Ledig - daglige rutiner?

Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2866
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 233
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5585

Ledig - daglige rutiner?

Indlægaf Luffegås » 30. jan 2024, 09:22

Hej alle

Jeg forsøger at få skabt nogle daglige rutiner og vaner der både tilgodeseer aktiv jobsøgning, kompetence-pudsning, OG rengøring og andre personlige ting.

Hvordan ser en dag ud for jer der er arbejdsløse OG jobsøgende.?
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9575
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 788
Likede indlæg: 7865

Re: Ledig - daglige rutiner?

Indlægaf Sophies-mor » 30. jan 2024, 09:24

8-11 kontortid.
Resten af dagen, som jeg ønsker.
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2362
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2326

Re: Ledig - daglige rutiner?

Indlægaf Elverpigen » 3. feb 2024, 20:09

Der var den famøse knap på Jobnet, man skulle trykke på mindst en gang om ugen :rulle: da jeg var i DagpengeLand. Den brugte jeg mentalt til at stemple ind mandag og ud fredag, og på den måde havde jeg ikke problemer med at glemme den ubrugelige knap.

Jeg gik en tur hver dag, hvis jeg ikke skulle ud til aftaler. Det gør godt at komme ud at gå, næsten gratis, og længden kan tilpasses efter behov.

Det kan være rart, at være med i et jobsøgningsnetværk, hvor man kan sparre og vidensdele med andre jobsøgende, både mht. jobsøgning, tackling af Jobcenteret og hvordan man ellers håndtere sin situation. Jeg har enten været med i et netværk gennem min fagforening eller Powerjobsøgerne. Som med alle andre grupperinger gælder det om at finde et sted, der passer til ens temperament, hvor man bakker hinanden op, og det kan være rart at være lidt sammen med andre i samme båd.

Find et eller andet ud over jobsøgning, du vil blive bedre til, hvilket kan skabe nogle små og tiltrængte succesoplevelser. Om det er at strikke, studere vilde planter, lære dig selv at stå på hovedet, er underordnet. Personligt vil jeg være opmærksom på, at vælge et forsigtigt ambitionsniveau og måske kun 2-3 dage om ugen, for det er vigtigt, at det ikke blive endnu en kilde til frustration og nederlag - der kan være rigeligt med mennesker, der i forvejen føler sig berettiget til at slå dig i hovedet med din ledighed.

Det kan være trættende socialt at sat i rollen som en, der pine død skal overøses med uopfordrede Gode Råd, "Du skal bare...." etc.. Mærk efter, hvad du har behov for i dine private relationer. Reel sparring og vidensdeling kan som før nævnt være fint, men man kan også have brug for bare at være den privatperson/havenørd/hundeejer/badmintonmotionist. Hvis du når der til, kan det være en idé at melde ud, at du selvfølgelig er interesseret i en KONKRET JOBMULIGHED, og derudover er det ikke et emne, du har lyst til skal være samtaleemne.

Der skulle være kommet bedre muligheder (læs: mindre bureaukratiske) for frivilligt arbejde under arbejdsløshed. Overvej om du har lyst til at give en hånd med i en forening eller organisation, der passer til dit temperament. Det kan være rart at føle, at man gør en forskel, og det kan nogle gange også føre til netværkskontakter til mulige job.
2

Tilbage til "Job"