Generel job snik-snak og spørgsmål

Akehurst2
Indlæg: 14222
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1270
Likede indlæg: 40957

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Akehurst2 » 10. apr 2024, 07:34

TakeAChanceOnMe skrev:
(...)

Generelt følte jeg vi gik ind til mødet med to forskellige dagsordner. Jeg holdte mig generelt fra at påpege hendes professionelle mangler, for jeg følte ikke at det her var stedet for det. Jeg påtalte hendes rolle i de situationer hun bragte op - f.eks. med at jeg ikke overleverede en plan for en spiller som jeg ikke vidste var hos os fordi hun ikke havde fortalt mig det. Plus at hendes mangel på overleveringer, gør at jeg ikke kan passe dele af mit job og at jeg har svært ved direkte at efterspørge de her ting hos hende fordi hun ofte bliver meget konfronterende hvilket jeg finder ekstremt ubehageligt.

Derudover holdte jeg mig fra at påtale løgnene, de dårlige programmer, de forsinkede noter, de skadesreporter som ikke er blevet sendt i 2 uger, direkte at ignorere når jeg beder hende om at gøre x, alle de gange der har været manglende overleveringer (jeg snakkede udelukkende om den sidste uge i forbindelse med at hun selv bragte det op), manglende lyst til at ville forstå essentielle tal i forbindelse med genoptræning, direkte at sige at hun ikke gad lave en opgave, at bruge arbejdstiden på at sladre om abc når vi burde lave projekt i grupper og at ud af de første 4 skader jeg havde i klubben, så var 3 af dem genskader hvor hun havde været ansvarlig for genoptræningen. Havde det været et møde om hvor dårlige vi hver især er til hendes job, så havde hun gået grædende derfra fordi jeg har en meget lang liste, inklusiv eksempler og beviser på mange af tingene.

(...)



Hvorfor bragte du ikke de ting op?

Det er jo virkelig konkret og dokumenterbart og noget af det, der ifølge dine beskrivelser herinde, har fyldt virkelig meget i forhold til, hvor presset du har været. Og hvis pointen er, at nu skal det hele på bordet, og så skal I enten komme videre eller også skal hun fyres, så skal det jo frem.
5
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5938
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. apr 2024, 08:55

Akehurst2 skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
(...)

Generelt følte jeg vi gik ind til mødet med to forskellige dagsordner. Jeg holdte mig generelt fra at påpege hendes professionelle mangler, for jeg følte ikke at det her var stedet for det. Jeg påtalte hendes rolle i de situationer hun bragte op - f.eks. med at jeg ikke overleverede en plan for en spiller som jeg ikke vidste var hos os fordi hun ikke havde fortalt mig det. Plus at hendes mangel på overleveringer, gør at jeg ikke kan passe dele af mit job og at jeg har svært ved direkte at efterspørge de her ting hos hende fordi hun ofte bliver meget konfronterende hvilket jeg finder ekstremt ubehageligt.

Derudover holdte jeg mig fra at påtale løgnene, de dårlige programmer, de forsinkede noter, de skadesreporter som ikke er blevet sendt i 2 uger, direkte at ignorere når jeg beder hende om at gøre x, alle de gange der har været manglende overleveringer (jeg snakkede udelukkende om den sidste uge i forbindelse med at hun selv bragte det op), manglende lyst til at ville forstå essentielle tal i forbindelse med genoptræning, direkte at sige at hun ikke gad lave en opgave, at bruge arbejdstiden på at sladre om abc når vi burde lave projekt i grupper og at ud af de første 4 skader jeg havde i klubben, så var 3 af dem genskader hvor hun havde været ansvarlig for genoptræningen. Havde det været et møde om hvor dårlige vi hver især er til hendes job, så havde hun gået grædende derfra fordi jeg har en meget lang liste, inklusiv eksempler og beviser på mange af tingene.

(...)



Hvorfor bragte du ikke de ting op?

Det er jo virkelig konkret og dokumenterbart og noget af det, der ifølge dine beskrivelser herinde, har fyldt virkelig meget i forhold til, hvor presset du har været. Og hvis pointen er, at nu skal det hele på bordet, og så skal I enten komme videre eller også skal hun fyres, så skal det jo frem.


