Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf Jedi » 11. feb 2020, 07:57

Jeg synes ikke, man selv skal sygemelde sig med kærestesorger - jeg synes, som i linket, at man skal dukke op på arbejde. Og hvis man ikke kan hænge sammen på fornuftig måde, så kan ens arbejdsgiver sende en hjem.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf Sangius » 11. feb 2020, 07:59

Jedi skrev:Jeg synes ikke, man selv skal sygemelde sig med kærestesorger - jeg synes, som i linket, at man skal dukke op på arbejde. Og hvis man ikke kan hænge sammen på fornuftig måde, så kan ens arbejdsgiver sende en hjem.


Min arbejdsgiver ville aldrig opdage det - det er langt fra hver dag jeg ser hende.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf Jedi » 11. feb 2020, 08:04

Sangius skrev:
Jedi skrev:Jeg synes ikke, man selv skal sygemelde sig med kærestesorger - jeg synes, som i linket, at man skal dukke op på arbejde. Og hvis man ikke kan hænge sammen på fornuftig måde, så kan ens arbejdsgiver sende en hjem.


Min arbejdsgiver ville aldrig opdage det - det er langt fra hver dag jeg ser hende.


Har din arbejdsgiver en stedfortræder f.eks. din leder?
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf Minionine » 11. feb 2020, 08:07

Jeg synes det er en helt legitim grund til at sygemelde sig. Det er ikke i alle tilfælde det nødvendigvis er så slemt, hvis det måske har været et kort forhold eller en flirt, og man bare er øv og ked over det. Men ved ophør af samliv må man regne med, at man kan være slået så meget ud, at man er uarbejdsdygtig. Jeg er selv ekstremt grådlabil og ville gå og tude hele tiden, det kan man ikke byde sig selv eller sin arbejdsplads.

Min kæreste og jeg er for nyligt gået fra hinanden, og i den forbindelse har jeg arbejdet en del hjemme. Jeg har ikke kærestesorger, men der er immervæk mange praktiske ting at forholde sig til når den ene skal flytte og projekt delebarn skal op at køre.
Min kollega har også lige været sygemeldt i en uge efter et 10 årigt forhold ophørte, og det synes jeg og vores arbejdsplads er helt på sin plads.
3
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf AgentPixie » 11. feb 2020, 08:10

Jeg synes det er et svært spørgsmål, for kærestesorger er også en sorg og det skal man selvfølgelig have lov til at bearbejde.
Samtidig synes jeg ikke man kan sygemelde sig i flere uger, men må bruge sin afspadsering eller ferie. Hvor kynisk det end lyder.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf Sangius » 11. feb 2020, 08:17

Jedi skrev:
Sangius skrev:
Jedi skrev:Jeg synes ikke, man selv skal sygemelde sig med kærestesorger - jeg synes, som i linket, at man skal dukke op på arbejde. Og hvis man ikke kan hænge sammen på fornuftig måde, så kan ens arbejdsgiver sende en hjem.


Min arbejdsgiver ville aldrig opdage det - det er langt fra hver dag jeg ser hende.


Har din arbejdsgiver en stedfortræder f.eks. din leder?


Jeg har ikke kontakt med hverken arbejdsgiver eller nærmeste leder på en standard arbejdsdag.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf JoyNips » 11. feb 2020, 08:21

Jeg synes i øvrigt, man skal stole på sine medarbejdere. Mennesker reagerer forskelligt.
11
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf Akehurst2 » 11. feb 2020, 08:39

LaScrooge skrev:Så hvis Frk W pludselig, ud af det blå, i morgen tidlig kl. 7.00 meddelte, at hun ikke gad mere, ikke elskede dig mere, ikke havde elsket dig et stykke tid og i øvrigt havde fundet en anden og at hun flyttede samme morgen, så ville du bare møde på arbejde kl 9 som om intet var hændt, Wizzze? Knokle igennem og så tænke på det, når du kom hjem? Jeg spørger af ren nysgerrighed og for at få en reflektion over, hvad det gør ved et menneske, at et langvarigt liv sammen, med fælles bolig og fremtidsplaner, tryghed og tro på kærligheden og det fælles liv, pludselig ikke er der længere. Hvor virkeligheden skal omkalibreres på et splitsekund.

