Jobjagter-tråden

Smiling_Goat
Kort karma: 699
Likede indlæg: 11495

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Smiling_Goat » 27. maj 2018, 20:04

limitededition skrev:
DetSorteCirkus skrev:
limitededition skrev:Ikke som sådan, men det var det jeg blev rådet til. Selvom jeg egentlig ikke selv synes det liiiige var det, der skulle fokuseres så meget på. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gøre det.

Hvem rådede dig?

Hvad lå der til grund for dit 12-tal? Man får sjældent højeste karakter uden at være dygtig, og det er netop årsagerne bag, som er interessante for arbejdsgiver, ikke tallet i sig selv :)

Min kæreste, et par stykker i min omgangskreds inkl en direktør i et firma i en helt anden branche. Ingen eksperter i linkedin eller netværk :)

Der lå til grund at jeg havde skabt en god løsning for en proces, hvor jeg havde været hele vejen rundt om emnet og draget nogen paralleller som giver værdi til virksomheden, at jeg havde skrevet en god opgave og styret mit projekt godt og lavede en god præsentation til eksamen (blandt andet).
Jeg er helt enig i, at det bør være årsagerne bag, jeg lægger vægt på, og ikke karakteren i sig selv.
Dejligt at få det bekræftet.

Jeg synes i hvert fald, at hvis du skal nævne karakteren, skal du også nævne, hvad den var for. Man kan jo skrive om næsten hvad-som-helst i fagprøve - jeg har hørt om nogen der skrev om at forbedre en elevmanual :stoned: - så som arbejdsgiver ville jeg mangle noget information, for at vide om det var relevant for min virksomhed.
0
limitededition
Kort karma: 40
Likede indlæg: 229

Indlægaf limitededition » 27. maj 2018, 20:08

Smiling_Goat skrev:
limitededition skrev:
DetSorteCirkus skrev:
limitededition skrev:Ikke som sådan, men det var det jeg blev rådet til. Selvom jeg egentlig ikke selv synes det liiiige var det, der skulle fokuseres så meget på. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gøre det.

Hvem rådede dig?

Hvad lå der til grund for dit 12-tal? Man får sjældent højeste karakter uden at være dygtig, og det er netop årsagerne bag, som er interessante for arbejdsgiver, ikke tallet i sig selv :)

Min kæreste, et par stykker i min omgangskreds inkl en direktør i et firma i en helt anden branche. Ingen eksperter i linkedin eller netværk :)

Der lå til grund at jeg havde skabt en god løsning for en proces, hvor jeg havde været hele vejen rundt om emnet og draget nogen paralleller som giver værdi til virksomheden, at jeg havde skrevet en god opgave og styret mit projekt godt og lavede en god præsentation til eksamen (blandt andet).
Jeg er helt enig i, at det bør være årsagerne bag, jeg lægger vægt på, og ikke karakteren i sig selv.
Dejligt at få det bekræftet.

Jeg synes i hvert fald, at hvis du skal nævne karakteren, skal du også nævne, hvad den var for. Man kan jo skrive om næsten hvad-som-helst i fagprøve - jeg har hørt om nogen der skrev om at forbedre en elevmanual :stoned: - så som arbejdsgiver ville jeg mangle noget information, for at vide om det var relevant for min virksomhed.

God pointe, det har jeg også skrevet i selve opslaget :)
1
Nyuddannet kontorassistent søger job inden for offentlig administration på Sjælland eller Fyn pr. 1 september.
Nomnom
Kort karma: 14
Likede indlæg: 87

Indlægaf Nomnom » 28. maj 2018, 12:11

Øv, har lige fået endnu et afslag på et job, som kontorelev. Jeg var til samtale i fredags og det var virkelig en skøn samtale.
De sagde i telefonen, at det havde været meget tæt, at de virkelig godt kunne lide mig, men at jeg var for overkvalificeret i kraft af min butikserfaring og lærerbaggrund og at de simpelthen mener jeg kommer til at kede mig. Det er tredje gang jeg får en lignende besked. Synes selv jeg for hver gang, har nedtonet den del og når jeg bliver spurgt om jeg virkelig tror jeg kan lægge lærerrollen fra mig og blot være elev, har jeg sagt at jeg elsker at lære nyt og ser frem til at kunne få lov til at træde et skridt tilbage og være den, som lærer af andre.