Fordi at den email der blev sendt om mødet, lod til at fokusere mere på den konflikt der er mellem os i forhold til følelserne omkring at være bange for at snakke til hende og arbejdsmiljøet. Det var oprindeligt min intention at bringe det hele op, men da jeg læste emailen op for min kæreste påpegede han at det ikke virkede som om at det var det mødet var til for.

Derudover, da jeg begyndte at lave en liste over alle de ting som jeg professionelt har er problem med hos hende, så var der så meget at det 100% ville have føltes som et direkte angreb på hende. Eftersom hun er helt tilpas med at pege fingre af mig, så ville jeg gerne undgå at fremstå som en der havde en intention om at eskalerede situationen i et møde om hvorfor vi ikke kan snakke sammen.
Det sagde jeg også til min chef efterfølgende - at jeg havde været forvirret over hvad det var meningen det møde skulle påtale ift personlige/professionelle og jeg sagde direkte til ham at jeg havde undladt at bringe den del om hendes arbejdsindsats op fordi jeg følte at det ville have været set som et angreb.

I mit hoved hører de professionelle mangler til på et Clear Review (vores MUS). Ikke en mediation om hvor forholdet er kørt af sporet. På nuværende tidspunkt føler jeg egentlig også at situationen er så betændt at en professionel henstilling bør komme fra min chef, ikke mig. Som jeg sagde på mødet, når jeg tidligere har givet de henstillinger, så er det blevet mødt med konfrontering og hostility, hvilket betyder at jeg egentlig ender med at lade være.
Det kan selvfølgelig godt være at det er mig der har misforstået det - men jeg læste emailen op for 2 andre og de sagde begge at det ikke virkede som et møde, hvor fokus var på at hun har gjort xyz forkert i forhold til jobbet.

Det kan godt være jeg egentlig lige skal tjekke ind med min chef og spørge om jeg fuldkommen misforstod hvad der skulle være bragt op eller om det stadigvæk er meningen at de ting bliver bragt op i hendes clear review.
1
Akehurst2
Indlæg: 14222
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1270
Likede indlæg: 40957

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Akehurst2 » 10. apr 2024, 09:00

TakeAChanceOnMe skrev:
Akehurst2 skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
(...)

Generelt følte jeg vi gik ind til mødet med to forskellige dagsordner. Jeg holdte mig generelt fra at påpege hendes professionelle mangler, for jeg følte ikke at det her var stedet for det. Jeg påtalte hendes rolle i de situationer hun bragte op - f.eks. med at jeg ikke overleverede en plan for en spiller som jeg ikke vidste var hos os fordi hun ikke havde fortalt mig det. Plus at hendes mangel på overleveringer, gør at jeg ikke kan passe dele af mit job og at jeg har svært ved direkte at efterspørge de her ting hos hende fordi hun ofte bliver meget konfronterende hvilket jeg finder ekstremt ubehageligt.

Derudover holdte jeg mig fra at påtale løgnene, de dårlige programmer, de forsinkede noter, de skadesreporter som ikke er blevet sendt i 2 uger, direkte at ignorere når jeg beder hende om at gøre x, alle de gange der har været manglende overleveringer (jeg snakkede udelukkende om den sidste uge i forbindelse med at hun selv bragte det op), manglende lyst til at ville forstå essentielle tal i forbindelse med genoptræning, direkte at sige at hun ikke gad lave en opgave, at bruge arbejdstiden på at sladre om abc når vi burde lave projekt i grupper og at ud af de første 4 skader jeg havde i klubben, så var 3 af dem genskader hvor hun havde været ansvarlig for genoptræningen. Havde det været et møde om hvor dårlige vi hver især er til hendes job, så havde hun gået grædende derfra fordi jeg har en meget lang liste, inklusiv eksempler og beviser på mange af tingene.

(...)



Hvorfor bragte du ikke de ting op?

Det er jo virkelig konkret og dokumenterbart og noget af det, der ifølge dine beskrivelser herinde, har fyldt virkelig meget i forhold til, hvor presset du har været. Og hvis pointen er, at nu skal det hele på bordet, og så skal I enten komme videre eller også skal hun fyres, så skal det jo frem.


Fordi at den email der blev sendt om mødet, lod til at fokusere mere på den konflikt der er mellem os i forhold til følelserne omkring at være bange for at snakke til hende og arbejdsmiljøet. Det var oprindeligt min intention at bringe det hele op, men da jeg læste emailen op for min kæreste påpegede han at det ikke virkede som om at det var det mødet var til for.