Betegnelsen kærestesorger har klang af noget useriøst, et letbenet forhold som dem man havde, da man var teenager, som måske lige varede et par måneder. I realiteten kan tabet af en partner dog være en tragedie, som sætter et menneskes liv på den anden ende, praktisk og følelsesmæssigt. Vi ved jo alle, at der er mange forskellige typer brud, ligesom forhold er forskellige og mennesker er det, og jeg synes det er åbenlyst absurd at afgøre, at intet brud og ingen situation kan være så slem, at det kan legitimere en sygemelding mens man forholder sig til chokket. Det er en nedvurdering af en normal, legitim følelsesmæssig reaktion på tabet af noget meget fundamentalt for vores trivsel: kærligheden, og med den tilliden, tiltroen, fællesskabet, drømmene, fremtiden.


Folk reagerer jo forskelligt på kriser.

Jeg oplevede ret mange, der ikke forstod at jeg kun holdt fri en enkelt dag, da min far var død om søndagen og var tilbage på kontoret fuld tid fra om tirsdagen, ligesom de blev meget overraskede over at han faktisk havde været alvorligt syg og gående mod døende den sidste måned, hvor jeg jo også havde været på arbejde som altid. Men for mig var det bare rarere at holde fast i det i mit liv, der fungerede normalt og skabte struktur og rutiner - jeg havde ikke lyst til at sidde derhjemme og være ked af det. Jeg ville bare have at mit liv fortsatte.

Jeg er sådan set helt enig i, at det kan være helt rimeligt og fuldt forståeligt med fravær som følge af et brud og jeg ville aldrig se skævt til nogen, der havde brug for det. Det betyder bare ikke, at alle har brug for det.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf DenBruneMunk » 11. feb 2020, 08:56

Minionine skrev:men der er immervæk mange praktiske ting at forholde sig til når den ene skal flytte og projekt delebarn skal op at køre.

De praktiske ting, skal vel ikke foregå under sygdom, så er det da pjækkeri? Hvis en familie flytter til hus, anden by eller andet, og tiden ikke er nok, så må man tage noget ferie. Jeg kan slet ikke se praktiske forhold være en årsag til sygemelding.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf LaScrooge » 11. feb 2020, 09:38

Akehurst2 skrev:
LaScrooge skrev:Så hvis Frk W pludselig, ud af det blå, i morgen tidlig kl. 7.00 meddelte, at hun ikke gad mere, ikke elskede dig mere, ikke havde elsket dig et stykke tid og i øvrigt havde fundet en anden og at hun flyttede samme morgen, så ville du bare møde på arbejde kl 9 som om intet var hændt, Wizzze? Knokle igennem og så tænke på det, når du kom hjem? Jeg spørger af ren nysgerrighed og for at få en reflektion over, hvad det gør ved et menneske, at et langvarigt liv sammen, med fælles bolig og fremtidsplaner, tryghed og tro på kærligheden og det fælles liv, pludselig ikke er der længere. Hvor virkeligheden skal omkalibreres på et splitsekund.

Betegnelsen kærestesorger har klang af noget useriøst, et letbenet forhold som dem man havde, da man var teenager, som måske lige varede et par måneder. I realiteten kan tabet af en partner dog være en tragedie, som sætter et menneskes liv på den anden ende, praktisk og følelsesmæssigt. Vi ved jo alle, at der er mange forskellige typer brud, ligesom forhold er forskellige og mennesker er det, og jeg synes det er åbenlyst absurd at afgøre, at intet brud og ingen situation kan være så slem, at det kan legitimere en sygemelding mens man forholder sig til chokket. Det er en nedvurdering af en normal, legitim følelsesmæssig reaktion på tabet af noget meget fundamentalt for vores trivsel: kærligheden, og med den tilliden, tiltroen, fællesskabet, drømmene, fremtiden.