Jeg kan jo ikke ændre at jeg har taget en læreruddannelse. Overvejer om det skal slettes fra CV'et og så bare lade dem tro jeg har arbejdet, som ufaglært. Jeg kan måske også bare sige direkte, at lærerjobbet gav mig stress/en belastningsreaktion, at bare tanken om at stå i et klasselokale med 25 elever, giver mig kvalme og tårer i øjnene - men føler lidt at jeg på den måde diskkvalificerer mig selv med det samme. Øv. Jeg ville ellers virkelig gerne have den her stilling.
0
Mirabella
Kort karma: 8
Likede indlæg: 151

Indlægaf Mirabella » 28. maj 2018, 13:14

Nomnom skrev:Øv, har lige fået endnu et afslag på et job, som kontorelev. Jeg var til samtale i fredags og det var virkelig en skøn samtale.
De sagde i telefonen, at det havde været meget tæt, at de virkelig godt kunne lide mig, men at jeg var for overkvalificeret i kraft af min butikserfaring og lærerbaggrund og at de simpelthen mener jeg kommer til at kede mig. Det er tredje gang jeg får en lignende besked. Synes selv jeg for hver gang, har nedtonet den del og når jeg bliver spurgt om jeg virkelig tror jeg kan lægge lærerrollen fra mig og blot være elev, har jeg sagt at jeg elsker at lære nyt og ser frem til at kunne få lov til at træde et skridt tilbage og være den, som lærer af andre.

Jeg kan jo ikke ændre at jeg har taget en læreruddannelse. Overvejer om det skal slettes fra CV'et og så bare lade dem tro jeg har arbejdet, som ufaglært. Jeg kan måske også bare sige direkte, at lærerjobbet gav mig stress/en belastningsreaktion, at bare tanken om at stå i et klasselokale med 25 elever, giver mig kvalme og tårer i øjnene - men føler lidt at jeg på den måde diskkvalificerer mig selv med det samme. Øv. Jeg ville ellers virkelig gerne have den her stilling.

Jeg har lige fået arbejde på et specialskole - lærene er der fra kl 8-14. Børnene er multihandicappede og der er 6 børn i hver klasse, det er nok reelt mere pædagogarbejde da deres kognitive udviklingsalder ligger omkring 0-6mdr. Er der slet ikke andre muligheder hvor du ser dig bruge din læreruddannelse uden at jobbet indeholder de elementer der gjorde det for belastende for dig?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 882
Likede indlæg: 7584

Indlægaf Rapfisk » 28. maj 2018, 13:23

Nomnom skrev:Øv, har lige fået endnu et afslag på et job, som kontorelev. Jeg var til samtale i fredags og det var virkelig en skøn samtale.

Jeg synes, det er et vildt godt svar, og det ville ikke være det, der afholdt mig fra at ansætte dig. Jeg ville til gengæld sætte rigtig meget pris på den ærlige forklaring på, hvorfor du ikke skal være lærer - og så nogle refleksioner om, hvorfor arbejdet på kontor (der også stresser mange) er bedre netop for dig. Det kan fx være, at man (selv om man personligt tager ansvar) også løfter i flok og som elev ikke er den, der skal finde på strategierne.
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1748
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 17309

Indlægaf Daine » 28. maj 2018, 13:59

Jeg har lige set det fedeste forlags-jobopslag som bare lige ville være MIG! Men jobbet er i København, hvorfor er der dog ikke flere store forlag i Midtjylland :rulle:

(Ærligt, så er det faktisk lidt bittert. Jeg vil rigtig gerne væk fra butiksbranchen, men har ikke nogle særlige kvalifikationer der kan hjælpe mig væk. Og dette job er det bedste af to verdener - et skrivebordsjob til en boghandler.)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 247
Likede indlæg: 2735

Indlægaf Neenah » 28. maj 2018, 14:17

Filipai skrev:Tag

Hey, hvordan går det med dig? :kys:
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 540
Likede indlæg: 4122

Indlægaf Filipai » 28. maj 2018, 14:47

Neenah skrev:

Ikke sådan særlig godt. Pinsen var dog god, og min mand har haft ekstra fridage hvor vi har været på spaophold.
I torsdags skrev de fra drømmevirksomheden at de ikke havde glemt mig, og håbede de kunne give mig svar samme uge. Men har stadig intet hørt. Håber dog at det er positivt, tænker at hvis det havde været en afvisning sp havde den været det.
Lysten til at skrive ansøgninger er der stadig ikke, så det er skrammel det jeg får sendt, hvilket jo ikke resulterer i er job, og det vil jeg jo ellers frygteligt gerne. Det er en dum situation.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 562
Likede indlæg: 5654

Indlægaf Pandesteg » 28. maj 2018, 16:30

Daine skrev:Jeg har lige set det fedeste forlags-jobopslag som bare lige ville være MIG! Men jobbet er i København, hvorfor er der dog ikke flere store forlag i Midtjylland :rulle:

(Ærligt, så er det faktisk lidt bittert. Jeg vil rigtig gerne væk fra butiksbranchen, men har ikke nogle særlige kvalifikationer der kan hjælpe mig væk. Og dette job er det bedste af to verdener - et skrivebordsjob til en boghandler.)