Derudover, da jeg begyndte at lave en liste over alle de ting som jeg professionelt har er problem med hos hende, så var der så meget at det 100% ville have føltes som et direkte angreb på hende. Eftersom hun er helt tilpas med at pege fingre af mig, så ville jeg gerne undgå at fremstå som en der havde en intention om at eskalerede situationen i et møde om hvorfor vi ikke kan snakke sammen.
Det sagde jeg også til min chef efterfølgende - at jeg havde været forvirret over hvad det var meningen det møde skulle påtale ift personlige/professionelle og jeg sagde direkte til ham at jeg havde undladt at bringe den del om hendes arbejdsindsats op fordi jeg følte at det ville have været set som et angreb.

I mit hoved hører de professionelle mangler til på et Clear Review (vores MUS). Ikke en mediation om hvor forholdet er kørt af sporet. På nuværende tidspunkt føler jeg egentlig også at situationen er så betændt at en professionel henstilling bør komme fra min chef, ikke mig. Som jeg sagde på mødet, når jeg tidligere har givet de henstillinger, så er det blevet mødt med konfrontering og hostility, hvilket betyder at jeg egentlig ender med at lade være.
Det kan selvfølgelig godt være at det er mig der har misforstået det - men jeg læste emailen op for 2 andre og de sagde begge at det ikke virkede som et møde, hvor fokus var på at hun har gjort xyz forkert i forhold til jobbet.

Det kan godt være jeg egentlig lige skal tjekke ind med min chef og spørge om jeg fuldkommen misforstod hvad der skulle være bragt op eller om det stadigvæk er meningen at de ting bliver bragt op i hendes clear review.


Det virker stadig meget uklart på mig, hvad der er formålet med mødet og - som flere skriver - hvor er din chef? Hvad skal der ske nu?

Nu er jeg ikke inde i, hvordan man gør ting i UK, men i Danmark er MUS ikke til at drøfte mangler. Hvis man skal påtale, at en medarbejder ikke leverer, så indkalder man til et møde om det, og oplyser medarbejderen om det på forhånd, så vedkommende kan forberede sig og evt. medbringe en bisidder.
5
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5938
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. apr 2024, 10:07

Akehurst2 skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Akehurst2 skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
(...)

Generelt følte jeg vi gik ind til mødet med to forskellige dagsordner. Jeg holdte mig generelt fra at påpege hendes professionelle mangler, for jeg følte ikke at det her var stedet for det. Jeg påtalte hendes rolle i de situationer hun bragte op - f.eks. med at jeg ikke overleverede en plan for en spiller som jeg ikke vidste var hos os fordi hun ikke havde fortalt mig det. Plus at hendes mangel på overleveringer, gør at jeg ikke kan passe dele af mit job og at jeg har svært ved direkte at efterspørge de her ting hos hende fordi hun ofte bliver meget konfronterende hvilket jeg finder ekstremt ubehageligt.

Derudover holdte jeg mig fra at påtale løgnene, de dårlige programmer, de forsinkede noter, de skadesreporter som ikke er blevet sendt i 2 uger, direkte at ignorere når jeg beder hende om at gøre x, alle de gange der har været manglende overleveringer (jeg snakkede udelukkende om den sidste uge i forbindelse med at hun selv bragte det op), manglende lyst til at ville forstå essentielle tal i forbindelse med genoptræning, direkte at sige at hun ikke gad lave en opgave, at bruge arbejdstiden på at sladre om abc når vi burde lave projekt i grupper og at ud af de første 4 skader jeg havde i klubben, så var 3 af dem genskader hvor hun havde været ansvarlig for genoptræningen. Havde det været et møde om hvor dårlige vi hver især er til hendes job, så havde hun gået grædende derfra fordi jeg har en meget lang liste, inklusiv eksempler og beviser på mange af tingene.

(...)



Hvorfor bragte du ikke de ting op?

Det er jo virkelig konkret og dokumenterbart og noget af det, der ifølge dine beskrivelser herinde, har fyldt virkelig meget i forhold til, hvor presset du har været. Og hvis pointen er, at nu skal det hele på bordet, og så skal I enten komme videre eller også skal hun fyres, så skal det jo frem.


