Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9627
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26971

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf Santa » 16. aug 2023, 14:32

Hell no.
Arbejder allerede over 40 timer om ugen, er rimeligt lønnet og har ikke en masse udgifter. Jeg vil meget hellere holde fri.
Men teknisk set har jeg to ret forskellige jobs, da jeg er delvist frikøbt til et tillidshverv, og dermed kommer min løn også fra to kilder. Men det tjener jeg ikke ekstra på.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
ajnaM
Indlæg: 10104
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27661

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf ajnaM » 16. aug 2023, 14:41

Santa skrev:Hell no.
Arbejder allerede over 40 timer om ugen, er rimeligt lønnet og har ikke en masse udgifter. Jeg vil meget hellere holde fri.
Men teknisk set har jeg to ret forskellige jobs, da jeg er delvist frikøbt til et tillidshverv, og dermed kommer min løn også fra to kilder. Men det tjener jeg ikke ekstra på.


Arbejdet som tillidsvalgt bærer vel nærmest lønnen i sig selv? :-D
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
TomKah
Indlæg: 4220
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 314
Likede indlæg: 4363

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf TomKah » 16. aug 2023, 15:47

Wizzze skrev:
TomKah skrev:Nej. Jeg kender kun 1 der tager vikarjobs når børnene er hos den anden forældre.
Men det kræver jo man er i en branche hvor den slags kortsigtede-kortvarslede jobs er til gængelige. Jeg er ingeniør så lige at få et job i en weekend mens manden er på Tønderfestival det ville være umuligt eller så dårligt betalt at det ikke ville gøre nogen økonomisk forskel.

Så hvis jeg vælger at bruge min sparsomme fritid på noget skal det have personlig gevinst for mig.


Det behøver jo ikke være i samme branche, personligt kunne jeg godt få et 15-20 timers aften/weekend job som vinmand hos en grossist eller et lokalt supermarked. Men jeg her ikke tiden, eller behov for den ekstra indtægt.
Og på samme måde kunne ingeniøren måske tage 15-20 timer i en specialforretning eller cafe, eller hvad lyst eller interesser nu åbnede af muligheder.


Okay det var også det jeg prøvede at skrive- at det enten var for dårligt betalt eller for lidt interessant til at jeg havde overvejet det.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5802

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf Tux » 16. aug 2023, 17:26

Hahahaha - nej.

Vil hellere bruge tiden med mine børn, og da jeg betaler topskat animerer det heller ikke ligefrem til ekstra arbejde.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9627
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26971

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf Santa » 16. aug 2023, 17:27

ajnaM skrev:
Santa skrev:Hell no.
Arbejder allerede over 40 timer om ugen, er rimeligt lønnet og har ikke en masse udgifter. Jeg vil meget hellere holde fri.
Men teknisk set har jeg to ret forskellige jobs, da jeg er delvist frikøbt til et tillidshverv, og dermed kommer min løn også fra to kilder. Men det tjener jeg ikke ekstra på.


Arbejdet som tillidsvalgt bærer vel nærmest lønnen i sig selv? :-D

Arh…..men jeg får jo penge for at sige min mening og det kan jeg alligevel ikke lade være med :D
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
MOGA
Indlæg: 4055
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf MOGA » 16. aug 2023, 17:31

Nej, men jeg overvejer det. Ikke af økonomiske årsager, men fordi jeg godt kunne tænke mig at udforske et andet område af mit fag. Jeg arbejder omkring 40 timer om ugen nu, men synes egentlig jeg har tid nok.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7534
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23760

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf Aragorn » 16. aug 2023, 17:46

Jeg ville nok tage en opgave hvis den kunne betale for en god ferie med hele svineriet, men jeg har først mindst 37 timer på min kontrakt på jobløn, og så skal energien findes derefter.

