylder jeg tiden ud med at snakke eller tjekke min telefon.
Hvis nogle spørger om jeg kan gøre x, y eller z i den tider gør jeg det selvfølgelig med det samme.

Jeg havde en snak med en af mine kollegaer den anden dag om at der vil blive ansat en mere i vores rolle. Vi synes begge to at det er fuldkommen til grin eftersom vi ofte løber tør for arbejde og må trække tiden ud på det der er at lave for ikke bare at sidde og glo ud i luften. Jeg har flere gange nævnt det for min chef, men de insisterer på at der er nok at lave. De kan bare ikke finde noget når vi rent faktisk efterspørger det :rulle: .

Vi har også dage hvor man er i gang fra start til slut. Dem kan jeg virkelig godt lide. Der arbejder jeg 100% fra jeg møder ind til jeg går hjem. Det er desværre sjældent, men det sker.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf Spjaerten » 26. jul 2019, 06:57

Jeg laver det jeg skal så hurtigt som muligt.
Er joblønnet igen nu her fra 1/8, så jeg får ikke løn for min ekstra tid, så det er give and take - altså jeg passer mit arbejde, men tager mig også friheden til at lave et opkald, tjekke mails etc.

Og har haft det på samme måde mens jeg var timelønnet. Har ikke brugt flere timer om dagen på private ting.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jul 2019, 06:57

Det svinger en del, for jeg kan ikke selv styre det. På dage med store elevkonflikter og/eller elever, der ikke magter at være i skole, har jeg få eller ingen pauser, og sådan kan det godt være i længere perioder, hvilket er meget belastende. Kombinationen af komplicerede og intense arbejdsopgaver, uforudsigelighed og ingen tid til at lade op i løbet af dagen er virkelig ikke optimal.

De dage, hvor planlægningen holder, vil jeg tro, at jeg arbejder omkring 90% af tiden, da jeg ud af en time gennemsnitligt vil have brug for ca. fem minutters pause for lige at blive klar i hovedet igen. Sådan har jeg det også i forhold til mine elever. De bliver tydeligvis bedre og mere fokuserede af små pauser undervejs.
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf JoyNips » 26. jul 2019, 07:18

Det svinger. Nogle dage løber jeg superstærkt, andre dage sidder jeg og triller tommelfingre.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf cola » 26. jul 2019, 07:19

Det skal lige siges at jeg laver alt mit arbejde, og hurtigere end chefen ønsker, men der er bare ikke arbejde nok til at fylde de 31 timer ud, andet end hvis jeg laver opgaver igen, bare for at lave noget.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf Artem » 26. jul 2019, 07:20

Det svinger meget... Foretrækker de dage hvor der er run på og hvor det netop er rent arbejde hele dage, og dagen er omme før man har set sig om.
Men er faktisk sjældent det sker. Vi taler en del privat, feks. om motion med cykel og løbeture osv... Men igen kan også tale privat om vores egne byggeprojekter som i sidste ende også kan være fagligt og giver nogle erfaringer der.
Læser også nyheder og det er helt fint. Vi må jo godt bruge en del af arbejdstiden på at opsøge ny viden. Men ok er måske ikke lige så relevant hvis man sidder og læser om EU politik eller er på debatten.

Men i snit er det nok en halv time om dagen der bliver brugt på ting der ikke er faglige... Det har jeg det helt fint med også fordi jeg jo omvendt ofte tænker job i fritiden, så tror det går lige op.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf Aquadorable » 26. jul 2019, 07:23

Det svinger også meget her. Men mon ikke, der går en time til halvanden hver dag med andre ting.

Til gengæld arbejder jeg så også i perioder langt mere end 37 timer. Så jeg sover helt roligt om natten :)
1
K - 12.06.18 :love:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf Slettet bruger » 26. jul 2019, 07:24

85%-90%. Nogle gange bruger jeg mere end 10-15% på andet end arbejde, men så udskyder jeg fyraften i den anden ende. De 85-90% er det jeg mener jeg med rimelig kan forventes at præstere når jeg også skal have pauser for at mit hoved fungerer. 90% kl. 7 er i øvrigt væsentligt mere end 90% kl. 15, men det er bare betingelserne når man ansætter folk til 8 timers arbejde om dagen.

Jeg har adgang til et overflødighedshorn af opgaver, jeg løber aldrig tør, så trillen tommelfingre er ikke noget jeg kender.
Senest rettet af Slettet bruger 26. jul 2019, 07:24, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23133

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf Aragorn » 26. jul 2019, 07:24

Jeg er blandt de 10% der udfører 50% procent af alt arbejde. Jeg kan lide at være en person man ikke kan komme uden om på arbejdet.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf Lulu » 26. jul 2019, 07:33

Jeg er fuldtidsansat på 37 timer. Jeg sørger for altid at planlægge min tid så jeg får lavet alle mine ting til tiden.

De fleste dage er der tid til at få en kop kaffe med kollegaerne (samlet måske 10 minutters pause) og holder altid min 30 minutters frokost (den tæller jeg med som effektivt arbejde da den er arbejdsgiver betalt).

Nogle uger arbejder jeg samlet 30 timer, her vil jeg typisk flexe (optjent fra andre uger) 5 timer og så have to timers ikke effektivt arbejde.
Andre uger får jeg besked af min leder på at gå hjem. Typisk vil jeg her have arbejdet op mod 50 timer.

En almindelig uge har jeg arbejde til Ca 36 timer, det synes jeg passer mig fint.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf Hunkat » 26. jul 2019, 07:35

Det svinger meget. Lige nu er det f.eks. nærmest for syns skyld at jeg sidder på min pind, der er reelt ikke noget for mig at lave i disse dage. Der går 80% af min tid nok med private ting.

Men det meste af tiden har jeg relativt travlt og mangler ikke noget at lave, der arbejder jeg nok 90% af tiden. Vi er som regel gode til at snakke sammen til frokost så det trækker nogle gange ud og vi har en god kollegial sparring der både er privat snak og faglig snak i skønsom blanding.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hvor meget arbejder du på arbejdet?

Indlægaf Pax Romana » 26. jul 2019, 07:41

Det svinger meget. Har jeg en konkret arbejdsopgave, bliver der arbejdet seriøst med den til jeg er færdig.
Jeg har stor frihed i mit job og er ret god til at planlægge mine opgaver. En del af mine arbejdsopgaver handler også om at være til rådighed. Hvad jeg laver bestemmer jeg selv, bare jeg er til at få fat på. Men nu er forsvaret som arbejdsplads også meget forskellig fra et civilt arbejde på nogen områder.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Job"