Fordi at den email der blev sendt om mødet, lod til at fokusere mere på den konflikt der er mellem os i forhold til følelserne omkring at være bange for at snakke til hende og arbejdsmiljøet. Det var oprindeligt min intention at bringe det hele op, men da jeg læste emailen op for min kæreste påpegede han at det ikke virkede som om at det var det mødet var til for.

Derudover, da jeg begyndte at lave en liste over alle de ting som jeg professionelt har er problem med hos hende, så var der så meget at det 100% ville have føltes som et direkte angreb på hende. Eftersom hun er helt tilpas med at pege fingre af mig, så ville jeg gerne undgå at fremstå som en der havde en intention om at eskalerede situationen i et møde om hvorfor vi ikke kan snakke sammen.
Det sagde jeg også til min chef efterfølgende - at jeg havde været forvirret over hvad det var meningen det møde skulle påtale ift personlige/professionelle og jeg sagde direkte til ham at jeg havde undladt at bringe den del om hendes arbejdsindsats op fordi jeg følte at det ville have været set som et angreb.

I mit hoved hører de professionelle mangler til på et Clear Review (vores MUS). Ikke en mediation om hvor forholdet er kørt af sporet. På nuværende tidspunkt føler jeg egentlig også at situationen er så betændt at en professionel henstilling bør komme fra min chef, ikke mig. Som jeg sagde på mødet, når jeg tidligere har givet de henstillinger, så er det blevet mødt med konfrontering og hostility, hvilket betyder at jeg egentlig ender med at lade være.
Det kan selvfølgelig godt være at det er mig der har misforstået det - men jeg læste emailen op for 2 andre og de sagde begge at det ikke virkede som et møde, hvor fokus var på at hun har gjort xyz forkert i forhold til jobbet.

Det kan godt være jeg egentlig lige skal tjekke ind med min chef og spørge om jeg fuldkommen misforstod hvad der skulle være bragt op eller om det stadigvæk er meningen at de ting bliver bragt op i hendes clear review.


Det virker stadig meget uklart på mig, hvad der er formålet med mødet og - som flere skriver - hvor er din chef? Hvad skal der ske nu?

Nu er jeg ikke inde i, hvordan man gør ting i UK, men i Danmark er MUS ikke til at drøfte mangler. Hvis man skal påtale, at en medarbejder ikke leverer, så indkalder man til et møde om det, og oplyser medarbejderen om det på forhånd, så vedkommende kan forberede sig og evt. medbringe en bisidder.


Formålet med mødet var at få snakket ud om hvad der er bag konflikten mellem os og hvordan vi kan komme videre fra det. Min chefs rolle var at facilitere den samtale.

Nu skal vi så se om vi kan være bedre overfor hinanden inkl bedre kommunikation. Hvis ikke, bliver det en reel HR process og så er der en af os der ryger.

Jeg vil ærligt indrømme at jeg ikke aner hvordan det fungerer. Jeg har haft én samtale i hele mit arbejdsliv om min arbejdsindsats og det var bestemt ikke above board. Der har altid været et element i vores Development Action Plan/Clear Review/Probationary review hvor de “dårlige” ting er blevet adresseret. Men om det er fordi det ikke er en del af en disciplinær process ved jeg ikke.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5938
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. apr 2024, 13:19

Er blevet kontaktet af en recruiter på LinkedIn omkring en Lead First Team Physiotherapist rolle. Jeg er så self-aware at jeg godt ved jeg ikke er klar til det endnu og jeg ville føle mig så usikker i alt. Men ved at pengene er omkring 100k mere om året og det er da fedt at de har kigget på min profil og tænkt jep, kunne være relevant :lol:
8
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5938
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. apr 2024, 23:41

Havde en joint session med vores læge her til aften omkring en spiller. Vi diskuterede det lidt bagefter og han sagde tak for at jeg havde været med til at holde spillerens fokus, få ham groundet løbene og kommunikeret med hans mor igennem sessionen, så hun følte sig tryg.

