Din mavefornemmelse efter jobsamtale?

determig_
Indlæg: 11
Tilmeldt: 21. sep 2023, 11:26
Kort karma: 0

Din mavefornemmelse efter jobsamtale?

Indlægaf determig_ » 21. sep 2023, 11:29

Hvordan har jeres mavefornemmelse været efter en jobsamtale ift. om I så fik tilbudt jobbet eller fik afslag?

Jeg har været til en virkelig god samtale på drømmejobbet. Faktisk den bedste nogensinde, og jeg har VIRKELIG god mavefornemmelse – har aldrig prøvet noget lignende i den dur. Samtalen flød helt naturlig og var ganske "tryg" og ikke den normale jobsamtale-stemning. Der var god kemi og god ping-pong.
Jeg skal til 2. samtale snart, og er ved at gå til at bare spænding. Dels fordi jeg glæder mig til 2.samtale, men jo mest fordi jeg ikke ved, om jeg får jobbet eller ej. Tænker dog, at jeg ligger ganske lunt i svnger.
Ingen kan jo sige, om jeg får jobbet eller ej, men jeg er interesseret i at høre om jeres mavefornemmelse efter en jobsamtale har holdt stik eller ej :D
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6347
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 755
Likede indlæg: 15046

Re: Din mavefornemmelse efter jobsamtale?

Indlægaf Ata » 21. sep 2023, 17:57

For mig har det ikke altid holdt stik.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6516
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14487

Re: Din mavefornemmelse efter jobsamtale?

Indlægaf Mangoness » 21. sep 2023, 18:03

50/50 :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34051

Re: Din mavefornemmelse efter jobsamtale?

Indlægaf JoyNips » 21. sep 2023, 18:34

Ikke altid. For selvom man har haft en megagod samtale og har god kemi og ikke har dummet sig, så ved man jo bare ikke om de andre kandidater har nogle kompetencer man ikke selv har og OGSÅ har haft god kemi og alt det der.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Din mavefornemmelse efter jobsamtale?

Indlægaf superboa » 21. sep 2023, 18:50

Min marvefornemmelse har holdt stik hver gang - både om jeg ville få tilbudt jobbet eller ej :)
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5927
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14753

Re: Din mavefornemmelse efter jobsamtale?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. sep 2023, 19:13

De sidste 4 gange jeg har været til samtale, har min mavefornemmelse holdt stik hver gang.

1. Det gik godt, men jeg var godt selv opmærksom på nogle "mangler" i kompetence/erfaring - jeg tænkte at jeg stod en chance, men nok ville blive "slået" af en kandidat med mere erfaring.
Det blev et afslag med feedback at jeg havde givet en god præsentation, generelt et godt interview men at de havde en kandidat med mere erfaring, som de havde valgt at gå med. Dog håbede de at de ville se mere til mig (ansøge igen) i fremtiden.

2. Det gik rigtig godt - følte at 2/3 personer var tilfredse med mig og at der var god kemi. Da jeg fortalte min kæreste om det sagde han at de ville tilbyde mig jobbet. Det gjorde de også, tidligere end de havde sagt de ville vende tilbage og med mere i løn end jeg havde spurgt om. Det er her jeg arbejder nu.

3. Det gik elendigt. De virkede uinteresserede, nedladende og det var ubehageligt hele vejen igennem. Jeg gik derfra og vidste at jeg ikke havde fået det. Var oprigtigt ked af det over at jeg havde "misset" en chance for at arbejde hos en stor klub, men faktisk var jeg bare ekstremt lettet da de officielt sagde nej tak.

4. Det gik bedre end jeg overhovedet havde turde håbe på. Jeg kendte en af dem på panelet og det vidste sig at de to andres bedste ven, tidligere havde headhuntet mig til et job. Derefter fløj jeg igennem min præsentation, som de virkede imponerede over. Fløj også igennem kompetence spørgsmålene og var så lidt mere meh på de sidste spørgsmål, men lige så snart vi forlod lokalet var de åbne overfor mig og jeg havde en virkelig god mavefornemmelse. De tilbød mig jobbet og har efterfølgende også tilbudt mere i løn, da jeg tvivlede.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6347
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 755
Likede indlæg: 15046

Re: Din mavefornemmelse efter jobsamtale?

