Jobjagter-tråden

1234
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1834

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 1234 » 21. sep 2018, 08:04

Stitch skrev:
1234 skrev:Der sket såmænd bare det, at de spurgt efter referencer, dem fik de og i går aftes tilbød de mig så jobbet og lønforhandlinger på mandag!

Sådan! Hvor lækkert! Det er da en dejlig besked at gå på weekend på! Held og lykke mandag!

Tak ja helt vildt! Nu panikker jeg så bare over, at vi skal finde et sted at bo, der ikke tømmer vores konto hver måned.
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 128
Likede indlæg: 2203

Indlægaf Stitch » 21. sep 2018, 08:14

1234 skrev:
Stitch skrev:
1234 skrev:Der sket såmænd bare det, at de spurgt efter referencer, dem fik de og i går aftes tilbød de mig så jobbet og lønforhandlinger på mandag!

Sådan! Hvor lækkert! Det er da en dejlig besked at gå på weekend på! Held og lykke mandag!

Tak ja helt vildt! Nu panikker jeg så bare over, at vi skal finde et sted at bo, der ikke tømmer vores konto hver måned.

Oh no :ad!: . At finde et sted at bo er lige så slemt som at finde et arbejde i sig selv :lol2: :genert:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1307

Indlægaf RavenClaw » 21. sep 2018, 16:55

Min tidligere chef har overtaget en ny afdeling, altså de har slået de to afdelinger sammen. Der er så her i dag blevet slået en ny stilling op, hvor de søger en medarbejder 30 timer pr. uge. Det er præcis den samme stilling, som jeg sidder i nu, og en lidt mere ansvarsfuld stilling, end den jeg var i hos den gamle virksomhed. Jeg stoppede i min gamle virksomhed ved årsskiftet, da jeg på det tidspunkt kørte to jobs, og det andet sted havde råd til at give mig flere timer. Min chef var øv over det dengang, men hun forstod godt min beslutning. Da jeg så blev uvenner med chefen på det andet arbejde, var hun mere end villig til at hjælpe mig med at finde et nyt job - i den forstand, at hun meget gerne ville give sine anbefalinger. Jeg fik efter kort tid job i en virksomhed, som ser mit gamle sted som en klar konkurrent - dette er ikke gengældt.

Jeg er egentlig blevet rigtig glad for mit nye job, hvor jeg har været i 4 måneder nu, men jeg kan mærke, at det trækker mere og mere i mig at forsøge at komme tilbage til mit gamle job. Mit nuværende job ligger en time væk, og det, der er slået op, ligger 10 min væk. Jeg ved, lønnen er den samme på begge stillinger, men jeg vil altså kunne spare 1.200 kr. på transportudgifter, og jeg ville ikke længere være afhængig af, at togene kører.

Jeg er dog i tvivl, om jeg kan tillade mig at søge stillingen - altså selvfølgelig kan jeg det - men nu tænker jeg også fremad, ift. om det kan give mig problemer, at jeg på mit CV har skiftet job så hurtigt? I princippet vil et skifte jo betyde, at jeg går tilbage til et "gammelt" punkt på mit CV, så det er jo ikke, fordi jeg skifter virksomhed hele tiden. Jeg var bare utrolig glad for mit gamle job, og jeg savner det faktisk til dagligt. Yderligere har jeg mén efter en ulykke, som gør jeg ofte har minimalt overskud til noget som helst, når jeg kommer hjem fra job, og jeg tænker ikke, at den lange transporttid er god for mig i længden. Min nuværende chef ved godt, jeg døjer med det, og det er nok også det, jeg vil fortælle hende er årsagen til et skifte, hvis jeg ender med at få jobbet.

Jeg havde lidt brug for at komme af med mine tanker.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 978
Likede indlæg: 8409

Indlægaf Rapfisk » 21. sep 2018, 17:10

RavenClaw skrev:Jeg er dog i tvivl, om jeg kan tillade mig at søge stillingen - altså selvfølgelig kan jeg det - men nu tænker jeg også fremad, ift. om det kan give mig problemer, at jeg på mit CV har skiftet job så hurtigt? I princippet vil et skifte jo betyde, at jeg går tilbage til et "gammelt" punkt på mit CV, så det er jo ikke, fordi jeg skifter virksomhed hele tiden. Jeg var bare utrolig glad for mit gamle job, og jeg savner det faktisk til dagligt. Yderligere har jeg mén efter en ulykke, som gør jeg ofte har minimalt overskud til noget som helst, når jeg kommer hjem fra job, og jeg tænker ikke, at den lange transporttid er god for mig i længden. Min nuværende chef ved godt, jeg døjer med det, og det er nok også det, jeg vil fortælle hende er årsagen til et skifte, hvis jeg ender med at få jobbet.

