Kram på arbejdspladsen

Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Fruity » 2. okt 2023, 07:37

Krammer I kollegaer, chefer, underordnede, samarbejdspartnere? Altid? Ved særlige lejligheder?

Jeg er en krammer. Så jeg krammer alle. Ikke hver dag. Men ved gensynsglæde, glædelige og sørgelige nyheder.

Det forlyder fra mandlige chefer, at den tid kan være ovre. Og ligeså med alkohol til julefrokoster og den slags, da der nu ender sager på deres bord, som tidligere bare havde været “x var fuuuuuld”

Hvad er jeres oplevelser? Ændrer det sig?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12881
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 928
Likede indlæg: 12752

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Guilded_Lily » 2. okt 2023, 08:33

Vi krammer. Både som hilsen efter sommerferien, til fester og i de situationer, du selv nævner. Der er selvfølgelig nogle, der nøjes med at give hånd, og det er helt fint.

Min ledelse er meget large hvad angår kram og alkohol.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16487
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30811

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf TinaW » 2. okt 2023, 08:54

Jeg krammer enkelte af mine kollegaer, hvis situationen indbyder til det.
Men der er også nogen, hvor det ville føles akavet uanset.
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11420
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23716

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Mani » 2. okt 2023, 08:56

Nej, det har jeg aldrig gjort. Jo, i de få tilfælde jeg er blevet venner med arbejdskolleger er det hændt. Dog kun yderst sjældent på arbejdspladsen. Jeg er ikke den store krammer og går generelt ikke ind for at blande private relationer ind i på arbejdspladsen.

Jeg foretrækker også ledelsen går tidligt fra fx en julefrokost og har selv drukket meget begrænset alkohol når jeg deltager i diverse på min arbejdsplads. Også før jeg selv blev leder.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19716
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46516

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf LadyFox » 2. okt 2023, 09:05

Jeg krammer nogle, nogengange. Ingen konsekvent.

Den eneste jeg ville synes var akavet at kramme er min nærmeste leder, men det er kun pga. Vores relation ikke er til det - af årsager jeg ikke selv kender. Min forstander kan jeg godt kramme.
0
...
Hattie
Indlæg: 444
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 34
Likede indlæg: 519

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Hattie » 2. okt 2023, 09:30

Jeg har et job, som kan være virkelig voldsomt følelsesmæssigt og i den forbindelse har jeg både uddelt og modtaget krammere, også til, for mig ellers helt fremmede. Det er en del af gamet og omsorg for og fra mine kolleger.
2
MOGA
Indlæg: 4055
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf MOGA » 2. okt 2023, 09:40

Hattie skrev:Jeg har et job, som kan være virkelig voldsomt følelsesmæssigt og i den forbindelse har jeg både uddelt og modtaget krammere, også til, for mig ellers helt fremmede. Det er en del af gamet og omsorg for og fra mine kolleger.


Det samme gør sig gældende her. Nogle gange har man brug for at låne et roligt nervesystem.
Eller, jeg krammer ikke fremmede, men (nogle af) mine kollegaer.
2
abcd
Indlæg: 6370
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10440

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf abcd » 2. okt 2023, 10:13

Det ændrer sig helt klart. Jeg vil ikke længere drikke i noget væsentligt omfang i nærheden af kvindelige kollegaer. Ikke fordi jeg er bange for jeg vil lægge an på dem, det vil jeg næppe, men jeg kan godt have lidt dårlig dømmekraft i forhold til samtaleemner hvis jeg er fuld - måske kunne jeg finde på at spørge en kvindelig kollega hvordan det opleves at være meget køn og omgivet af mandlige kollegaer. Eller andet hvor jeg inddrager hendes kvindelighed fordi jeg er nysgerrig om nogle ting som jeg normalt bare ville afholde mig fra at snakke om. Eller jeg kunne finde på at give et kram til afsked. Det skal jeg ikke ud i, lige pludselig har jeg krænket nogen. Jeg drikker gerne med mandlige kollegaer, så det er et område hvor jeg diskriminerer.
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5633

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Luffegås » 2. okt 2023, 10:29

Jeg krammer aldrig mere på job.
Jeg arbejdede for en interesseorganisation, hvor vi alle var på kram til hyggelige arrangementer, og det var ofte med bestyrelsen.
De var igang med at have en snak om at bestyrelsen ikke burde kramme de ansatte, men det var faktisk bestyrelsen selv der mente de godt kunne klare det.
og det kunne de også. Men samme dag jeg krammede forretningsudvalget, besluttede de sig for at opsige min stilling. Jeg følte det simpelthen så klamt bagefter. Opsigelsen har selvfølgelig intet med krammet at gøre, men for filan hvor følte jeg det judas agtigt pludselig.
Så lesson learned, i fremtiden vil jeg virkelig ikke være for tæt på ledelse
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2118
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 13
Likede indlæg: 1212

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Dawwty » 2. okt 2023, 11:19

Har aldrig været en der krammer i flæng, det høre til det private og ikke en arbejdsplads, desuden bruges det ikke i min professionelle omgangskreds.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9164

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Kommodedyret » 2. okt 2023, 11:33

Jeg har ca nul procent lyst til at kramme mine kollegaer. Jeg synes at de fleste af dem er nasty.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8774
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7229

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Artem » 2. okt 2023, 11:41

Nej mindes kun at have krammet ved en kollegas begravelse
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13061
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf Pandesteg » 2. okt 2023, 12:47

Jeg krammer enkelte kolleger som jeg også er venner med privat. Ellers krammer jeg helst ikke. Har haft et par sammenbrud på job på det sidste hvor nogle af lederne jeg har talt med har været sådan "må jeg give dig en krammer" og der har jeg sagt ja, men er ærligt talt helst fri.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf AFK » 2. okt 2023, 12:52

Fruity skrev:Krammer I kollegaer, chefer, underordnede, samarbejdspartnere? Altid? Ved særlige lejligheder?

Jeg er en krammer. Så jeg krammer alle. Ikke hver dag. Men ved gensynsglæde, glædelige og sørgelige nyheder.



Hell no! Intet kunne ligge mig fjernere.

Jeg synes der var en stigende tendens til at smide om sig med kram før corona, men corona tog heldigvis brodden af det. Jeg kan ikke udstå at kramme med folk, ikke engang familie eller venner, og det er aldrig mig, der tager initiativ til et. Hvis en kollega lagde an til et, ville jeg instinktivt trække mig fysisk tilbage, kigge mærkeligt på dem og udbryde "hvad laver du?" Det ville være SÅ langt uden for skiven i en arbejdsrelation. Jeg har heldigvis kolleger som har det på samme måde, så det er ikke rigtigt et dagligdags problem.

Til gengæld giver jeg gerne hånd til folk, der kan finde ud af at gøre det ordentligt.
2
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Kram på arbejdspladsen

Indlægaf 1234 » 2. okt 2023, 12:54

Vi krammer en del på mit arbejde og det tror jeg næppe forsvinder.
1

Tilbage til "Job"