Jobjagter-tråden

Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 65
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1348

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 20. feb 2018, 19:43

Jeg sendte en ansøgning ud til en ganske almindelig retail stilling i en dyrebutik i søndags. Her til formiddag var der afslag i min indbakke.

Jeg føler mig virkelig ringe tilpas lige nu og som om det er helt håbløst. Jeg har arbejdet med dyr i flere forskellige brancher, har retail erfaring, har kundekontakt hver eneste dag på uni/i praktik og snakker 4 forskellige sprog. Kan derudover avanceret første hjælp og er næsten færdig med min bachelor. Jeg føler jeg har skide meget at byde ind med, specielt når det samtidig er et område hvor uddannelsesniveauet er lavt og det er “rough”. Hvad dælen skal man gøre for bare at blive kaldt til samtale? Føler mig godt nok useless lige nu ...
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 313
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 10303

Indlægaf Hunkat » 20. feb 2018, 19:46

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg sendte en ansøgning ud til en ganske almindelig retail stilling i en dyrebutik i søndags. Her til formiddag var der afslag i min indbakke.

Jeg føler mig virkelig ringe tilpas lige nu og som om det er helt håbløst. Jeg har arbejdet med dyr i flere forskellige brancher, har retail erfaring, har kundekontakt hver eneste dag på uni/i praktik og snakker 4 forskellige sprog. Kan derudover avanceret første hjælp og er næsten færdig med min bachelor. Jeg føler jeg har skide meget at byde ind med, specielt når det samtidig er et område hvor uddannelsesniveauet er lavt og det er “rough”. Hvad dælen skal man gøre for bare at blive kaldt til samtale? Føler mig godt nok useless lige nu ...

Tror du ikke det er en klassisk case af overkvalificeret? Butikken tænker nok "Hende der, hun er pissedygtig, hun er væk om 2 måneder til noget super meget feder". :kram:
4
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
limitededition
Kort karma: 41
Likede indlæg: 244

Indlægaf limitededition » 20. feb 2018, 19:48

Jeg har sendt de to første ansøgninger. Er først færdig som kontorelev i august men blev opfordret til at søge alligevel da der ikke var en tiltrædelsesdato sat helt præcist. :)
1
Nyuddannet kontorassistent søger job inden for offentlig administration på Sjælland eller Fyn pr. 1 september.
limitededition

Indlægaf limitededition » 20. feb 2018, 19:48

Jeg har sendt de to første ansøgninger. Er først færdig som kontorelev i august men blev opfordret til at søge alligevel da der ikke var en tiltrædelsesdato sat helt præcist. :)
0
Nyuddannet kontorassistent søger job inden for offentlig administration på Sjælland eller Fyn pr. 1 september.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 313
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 10303

Indlægaf Hunkat » 20. feb 2018, 19:51

limitededition skrev:Jeg har sendt de to første ansøgninger. Er først færdig som kontorelev i august men blev opfordret til at søge alligevel da der ikke var en tiltrædelsesdato sat helt præcist. :)

En afdeling eller et andet firma kan i princippet (med in læreplads accept) overtage din elevkontrakt de sidste par måneder så du reelt tiltræder før din elevtid udløber. Så er du elev i den nye stilling de første par måneder indtil du er udlært.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 65
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1348

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 20. feb 2018, 19:52

Hunkat skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg sendte en ansøgning ud til en ganske almindelig retail stilling i en dyrebutik i søndags. Her til formiddag var der afslag i min indbakke.

Tror du ikke det er en klassisk case af overkvalificeret? Butikken tænker nok "Hende der, hun er pissedygtig, hun er væk om 2 måneder til noget super meget feder". :kram:

Jeg aner det ikke. Jeg føler ikke at jeg er mega overkvalificeret, men det kan da godt være at de tænker hvad dælen vil hun med det her job :tie:

Når jeg så ser en stilling som er relevant for mit studie, så panikker jeg bare og tænke åh gud, så dygtig er jeg slet ikke, hvorfor ville de ansætte mig? Så der spænder jeg lige endnu mere ben for migselv ...
0
limitededition

Indlægaf limitededition » 20. feb 2018, 19:52

Hunkat skrev:
limitededition skrev:Jeg har sendt de to første ansøgninger. Er først færdig som kontorelev i august men blev opfordret til at søge alligevel da der ikke var en tiltrædelsesdato sat helt præcist. :)

En afdeling eller et andet firma kan i princippet (med in læreplads accept) overtage din elevkontrakt de sidste par måneder så du reelt tiltræder før din elevtid udløber. Så er du elev i den nye stilling de første par måneder indtil du er udlært.

