Let i go eller tag chancen

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17403
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42475

Re: Let i go eller tag chancen

Indlægaf LaMariposa » 17. jan 2024, 07:07

Tror heller ikke, at du skal antyde, at afdelingen sejler. Det kan godt være, at den gør det, men det er ikke op til en fratrådt medarbejder at afgøre det - og slet ikke efter at have været væk i en (længere?) periode. De har formentlig allerede gang i nogle tanker omkring, hvordan de skal komme på fode igen.

Måske skal du slet og ret bare sige, at du var rigtig glad for dine opgaver og dine kolleger, og at du gerne vil høre om mulighederne for at komme tilbage?
6
:lun: Be brave
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9138
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22065

Re: Let i go eller tag chancen

Indlægaf Purple Haze » 17. jan 2024, 07:33

bibbs skrev:Jeg blev for ca et år siden fyret pga jeg ikke ville samme vej spm min daværende leder.
Oversat han var bange for at jeg ville afsløre hans inkopetence.

Han havde fået overbevist hans chef om alt muligt som ikke var sandt

Nu er han blevet fyret pga inkompetence

Jeg overvejer at skrive en besked til hans chef( som jeg inden alt det her havde et godt forhold til)
Jeg savner mit gamle job og vil skrive noget ala

Hej chef

Jeg hører at xxxc er stoppet.
Måden jeg stoppede på var ikke optimal, men jeg er kommet tilbage.
Så hvis du har brug for noget jeg kan hjælpe med for at få afdelingen på rette kurs igen siger du til

Mvh

Bibbs

Men skal jeg bare glemme det eller give det et skud?

Hvad siger debatten?

Jeg har er nyt Ok job
To tidligere medarbejdere har bedt mig søge,


Jeg må indrømme jeg slet ikke forstår den mail du foreslår.
Jeg forstår hvad du vil, fordi du har forklaret det - men de sætninger du skriver giver ingen mening for mig.

Især det med at du er kommet tilbage?
Er du ansat i samme firma og vil tilbage til afdelingen eller hvad betyder det?

Det sagt, så vil jeg foreslå du sender en (anden) mail til chefen.
Måske noget i stil med:

Hej chef.

Jeg var tidligere ansat hos jer, og var rigtig glad for arbejdsopgaverne og det kollegiale sammenhold. Jeg ser stadig flere af mine tidligere kolleger og fandt af den vej ud af at i har haft omstruktureringer, og at der muligvis er en stilling ledig.
Så nu tillader jeg mig at sende dig mit CV, og håber du er åben for at mødes over en kop kaffe, og tale om, om du kan se en fremtid i [firmanavn] for mig.

Mvh
Bibs.


Det med at de kan henvende sig med et tilbud hvis de vil dig, som flere har foreslået, ville jeg ikke satse på. Du har et andet job, de fyrede dig dengang, og med mindre du selv melder noget ud då gætter de nok ikke du er interesseret.
16
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Let i go eller tag chancen

Indlægaf bibbs » 17. jan 2024, 09:37

Jeg tør ikke ringe da jeg er for nervøs for at få en afvisning lige i fjæset. Chefen er utrolig konfliktsky og det ville blive så akavet for os begge

Jeg overvejer denne formulering ud fra jeres input

Hej

Jeg har hørt at xxx er stoppet.

Og ville derfor skrive til dig fordi jeg stadig savner mine kolleger og ikke mindst medarbejderne.

Så hvis du kan finde en plads til mig på et tidspunkt, er jeg klar.

Mvh
Bibbs
0
Nigleb
Indlæg: 711
Tilmeldt: 22. jun 2020, 14:48
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1803

Re: Let i go eller tag chancen

Indlægaf Nigleb » 17. jan 2024, 11:30

bibbs skrev:Jeg tør ikke ringe da jeg er for nervøs for at få en afvisning lige i fjæset. Chefen er utrolig konfliktsky og det ville blive så akavet for os begge

Jeg overvejer denne formulering ud fra jeres input

Hej

Jeg har hørt at xxx er stoppet.

Og ville derfor skrive til dig fordi jeg stadig savner mine kolleger og ikke mindst medarbejderne.

Så hvis du kan finde en plads til mig på et tidspunkt, er jeg klar.

Mvh
Bibbs

Synes ikke du skal være personlig i mailen. Drop at nævne X’s navn, og gå med Purples forslag som er ovenover dit. Det bliver en kende for barnligt eller småligt med at nu hvor X er væk, vil du gerne tilbage. Det er måske nok sandheden ja, men du behøver ikke pensle den ud for chefen.
15
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3101
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8122

Re: Let i go eller tag chancen

Indlægaf Charly » 17. jan 2024, 11:38

bibbs skrev:Jeg tør ikke ringe da jeg er for nervøs for at få en afvisning lige i fjæset. Chefen er utrolig konfliktsky og det ville blive så akavet for os begge

Jeg overvejer denne formulering ud fra jeres input

Hej

Jeg har hørt at xxx er stoppet.

Og ville derfor skrive til dig fordi jeg stadig savner mine kolleger og ikke mindst medarbejderne.