Folk reagerer jo forskelligt på kriser.

Jeg oplevede ret mange, der ikke forstod at jeg kun holdt fri en enkelt dag, da min far var død om søndagen og var tilbage på kontoret fuld tid fra om tirsdagen, ligesom de blev meget overraskede over at han faktisk havde været alvorligt syg og gående mod døende den sidste måned, hvor jeg jo også havde været på arbejde som altid. Men for mig var det bare rarere at holde fast i det i mit liv, der fungerede normalt og skabte struktur og rutiner - jeg havde ikke lyst til at sidde derhjemme og være ked af det. Jeg ville bare have at mit liv fortsatte.

Jeg er sådan set helt enig i, at det kan være helt rimeligt og fuldt forståeligt med fravær som følge af et brud og jeg ville aldrig se skævt til nogen, der havde brug for det. Det betyder bare ikke, at alle har brug for det.


Naturligvis ikke. Jeg ser ingen skrive, at det gælder for alle?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf Minionine » 11. feb 2020, 09:38

DenBruneMunk skrev:
Minionine skrev:men der er immervæk mange praktiske ting at forholde sig til når den ene skal flytte og projekt delebarn skal op at køre.

De praktiske ting, skal vel ikke foregå under sygdom, så er det da pjækkeri? Hvis en familie flytter til hus, anden by eller andet, og tiden ikke er nok, så må man tage noget ferie. Jeg kan slet ikke se praktiske forhold være en årsag til sygemelding.


Nu havde jeg heller ikke meldt mig syg, men arbejdet hjemme.
Men hvis det er akut og skal foregå her og nu med flytning osv kan man blive nødt til det, alt imens man måske er i choktilstand. Det synes jeg overhoved ikke kan sammenlignes med en planlagt flytning i hus eller til anden by.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf DenBruneMunk » 11. feb 2020, 09:46

Minionine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Minionine skrev:men der er immervæk mange praktiske ting at forholde sig til når den ene skal flytte og projekt delebarn skal op at køre.

De praktiske ting, skal vel ikke foregå under sygdom, så er det da pjækkeri? Hvis en familie flytter til hus, anden by eller andet, og tiden ikke er nok, så må man tage noget ferie. Jeg kan slet ikke se praktiske forhold være en årsag til sygemelding.


Nu havde jeg heller ikke meldt mig syg, men arbejdet hjemme.
Men hvis det er akut og skal foregå her og nu med flytning osv kan man blive nødt til det, alt imens man måske er i choktilstand. Det synes jeg overhoved ikke kan sammenlignes med en planlagt flytning i hus eller til anden by.

Nu har jeg været igennem død og sygdom, og kender godt til de følelser som ved siden af ens praktiske forhold, stadig er svære at komme igennem.

Har man kræfterne til at overskue praktiske sager, så må jo i sagens kerne være velgående nok til at overskue nogle arbejdsopgaver. Personligt tog jeg ikke fri eller meldte mig syg ved død, eneste var en firmabetalt fridag som gives ved begravelser.
Jeg arbejder så også hjemme, og kunne bearbejde disse forhold sideløbende med praktiske og arbejdsmæssige forhold.

Var jeg nede, så var der heller ingen praktiske forhold som blev kigget på, udover jeg spurgte om hjælp fra andre til det.

Tror bare vi ser og føler forskelligt for dette, og her mener jeg er man stærk nok til de praktiske sager, så er man stærk nok til arbejde.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf Grissebassen » 11. feb 2020, 09:47

Ja. Jeg synes generelt der mangler plads til at være menneske på arbejdsmarkedet. En grundlæggende tillid til, at vi selv kan administrere vores egen produktivitet synes jeg er på sin plads. Hvad er enlig meningen med, at jeg skal møde op og få lavet minimalt arbejde - bare fordi det gør man - hvis jeg kan tage en dag til at samle mig selv, og komme stærkt igen og få noget fra hånden?