Der er sjovt, når nu jeg er så dårlig til at kommunikerer :shock:

Derudover gik jeg også på teams for at kopiere en af kollegas planer til noterne. Det er slet ikke uploadet. Så hun er smutter og har efterladt én papir kopi af alt spilleren skal lave henover de næste 5 dage. Det er jo heldigt at teenagere er gode til at holde styr på tingene og at vores faciliteter er så små, at der ikke er nogen steder tingene kan blive væk.
Det er også mega fedt jo, at min kollega kan brokke sig til mig over at skulle kopiere fra excel ind til vores note program, og så tænker at det er acceptabelt at efterlade en papir version for mig at skrive ind på computeren :træt2:

Jeg er faktisk ikke sikker på hvor dokumentet er lige pt fordi jeg tror spilleren måske har taget det med hjem. Så hun kan passende få en besked i morgen om at det dokument gerne lige må uploades. Det får hun alligevel, for jeg gider ikke at spilde en halv time på at skrive 5 sider af, når jeg samtidig har andre spillere der skal tilses og står med al ansvaret selv.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7496
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23694

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Aragorn » 11. apr 2024, 05:08

TakeAChanceOnMe skrev:Havde en joint session med vores læge her til aften omkring en spiller. Vi diskuterede det lidt bagefter og han sagde tak for at jeg havde været med til at holde spillerens fokus, få ham groundet løbene og kommunikeret med hans mor igennem sessionen, så hun følte sig tryg.

Der er sjovt, når nu jeg er så dårlig til at kommunikerer :shock:

Derudover gik jeg også på teams for at kopiere en af kollegas planer til noterne. Det er slet ikke uploadet. Så hun er smutter og har efterladt én papir kopi af alt spilleren skal lave henover de næste 5 dage. Det er jo heldigt at teenagere er gode til at holde styr på tingene og at vores faciliteter er så små, at der ikke er nogen steder tingene kan blive væk.
Det er også mega fedt jo, at min kollega kan brokke sig til mig over at skulle kopiere fra excel ind til vores note program, og så tænker at det er acceptabelt at efterlade en papir version for mig at skrive ind på computeren :træt2:

Jeg er faktisk ikke sikker på hvor dokumentet er lige pt fordi jeg tror spilleren måske har taget det med hjem. Så hun kan passende få en besked i morgen om at det dokument gerne lige må uploades. Det får hun alligevel, for jeg gider ikke at spilde en halv time på at skrive 5 sider af, når jeg samtidig har andre spillere der skal tilses og står med al ansvaret selv.


Hvis du vil af med klovnen er du nødt til at lade alle hendes ting sejle så det bliver synligt hvor meget hun forsømmer.
9

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
fisken80
Indlæg: 22530
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1138
Likede indlæg: 52936

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf fisken80 » 11. apr 2024, 05:30

TakeAChanceOnMe skrev:Havde en joint session med vores læge her til aften omkring en spiller. Vi diskuterede det lidt bagefter og han sagde tak for at jeg havde været med til at holde spillerens fokus, få ham groundet løbene og kommunikeret med hans mor igennem sessionen, så hun følte sig tryg.

Der er sjovt, når nu jeg er så dårlig til at kommunikerer :shock:

Derudover gik jeg også på teams for at kopiere en af kollegas planer til noterne. Det er slet ikke uploadet. Så hun er smutter og har efterladt én papir kopi af alt spilleren skal lave henover de næste 5 dage. Det er jo heldigt at teenagere er gode til at holde styr på tingene og at vores faciliteter er så små, at der ikke er nogen steder tingene kan blive væk.
Det er også mega fedt jo, at min kollega kan brokke sig til mig over at skulle kopiere fra excel ind til vores note program, og så tænker at det er acceptabelt at efterlade en papir version for mig at skrive ind på computeren :træt2:

Jeg er faktisk ikke sikker på hvor dokumentet er lige pt fordi jeg tror spilleren måske har taget det med hjem. Så hun kan passende få en besked i morgen om at det dokument gerne lige må uploades. Det får hun alligevel, for jeg gider ikke at spilde en halv time på at skrive 5 sider af, når jeg samtidig har andre spillere der skal tilses og står med al ansvaret selv.


Lad hende dog sejle sin egen sø. Og meddel chefen, at du ikke kan udføre dit job, fordi hendes noter mangler.
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5938
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. apr 2024, 10:54

Altså jeg kan sagtens lade hende sejle - det er bare mere at i det her tilfælde, hvis jeg gør det, så skal jeg skrive 4 sider med øvelser ind manuelt. Det gider jeg ikke at gøre, det tager simpelthen for lang tid.
0
ajnaM
Indlæg: 10077
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27589

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf ajnaM » 11. apr 2024, 10:59

TakeAChanceOnMe skrev:Altså jeg kan sagtens lade hende sejle - det er bare mere at i det her tilfælde, hvis jeg gør det, så skal jeg skrive 4 sider med øvelser ind manuelt. Det gider jeg ikke at gøre, det tager simpelthen for lang tid.