Så hvis du kan finde en plads til mig på et tidspunkt, er jeg klar.

Mvh
Bibbs

Jeg ville slet ikke nævne X men meget hellere gå med Purples forslag. Det kommer hurtigt til at lyde lettere indebrændt og bitter, og det er jo ikke den bedste måde at starte på :)
3
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 476
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1423

Re: Let i go eller tag chancen

Indlægaf MissIce » 17. jan 2024, 12:02

bibbs skrev:Jeg tør ikke ringe da jeg er for nervøs for at få en afvisning lige i fjæset. Chefen er utrolig konfliktsky og det ville blive så akavet for os begge

Jeg overvejer denne formulering ud fra jeres input

Hej

Jeg har hørt at xxx er stoppet.

Og ville derfor skrive til dig fordi jeg stadig savner mine kolleger og ikke mindst medarbejderne.

Så hvis du kan finde en plads til mig på et tidspunkt, er jeg klar.

Mvh
Bibbs


Jeg ville nok omformulere til ..." jeg stadig savner mine tidligere kolleger og ikke mindst opgaverne". Det virker lidt som dobbeltkonfekt at nævne kolleger og medarbejdere i samme sætning, men intet om arbejdet i sig selv.
7
Akehurst2
Indlæg: 14238
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41066

Re: Let i go eller tag chancen

Indlægaf Akehurst2 » 17. jan 2024, 13:37

bibbs skrev:Jeg tør ikke ringe da jeg er for nervøs for at få en afvisning lige i fjæset. Chefen er utrolig konfliktsky og det ville blive så akavet for os begge

Jeg overvejer denne formulering ud fra jeres input

Hej

Jeg har hørt at xxx er stoppet.

Og ville derfor skrive til dig fordi jeg stadig savner mine kolleger og ikke mindst medarbejderne.

Så hvis du kan finde en plads til mig på et tidspunkt, er jeg klar.

Mvh
Bibbs


Jeg ville holde mig fra at skrive noget med 'hvis du kan finde en plads til mig på et tidspunkt', men i stedet lægge op til dialog - som andre har skrevet, så noget med om chefen har tid til at drikke en kop kaffe.

Uanset hvad, så bliver det vel ikke sådan, at de bare sender dig et jobtilbud, men at I skal tale om, hvorvidt der kunne være gensidig interesse.

Jeg synes, Purple Hazes formulering er rigtig god.
6
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Let i go eller tag chancen

Indlægaf bibbs » 24. jan 2024, 05:34

Purple Haze skrev:
bibbs skrev:Jeg blev for ca et år siden fyret pga jeg ikke ville samme vej spm min daværende leder.
Oversat han var bange for at jeg ville afsløre hans inkopetence.

Han havde fået overbevist hans chef om alt muligt som ikke var sandt

Nu er han blevet fyret pga inkompetence

Jeg overvejer at skrive en besked til hans chef( som jeg inden alt det her havde et godt forhold til)
Jeg savner mit gamle job og vil skrive noget ala

Hej chef

Jeg hører at xxxc er stoppet.
Måden jeg stoppede på var ikke optimal, men jeg er kommet tilbage.
Så hvis du har brug for noget jeg kan hjælpe med for at få afdelingen på rette kurs igen siger du til

Mvh

Bibbs

Men skal jeg bare glemme det eller give det et skud?

Hvad siger debatten?

Jeg har er nyt Ok job
To tidligere medarbejdere har bedt mig søge,


Jeg må indrømme jeg slet ikke forstår den mail du foreslår.
Jeg forstår hvad du vil, fordi du har forklaret det - men de sætninger du skriver giver ingen mening for mig.

Især det med at du er kommet tilbage?
Er du ansat i samme firma og vil tilbage til afdelingen eller hvad betyder det?

Det sagt, så vil jeg foreslå du sender en (anden) mail til chefen.
Måske noget i stil med:

Hej chef.

Jeg var tidligere ansat hos jer, og var rigtig glad for arbejdsopgaverne og det kollegiale sammenhold. Jeg ser stadig flere af mine tidligere kolleger og fandt af den vej ud af at i har haft omstruktureringer, og at der muligvis er en stilling ledig.
Så nu tillader jeg mig at sende dig mit CV, og håber du er åben for at mødes over en kop kaffe, og tale om, om du kan se en fremtid i [firmanavn] for mig.

Mvh
Bibs.


Det med at de kan henvende sig med et tilbud hvis de vil dig, som flere har foreslået, ville jeg ikke satse på. Du har et andet job, de fyrede dig dengang, og med mindre du selv melder noget ud då gætter de nok ikke du er interesseret.


Hej,

Så er denne besked røget afsted

Hej xxx

Nu er der snart gået et år siden jeg stoppede hos xxx, hvor jeg var rigtig glad for arbejdsopgaverne og det kollegiale sammenhold. Jeg taler stadig med flere af mine tidligere kolleger og fandt af den vej ud af at i har haft omstruktureringer, og at der muligvis er en stilling ledig.

