Hjælp til ansøgning - leder af kundeserviceteam. Al respons er kærkommen!

Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Hjælp til ansøgning - leder af kundeserviceteam. Al respons er kærkommen!

Indlægaf LaScrooge » 10. apr 2016, 07:21

Jeg skal skrive en ansøgning, frist i dag, og jeg har simpelthen så svært ved det, at jeg har udskudt og udskudt det, hele ugen.

Jeg ved ikke hvad der gør det, helt ærligt. Jeg lever op til alle kravene på nær at have formel ledelseserfaring. Men jeg har simpelthen så svært ved at skrive hvad jeg kan og hvorfor jeg ville være den rette til stillingen.

Det er en stilling som leder af et kundeserviceteam. Der er 8 fastansatte medarbejdere, alle kvinder, i alderen fra 25 til 55. 70-80% af stillingsindholdet er at deltage i den daglige drift, dvs. varetage kundehenvendelser. Teamet blev beskrevet som 'velfungerende', dog ikke af den nuværende leder, så jeg ved ikke hvor meget jeg kan stole på det.

Mine primære opgaver som leder beskrives som:

at sikre et højt engagement og motivation blandt medarbejderne
daglig koordinering og prioritering af opgaver
fokus på servicering af kunder
at formidle viden og erfaringer om kunderne videre til resten af organisationen og være opsøgende herom
at medvirke til et tæt samarbejde på tværs af organisationen
at sikre udnyttelse af mulighederne i vores IT-system og telefonsystem
struktureret opsamling og formidling af data fra kundebetjeningen via KPI-målinger (key performance indicators)

Der er intet i det jeg ikke kan. Jeg finder første punkt en smule skræmmende, da jeg ikke har decideret erfaring med det og det på mig virker påklistret på en måde - jeg forestiller min en floorwalker der går rundt og roser og holder inspirerende taler ved fredagsmorgenmødet, mens alle sidder og ruller øjne, fordi de ved at de gør det godt (-men det er så meget mig selv, det der. Jeg vil kun roses for den exceptionelle indsats, ikke for noget der er almindeligt for mig at gøre. Det virker totalt malplaceret på mig, som om den der roser ikke aner hvad jeg kan og tror, at jeg har behov for at blive klappet på skulderen fordi jeg klarede en almindelig opgave. Men det er nok ikke alle der har det sådan).
Jeg tænker, at man som leder i dagligdagen motiverer ved at være engageret, lyttende, sparrende og coachende ved behov - altså en form for situationsbestemt ledelse - og det er den bedste måde jeg kan beskrive hvordan jeg ville gøre det på. Og ydermere, fordi jeg skal deltage i den daglige drift, ved at lede fra fronten, lede med mit eget eksempel, sørge for at mine værdier for integritet, kvalitet og servicemindedhed står klart og tydeligt for medarbejderne.
Feedback på baggrund af analyser af KPI-målinger er en anden måde, hvor feedback relaterer direkte til en fokuseret indsats man som team har gjort og som man derefter evaluerer på. Der kan man fremhæve succeserne, snakke om hvad der gjorde, at det lykkes, snakke om hvor processen er besværet og evt. kan forsimples/forbedres eller helt ændres. Motivation og engagement udspringer i min bevidsthed her ved at man som leder lytter og inddrager, sørger for at der er overensstemmelse mellem de krav der stilles og kapaciteten, at rammerne er i orden - altså i virkeligheden, at jeg som leder faciliterer at afdelingen kan nå de mål der ønskes og at ændringer overhovedet kan implementeres.

I forhold til de 4 sidste punkter, så synes jeg at det er en skidespændende opgave. Det er en meget analytisk opgave, hvor viden skal indsamles, struktures, analyseres og omsættes til noget konkret, der kan danne udgangspunkt for ændringer og forbedringer. Det kan jeg i kraft af min uddannelse og i kraft af den måde jeg tænker på, samt min evne til at se hvordan mønstre på mikroniveau spiller sammen med meso- og makroniveauerne. Jeg vil elske at studere KPI og tænke over, hvilet tiltag i dagligdagen der kan forbedre. Jeg ville elske at indsamle erfaringer og videreformidle hvad disse indikerer og hvordan de kan bruges. Men af en eller anden grund er det skidesvært at formulere i ansøgningen!

Er der nogen, der har nogle tanker, respons, kan bidrage med et eller andet der kan sætte mig i gang? Hvad er det vigtigt at jeg får med i ansøgningen - altså, hvad skal jeg prioritere?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hjælp til ansøgning - leder af kundeserviceteam. Al respons er kærkommen!

