Jobjagter-tråden

Olaf
Kort karma: 7
Likede indlæg: 245

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Olaf » 1. jun 2018, 09:16

Jeg har ikke. Jeg har løjet om årsag til fravær (læge/børnearrangement eller lign) men altid selv betalt fraværet
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1003
Likede indlæg: 8693

Indlægaf Rapfisk » 1. jun 2018, 09:55

Jeg har heller ikke, men jeg kan godt forstå, at man kan blive nødt til det.
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 196
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 3089

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 1. jun 2018, 10:48

Tilly skrev:Jeg bliver lidt nysgerrig, er der nogen af jer der har løjet jer syg for at tage til jobsamtale?

Det tror jeg simpelthen ikke jeg kunne finde på, og har tidligere brugt afspadsering. Jeg kan selvfølgelig godt forstå det er problematisk når man bliver indkaldt med kort varsel, men alligevel. Jeg ville bare have det dårligt med at senere potentielt aflevere en opsigelse til chefen, og så kan denne måske godt regne ud at den nylige sygemelding var pga jobsamtale og ikke reel sygdom. Sådan en chef havde jeg i hver fald senest, hun ville nemt kunne regne det ud. Og jeg tænker da at man har brændt sine broer lidt så ift at bruge tidligere chef som reference, hvis man slutter af med at lyve sig syg.

Ny potentiel arbejdsgiver bliver da også nødt til at have forståelse for at man skal have mulighed at planlægge at tage fri.

Jeg har løjet mig syg. Min chef er meget besværlig i forhold til at bruge af sin flex, så derfor har jeg ikke set andre muligheder end at enten melde mig syg eller komme med en historie om lægebesøg eller lignende.
Jeg har f.eks. lige fået et opkald om samtale på mandag, og min chef er ikke på arbejde i dag. Så jeg må finde på en historie igen nu. Men heldigvis kan jeg cykle til samtalen på 10 min., så kan vel finde på en undskyldning for at smutte en times tid.

Btw. WO-HOO, samtale på en stilling som jeg virkelig gerne vil ha'...ja ud fra hvad jeg har kunne læse i opslaget. Man kan jo altid tage fejl.
Minder mig om at jeg skal have fat i hende HR- damen om sige at jeg ikke er interesseret i det job jeg var til samtale på i mandags. Det bliver bare for risky og nok for langt fra de ting jeg i virkeligheden brænder for.
1
LaMariposa
Kort karma: 395
Likede indlæg: 6437

Indlægaf LaMariposa » 1. jun 2018, 11:23

Jeg kunne ikke afdpadsere i mit tidligere job, så jeg lagde bare en privat aftale ind i kalenderen. Heldigvis faldt det ikke sammen med nogle møder.
0
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 661
Likede indlæg: 6980

Indlægaf Pandesteg » 1. jun 2018, 11:39

Tilly skrev:Jeg bliver lidt nysgerrig, er der nogen af jer der har løjet jer syg for at tage til jobsamtale?

Det tror jeg simpelthen ikke jeg kunne finde på, og har tidligere brugt afspadsering. Jeg kan selvfølgelig godt forstå det er problematisk når man bliver indkaldt med kort varsel, men alligevel. Jeg ville bare have det dårligt med at senere potentielt aflevere en opsigelse til chefen, og så kan denne måske godt regne ud at den nylige sygemelding var pga jobsamtale og ikke reel sygdom. Sådan en chef havde jeg i hver fald senest, hun ville nemt kunne regne det ud. Og jeg tænker da at man har brændt sine broer lidt så ift at bruge tidligere chef som reference, hvis man slutter af med at lyve sig syg.

Ny potentiel arbejdsgiver bliver da også nødt til at have forståelse for at man skal have mulighed at planlægge at tage fri.