Hvorfor skal du det?

Lad hende tage ansvaret og stå på mål for, at hun ikke har udført sin opgave.

Du kan overveje at give hende (skriftlig) besked om, at du ikke længere kommer til at kompensere for hendes manglende notater. Du skal selvfølgelig orientere din chef inden. Men det vil gøre det tydeligt for hende, at det er hendes eget ansvar, og at hun selv kommer til at stå med den, hvis hun ikke gør sit arbejde.
7
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
fisken80
Indlæg: 22530
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1138
Likede indlæg: 52936

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf fisken80 » 11. apr 2024, 11:28

ajnaM skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Altså jeg kan sagtens lade hende sejle - det er bare mere at i det her tilfælde, hvis jeg gør det, så skal jeg skrive 4 sider med øvelser ind manuelt. Det gider jeg ikke at gøre, det tager simpelthen for lang tid.


Hvorfor skal du det?

Lad hende tage ansvaret og stå på mål for, at hun ikke har udført sin opgave.

Du kan overveje at give hende (skriftlig) besked om, at du ikke længere kommer til at kompensere for hendes manglende notater. Du skal selvfølgelig orientere din chef inden. Men det vil gøre det tydeligt for hende, at det er hendes eget ansvar, og at hun selv kommer til at stå med den, hvis hun ikke gør sit arbejde.


Det undrer jeg mig også over. Det er vel ikke TACOMs job at skrive den andens noter ind.
Så enig her, skriv til din chef og orienter om, hvordan det forholder sig. Hvis chefen så siger, at du skal skrive dem ind, jamen så gør du det, men så er det stadig tydeligt italesat, at hun ikke passer sit arbejde.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5938
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. apr 2024, 14:41

fisken80 skrev:
ajnaM skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Altså jeg kan sagtens lade hende sejle - det er bare mere at i det her tilfælde, hvis jeg gør det, så skal jeg skrive 4 sider med øvelser ind manuelt. Det gider jeg ikke at gøre, det tager simpelthen for lang tid.


Hvorfor skal du det?

Lad hende tage ansvaret og stå på mål for, at hun ikke har udført sin opgave.

Du kan overveje at give hende (skriftlig) besked om, at du ikke længere kommer til at kompensere for hendes manglende notater. Du skal selvfølgelig orientere din chef inden. Men det vil gøre det tydeligt for hende, at det er hendes eget ansvar, og at hun selv kommer til at stå med den, hvis hun ikke gør sit arbejde.


Det undrer jeg mig også over. Det er vel ikke TACOMs job at skrive den andens noter ind.
Så enig her, skriv til din chef og orienter om, hvordan det forholder sig. Hvis chefen så siger, at du skal skrive dem ind, jamen så gør du det, men så er det stadig tydeligt italesat, at hun ikke passer sit arbejde.


Det er mig der har set spilleren, så mig der skal skrive notatet. Hun har overleveret en plan for hvad spilleren skal lave, men kun i papirformat. Det betyder at når jeg skal skrive noten for sessionen, så skal jeg skrive alle øvelserne af fra papiret. Der er 4 separate programmer i det, som skal skrives ind og det kommer til at tage tid.

Til gengæld har jeg måtte skrive til hende fordi den overlevering hun gav den anden dag, mangler elementer. Nu er der mindre end 2 timer til spillerne kommer og jeg mangler dele af et program til en spiller og et fuldt program til en anden.
0
fisken80
Indlæg: 22530
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1138
Likede indlæg: 52936

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf fisken80 » 11. apr 2024, 15:52

TakeAChanceOnMe skrev:
fisken80 skrev:
ajnaM skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Altså jeg kan sagtens lade hende sejle - det er bare mere at i det her tilfælde, hvis jeg gør det, så skal jeg skrive 4 sider med øvelser ind manuelt. Det gider jeg ikke at gøre, det tager simpelthen for lang tid.


Hvorfor skal du det?

Lad hende tage ansvaret og stå på mål for, at hun ikke har udført sin opgave.

