Kram på arbejdspladsen

Brugeravatar
NoLady
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 13. jan 2020, 13:48
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2665

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf NoLady » 4. okt 2023, 06:18

Vlad Kalashnikov skrev:Næ. Kan højst blive til et klap på numsen hvis hun er cute.
Så lad mig fortælle en lille historie, om (vi kalder ham Preben) en tidligere kollega.

Da jeg var 26, arbejdede jeg i en ret stor virksomhed. Jeg står en dag foroverbøjet og skal finde nogle papirer i en dokumentskuffe. Forbi kommer Preben og en anden mandlig kollega. Idet Preben går forbi mig, klapper han mig på måsen og siger; god røv! Skide sjovt, syntes de.

Et par dage efter, er jeg på vej ned af den lange kontorgang. Preben står sådan lidt op af dørkarmen ind til et kontor, og taler med en. Idet jeg lige passerer, griber jeg hårdt fat i skridtet på ham og siger med et stort smil; god pik!

Fra den dag af, rørte han aldrig ved mig.
7
Det er umuligt, sagde tvivlen
Det er farligt, sagde frygten
Det er unødigt, sagde fornuften
Gør det alligevel, sagde hjertet
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Jasmin » 4. okt 2023, 07:44

NoLady skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Næ. Kan højst blive til et klap på numsen hvis hun er cute.
Så lad mig fortælle en lille historie, om (vi kalder ham Preben) en tidligere kollega.

Da jeg var 26, arbejdede jeg i en ret stor virksomhed. Jeg står en dag foroverbøjet og skal finde nogle papirer i en dokumentskuffe. Forbi kommer Preben og en anden mandlig kollega. Idet Preben går forbi mig, klapper han mig på måsen og siger; god røv! Skide sjovt, syntes de.

Et par dage efter, er jeg på vej ned af den lange kontorgang. Preben står sådan lidt op af dørkarmen ind til et kontor, og taler med en. Idet jeg lige passerer, griber jeg hårdt fat i skridtet på ham og siger med et stort smil; god pik!

Fra den dag af, rørte han aldrig ved mig.
Jeg var godt nok blevet stjernetosset, hvis nogen klappede mig i måsen.
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Fruity » 4. okt 2023, 09:28

Jasmin skrev:
NoLady skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Næ. Kan højst blive til et klap på numsen hvis hun er cute.
Så lad mig fortælle en lille historie, om (vi kalder ham Preben) en tidligere kollega.

Da jeg var 26, arbejdede jeg i en ret stor virksomhed. Jeg står en dag foroverbøjet og skal finde nogle papirer i en dokumentskuffe. Forbi kommer Preben og en anden mandlig kollega. Idet Preben går forbi mig, klapper han mig på måsen og siger; god røv! Skide sjovt, syntes de.

Et par dage efter, er jeg på vej ned af den lange kontorgang. Preben står sådan lidt op af dørkarmen ind til et kontor, og taler med en. Idet jeg lige passerer, griber jeg hårdt fat i skridtet på ham og siger med et stort smil; god pik!

Fra den dag af, rørte han aldrig ved mig.
Jeg var godt nok blevet stjernetosset, hvis nogen klappede mig i måsen.


Til gengæld er dårlige vittigheder på et debatforum harmløse
0
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Jasmin » 4. okt 2023, 11:06

Fruity skrev:
Jasmin skrev:
NoLady skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Næ. Kan højst blive til et klap på numsen hvis hun er cute.
Så lad mig fortælle en lille historie, om (vi kalder ham Preben) en tidligere kollega.

Da jeg var 26, arbejdede jeg i en ret stor virksomhed. Jeg står en dag foroverbøjet og skal finde nogle papirer i en dokumentskuffe. Forbi kommer Preben og en anden mandlig kollega. Idet Preben går forbi mig, klapper han mig på måsen og siger; god røv! Skide sjovt, syntes de.

Et par dage efter, er jeg på vej ned af den lange kontorgang. Preben står sådan lidt op af dørkarmen ind til et kontor, og taler med en. Idet jeg lige passerer, griber jeg hårdt fat i skridtet på ham og siger med et stort smil; god pik!

Fra den dag af, rørte han aldrig ved mig.
Jeg var godt nok blevet stjernetosset, hvis nogen klappede mig i måsen.


Til gengæld er dårlige vittigheder på et debatforum harmløse
Nu kender jeg ikke den pågældende debattør, så er det lidt svært at regne ud. Man kunne måske lige have tilføjet en smiley.
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14985
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25216

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf sigge » 4. okt 2023, 11:19

Jeg krammer ikke sådan til hverdag. Jeg har primært krammet, når en kollega, jeg har været glad for, har forladt firmaet for et nyt job. Jeg kan også godt finde på at kramme nogle kolleger i sociale sammenhænge, som f.eks. når vi siger farvel efter en julefrokost eller studietur. Jeg kan ikke huske, det har været aktuelt på denne arbejdsplads, men jeg ville også kramme en kollega, som var ked af det og så ud til at trænge til en skulder.

Jeg har en kollega, som jeg også ses med privat. Hende krammer jeg nogle gange i den sammenhæng, men vi krammer ikke på arbejdspladsen.

Senest fik jeg et kram af en kollega, inden jeg tog på 3½ uges ferie.

Det kunne på en måde være hyggeligt, hvis vi krammede lidt mere - uden at det skulle være hver dag. Men det er helt fint i en professionel kontekst, at vi ikke gør så meget i det. Jeg er også i et fag, hvor der måske er en overrepræsentation af introverte, lettere nørdede og socialt akavede personligheder, så det falder nok ikke så naturligt. Plus vi er reserverede jyder. :P
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17043
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21278

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Misantropen » 4. okt 2023, 15:03

Jeg gider ikke pligtkram. I nogle situationer og relationer er det fint med kram, men jeg gider ikke kramme hvem som helst bare fordi. Det falder mig lige så unaturligt som at kramme alle de fremmede man møder i fx supermarkedet.
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3784
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8237

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Anilara » 4. okt 2023, 19:30

Jeg har ikke lyst, men gør det, hvis jeg synes det føles akavet at forsøge at undvige.
Jeg har faktisk engang sagt at jeg havde lus, for at slippe, lol...

Nu har jeg flere gange talt åbent om, at jeg ikke er glad for kram, så de fleste lader være.
Altså, min far og jeg giver hånd til hinanden (har almindelig tæt relation), så kram er for mig bare... Akavet med de fleste.
0
Julledyret
Indlæg: 442
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 418

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Julledyret » 6. okt 2023, 19:33

Jeg er på kram med en håndfuld af mine kolleger, men det er også nogle jeg ses med privat. Det er sjældent vi giver kram på arbejdspladsen, men det sker for at vise omsorg og opbakning (både når noget går godt eller skidt).
Sådan har det været alle steder, jeg har været ansat. Det er kun få andre jeg har givet eller fået kram af i forbindelse med f.eks. afsked eller ferie.

En enkelt af mine "kollega venner", fra en anden afdeling, har et meget stort behov for at give kram. Det kan nogle gange virke lidt malplaceret på kontoret, men jeg ved det er hendes måde at være på, så jeg bærer over med det.

Nu jeg tænker over det, så har jeg også givet de fleste af mine chefer et kram eller to gennem tiden, selvom vi ikke har en relation uden for arbejdet.

Jeg håber egentligt, at det også vil være muligt fremover at give et kram eller klem på skulderen til en kollega uden det skal tolkes negativt. Med forbehold for der selvfølgelig er styr på situationsfornemmelse, tid og sted.
0

Tilbage til "Job"