Indlægaf Lurende Peber » 10. apr 2016, 07:42

Kort det, du har skrevet her, lidt ned og udelad de alt for farverige ord.

Det der motivering er svært, som du selv er inde på, fordi man skal sætte sig ind i, hvad der virker på forskellige mennesker. Men spændende hvis man er til det.
Jeg har så svært ved at se nogen kun bruge 20-30% af deres tid på ledelse, med alle de nævnte opgaver.
Selv hvis teamet er velkørende.

Pøj-pøj med det :gogo:
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hjælp til ansøgning - leder af kundeserviceteam. Al respons er kærkommen!

Indlægaf LaScrooge » 10. apr 2016, 07:48

Lurende Peber skrev:Kort det, du har skrevet her, lidt ned og udelad de alt for farverige ord.

Det der motivering er svært, som du selv er inde på, fordi man skal sætte sig ind i, hvad der virker på forskellige mennesker. Men spændende hvis man er til det.
Jeg har så svært ved at se nogen kun bruge 20-30% af deres tid på ledelse, med alle de nævnte opgaver.
Selv hvis teamet er velkørende.

Pøj-pøj med det :gogo:


Tak, Peber. Hvilke ord mener du er farverige?

Jeg er tilbøjelig til at være enig i din vurdering af vægtningen af opgaverne, men det er svært helt at sige uden at have været i stillingen. Hvis det viser sig, at vægtningen ikke er god er det noget, jeg vil tage op med min leder.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hjælp til ansøgning - leder af kundeserviceteam. Al respons er kærkommen!

Indlægaf Lurende Peber » 10. apr 2016, 08:03

"Skidespændende" feks ;)
At "elske at studere KPIer" kan du sige til samtalen, men nok bedre at "finde det meget interessant"
Afhængigt af tonen under interviewet
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hjælp til ansøgning - leder af kundeserviceteam. Al respons er kærkommen!

Indlægaf LaScrooge » 10. apr 2016, 09:36

Lurende Peber skrev:"Skidespændende" feks ;)
At "elske at studere KPIer" kan du sige til samtalen, men nok bedre at "finde det meget interessant"
Afhængigt af tonen under interviewet


Hahaha, ja, det ville jeg nu heller ikke skrive i ansøgningen :-D Det lyder også ubegribeligt tørt. "Jeg BRÆNDER for at studere KPI :banan: "

Nå, jeg har fået skrevet noget, faktisk. Det er bare noget debatten.net kan - den faciliterer lissom min produktivitet, når altså ikke den lokker mig til at skrive om kønsorganer.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hjælp til ansøgning - leder af kundeserviceteam. Al respons er kærkommen!

Indlægaf Lurende Peber » 10. apr 2016, 09:40

LaScrooge skrev:[...Nå, jeg har fået skrevet noget, faktisk. Det er bare noget debatten.net kan - den faciliterer lissom min produktivitet, når altså ikke den lokker mig til at skrive om kønsorganer.

KPIer for kønsorganer? Pas nu på, at du ikke roder emnerne sammen....især i ansøgningen :fløjt:
[rablen/off]
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Hjælp til ansøgning - leder af kundeserviceteam. Al respons er kærkommen!

Indlægaf Myresluger » 10. apr 2016, 10:14

Jeg synes faktisk du beskriver det rigtig godt. Jeg synes at du skal bruge ca halvdelen af ansøgningen på at beskrive dine faglige kompetencer og den anden halvdel på dine ledelsesmæssige kompetencer og tanker. Hvis ikke jeg husker helt forkert har du tidligere skrevet om en uformel ledelsesrolle, det ville jeg flette ind også.

Held og lykke med ansøgningen!!
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hjælp til ansøgning - leder af kundeserviceteam. Al respons er kærkommen!

Indlægaf LaScrooge » 10. apr 2016, 13:18

Myresluger skrev:Jeg synes faktisk du beskriver det rigtig godt. Jeg synes at du skal bruge ca halvdelen af ansøgningen på at beskrive dine faglige kompetencer og den anden halvdel på dine ledelsesmæssige kompetencer og tanker. Hvis ikke jeg husker helt forkert har du tidligere skrevet om en uformel ledelsesrolle, det ville jeg flette ind også.

Held og lykke med ansøgningen!!


Tak for input! Jeg tror den er ved at være der nu, skal lige have min kæreste til at se den igennem for grammatiske fejl og så skal den afsted!
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Hjælp til ansøgning - leder af kundeserviceteam. Al respons er kærkommen!

Indlægaf Myresluger » 29. apr 2016, 19:01

Har du hørt noget? Håber der var bid på din ansøgning!!
0

Tilbage til "Job"