Er du i forhandling med andre eller har du ansøgninger ude?

missdivine
Indlæg: 11
Tilmeldt: 2. nov 2015, 13:08
Kort karma: 1
Likede indlæg: 3

Er du i forhandling med andre eller har du ansøgninger ude?

Indlægaf missdivine » 20. feb 2020, 10:43

Jeg er i gang med at søge et nyt job og taler derfor med en rekrutteringskonsulent, der har kontaktet mig med nogle spørgsmål. En ting, der undrer mig er, at jeg altid bliver spurgt, om jeg er i gang med forhandlinger med andre virksomheder eller har andre ansøgninger ude. Hvad kan de bruge den info til?

Havde jeg gang i noget, så var jeg måske ikke seriøs nok? Eller betyder det, at de kan tage sig god tid? Siger det noget om, at jeg er kræsen i forhold til job eller noget helt 4.?

Hvad tænker I om det spørgsmål - jeg tænker jeg ikke er den eneste, der har fået det stillet.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21317

Re: Er du i forhandling med andre eller har du ansøgninger ude?

Indlægaf Nesnay » 20. feb 2020, 11:37

missdivine skrev:Jeg er i gang med at søge et nyt job og taler derfor med en rekrutteringskonsulent, der har kontaktet mig med nogle spørgsmål. En ting, der undrer mig er, at jeg altid bliver spurgt, om jeg er i gang med forhandlinger med andre virksomheder eller har andre ansøgninger ude. Hvad kan de bruge den info til?

Havde jeg gang i noget, så var jeg måske ikke seriøs nok? Eller betyder det, at de kan tage sig god tid? Siger det noget om, at jeg er kræsen i forhold til job eller noget helt 4.?

Hvad tænker I om det spørgsmål - jeg tænker jeg ikke er den eneste, der har fået det stillet.

Jeg tænker, at der er flere ting i det. Hvis man er i forhandlinger med andre virksomheder, er det klart, at de har mere travlt med at få afholdt samtaler mv., hvis de er interesserede - ellers risikerer de jo, at du siger ja til noget andet. Ift. om man har andre ansøgninger ude, kan det jo både være noget med at aflæse, hvor interesseret man er i at komme videre (søger man vidt og bredt eller kun de job, der er lige i øjet), og hvor motiveret man er for lige netop dette specifikke job. Og ift. mængden af ansøgninger selvfølgelig også hvor stor risiko der er for, at andre virksomheder gafler én.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er du i forhandling med andre eller har du ansøgninger ude?

Indlægaf Wizzze » 20. feb 2020, 11:49

Headhuntere bliver bl.a. også betalt for unikke kandidater. Hvis alle stiller med de samme 5 LinkedIn profiler overfor virksomheden som leder, så bliver de ikke betalt så godt, som hvis de kommer med noget unikt, men det skal jo stadig være kvalificerede og potentielle kandidater.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Er du i forhandling med andre eller har du ansøgninger ude?

Indlægaf HappyPaww » 20. feb 2020, 12:17

Det handler helt klart om tidsfaktor og hvor pressede de er. De vil jo nødigt miste gode kandidater, fordi de er for langsomme, hvis kandidaten har andre processer igang :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Er du i forhandling med andre eller har du ansøgninger ude?

Indlægaf Æble » 20. feb 2020, 13:04

Det kan også give et fingerpeg om motivation. Hvis en kandidat har ti andre ansøgninger ude så er de desperate for at komme væk og så skal man spørge ekstra ind til motivationen.
0
missdivine
Indlæg: 11
Tilmeldt: 2. nov 2015, 13:08
Kort karma: 1
Likede indlæg: 3

Re: Er du i forhandling med andre eller har du ansøgninger ude?

Indlægaf missdivine » 21. feb 2020, 10:05

Det giver rigtig god mening det i skriver - og ligger egentlig meget i tråd med mine gæt. Men det er rart at få andres mening om spørgsmålet :).
0

Tilbage til "Job"