Hvordan fik du dit job?

Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Orchidea » 28. maj 2016, 09:52

Jeg søgte en opslået stilling og fik jobbet.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Karkluden » 28. maj 2016, 18:33

Jeg arbejder pt fast som vikar, og vi flytter til ny by og region 1/7, og jeg ville gerne have et job fra 1/7-1/8-agtigt. 15/4 gik jeg i gang med at sende ansøgninger, allesammen til opslåede stillinger på den nye regions hjemmeside.
Jeg er blevet kaldt til samtale på 95% af ansøgningerne, men da jeg fik tilbudt job nr 4 på en afdeling, jeg virkelig fandt spændende, og som var en fast stilling på fuld tid, hvor jeg kendte lidt til specialet, takkede jeg ja. Jeg nåede at søge i ca 3,5 uger, og nåede aldrig at være ledig.

Mit nuværende job fik jeg blot ved at ringe til bureauet. Så jeg har aldrig prøvet at være ledig en dag i mit liv.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf billiebean » 29. maj 2016, 08:53

Søgte på en opslået stilling.

Mit tidligere job fik jeg, da jeg opsøgte en konsulent til en konference, som jeg var blevet tippet om arbejdede inden for et område, jeg interesserede mig for. I løbet af vores samtale hev hun så et jobopslag op af tasken, som jeg endte med at få.

Endnu før det fik jeg et via netværk.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf OberstNasig » 27. jun 2016, 20:44

Mit nuværende job fik jeg blot ved at søge en opslået stilling. Under mine forberedelser, hvor jeg satte mig grundigt ind i organisationen, opdagede jeg at lederens navn formentlig var een, jeg kendte. Jeg kontaktede hans kone, som jeg kender ret godt og fik det bekræftet- også i håb om at hun ville plante et frø ;)

Jeg har mødt ham ved flere lejligheder, da jeg boede hjemme og han og konen kom til aftensmad et par gange. Det har også haft en betydning, hvilket han har bekræftet bagefter. Og det kan jeg sagtens forstå. Han har set mig i "Naturlige" omgivelser, hvor jeg ikke har skullet opføre mig på en bestemt måde for at skabe et bestemt outcome.

Jeg regner med at blive hængende i mange år og jeg regner bestemt med at stige i graderne. Jeg føler mig enormt priviligeret, da dette job somregel kræver flere års erfaring indenfor mit felt, hvilket jeg ikke har. Og bedst af alt er arbejdet så fleksibelt og mødetiderne så gode for mig at jeg, i modsætning til tidligere, har et stort overskud i min hverdag.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Aima » 28. jun 2016, 00:29

En bekendt var konsulent på et projekt, og de fik brug for en type med mine kompetencer. Den plads i projektet, jeg først var tiltænkt, greb hurtigt om sig, og aftalen blev, at jeg var på til det pågældende projekts deadline. Efterfølgende gav min nuværende chef mig nogle mindre opgaver, og da jeg så også blev koblet på et stort projekt der mindst ville vare et halvt år og med stor chance føre mere med sig, blev vi enige om, jeg lige så godt kunne 'flytte ind' som en fast del af teamet. Jeg er lidt småhandicappet og havde efter endt uddannelse ikke været beskæftiget i branchen nogensinde pga. ydre omstændigheder, så jeg har været heldig. Jeg arbejder med reklame, ord og film og lyd og halløj. Det er stadig skidesjovt, og jeg har sommetider svært ved at forstå det er et rigtigt voksenjob.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf limitededition » 28. jun 2016, 07:20

Aima skrev:En bekendt var konsulent på et projekt, og de fik brug for en type med mine kompetencer. Den plads i projektet, jeg først var tiltænkt, greb hurtigt om sig, og aftalen blev, at jeg var på til det pågældende projekts deadline. Efterfølgende gav min nuværende chef mig nogle mindre opgaver, og da jeg så også blev koblet på et stort projekt der mindst ville vare et halvt år og med stor chance føre mere med sig, blev vi enige om, jeg lige så godt kunne 'flytte ind' som en fast del af teamet. Jeg er lidt småhandicappet og havde efter endt uddannelse ikke været beskæftiget i branchen nogensinde pga. ydre omstændigheder, så jeg har været heldig. Jeg arbejder med reklame, ord og film og lyd og halløj. Det er stadig skidesjovt, og jeg har sommetider svært ved at forstå det er et rigtigt voksenjob.


Har du ikke diskoteket mere? :)
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Aima » 28. jun 2016, 09:52

limitededition skrev:
Aima skrev:En bekendt var konsulent på et projekt, og de fik brug for en type med mine kompetencer. Den plads i projektet, jeg først var tiltænkt, greb hurtigt om sig, og aftalen blev, at jeg var på til det pågældende projekts deadline. Efterfølgende gav min nuværende chef mig nogle mindre opgaver, og da jeg så også blev koblet på et stort projekt der mindst ville vare et halvt år og med stor chance føre mere med sig, blev vi enige om, jeg lige så godt kunne 'flytte ind' som en fast del af teamet. Jeg er lidt småhandicappet og havde efter endt uddannelse ikke været beskæftiget i branchen nogensinde pga. ydre omstændigheder, så jeg har været heldig. Jeg arbejder med reklame, ord og film og lyd og halløj. Det er stadig skidesjovt, og jeg har sommetider svært ved at forstå det er et rigtigt voksenjob.


Har du ikke diskoteket mere? :)


Jo, også dét. Jeg er der ikke så meget som tidligere og har givet en del opgaver videre, men indtil videre er det der stadig :)
2
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Job"