Så nu tillader jeg mig at sende dig denne besked, og håber du er åben for at mødes over en kop kaffe(kakao, medmindre du har lært at drikke kaffe:-)), og tale om, om du kan se en fremtid i XXX for mig.


Mit nye nummer

mvh

Bibbs
Senest rettet af bibbs 24. jan 2024, 09:26, rettet i alt 1 gang.
6
Mamaseraptor
Indlæg: 1291
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 100
Likede indlæg: 1460

Re: Let i go eller tag chancen

Indlægaf Mamaseraptor » 24. jan 2024, 06:52

Jeg forstår på dig, at chefen er konfliktsky og har ladet sig overbevise af din, nu fyrede, leders udtalelser om alt muligt, som ikke var sandt.
Jeg ville aldrig søge tilbage til sådan en chef.
Bliv i dit job, du har kun været der et år og du føler det er ok, så hvorfor gå tilbage til en fuser?
Du blev fyret.
0
Nigleb
Indlæg: 711
Tilmeldt: 22. jun 2020, 14:48
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1803

Re: Let i go eller tag chancen

Indlægaf Nigleb » 24. jan 2024, 07:08

Husk at slette arbejdspladsens navn, hvis du ikke vil have det offentligt herinde. Det har du glemt i din besked.
1
ajnaM
Indlæg: 10089
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27606

Re: Let i go eller tag chancen

Indlægaf ajnaM » 24. jan 2024, 10:55

bibbs skrev:
Purple Haze skrev:
bibbs skrev:Jeg blev for ca et år siden fyret pga jeg ikke ville samme vej spm min daværende leder.
Oversat han var bange for at jeg ville afsløre hans inkopetence.

Han havde fået overbevist hans chef om alt muligt som ikke var sandt

Nu er han blevet fyret pga inkompetence

Jeg overvejer at skrive en besked til hans chef( som jeg inden alt det her havde et godt forhold til)
Jeg savner mit gamle job og vil skrive noget ala

Hej chef

Jeg hører at xxxc er stoppet.
Måden jeg stoppede på var ikke optimal, men jeg er kommet tilbage.
Så hvis du har brug for noget jeg kan hjælpe med for at få afdelingen på rette kurs igen siger du til

Mvh

Bibbs

Men skal jeg bare glemme det eller give det et skud?

Hvad siger debatten?

Jeg har er nyt Ok job
To tidligere medarbejdere har bedt mig søge,


Jeg må indrømme jeg slet ikke forstår den mail du foreslår.
Jeg forstår hvad du vil, fordi du har forklaret det - men de sætninger du skriver giver ingen mening for mig.

Især det med at du er kommet tilbage?
Er du ansat i samme firma og vil tilbage til afdelingen eller hvad betyder det?

Det sagt, så vil jeg foreslå du sender en (anden) mail til chefen.
Måske noget i stil med:

Hej chef.

Jeg var tidligere ansat hos jer, og var rigtig glad for arbejdsopgaverne og det kollegiale sammenhold. Jeg ser stadig flere af mine tidligere kolleger og fandt af den vej ud af at i har haft omstruktureringer, og at der muligvis er en stilling ledig.
Så nu tillader jeg mig at sende dig mit CV, og håber du er åben for at mødes over en kop kaffe, og tale om, om du kan se en fremtid i [firmanavn] for mig.

Mvh
Bibs.


Det med at de kan henvende sig med et tilbud hvis de vil dig, som flere har foreslået, ville jeg ikke satse på. Du har et andet job, de fyrede dig dengang, og med mindre du selv melder noget ud då gætter de nok ikke du er interesseret.


Hej,

Så er denne besked røget afsted

Hej xxx

Nu er der snart gået et år siden jeg stoppede hos xxx, hvor jeg var rigtig glad for arbejdsopgaverne og det kollegiale sammenhold. Jeg taler stadig med flere af mine tidligere kolleger og fandt af den vej ud af at i har haft omstruktureringer, og at der muligvis er en stilling ledig.

Så nu tillader jeg mig at sende dig denne besked, og håber du er åben for at mødes over en kop kaffe(kakao, medmindre du har lært at drikke kaffe:-)), og tale om, om du kan se en fremtid i XXX for mig.


Mit nye nummer

mvh

Bibbs


Spændende!

Og helt ærligt - hvo intet vover, intet vinder. Jeg ved, det kan føles som et slag i ansigtet, hvis man så ender med IKKE at få det - det er jo mennesker, der kender én og ved, hvad de går glip af, så hvis de vælger en fra, slår det endnu hårdere, end hvis det er et 'fremmet' ansættelsesudvalg. Omvendt kan man ikke sidde og vente på, at nogen ringer - man er nødt til at byde sig til.

Det har du gjort nu. Sejt gået, uanset hvordan det ender. :gogo:
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Let i go eller tag chancen

Indlægaf bibbs » 24. jan 2024, 11:15

Han har svaret og det var et nej tak

Et fint nej tak, og nu ved de jeg gerne vil tilbage. De vil besætte den på Sjælland. Og i og med jeg bor i Jylland er det ikke noget for mig
8

Tilbage til "Job"