Du kan overveje at give hende (skriftlig) besked om, at du ikke længere kommer til at kompensere for hendes manglende notater. Du skal selvfølgelig orientere din chef inden. Men det vil gøre det tydeligt for hende, at det er hendes eget ansvar, og at hun selv kommer til at stå med den, hvis hun ikke gør sit arbejde.


Det undrer jeg mig også over. Det er vel ikke TACOMs job at skrive den andens noter ind.
Så enig her, skriv til din chef og orienter om, hvordan det forholder sig. Hvis chefen så siger, at du skal skrive dem ind, jamen så gør du det, men så er det stadig tydeligt italesat, at hun ikke passer sit arbejde.


Det er mig der har set spilleren, så mig der skal skrive notatet. Hun har overleveret en plan for hvad spilleren skal lave, men kun i papirformat. Det betyder at når jeg skal skrive noten for sessionen, så skal jeg skrive alle øvelserne af fra papiret. Der er 4 separate programmer i det, som skal skrives ind og det kommer til at tage tid.

Til gengæld har jeg måtte skrive til hende fordi den overlevering hun gav den anden dag, mangler elementer. Nu er der mindre end 2 timer til spillerne kommer og jeg mangler dele af et program til en spiller og et fuldt program til en anden.


Jamen så lad være med at skrive hendes øvelser ind. Skriv det du selv er ansvarlig for og meddel chefen, hvorfor hendes øvelser mangler. Du vinder intet ved at lave hendes arbejde, tværtimod.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46486

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf LadyFox » 11. apr 2024, 18:12

LadyFox skrev:
LadyFox skrev:Vi har fået to nye kollegaer- og jeg ville bare ønske at mine følelser omkring det var lidt mere cool omkring det. Men ærlig talt, så gør det mig mest bare træt.
Begge er søde, det er slet ikke det.

Jeg har bare svært ved at rumme alle deres meninger og forslag til ting vi kan gøre anderledes. Det er ikke fordi at jeg mener at alt bare skal være som før eller at intet er til at forandre. Men dels er jeg bare selv meget anderledes når jeg starter et nyt sted, og starter med at stikke en finger i jorden og lære arbejdspladsen at kende før jeg lige så langsomt folder mig mere og mere ud - og derfor føles det det måske bare overvældende at forholde sig til to helt nye ansigter i intro der gerne vil rykke rund på ting, overtage småprojekter og sætte sit præg flere gange dagligt.

Og så handler det nok også om at vi har haft stor udskiftning i personalet i mens jeg har været der - hvilket jo har haft konsekvenser for både beboere og personale og det jo i sig selv har budt på mange forandringer, og derudover har det budt på længere perioder med underbemanding, skiftende ufaglærte afløsere og et for stort arbejdspress på os faste, og derfor en masse hængepartier.
Så hvad jeg egentlig mener vi mest har brug for er at få noget ro på, få styr på fundamentet og samarbejdet og bare blive en etableret afdeling.
Jeg ville nok bare ønske at fokus var på at lære beboere, arbejdsgange, huset og kollegaer at kende i første omgang, så ville der måske også være nogle ting der gav mere mening i forhold til hvorfor tingene er som de er.

Det piller bare ved mit selvbilled, hvor jeg normalt synes jeg er ret god til at tage imod nye kollegaer- også mentalt.


Jeg bad om et møde med min leder i går, for at informere hende om at jeg havde det svært med min ene nye kollega og at jeg fandt hende dominerende og hendes måde at kommunikere på direkte ubehagelig - og det allerede påvirkede min lyst til at gå på arbejde.
At mine grænser var overskredet flere gange dagligt.

Jeg kom med nogle eksempler på hvor jeg mente kommunikationen var problematisk i forhold til den kultur vi normalt har på arbejdet.
Jeg nævnte F.eks. at en af hendes første dage var der konflikter mellem nogle borgere på gangen mens vi havde stuegang - og der gik jeg ud til den konfliktskabende borger og aftalte med ham at han gik ind til sig selv og blev der og jeg så til gengæld kom ind til ham efter stuegang.
Efter stuegang siger min kollega så at hende og anden kollega nok skal ordne frokost og så kunne jeg få styr på dokumentationen - jeg siger tak, men at jeg lige skal ind til borgeren først.
Da jeg rejser mig siger hun "sæt dig ned og dokumenter- så ordner vi køkkenet."
Og jeg svare at jeg nok skal dokumentere men at jeg lige skal ind til morgen først. Og så siger hun igen at jeg skal sætte mig ned og dokumentere. Hvor efter jeg går ind til min borger.