Jeg synes sagtens, at du kan forklare det skift på dit CV. Du er et sted i dit liv, hvor du har brug for ro på dit professionelle liv, og du søger så et sted, som du selv længes efter, og hvor du ved, at du vil være en gevinst for arbejdsgiveren, og hvor du kan lægge dine kræfter i arbejde og familie i stedet for i transport.
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
AstaPasta
Kort karma: 14
Likede indlæg: 928

Indlægaf AstaPasta » 21. sep 2018, 19:31

Jeg har to jobsamtaler næste uge, yay!
Den ene er noget, jeg rigtigt gerne vil. Lige netop den retning, jeg gerne vil skifte over i.
Den anden er et deltidsjob som bartender, fordi jeg er træt af ikke at komme ud, når jeg bare sidder derhjemme med min jobsøgning.

Jeg håber selvfølgelig på den første, men hvis det nu ikke skulle ske (og det er ret meget et long shot), så er nr. 2 noget, jeg rigtig gerne vil. De har gruppesamtaler med 4-8 personer og havde også en i denne uge med samme antal og i alt mangler de 2-3 bartendere.
3
AstaPasta
Kort karma: 14
Likede indlæg: 928

Indlægaf AstaPasta » 21. sep 2018, 19:34

Jeg var ellers lidt nede i denne uge, fordi jeg også har fået respons på mine ansøgninger og cv fra a-kassen, og det var ligesom om, alt var forkert. Og jeg har heller ikke haft nogen samtaler, siden jeg sagde mit job fra udgangen af juni. Det var lidt øv, når jeg bruger samme skabelon som sidst, da jeg var ledig lige efter studiet, hvor jeg fik ros for, hvordan jeg skrev ansøgninger.
Så indkaldelserne til samtaler falder på et tørt sted.
0
avdotja
Kort karma: 224
Likede indlæg: 4238

Indlægaf avdotja » 22. sep 2018, 11:01

RavenClaw skrev:Min tidligere chef har overtaget en ny afdeling, altså de har slået de to afdelinger sammen. Der er så her i dag blevet slået en ny stilling op, hvor de søger en medarbejder 30 timer pr. uge. Det er præcis den samme stilling, som jeg sidder i nu, og en lidt mere ansvarsfuld stilling, end den jeg var i hos den gamle virksomhed. Jeg stoppede i min gamle virksomhed ved årsskiftet, da jeg på det tidspunkt kørte to jobs, og det andet sted havde råd til at give mig flere timer. Min chef var øv over det dengang, men hun forstod godt min beslutning. Da jeg så blev uvenner med chefen på det andet arbejde, var hun mere end villig til at hjælpe mig med at finde et nyt job - i den forstand, at hun meget gerne ville give sine anbefalinger. Jeg fik efter kort tid job i en virksomhed, som ser mit gamle sted som en klar konkurrent - dette er ikke gengældt.

Jeg er egentlig blevet rigtig glad for mit nye job, hvor jeg har været i 4 måneder nu, men jeg kan mærke, at det trækker mere og mere i mig at forsøge at komme tilbage til mit gamle job. Mit nuværende job ligger en time væk, og det, der er slået op, ligger 10 min væk. Jeg ved, lønnen er den samme på begge stillinger, men jeg vil altså kunne spare 1.200 kr. på transportudgifter, og jeg ville ikke længere være afhængig af, at togene kører.

Jeg er dog i tvivl, om jeg kan tillade mig at søge stillingen - altså selvfølgelig kan jeg det - men nu tænker jeg også fremad, ift. om det kan give mig problemer, at jeg på mit CV har skiftet job så hurtigt? I princippet vil et skifte jo betyde, at jeg går tilbage til et "gammelt" punkt på mit CV, så det er jo ikke, fordi jeg skifter virksomhed hele tiden. Jeg var bare utrolig glad for mit gamle job, og jeg savner det faktisk til dagligt. Yderligere har jeg mén efter en ulykke, som gør jeg ofte har minimalt overskud til noget som helst, når jeg kommer hjem fra job, og jeg tænker ikke, at den lange transporttid er god for mig i længden. Min nuværende chef ved godt, jeg døjer med det, og det er nok også det, jeg vil fortælle hende er årsagen til et skifte, hvis jeg ender med at få jobbet.