Ja jeg har gjort det 2 gange. Jeg skulle bruge hele dagen på at rejse frem og tilbage til samtalen, så kunne ikke nøjes med at gå tidligt og jeg havde ikke flere feriedage tilbage. Det er ikke god stil nej, men skulle jeg gøre et forsøg på at få jobbet, så var det den mulighed der var. Jeg fik i øvrigt jobbet og jeg tror nu ikke at min chef kædede de to ting sammen. Det er nok et af de tilfælde hvor jeg tillader mig at være lidt kold i røven og tænke på mig selv. Jeg har feks haft 4-5 sygedage på 4 år,ingen børn og dermed ingen barn-syg aka hyggedage derhjemme som nogle af mine gamle kolleger holdt og jeg var en af de dygtigste medarbejdere, der virkelig gav en masse til arbejdspladsen. Så 2 pjækdage føler jeg ikke rigtig giver mig ridser i lakken.
2
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Kakro05
Kort karma: 45
Likede indlæg: 310

Indlægaf Kakro05 » 1. jun 2018, 12:12

Yay, samtale til mig på mandag :klap: :panik: .

Jeg gik lidt i panik, da hun sagde mandag, da jeg egentligt har givet min yngel en fridag :lol: . Så jeg fik vist ikke givet det bedste indtryk i telefonene :mellow: .
Jeg kan slet ikke overskue alt den forberedelse....jeg er alene det meste at weekenden med mit yngel. men jeg er allerede i gang og så må jeg håbe det går. Det er "bare" et vikariat, men det ville faktisk passe mig fint. Så kan vi få lidt ro på og jeg kan få lidt mere på mit CV og måske vi kan time det, så jeg kan gå barsel et par mdr efter jeg stopper i der :blush: :ninja:. Det kunne faktisk være ret perfekt
8
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1638

Indlægaf RavenClaw » 1. jun 2018, 15:48

Åh, jeg skal lige ud med nogle frustrationer.

På mit nye job, hvor jeg startede i dag, er jeg tre gange på tre forskellige dage blevet fortalt, det er en fuldtidsstilling - senest til opkaldet, hvor jeg fik at vide, jobbet var mit. Kontrakten skulle komme fra deres bestyrelsesafdeling, som ligger i en anden by, så derfor har jeg først modtaget den i dag, da jeg mødte ind. I den står der så, at det er 10! timer ugentlig, og de påstår, de aldrig har sagt andet. Chefen er på ferie indtil torsdag, og så ville de snakke med hende, for det kan på ingen måde hænge økonomisk sammen for mig med så lidt. Iih, jeg er så sur lige nu.... Jeg er hundrede på, chefen sagde fuldtid med mulighed for at gå ned i tid ifm. studiestart.
0
Ja, det er en slem Dreng, den Amor.
AstaPasta
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1178

Indlægaf AstaPasta » 1. jun 2018, 18:15

RavenClaw skrev:Åh, jeg skal lige ud med nogle frustrationer.

På mit nye job, hvor jeg startede i dag, er jeg tre gange på tre forskellige dage blevet fortalt, det er en fuldtidsstilling - senest til opkaldet, hvor jeg fik at vide, jobbet var mit. Kontrakten skulle komme fra deres bestyrelsesafdeling, som ligger i en anden by, så derfor har jeg først modtaget den i dag, da jeg mødte ind. I den står der så, at det er 10! timer ugentlig, og de påstår, de aldrig har sagt andet. Chefen er på ferie indtil torsdag, og så ville de snakke med hende, for det kan på ingen måde hænge økonomisk sammen for mig med så lidt. Iih, jeg er så sur lige nu.... Jeg er hundrede på, chefen sagde fuldtid med mulighed for at gå ned i tid ifm. studiestart.

Øv, krydser fingre for at chefen godt kan huske jeres aftale. :ae:
0
avdotja
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4747

Indlægaf avdotja » 2. jun 2018, 15:04

Det lyder da helt i hegnet. Timeantallet er noget rent afgørende, som jeg ville forvente der altid var styr på. Måske kunne jeg finde noget forståelse frem hvis der var sket en forveksling mellem 32 timer og fuldtid, men 10(!) timer vs fuldtid :8: Hvordan pokker kan det ske?
1
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1638

Indlægaf RavenClaw » 2. jun 2018, 15:43

avdotja skrev:

Det lyder da helt i hegnet. Timeantallet er noget rent afgørende, som jeg ville forvente der altid var styr på. Måske kunne jeg finde noget forståelse frem hvis der var sket en forveksling mellem 32 timer og fuldtid, men 10(!) timer vs fuldtid :8: Hvordan pokker kan det ske?

