Hvornår har din chef sidst været en nar?

Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Purple Haze » 14. sep 2021, 11:09

Helt ærligt.
Jeg har meldt mig syg i dag (dårlig mave).
Har skrevet til min chef at jeg muligvis er blevet syg fordi jeg har drukket af beskidt service i vores tekøkken på kontoret. Og at det nok er en god ide at give nogen besked så der kan blive gjort ordentlig rent.

Hendes svar, det kan vi kikke på når du er tilbage hvis du synes….

Altså WTF?
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Missmo
Indlæg: 93
Tilmeldt: 4. jan 2021, 19:06
Kort karma: 7
Likede indlæg: 116

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Missmo » 28. sep 2021, 19:10

Er lånt midlertidigt ud til en pissetræls phoner opgave, hos en af vores andre chefer.

Til opstartsmødet kommer der en spydig kommentar fra en kollega om hvorfor vores afdeling ikke håndterer vores målgruppe når de skal aktiveres, om det var fordi vi var for fine til det. Og en par andre trælse kommentarer. Efterfulgt at meget hånligt kropssprog og grin da jeg siger at det er besluttet fra politisk side og at hun må tage det op med vores rådmand, hvis hun er utilfreds.

Det er ikke min opgave at forsvare fordelingen af opgaver mellem afdelingerne.
Men det der ramte mig mest var at chefen bare sidder og accepterer hendes opførsel, og at det ender med at jeg skal lukke den.

Det er fandme vattet, og øger ikke ligefrem motivationen til at hjælpe deres afdeling
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2270

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Elverpigen » 13. jun 2022, 21:52

Chef indbyder til møde og vil have forslag. Chef får en masse konstruktive forslag fra en gruppe kollegaer. Chef kan ikke lide forslagene. Chef forsøger at manipulere kollegaer til at komme med lorteforslag. Kollegaer undlader at gribe lorten og holder sig til listen af konstruktive forslag.
Chef sur. Chef indkalder den mest løstansatte kollega til "kammeratlig samtale" på baggrund af mødet.

Kollegaer har mere end en gang set resultatet af chefs "kammeratlige samtaler" og er ved at være trætte af at tørre tårer af dem, det går ud over. Kontakter TR. Begge TR er ude af huset. Vi aftenter TRs reaktion i morgen.

Hvad fanden sker der for chef :rulle:

* Håber så meget, at jeg snart kan fokusere bedre på at få fart på min jobsøgning *
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Nicolait » 27. jun 2022, 17:19

Jeg melder mig i koret af underlige chefer.

Jeg havde en kollega i min afdeling, som ikke kunne klare mosten. Han blev flyttet til et nyt arbejdsområde. Vi har nogle kollegaer, som mangler oplæring i nogle ting. Jeg er eksperten på området. Jeg nævnte til vores sidste møde, at det kunne være godt, hvis de fik noget oplæring. Min chef melder så ud, at hun vil sætte sig sammen med min kollega, som har fået nyt arbejdsområde, for at planlægge, hvordan og hvornår jeg skal lære kollegaerne op. :stoned:
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
bibbs
Indlæg: 954
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf bibbs » 3. aug 2022, 09:33

Min chef er i dårligt humør altid imellem 0800-1100, han bagtaler alt og alle både internt i afdelingen og resten af kontoret.
Han laver til gengæld meget lidt

Ingen tør sige noget da han bliver så sur og råber hvis noget går ham imod.

Jeg er AMR på kontoret og overvejer at gå videre med det, men er bange for hans reaktion. Kom tilbage fra ferie i mandags og havde det fysisk dårligt hele weekenden fordi jeg var nervøs for at møde ind mandag.

Jeg er gået til hans chef en gang da han overfuste mig verbalt fordi jeg var kommet for sent til et møde og havde højhælede sko på.
2
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 3. aug 2022, 10:46

Jeg er for det meste ret godt tilfreds med min chef. Synes faktisk aldrig han direkte er en nar. Men det er dog lidt nar-agtigt at han, hver gang han holder ferie, laver de ringeste overleveringer så jeg bliver kimet ned af projektledere og samarbejdspartnere der havde aftaler som jeg aldrig har hørt om. Det betyder så bare at jeg hver gang sender en SMS til min chef og spørger ham hvad aftalen er. Så må han bruge tid på at svare i sin ferie.
Men han har åbenbart bare accepteret at det er lettere end at skulle lave en ordentlig overlevering med info og aftaler.