Ja præcis de kan overtage 3 mdr før , dvs i juni.
Ved dog ikke om mit firma vil gå med til det ;)
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 3995

Indlægaf Spjaerten » 20. feb 2018, 20:46

Jeg har desværre ikke noget positivt at berette :rulle:

Dog har jeg fået ros på “aktiveringskurset” i januar. Og de har fået godkendelse til at bruge mit CV i undervisnings øjemed fordi de synes det var så godt og unikt.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1153

Indlægaf Stitch » 21. feb 2018, 08:03

Jeg har endelig fået lidt positiv respons på en af de ansøgninger, jeg har sendt ud. Men de skriver "Har du lyst og tid til at komme forbi til en samtale i starten af næste uge?". Skal jeg så bare skrive en dag og tidsrum eller en bestemt tid eller hvorledes?

Jeg er så nervøs :genert:
2
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1757
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 17395

Indlægaf Daine » 21. feb 2018, 08:05

Stitch skrev:Jeg har endelig fået lidt positiv respons på en af de ansøgninger, jeg har sendt ud. Men de skriver "Har du lyst og tid til at komme forbi til en samtale i starten af næste uge?". Skal jeg så bare skrive en dag og tidsrum eller en bestemt tid eller hvorledes?

Du kan evt skrive “Ja tak, det vil jeg meget gerne, er der et tidspunkt der passer jer bedst? Jeg har ingen fastlagte planer i næste uge” - altså hvis det er tilfældet :D Eller ville jeg skrive “... passer der jer XX dag kl 11?”

Og tillykke med samtalen!
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Stitch

Indlægaf Stitch » 21. feb 2018, 08:14

Daine skrev:
Stitch skrev:Jeg har endelig fået lidt positiv respons på en af de ansøgninger, jeg har sendt ud. Men de skriver "Har du lyst og tid til at komme forbi til en samtale i starten af næste uge?". Skal jeg så bare skrive en dag og tidsrum eller en bestemt tid eller hvorledes?

Du kan evt skrive “Ja tak, det vil jeg meget gerne, er der et tidspunkt der passer jer bedst? Jeg har ingen fastlagte planer i næste uge” - altså hvis det er tilfældet :D Eller ville jeg skrive “... passer der jer XX dag kl 11?”

Tak! :)

Og Gode foreslag.
0
Brugeravatar
Stitch

Indlægaf Stitch » 21. feb 2018, 08:16

Det kender jeg godt :ae:

Men de afslag skyldes som regel at man er overkvalificeret og at det i deres optik er nytteløs at lære dig op, hvis du alligevel smutter snart. Selvom det er svært, så tag det som en kompliment.
1
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 70
Likede indlæg: 899

Indlægaf Minionine » 21. feb 2018, 09:05

Jeg skal til en "screeningssamtale" til en kandidatpulje i dag, og jeg er ved at dø af nervøsitet :panik:
Jeg synes det har været svært at forberede mig, da jeg ikke helt ved hvad jeg skal forvente når nu det ikke er en konkret stilling.
0
Brugeravatar
Stitch

Indlægaf Stitch » 21. feb 2018, 10:08

Daine skrev:

Endte med at ringe. Og har nu en samtale mandag kl. 13 :genert:
7
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1757
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 17395

Indlægaf Daine » 21. feb 2018, 10:10

Stitch skrev:
Daine skrev:

Endte med at ringe. Og har nu en samtale mandag kl. 13 :genert:

Sådan! Knæk og bræk :kryds:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Tilbage til "Job"