Jeg aner det virkelig ikke. Souschefen har snakket med chefen, og hun vil ikke give mig flere faste timer, før der er gået mindst to måneder. Hun vil max give mig et par ekstra, når der er sygdom mv. Noget med, at man skal ses an, om det fungerer.

De har sat krav om ved ansættelse, at man ikke havde ferieplaner i juni-august, fordi de er ekstra pressede der, og en af de dansktalende langtidsansatte siger, de mangler folk til at dække en hel del timer. (Både chef og souschef er udlændinge, og kun chefen snakker dansk). Og alligevel har man fri fem dage om ugen.. hvorfor i alverden søger man så medarbejdere, der ikke har andet ved siden af?
0
Ja, det er en slem Dreng, den Amor.
Kakro05
Kort karma: 45
Likede indlæg: 310

Indlægaf Kakro05 » 3. jun 2018, 08:25

Er der nogen herinde der ved om Novo har flere runder til samtale, når det "bare" er et vikariat? eller hvordan det foregår. Der kommer ikke nogen HR person med til samtalen (ikke at det gør noget). Shit, jeg håber jeg får det. Det kunne bare være så fedt!!!! Jeg håber at det at det er et vikariat gør at de andre kandidater er mindre oplagte end mig (jeg har ok med erfaring indenfor det de laver).
0
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1246

Indlægaf Myresluger » 3. jun 2018, 09:27

Kakro05 skrev:Er der nogen herinde der ved om Novo har flere runder til samtale, når det "bare" er et vikariat? eller hvordan det foregår. Der kommer ikke nogen HR person med til samtalen (ikke at det gør noget). Shit, jeg håber jeg får det. Det kunne bare være så fedt!!!! Jeg håber at det at det er et vikariat gør at de andre kandidater er mindre oplagte end mig (jeg har ok med erfaring indenfor det de laver).

Det vil jeg tro de har. Mener at de tester alle fordi der er så mange vikarer der bliver. Men det skifter nok lidt.
1
limitededition
Kort karma: 51
Likede indlæg: 327

Indlægaf limitededition » 3. jun 2018, 15:01

Endnu 5 ansøgninger sendt i denne weekend. 3 mdr. Til jeg er arbejdsløs (medmindre jeg selvfølgelig finder job pr. 1/9) :)
1
D.itsen
Kort karma: 295
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3417

Indlægaf D.itsen » 3. jun 2018, 16:21

Myresluger skrev:
Kakro05 skrev:Er der nogen herinde der ved om Novo har flere runder til samtale, når det "bare" er et vikariat? eller hvordan det foregår. Der kommer ikke nogen HR person med til samtalen (ikke at det gør noget). Shit, jeg håber jeg får det. Det kunne bare være så fedt!!!! Jeg håber at det at det er et vikariat gør at de andre kandidater er mindre oplagte end mig (jeg har ok med erfaring indenfor det de laver).

Det vil jeg tro de har. Mener at de tester alle fordi der er så mange vikarer der bliver. Men det skifter nok lidt.

Det kommer an på jobfunktionen, tidligere testede de alle, det gør de ikke mere. Så skal de i hvert fald være begyndt igen.
Men jeg kan ikke huske, at jeg har hørt om nogen der er blevet ansat uden hr, har været inde over en Samtale. Men skal ikke kunne sige om der er forskel mellem områderne
1
UH UH UH UH KORT :love:
Muspel
Kort karma: 294
Likede indlæg: 4418

Indlægaf Muspel » 3. jun 2018, 16:21

Jeg er lærer, og ved simpelthen ikke, hvordan jeg skulle komme omkring det uden. Jeg har været til to samtaler, jeg fik lagt sidst på eftermiddagen og kunne nå det. Det var jo dejligt. Men så fleksible er alle steder jo ikke. Hvis jeg så indkaldes til samtale en dag, hvor jeg har 6 lektioner - så kan jeg jo ikke bede om noget lovligt fri, jeg ville få lov til. Det ville jeg få et klart nej til- hvis vi ikke var ude i noget med en begravelse fx- og det er da næsten en værre løgn.

Hvad ville I gøre i den situation?
0

Tilbage til "Job"