Hvordan fik du dit job?

JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf JoyNips » 22. mar 2016, 19:22

Jeg søgte en studenterstilling i 2013. Fem timer efter, at jeg var startet på jobbet blev jeg spurgt, om jeg ville have en anden og bedre studenterstilling i huset, for de manglede en student og min profil var mere end spot on.
I februar 2014 fik jeg en ny fuldmægtig, som jeg skulle lære op og eftersom hun mildest talt var håbløs, fungerede jeg reelt som fuldmægtig og hun som student. Hun havde så også "glemt" at hun var gravid, så da hun meddelte at hun i øvrigt ville gå på barsel 5 måneder efter at være startet, spurgte min chef, om ikke bare jeg hellere skulle være fuldmægtig på bachelorkontrakt, og det blev jeg så fra efteråret 2014.
I marts 2015 blev jeg "headhuntet" til et andet kontor, hvor jeg ret hurtigt blev tilbudt at blive efter endt studietid, og her sidder jeg så nu.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Annione » 22. mar 2016, 20:08

Min tidligere chef leverede varer til min da-værende arbejdsplads. Jeg var led og ked af mine dovne kollegaer og sagde, at hvis hun havde et hvilket som helst job til mig, så var jeg klar. Jeg blev ansat samme uge :-D

Jeg måtte dog sige op, da vi flyttede fra Norge.

Pt. er jeg ikke i job.
0
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf bibbs » 22. mar 2016, 20:42

Min mands kammerats sekretær skulle på barsel og han vidste at jeg hadede mit daværende job.
Jeg kom til samtale med ham og hans chef, inden jeg nåede hjem den dag havde han ringet og sagt at jeg havde fået jobbet.
Da hun kom tilbage fandt de noget andet til hende, da de to jeg var sekretær for hellere ville have mig og hun var kørt træt i det. Et år efter stoppede den ene af de to teamledere jeg var sekretær for og jeg har nu hans job.

Så den lidt satsede beslutning med at tage et vikariat gav pote, og jeg elsker mit job
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Wizzze » 22. mar 2016, 20:45

Blev prikket på skulderen og så ...

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Torn » 23. mar 2016, 16:02

Angelina skrev:Jeg skabte det selv.... så slap jeg også for dårlige nerver til jobsamtalen :D


Hov ja, jeg overså selvstændige. Og det endda når jeg kommer af en familie af kun selvstændige. :lol:
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 23. mar 2016, 16:33

Jeg havde en god ide om hvor jeg godt kunne tænke mig at arbejde, så mens jeg skrev speciale, researchede jeg virksomheden godt og grundigt. I tiden mellem speciale-deadline og forsvar, tog jeg ned og afleverede en uopfordret ansøgning. Jeg kom til samtale, og "imponerede røven ud af bukserne" på dem, (blev jeg sidenhen betroet til en julefrokost af manden selv). Jeg forsvarede mit speciale Skt. Hans, holdt fri resten af juni, og begyndte 1. juli.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf OberstNasig » 23. mar 2016, 16:45

Jeg søgte en stilling, der var opslået. Det viste sig, at jeg kendte lederen og han har efterfølgende ikke lagt skjul på at hans kendskab til mig selvfølgelig har været en fordel.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. mar 2016, 17:15

Jeg startede på min arbejdsplads som pædagog studerende i en halvårspraktik.
Imens jeg færdiggjorde studiet var jeg tilknyttet som tilkaldevikar og ledsager for et par af borgerne.
Efter studiet, og barsel, var jeg igen vikar, - nu mere fleksibel, og det gav pote i form af at dække resten af et barselvikariat.

Jeg havde 1½ måned ansættelse i en vuggestue, hverken det eller personalegruppen var noget for mig.
Så jeg ringede til min leder og klagede min nød, og sagde at jeg kunne tage ALLE de timer han havde behov for.
2 dage senere ringede han og sagde at de havde besluttet at give mig en just opsagt stilling, med ansættelse 1½ mdr senere.