Nu går jeg selv på 3 ugers ferie på fredag, og jeg har lavet et Excel-ark med samtlige aftaler med sagsnumre, telefonnumre, tekst med indgået aftale og hvilke materialer montøren skal medbringe samt printede billeder af de besigtigelser jeg har haft på sagerne...og et punkt med ikke-aftaler som han kan plukke fra hvis de får tid.
Jeg har endda sendt arbejdskort ud til alle montører så han heller ikke skal tænke på det.

Men jeg tvivler på han ændrer på sin fremgangsmåde til næste gang han holder ferie.
4
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Mangoness » 14. aug 2022, 22:24

Da jeg arbejdede i en dagligvarebutik i mine unge dage, så var cheferne generelt ikke gode til oplæring. Og slet ikke i forhold til, at det var unge mennesker i deres første job.

Fx fik vi på et tidspunkt en lottomaskine: Vi fik at vide, at vi "bare" skulle scanne lottosedlerne - og hvis de vandt for meget (i forhold til det vi måtte have i kassen), så skulle vi "bare" trykke, at det skulle udbetales af banken.

Chefen fortalte os så aldrig, at man et eller andet sted i maskinen også skulle udprinte en seddel, som beviste, at vi ikke havde udbetalt pengene og aflevere den til kunden. :rulle: (det fandt jeg først ud af, da kunden kom tilbage og bad om sådan en seddel, fordi banken havde bedt om den).

Det skabte en træls situation (hvor jeg bl.a. måtte ringe til chefen, som bare sagde noget a la: "Knappen er der et sted!" og ikke var til den store hjælp), og jeg har til tider stadig sådan en flov følelse indeni i forhold til kunden, selvom det efterhånden er snart 8+ år siden. Selvom jeg godt fornuftsmæssigt ved, at der var min chef, som ikke havde været god nok til at oplære.
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Mangoness » 14. aug 2022, 22:27

Og en anden chef i dagligvarebutikken (vi skiftede chef ca en gang om året) begyndte at råbe af mig, at jeg skulle tage at få åbnet den dør, så kunderne kunne komme ind (det var kl. 8 om morgenen).

...jeg havde allerede åbnet den. Der var bare ikke nogen kunder :rulle:
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Luffegås » 15. aug 2022, 05:48

(Vi er få ansatte på mit kontor, pt. næsten kun min chef og jeg)
Jeg blev syg torsdag da jeg afleverede i børnehaven. Jeg fik først skrevet til chef da jeg lige var kommet til kræfter ved 9-tiden. Hun svarede først sent.
Dagen efter er jeg frisk, tager afsted, laver en masse kaffe, da jeg forventede vi ville blive fuldttalige. Min chef skrev først kl. 10 hun blev hjemme pga. varmen, og øvrige ansatte også arbejdede hjemmefra. Jeg har 45 minutter hjem. Ville nu gerne have vidst det fra morgenstunden.
(Bare en lille irritation, vi har det ellers godt)
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Luffegås » 15. aug 2022, 05:51

MIn mand har simpelthen en chef jeg ikke forstår kan være leder.. Han beder min mand præsentere noget, det skal være i power point, men maks fylde 2 slides. Hvis det tilfldigvis er fredag der er hul i kalenderen til et møde starte leder altid med at sige "Det er fredag, så gider jeg ikke tage beslutninger i dag". Og det sker OFTE at chefen starter deres møder med en eller anden disclaimer "Jeg gider ikke se dit power point i dag", eller "Jeg vil gerne høre om hvad vi skal investere 100.000 i, men kan du gøre det på 10 minutter?". Eller min mand bruger en måned på at kigge på noget, og så kommer chefen så og siger "jeg gider ikke have det alligevel, når det ikke kan det samme som Skype"
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Nicolait » 25. aug 2022, 18:40

Jeg har ret godt styr på mit arbejdsområde, og bliver også omtalt og anset som eksperten på mit felt på arbejde.
Jeg oplever bare gang på gang, når andre kludrer rundt i betingelser og vilkår for vores forsikringer, at chefen tager de andres parti.

En kollega, som ter sig lidt som chefen på området, havde siddet med en sag, som han mente, vi skulle dække. Jeg spurgte, hvad den handlede om, hvorefter han fortæller om sagen. Jeg siger, at den falder ind under en undtagelse, hvorfor vi ikke dækker den. Han vælger at gå til chefen, som giver ret ham i, at den bør vi dække. Jeg argumenterer ud fra bestemmelsens ordlyd, at vi ikke dækker. Det ender med, at jeg må finde noget litteratur på området, som klart fastslår, at jeg havde ret, og vi ikke dækker.

Jeg kan blive så pissed over, at mit ord aldrig synes at være godt nok.
10
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Job"