Ville det være helt umuligt for dig at flytte til KBH? :)
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 247
Likede indlæg: 2735

Indlægaf Neenah » 28. maj 2018, 16:37

Filipai skrev:
Neenah skrev:

Ikke sådan særlig godt. Pinsen var dog god, og min mand har haft ekstra fridage hvor vi har været på spaophold.
I torsdags skrev de fra drømmevirksomheden at de ikke havde glemt mig, og håbede de kunne give mig svar samme uge. Men har stadig intet hørt. Håber dog at det er positivt, tænker at hvis det havde været en afvisning sp havde den været det.
Lysten til at skrive ansøgninger er der stadig ikke, så det er skrammel det jeg får sendt, hvilket jo ikke resulterer i er job, og det vil jeg jo ellers frygteligt gerne. Det er en dum situation.

Hæng i :kys: Det lyder dejligt med en pause fra det hele.

Jeg krydser fingre for at de melder positivt tilbage! Og uanset hvad, så er de uger, hvor man kryber lidt i ly for at beskytte sig selv godt givet ud. Det betyder ikke noget i det lange løb :ae:
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 28. maj 2018, 16:45

Pandesteg skrev:
Daine skrev:Jeg har lige set det fedeste forlags-jobopslag som bare lige ville være MIG! Men jobbet er i København, hvorfor er der dog ikke flere store forlag i Midtjylland :rulle:

Ja, jeg er simpelthen ikke storbymenneske. Og specielt ikke i en så dyr by som København, det har jeg ikke råd til :)
0
Lys
Kort karma: 218
Likede indlæg: 2981

Indlægaf Lys » 28. maj 2018, 17:18

Daine skrev:
Pandesteg skrev:

Ja, jeg er simpelthen ikke storbymenneske. Og specielt ikke i en så dyr by som København, det har jeg ikke råd til :)

Du behøver jo ikke at bo i Kbh for at arbejde der :) Hvis du er ok med at pendle, kan du bo i mere landlige områder til helt andre priser.
3
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 562
Likede indlæg: 5654

Indlægaf Pandesteg » 28. maj 2018, 17:18

Daine skrev:
Pandesteg skrev:

Ikke at jeg skal blive ved, men man kan jo godt arbejde i København og så bo udenfor byen, men priserne på boliger er nok stadig højere end i Midtjylland ja.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 28. maj 2018, 17:43

Pandesteg skrev:
Daine skrev:
Pandesteg skrev:

Ikke at jeg skal blive ved, men man kan jo godt arbejde i København og så bo udenfor byen, men priserne på boliger er nok stadig højere end i Midtjylland ja.

Selvfølgelig :) Men mine rødder, min familie, er herovre. Jeg ville blive ret ensom, hvis jeg skulle på “på landet” på Sjælland, hvor jeg ikke kender en sjæl - jeg er ikke så udadvendt privat. Men altså, man skal aldrig sige aldrig! Det kan jo være jeg bliver nødt til det, hvis jeg om 1 1/2 år endnu ikke har fundet noget ... ;)
0
Lys
Kort karma: 218
Likede indlæg: 2981

Indlægaf Lys » 28. maj 2018, 17:52

Daine skrev:
Pandesteg skrev:
Daine skrev:
Pandesteg skrev:

Selvfølgelig :) Men mine rødder, min familie, er herovre. Jeg ville blive ret ensom, hvis jeg skulle på “på landet” på Sjælland, hvor jeg ikke kender en sjæl - jeg er ikke så udadvendt privat. Men altså, man skal aldrig sige aldrig! Det kan jo være jeg bliver nødt til det, hvis jeg om 1 1/2 år endnu ikke har fundet noget ... ;)

Det kan jeg sagtens forstå - jeg ved heller ikke, om jeg ville rykke mig selv op med rode på den måde. Men hvis du er interesseret i at researche på områder med billige boliger og togforbindelse til Kbh, så må du endelig sige til - jeg er vokset op sådan et sted :)
1

Tilbage til "Job"