Og der har jeg været siden, 9½ år.
Jeg har dog skiftet afdeling undervejes, men laver det samme, og er nu også blevet TR.
Jeg søgte for 2½ årsiden en stilling i samme kommune, i et nyoprettet dagtilbud, og fik det også, med store roser for ansøgning og engagement under samtalen, men jeg fortrød, bl.a. pga. løn, og min fornemmelse af lederen og hvad der kunne følge efter.
I dag er jeg vanvittig glad for at jeg blev.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Mus84 » 25. mar 2016, 06:14

Første job efter studie fik jeg via en studiekammerat. Hun havde en veninde i virksomheden og vidste de havde travlt. Sendte en uopfordret ansøgning og fik jobbet. Det viste sig dog at være et ret elendigt arbejdsmiljø så søgte videre.
Fik mit nuværende job ved at jeg kendte chefen perifert. Sendte uopfordret ansøgning og kom til uformel snak en lørdag og fik jobbet.
Har også prøvet at få job via en jobdatabase inden for mit fag. De ringede. Talte med cheferne i frokostpausen og startede vikariat tre dage senere.
Et andet job fik jeg efter at have sendt 10 uopfordrede ansøgninger ud, blev kaldt til to samtaler og fik det ene job med det samme inden jeg havde været til den anden samtale. Ville helst arbejde nummer to sted så skrev at jeg havde fået og sagt ja tak til det andet job. Chefen på nummer to sted svarede med det samme og vi mødtes samme dag på en cafe til en øl sammen med TR. Fik jobbet. Chef nr to sagde efterfølgende at han vidste han ville have mig når nr et chef også ville så han måtte handle hurtigt.
Fik faktisk også er tredje svar på de ti uopfordrede, men der havde jeg fået arbejde. Henviste til min mand der trængte til nye udfordringer, han fik jobbet og har nu en lederstilling i den virksomhed.
Har egentlig været ret heldig med jobsøgning. Har været nogle steder hvor arbejdsmiljøet ikke var fantastisk, men har været rigtig glad for de sidste to arbejdspladser og håber bestemt ikke jeg skal skifte job foreløbig.

Mit studiejob fik jeg på en lidt uheldig/pinlig måde. En af mine forældres venner havde en nabo med egen stor virksomhed. Han havde hørt at denne bekendte var træt af deres studentermedhjælp. Fik chefens private mobil og ringede op. Fandt efterfølgende ud af at man kun ringede til chefen hvis det var meget vigtigt. Han blev ærlig talt ret forvirret, men henviste mig til hovednummer og økonomichef. Ringede op og fik fat i en receptionist og spurgte efter økonomichef. Hun ville vide hvad emnet var og sagde at jeg havde hørt de manglede en piccoline. Hun blev lidt forvirret, men stillede mig om. Kom til samtale og fik jobbet. Efterfølgende fandt jeg ud af at det ikke var en receptionist, men den daværende piccoline jeg havde talt med. Hun blev fyret og udskiftet med mig. Det havde jeg det lidt skidt med. Sagde op da jeg begyndte at læse, men endte med at komme retur som studiejob og var der i fem år og endte med at bogføre og lave mindre regnskaber i økonomiafdelingen.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf SonataA » 25. mar 2016, 07:55

Jeg søgte en stilling i en anden afdeling, de ringede tilbage og sagde at de gerne ville tilbyde mig et job, men de tænkte at jeg passede bedre i en anden afdeling - lederen fra den afdeling kontaktede mig dagen efter, jeg tog til samtale, og fik jobbet 3 min efter jeg gik ud af døren.
Jeg er der stadig, og er lykkelig for, at det ikke blev i den afdeling jeg oprindeligt havde søgt!
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Tilly » 25. mar 2016, 18:38

Jeg søgte en opslået stilling, kom til samtale, og blev tilbudt jobbet samme dag :) Jeg fik senere at vide at stillingen først var blevet slået op internt, men der havde ikke været nok kvalificerede ansøgere, så den var herefter blev opslået eksternt, så det var jo mit held.
0
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Aesel82 » 25. mar 2016, 18:48

Jeg søgte en opslået elevplads og fik den. Blev ansat efter endt elevtid.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Aquadorable » 26. mar 2016, 06:44

Blev headhuntet af min tidligere chef, som mente, at jeg var den helt rigtige til at løse opgaverne på kommunikationsfronten i det nye job, han havde fået. Så jeg fremlagde mine evner for bestyrelsen, som skulle godkende mig, og et par dage efter skrev vi kontrakt.

Mit første job var et, jeg fik, efter jeg på helt ordinær vis sendte en ansøgning til en opslået stilling. Så jeg har prøvet begge dele.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf lillebjoern » 26. mar 2016, 07:54

Mit var opslået.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
derived242
Indlæg: 37
Tilmeldt: 1. jan 2016, 11:46
Kort karma: 2
Likede indlæg: 25

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf derived242 » 26. mar 2016, 10:54

Jeg søgte og fik et 1-årigt barselsvikariat, men blev snuppet af en anden gruppe på samme arbejdsplads efter 4 måneder.
0

Tilbage til "Job"