Til lederne: Hvor fik I jeres første lederjob?

Hvor fik du dit første lederjob?

I den enhed, jeg arbejdede i, dvs. jeg blev chef for mine kolleger
12
75%
På den arbejdsplads, jeg arbejdede på, men i en anden enhed
2
13%
På en anden arbejdsplads, som var en del af samme koncern, som der, hvor jeg arbejdede
1
6%
På en arbejdsplads, hvor jeg tidligere havde arbejdet
0
Ingen stemmer
Andet
1
6%
 
Afgivne stemmer: 16
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Til lederne: Hvor fik I jeres første lederjob?

Indlægaf A 7 » 7. feb 2021, 13:02

Jeg søger lidt inspiration til at kigge efter mit første lederjob, og er derfor nysgerrig på, hvor I, der er ledere, fik jeres første job?
Med lederjob menes et job med personaleledelse, og altså ikke projektleder eller lign.
I er velkomne til at uddybe i tråden, mht. jeres erfaring som nye i ledelse. :)
0
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Til lederne: Hvor fik I jeres første lederjob?

Indlægaf TomKah » 7. feb 2021, 13:34

Jeg blev forfremmet inden for samme enhed.
Problemet med det er, at man kan risikere at vente rigtig lang tid på at der bliver en ledig plads og man kan blive svært utålmodig i mellemtiden.

Jeg skulle på barsel i 2015, og i min udviklingsamtale lige inden (1-2 uger før), blev min daværende chef og jeg enige om at jeg skulle være leder som udgangspunkt.
Problemet var at jeg var på barsel i 15 måneder og selvom der faktisk blev en ledig stilling som passede med min tilbagevenden fra barsel fik jeg den ikke tilbudt. Jeg ved ikke om de glemte mig eller var usikre på om jeg ville prioritere jobbet højt nok. Jeg har aldrig fået en forklaring men jeg var ret skuffet i hvert fald.

Da jeg så kom tilbage gik der 6-7 måneder før der blev en ledig lederstilling. Man kan sige at det ikke var lang tid og det var det måske heller ikke men jeg var faktisk ved at give op og miste motivationen fordi jeg jo ikke vidste hvor længe jeg skulle vente.

Jeg har været leder i 4 år og er rigtig glad for det. Det var det helt rigtige for mig.
1

Tilbage til "Job"