Jeg har selv taget en enkelt sygedag efter et brud, fordi jeg tudede non-stop. En kollega var i samme periode sygemeldt i tre måneder i forbindelse med skilsmisse.
3
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf Minionine » 11. feb 2020, 09:52

DenBruneMunk skrev:
Minionine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Minionine skrev:men der er immervæk mange praktiske ting at forholde sig til når den ene skal flytte og projekt delebarn skal op at køre.

De praktiske ting, skal vel ikke foregå under sygdom, så er det da pjækkeri? Hvis en familie flytter til hus, anden by eller andet, og tiden ikke er nok, så må man tage noget ferie. Jeg kan slet ikke se praktiske forhold være en årsag til sygemelding.


Nu havde jeg heller ikke meldt mig syg, men arbejdet hjemme.
Men hvis det er akut og skal foregå her og nu med flytning osv kan man blive nødt til det, alt imens man måske er i choktilstand. Det synes jeg overhoved ikke kan sammenlignes med en planlagt flytning i hus eller til anden by.

Nu har jeg været igennem død og sygdom, og kender godt til de følelser som ved siden af ens praktiske forhold, stadig er svære at komme igennem.

Har man kræfterne til at overskue praktiske sager, så må jo i sagens kerne være velgående nok til at overskue nogle arbejdsopgaver. Personligt tog jeg ikke fri eller meldte mig syg ved død, eneste var en firmabetalt fridag som gives ved begravelser.
Jeg arbejder så også hjemme, og kunne bearbejde disse forhold sideløbende med praktiske og arbejdsmæssige forhold.

Var jeg nede, så var der heller ingen praktiske forhold som blev kigget på, udover jeg spurgte om hjælp fra andre til det.

Tror bare vi ser og føler forskelligt for dette, og her mener jeg er man stærk nok til de praktiske sager, så er man stærk nok til arbejde.


Ja vi ser meget forskelligt på det.
Er man i en akut situation er man nødt til at tage hånd om det her og nu, om man kan overskue det eller ej.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Er det ok at sygemelde sig fra job pga. kærestesorger?

Indlægaf Stars » 11. feb 2020, 09:52

DenBruneMunk skrev:
Minionine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Minionine skrev:men der er immervæk mange praktiske ting at forholde sig til når den ene skal flytte og projekt delebarn skal op at køre.

De praktiske ting, skal vel ikke foregå under sygdom, så er det da pjækkeri? Hvis en familie flytter til hus, anden by eller andet, og tiden ikke er nok, så må man tage noget ferie. Jeg kan slet ikke se praktiske forhold være en årsag til sygemelding.


Nu havde jeg heller ikke meldt mig syg, men arbejdet hjemme.
Men hvis det er akut og skal foregå her og nu med flytning osv kan man blive nødt til det, alt imens man måske er i choktilstand. Det synes jeg overhoved ikke kan sammenlignes med en planlagt flytning i hus eller til anden by.

Nu har jeg været igennem død og sygdom, og kender godt til de følelser som ved siden af ens praktiske forhold, stadig er svære at komme igennem.

Har man kræfterne til at overskue praktiske sager, så må jo i sagens kerne være velgående nok til at overskue nogle arbejdsopgaver. Personligt tog jeg ikke fri eller meldte mig syg ved død, eneste var en firmabetalt fridag som gives ved begravelser.
Jeg arbejder så også hjemme, og kunne bearbejde disse forhold sideløbende med praktiske og arbejdsmæssige forhold.

Var jeg nede, så var der heller ingen praktiske forhold som blev kigget på, udover jeg spurgte om hjælp fra andre til det.

Tror bare vi ser og føler forskelligt for dette, og her mener jeg er man stærk nok til de praktiske sager, så er man stærk nok til arbejde.


Jeg vil mene, der godt kan være forskel.
De fleste praktiske ting i forbindelse med samlivsophør kan sagtens klares stortudende ... hvorimod jeg har svært ved at se for mig, at man som fægselsbetjent i Herstedvester eller skolelærer i 1. klasse kan udføre sit job stortudende.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Job"