FIF til anden samtale

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

FIF til anden samtale

Indlægaf Kakro05 » 17. jun 2016, 07:19

Jeg er blevet kaldt til anden samtale på mit drømme job :ivrig: :dance: :banan: .
Jeg har aldrig været til anden samtale før :gruble: . Jeg har allerede lavet en logisk test (det gik nok ikke så godt) og jeg ved der kommer en personligheds test og en til test.

Nogen fif til hvordan jeg skal forberede mig? Jeg synes ikke Google gør mig klogere :panik: . Det er hos en dansk medicinal virksomhed, som kemiker.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: FIF til anden samtale

Indlægaf Kakro05 » 19. jun 2016, 14:00

Smiling_Goat skrev:Hvis det bare er tests, synes jeg faktisk ikke, du skal "forberede" dig. De tests skal jo afdække, hvorvidt du er et match til virksomheden, og det er jo også i din interesse.

Er det også med samtale, ville jeg måske læse op på fx DiSK-profilering, så jeg kunne tilpasse mig virksomhedens profil. DiSK handler i grove træk om, at der er fire forskellige reaktionsmåder. Hver reaktionsmåde har sin fordel, men de er ikke alle i lige høj kurs ved alle virksomheder. Søger en virksomhed fx én der er høj på C (altså at arbejde meget struktureret og grundigt med primær fokus på arbejdet) virker det måske ikke så godt at slå sig op som et S (én der går meget op i det sociale samspil på arbejdspladsen, og næsten synes, det er vigtigere end selv arbejdet.)
Det hjalp mig meget med at blive mere klar på, hvad der var vigtigt at fremhæve ved hver enkel virksomhed. Det var lidt forskelligt, om virksomhederne søgte en D over I, eller én der var høj på C.. Så dér hjalp det. Nu er jeg inden for handel, så der er S'et ikke så vigtigt, men søger du inden for et mere "blødt" fag, er det nok en god idé at fremhæve dén profil.

Jeg kan kun anbefale at undersøge det :)

Jeg har lavet tre tests. Men jeg vil bestemt læse op på personligheds testen. Om ikke andet, så kan jeg tilpasse den næste gang.
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: FIF til anden samtale

Indlægaf Olaf » 19. jun 2016, 17:07

Jeg er enig med de andre. Jeg arbejder også som kemiker i en dansk medicinal virksomhed og hos os er anden samtale med tests primært med HR for at afdække om ansøgeren passer til den profil vi har brug for. Jeg tænker at det handler om at være så ærlig som muligt så du ikke risikere at ende i et job der ikke passer til din personlighed
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: FIF til anden samtale

Indlægaf Myresluger » 19. jun 2016, 17:23

Jeg har ansat kemikere i flere danske medicinal virksomheder og giver de andre ret. 2 samtale er meget fokuseret på din profil baseret på tests. Der skal du være ærlig - for det er ikke interessant at blive ansat til et job man ikke passer til. Man ser ikke kun på firmaets profil - det er jo en afdeling man skal passe ind i og opgaver man skal passe til. Som forberedelse ville jeg nok tænke på de punkter du er stærk på og ikke har så meget af - personlighedsmæssigt. Typisk vil man til samtalen starte med om du har prøvet tests før, og der siger du jo bare at det har du ikke - så er jeg sikker på at der er stor forståelse. Vi har jo alle prøvet tests første gang:-) Du vil sandsynligvis også blive spurgt om din strategi for besvarelse af den logiske test - så hav også et svar på det klar.

Held og lykke med samtalen!!
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: FIF til anden samtale

Indlægaf TomKah » 20. jun 2016, 09:20

Jeg forstår slet ikke den der med strategi for den logiske test? jeg har kun prøvet logisk test en enkelt gang (I Novo Nordisk - jeg er også kemiker i medicinal industrien) og blev spurgt om det. Jeg fatter dengang som nu ikke hvordan man kan lave en strategi for nogle simple regnestykker.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: FIF til anden samtale

Indlægaf Myresluger » 20. jun 2016, 18:59

Det afhænger lidt af testen.. Men ofte får man flere opgaver end man på nogen måde kan nå at løse. Løser man f.eks. Alle dem man kan gøre på et øjeblik først, eller om man tager opgaverne fra en ende af og dermed svarer på alle typer spørgsmål men nok færre end hvis man tager dem man lige kan gøre hurtigt. Det afhænger også af om man kan bladre frem og til bage og om hvordan opgaven er beskrevet. Jeg er blevet testet i forskellige virksomheder og nogle tests giver strategi mere mening end andre.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: FIF til anden samtale

Indlægaf Kakro05 » 23. jun 2016, 11:04

Jeg har udført tre af fire tests og jeg forsøgte st være ærlig i personligheds testen.
Den logiske test var sådan en mesa like en og jeg nåede det hele, selvom mit hoved virkelig er langsomt efter 8 mdrs barsel.
Jeg kan så forstå at vi mest bare skal snakke de der test i morgen.....puha, det gør mig lidt nervøs.

Tak for en masse in put. Det hjalp især at læse lidt om personligheds testen
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: FIF til anden samtale

Indlægaf Kakro05 » 4. jan 2017, 09:52

Ballademager skrev:
Kakro05 skrev:Jeg har udført tre af fire tests og jeg forsøgte st være ærlig i personligheds testen.
Den logiske test var sådan en mesa like en og jeg nåede det hele, selvom mit hoved virkelig er langsomt efter 8 mdrs barsel.
Jeg kan så forstå at vi mest bare skal snakke de der test i morgen.....puha, det gør mig lidt nervøs.

Tak for en masse in put. Det hjalp især at læse lidt om personligheds testen


Hvordan gik det?

Jeg fik det ikke
0

Tilbage til "Job"