Indlægaf Ata » 21. sep 2023, 19:30

JoyNips skrev:Ikke altid. For selvom man har haft en megagod samtale og har god kemi og ikke har dummet sig, så ved man jo bare ikke om de andre kandidater har nogle kompetencer man ikke selv har og OGSÅ har haft god kemi og alt det der.

Jep, plus at nogle ansættelsesudvalg kan have personer, der virker kritiske og skeptiske, uden at det har noget med dig at gøre. Jeg har blandt andet været til en jobsamtale, hvor personalechefen sad med rynkede bryn og stillede kritiske spørgsmål hele samtalen - men jeg fik jobbet alligevel foran 215 andre ansøgere. Jeg har også været til to samtaler, der gik fantastisk med god stemning og feedback, men hvor meldingen var, at der havde været en mere kvalificeret ansøger end mig, men at jeg var nr. 2.
0
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 42
Likede indlæg: 5310

Re: Din mavefornemmelse efter jobsamtale?

Indlægaf AFK » 21. sep 2023, 19:35

Min mavefornemmelse efter jobsamtaler, er til at lukke op og skide i... den troller mig hårdt!
2
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Grissebassen
Indlæg: 1991
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3438

Re: Din mavefornemmelse efter jobsamtale?

Indlægaf Grissebassen » 22. sep 2023, 17:48

Jeg har været stærk to’er nogle gange til samtaler, hvor mavefornemmelsen var helt i top, men hvor stillingen endte med at blive tilbudt til en kandidat med mere erfaring. Som oftest ender jeg med at få tilbudt stillingen efter samtaler, hvor jeg føler, at jeg har gjort det hæderligt og helt okay, men sidder tilbage uden nogen mavefornemmelse overhovedet.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19664
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46344

Re: Din mavefornemmelse efter jobsamtale?

Indlægaf LadyFox » 23. sep 2023, 11:09

I mit fag er det ret let at få et arbejde.
Jeg har kun prøvet at få et afslag, og det er også den eneste gang jeg efter samtalen havde en følelse af ikke at få det tilbudt.
Til samtalen undrede det mig også de overhovedet havde inviteret mig, for samtalen startede med at de fortalte mig at de kunne se udfra mit cv at jeg interessede mig for en anden borgergruppe end den stillingen omhandlede, så jeg ville jo nok hellere arbejde på den afdeling de havde mere log de borgergruppe jeg ellers havde beskæftiget mig med.
De var slet ikke lydhøre omkring at jeg faktisk synes deres område var interessant, men prøvede derimod at overbevise mig om at jeg hellere ville noget andet.
Jeg kunne slet ikke trænge igennem for at fortælle hvorfor jeg gerne vil ind på deres område og hvad jeg mente jeg havde at tilbyde dem.
Alt ved den samtale var bare syret og off. Jeg ville også takke nej hvis de tilbød mig jobbet - på grund af samtalen.
0
...
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2325

Re: Din mavefornemmelse efter jobsamtale?

Indlægaf Elverpigen » 24. sep 2023, 15:55

Jeg kan kun fornemme, om det er gået dårligt eller af og tilarbejdspladsen kommer til at fremstå som giftig.

Jeg har ikke statistik for, at de samtaler, der er gået bedst, også har givet job. Et par af mine bedste jobsamtaler er resulteret i, at jobbet er gået til en med mere specifik erfaring.
0
MissB
Indlæg: 2392
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2258

Re: Din mavefornemmelse efter jobsamtale?

Indlægaf MissB » 8. okt 2023, 04:27

Den har altid holdt stik. Både om jeg har fået jobbet eller ej.
0

Tilbage til "Job"