Altså medmindre du har tænkt dig at søge videre igen efter 3 måneder, kan jeg ikke forestille mig at det vil betyde noget. Alle kan ende et forkert sted eller pludselig få en gylden mulighed; en enkelt eller to af den slags episoder burde ikke betyde noget, hvis resten af ens historik ser fornuftig ud.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1274
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 12381

Indlægaf 2SHY » 22. sep 2018, 12:24

^ du behøver jo heller ikke angive den korte ansættelse på dit CV fremadrettet :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
avdotja

Indlægaf avdotja » 22. sep 2018, 14:13

Jeg er blevet opfordret til at søge en stilling, jeg ikke selv havde kig på. Ville egentlig gerne, men har nogle arbejdsmæssige begrænsninger pt, som jeg ikke ved om der kan tages hensyn til. Tror lidt at vedkommende der nødede mig, tog udgangspunkt i mit "gamle" jeg. Regner med at tage en uofficiel samtale med den potentielle nye chef, for at afklare hvorvidt det overhovedet giver mening for mig at søge. En anden udfordring er, at jeg mistænker at lønnen muligvis vil være lavere i den anden stilling. Så jeg skal altså både sige at jeg kun kan det og det og at jeg i øvrigt også vil have det og det i løn :blush:
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 187
Likede indlæg: 2675

Indlægaf englishchannel » 23. sep 2018, 04:45

Kakro05 skrev:
Tilly skrev:
Kakro05 skrev:Er der nogen af jer der har erfaringer med et forløb hos Ballisager? Det skal jeg nemlig fra 1 oktober, hvis jeg ikke når i job. Det lyder egentligt ok....selvom jeg ikke helt kan overskue turen ind til østerbro med en cykel, men det skal nok gå

Hvad er det for et type forløb?

Jeg var på et "lær at skrive en ansøgning" kursus efter endt uddannelse ved Ballisager i Aalborg. Det fik jeg absolut ingenting ud af, og for mig var det desværre spild af tid.

Det er 6 uger, hvor man en gang om ugen mødes med en konsulent for at de skal hjælpe en med jobsøgningen. Jeg tænker at så længe det ikke er sådan et "kursus" hvor man hverdag skal sidde et lokale med X antal andre i x antal timer, så kan det vel ikke være helt skidt. jeg må se.

Jeg har været på præcis det forløb i København for ca. tre år siden, og det var rigtig godt. Det hjalp mig til at få mit første job efter endt uddannelse, så jeg kan varmt anbefale det.
1
1234

Indlægaf 1234 » 23. sep 2018, 10:31

Bare nogle hurtigt spørgsmål I kloge hoveder måske kan svare på.

Når der står i personale politikken, at de har en kollektiv pensionsordning Danica Pension, betyder det så bare at man skal have den? Eller er der noget specielt ved ordningen siden ordnet kollektiv anvendes?

Jeg skal for første gang i mit liv lønforhandle. Jeg er indforstået med, at jeg vil få lidt mindre i denne stilling end min nuværende, da jeg kommer til arbejde for en forening, men jeg vil gerne forhandle mig lidt over deres første udspil for at komme tættere på min nuværende løn. Jeg ved dog ikke om man kan anvende det som et argument? Altså at man er villig til at gå ned i løn, men gerne vil lidt tættere på sit nuværende niveau?
Derudover er mit stærkest kort, at jeg udover et år i mit nuværende job har 1½ års relevant erhvervserfaring fra mit studiejob. I udspillet lagde de nemlig op til der skulle gode argumenter til før de gav mere end grundlønnen til nyuddannede. Men hvad er gode argumenter? Jeg har 10 års frivilligt arbejde i relevante foreninger og 1½ års studiejob , hvilket jo nok også er årsagen til de valgte mig. Nogen gode råd?
Jeg håber at få forhandlet 1000 kr. op og 1 uges betalt ferie, da jeg endnu ikke har optjent ferie før maj.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1897

Indlægaf twinkle » 23. sep 2018, 12:17

Hm, der er opslået en stilling i samme kommune, men anden afdeling end jeg er i nu, og det er noget jeg gerne vil. Men - det er en tidsbegrænset stilling, kun frem til slut august 2019. Den stilling jeg sidder nu er jeg fastansat i, så kan ikke rigtig finde ud af med mig selv, om jeg vil den opslåede stilling nok til, at gå fra fast til tidsbegrænset..
0
avdotja

Indlægaf avdotja » 23. sep 2018, 17:47

1234: Jeg synes det er nogle fine argumenter du kommer med. Når du har 2,5 års erfaring + det løse, synes jeg bestemt godt du kan forvente at få lidt mere end en helt nyuddannet.