Og så havde jeg nogle andre eksempler med på ting som at tale ned til den anden nye kollega ved at stille retoriske spørgsmål når han lige glemmer en arbejdsgang.
Eller underminere mig foran min helt nye elev, og på samme tid fremstå skrap overfor eleven.
Og når det er flere gange dagligt så er det egentlig ikke særlig rart.

Min leder var enig i at det ikke var sådan vi kommunikerede på arbejdspladsen, og at det slet ikke var hendes rolle f.eks. at blande sig i hvordan jeg planlagde min dag.
Hun sagde hun synes jeg skulle sige pænt fra - hvilket jeg var enig i, selvom jeg egentlig synes det er svært og slet ikke har lyst til at skulle være grænsesættende overfor mine kollager.
Hun tilbød både at være mere synlig på afdelingen, og også at vi kunne have en samtale hende, kollegaen og mig hvis jeg havde brug for det.
Og jeg sagde jeg ville tænke over det - for jeg var ikke afklaret men at det bare var vigtigt for mig at få det sagt og gjort hende opmærksom på at tingene ikke var lette pt.

Så ja. Nu må jeg finde en måde at få sagt fra på en ordentlig måde.


Siden jeg snakkede med min leder har der slet ikke været nogle problemer med min kollega. Det går faktisk rigtig fint med at samarbejde, på trods af forskelligheder.
Det var mere end jeg turde håbe på for en måned siden.

Generelt synes jeg at mit arbejdsliv bevæger sig i den rette retning - hvilket er rart grundet der jo over en periode har været forskellige ting der har gjort at jeg har måtte overveje om mit arbejde var det rette for mig. Og det er rart at føle at der begynder at ske nogle ting det bekræfter mig i at det måske var det rette ikke bare at finde noget andet.
14
...
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5938
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. apr 2024, 18:33

Jeg fortalte min chef at jeg ikke havde fået programmerne fra i går. Den ene var et helt program der manglede. Det andet var dele af et program, som så ikke blev uploadet. Det hele burde være sendt Tirsdag.

Det ene program blev sendt efter kl. 22, halvanden time efter spilleren var taget hjem. De andre tilbød hun at sende i dag. Hvilket ikke hjælper en skid nu.

Jeg nævnte det for min chef. Han sagde at fordi jeg havde BCC ham ind i stedet for CC, så “vidste han ikke at det var sket”. Hun skrev i dag at hun havde været hos hendes bedstemor i går, fordi denne skulle opereres i dag. Hun har haft fra Tirsdag aften. Vi fik summary email fra mediation hvor key point var at de overleveringer skulle laves. Det er minimum 4 gang at hun har fået at vide at overleveringer simpelthen SKAL klares.

Min chef mener at vi skal give hende “leeway” denne gang. Han mener også at jeg skal have en uformel snak med hende om at det er uacceptabelt og spillerne har haft et dyk i deres service pga det.

Jeg er simpelthen så frustreret. Hvordan kan man blive mødt med så meget velvilje når det er 4 gange at man får den samme instruks og stadigvæk ikke gør det??
Mest af alt er jeg frustreret over at hun kan få lov til at sige at det er mig, der er problemet, lave dette stunt og det stadigvæk ikke får en håndfast konsekvens.

Derudover nægter jeg simpelthen at snakke med hende 1:1. Med alle de løgne, manipulationer og små twist af virkeligheden vil jeg simpelthen ikke risikere noget. Hvis hun synes jeg er uretfærdig og beslutter sig for at lyve om hvordan samtalen er forløbet, så er det mig der står i problemer. Jeg tør simpelthen ikke. Specielt ikke når en helt stille og rolig samtale, hvor hun bliver called out ganske sobert, kan vende sig til at hun har tårer i øjnene og er blevet humiliated. Nope. I ain’t doing it. Ved ikke hvordan min chef tager det, men det nægter jeg simpelthen at gøre. Stiller ikke velvilligt min røv i klaskehøjde og venter på at hun tager bæltet af og tager tilløb. Absolutely not.
0

Tilbage til "Job"