Det er så også muligt at finde den energi, men kunden dukker ikke bare sådan lige op - det skulle jeg så arbejde for og der aner jeg ikke hvad jeg skulle gøre for at stampe kunden op, de bliver jo allerede kontaktet af konsulenthuse og har givetvis allerede en eksisterende infrastruktur. Så jeg ville være villig til at lave trivielle opgaver inden for min branche, men kun hvis opgaven viser sig naturligt.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7534
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23760

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf Aragorn » 16. aug 2023, 17:47

Tux skrev:Hahahaha - nej.

Vil hellere bruge tiden med mine børn, og da jeg betaler topskat animerer det heller ikke ligefrem til ekstra arbejde.


Det gør jeg også og jeg ville klart gøre det sort. Fordi jeg er lort.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf AFK » 16. aug 2023, 18:14

Overvejer lidt at sysle med noget OnlyFans.
3
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 127
Likede indlæg: 5006

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf Anne Droid » 16. aug 2023, 19:11

Nixen. Jeg har allerede over 40 timer om ugen. Der er ellers mulighed for ekstra arbejde via min arbejdsplads, men stadig nej tak.
0
Klimatosse
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17441
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42591

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf LaMariposa » 16. aug 2023, 19:12

Min hobby er også mit bijob, så jeg har to jobs. Det er dog en meget lav løn jeg får, når man tager i betragtning, hvor meget tid jeg bruger på.
0
:lun: Be brave
Kanga
Indlæg: 2964
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3745

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf Kanga » 16. aug 2023, 20:09

Jeg overvejer det af flere årsager.

Ekstra indtægt; jeg kunne ærligt godt bruge flere penge. Jeg synes, alt er blevet så dyrt, og jeg kunne godt bruge lidt mere luft. Jeg kunne tjene lidt mere ved overarbejde på mit nuværende job, men af andre årsager gider jeg ikke lægge flere timer hos dem.

Faglig udvikling; jeg kunne godt tænke mig at få kendskab til andre områder af mit fag.

Brancheskift; jeg er ikke sikker på, jeg skal blive i mit nuværende fag for altid, så jeg kunne også prøve andre jobs af. Fx er jeg i tvivl, om jeg vil tilbage til hotelbranchen. Og der kunne jeg prøve det af som ekstrajob, inden jeg tager springet helt.

Jeg arbejder på deltid og har en fridag ca hveranden uge. Den kunne jeg bruge til ekstrajob, uden det gik udover familielivet.

Kanga
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7882

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf Filipai » 16. aug 2023, 20:14

Nej. Ikke som det er nu. Tjener mere end jeg bruger, og arbejder rigeligt.
Jeg pønser dog på et sideprojekt, som der i starten vil være udgifter til, men måske kan det ende som en (mindre) virksomhed. Lad os se. Jeg ville ikke tage et ekstra job for pengene, udelukkende for passion. Hvilket jeg føler mig virkeligt priviligeret over at kunne skrive, taget i betragtning af at jeg havde 3 job under studiet.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12882
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 928
Likede indlæg: 12755

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf Guilded_Lily » 16. aug 2023, 20:15

Nej, ikke med en ugentlig arbejdstid på 40 timer + det, jeg tidligere kaldte interessetimer - nu nærmere betegnet nødvendigt onde-timer.

Men jeg drømmer nogle gange om at dele det op, så jeg fx underviste to-tre dage om ugen og de andre dage arbejdede som formidler på slottet (museum). Det var en barndomsdrøm. Det ville ikke ligefrem fylde pengetanken, men det kunne måske give lidt mere...livskvalitet.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 91
Likede indlæg: 957

Re: Har du mere end et job, eller overvejer du et ekstra job?

Indlægaf Jydepigen » 4. sep 2023, 13:04

Jeg har netop lige taget et ekstra job som ledsager på 10 timer i måneden. Det glæder jeg mig til, da det er i en helt anden branche end mit kontorjob.Jeg har ikke mulighed for at tjene ekstra eller flere timer i mit funktionærjob, så dette er en god løsning.
Derudover arbejder jeg som serveringspersonale - primært i sommersæsonen.
0

Tilbage til "Job"