Jeg ved ikke om det nye sted er bekendt med din nuværende løn, men ellers ville jeg nævne den for dem. For det er sådan set også et fint argument; de fleste kan udemærket sætte sig ind i at man ikke er interesseret i ligefrem at gå ned i løn.

Har du allerede sagt ja til jobbet? Normalt forhandler man løn først, der kan jo være en reel risiko for at man ikke kan blive enige.

Hvor stor er forskellen på din nuværende løn og så deres udspil? Husk også at være opmærksom på pensionen. Hvis jeg husker korrekt er du i øjeblikket offentlig ansat og får dermed formentlig ~17% i pension. Hvis det nye sted feks kun tilbyde 10%, skal du også huske at regne den forskel med.
0
1234

Indlægaf 1234 » 23. sep 2018, 18:30

avdotja skrev:1234: Jeg synes det er nogle fine argumenter du kommer med. Når du har 2,5 års erfaring + det løse, synes jeg bestemt godt du kan forvente at få lidt mere end en helt nyuddannet.

Jeg ved ikke om det nye sted er bekendt med din nuværende løn, men ellers ville jeg nævne den for dem. For det er sådan set også et fint argument; de fleste kan udemærket sætte sig ind i at man ikke er interesseret i ligefrem at gå ned i løn.

Har du allerede sagt ja til jobbet? Normalt forhandler man løn først, der kan jo være en reel risiko for at man ikke kan blive enige.

Hvor stor er forskellen på din nuværende løn og så deres udspil? Husk også at være opmærksom på pensionen. Hvis jeg husker korrekt er du i øjeblikket offentlig ansat og får dermed formentlig ~17% i pension. Hvis det nye sted feks kun tilbyde 10%, skal du også huske at regne den forskel med.

Forskellen er plus pension. Det regner jeg altid med. Deres udspil giver højere løn, men lavere pension, hvilket alt i alt giver en smule mindre pga pensionen.

Der er ingen tvivl om, at jeg tager jobbet, om de så havde givet mig mindre :lol: Det er mit ultimative drømmejob og alle andre forhold barsel, ferie er ligeså gode eller bedre end mit nuværende. Mit bud er egentlig, at jeg ville sige, at deres udspil er mindre end det jeg får i dag, men at jeg også er villig til at gå ned i løn, fordi jeg brænder for sagen ( det er et sted, hvor den slags betyder meget), men at jeg pga. min erfaring fra studiejob og frivillighed mener jeg burde få xx mere. Jeg ved dog ikke om det bedre at starte ud med erfaring og så sige det jo stadig er mindre end jeg får i dag.
0
avdotja

Indlægaf avdotja » 23. sep 2018, 18:34

1234 skrev:
avdotja skrev:1234: Jeg synes det er nogle fine argumenter du kommer med. Når du har 2,5 års erfaring + det løse, synes jeg bestemt godt du kan forvente at få lidt mere end en helt nyuddannet.

Forskellen er plus pension. Det regner jeg altid med. Deres udspil giver højere løn, men lavere pension, hvilket alt i alt giver en smule mindre pga pensionen.

Der er ingen tvivl om, at jeg tager jobbet, om de så havde givet mig mindre :lol: Det er mit ultimative drømmejob og alle andre forhold barsel, ferie er ligeså gode eller bedre end mit nuværende. Mit bud er egentlig, at jeg ville sige, at deres udspil er mindre end det jeg får i dag, men at jeg også er villig til at gå ned i løn, fordi jeg brænder for sagen ( det er et sted, hvor den slags betyder meget), men at jeg pga. min erfaring fra studiejob og frivillighed mener jeg burde få xx mere. Jeg ved dog ikke om det bedre at starte ud med erfaring og så sige det jo stadig er mindre end jeg får i dag.

Jeg tror jeg ville gå med dit første bud :)
1

Tilbage til "Job"