Jobjagter-tråden

kattekonen
Kort karma: 5
Likede indlæg: 53

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf kattekonen » 14. feb 2018, 18:29

JoyNips skrev:
JoyNips skrev:
JoyNips skrev:Samtale nr 10 på fredag. Denne her gang skal det fandme lykkes! Har en rigtig god veninde, der arbejder samme sted men i et andet kontor, og hun har lige lavet lidt detektivarbejde på den chef, jeg skal til samtale ved og sådan, så nu er jeg godt rustet til at vise dem mest muligt af dét, de søger.

Oooog 2 timer efter samtalen har de ringet og bedt om referencer. :banan:

Og nu har de tilbudt mig jobbet! :banan: :banan:

Hvor er det vildt :banan: Gjorde du noget anderledes i forhold til de andre jobsamtaler? Strategiændring etc.??
0
JoyNips
Kort karma: 590
Likede indlæg: 9255

Indlægaf JoyNips » 14. feb 2018, 18:34

kattekonen skrev:
JoyNips skrev:
JoyNips skrev:
JoyNips skrev:Samtale nr 10 på fredag. Denne her gang skal det fandme lykkes! Har en rigtig god veninde, der arbejder samme sted men i et andet kontor, og hun har lige lavet lidt detektivarbejde på den chef, jeg skal til samtale ved og sådan, så nu er jeg godt rustet til at vise dem mest muligt af dét, de søger.

Hvor er det vildt :banan: Gjorde du noget anderledes i forhold til de andre jobsamtaler? Strategiændring etc.??

Næh. Jeg har når jeg har fået afslag efter samtaler spurgt, hvad jeg kunne gøre anderledes og jeg har faktisk kun fået positive tilbagemeldinger. Det har været marginaler, andre kandidater med konkret erfaring og et spørgsmål om den rette kemi. Og nu var den der bare.
0
Brugeravatar
Jungletiger
Kort karma: 63
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 562

Indlægaf Jungletiger » 15. feb 2018, 13:11

JoyNips skrev:
JoyNips skrev:

Fedt :D Tillykke med det :banan: :banan: :banan:

Her jages der stadig nye udfordringer. Afventer svar på en samtale.
Var desuden til en samtale i dag, hvor jeg ved, jeg er gået videre, så har endnu en samtale i næste uge.
Desuden har jeg en samtale i morgen samt en på mandag, hvor der er endnu en samtale onsdag.
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 130
Likede indlæg: 2237

Indlægaf Stitch » 15. feb 2018, 13:24

Jeg er faldet over et virkelig interessant stillingsopslag. Og har sendt min ansøgning til en bekendt, der sidder med HR i et større firma.
Hun siger:
Altså hvilke erfaringer har du? Hvordan har du arbejdet med fx opfølgning på projekter eller planlægning af direktionsmøder? Osv. Vælg et par ud som giver mening og brug lidt krudt på dem.
ISO 9001 kunne være et eksempel på opfølgning og status på projekter. Men udbyg det du skriver med dine erfaringer.

Samt at jeg skal forklare mine udlandsophold etc.

Omg. Hvor jeg synes det er krævende. Også på et helt dybere personligt niveau. sådan noget fortæller jeg jo ikke engang folk der er tæt på mig.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 120
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2128

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. feb 2018, 13:55

Jeg har sendt ansøgninger igen-igen.
Lige nu er jeg bare rigtig træt af det hele. Jeg savner at arbejde, jeg stresser over penge og jeg føler ikke der er noget af mig der står ud ved en ansøgning. Jeg ved at jeg kan få nogle skide gode referencer, men så skal man jo lige nå til samtale og alt sådan noget først.

Venter stadig på at høre tilbagemelding fra min uformelle samtale mandag om jeg går videre/ikke går videre. De sagde jeg ville få besked lige meget hvad, så fingers crossed det er et vi ses snart...
0
kattekonen
Kort karma: 5
Likede indlæg: 53

Indlægaf kattekonen » 15. feb 2018, 16:57

Jeg er også inde i et dødvande. Reelt har der været 1 stilling indenfor min bopæl de sidste 4 måneder, så har søgt alt muligt andet som er relateret, så har naturligt været til både været til mange samtaler med afslag, eller bare mange afslag. Lige nu har jeg oprettet mig i 3 virksomheders emnebank, og har to ansøgninger ude. Jeg føler mig efterhånden temmelig desperat.

Det er en temmelig svært situation fordi de fleste arbejdsgivere gerne vil have at man søger hen til noget, og ikke væk fra noget. Men jeg synes at jeg rigtig svært ved at give dem det indtryk, fordi i mit verdensbillede søger man også væk fra noget, når man søger hen til noget...jeg synes de to ting hænger sammen.

Er det også noget I oplever, at skulle redegøre for til samtalerne - altså jeres motivation, om I søger hen til noget, eller væk fra noget?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 982
Likede indlæg: 8436

Indlægaf Rapfisk » 15. feb 2018, 22:10

kattekonen skrev:Jeg er også inde i et dødvande. Reelt har der været 1 stilling indenfor min bopæl de sidste 4 måneder, så har søgt alt muligt andet som er relateret, så har naturligt været til både været til mange samtaler med afslag, eller bare mange afslag. Lige nu har jeg oprettet mig i 3 virksomheders emnebank, og har to ansøgninger ude. Jeg føler mig efterhånden temmelig desperat.

Det er en temmelig svært situation fordi de fleste arbejdsgivere gerne vil have at man søger hen til noget, og ikke væk fra noget. Men jeg synes at jeg rigtig svært ved at give dem det indtryk, fordi i mit verdensbillede søger man også væk fra noget, når man søger hen til noget...jeg synes de to ting hænger sammen.

Er det også noget I oplever, at skulle redegøre for til samtalerne - altså jeres motivation, om I søger hen til noget, eller væk fra noget?

Et glas, der er halvt fuldt, er jo også halvt tomt. Men det betyder alligevel meget, hvordan man ser på det. At man vælger et sted til på grund af opgaven, kollegaerne eller virksomheden i sig selv ville være mit absolutte fokus som leder, fordi jeg tror, det er vigtigt, at matchet er rigtigt i sig selv. At man kun har læst opslaget, fordi man søger væk fra noget, er til gengæld underordnet.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Akehurst2
Kort karma: 581
Likede indlæg: 12414

Indlægaf Akehurst2 » 16. feb 2018, 08:39

Rapfisk skrev:
kattekonen skrev:Jeg er også inde i et dødvande. Reelt har der været 1 stilling indenfor min bopæl de sidste 4 måneder, så har søgt alt muligt andet som er relateret, så har naturligt været til både været til mange samtaler med afslag, eller bare mange afslag. Lige nu har jeg oprettet mig i 3 virksomheders emnebank, og har to ansøgninger ude. Jeg føler mig efterhånden temmelig desperat.

Et glas, der er halvt fuldt, er jo også halvt tomt. Men det betyder alligevel meget, hvordan man ser på det. At man vælger et sted til på grund af opgaven, kollegaerne eller virksomheden i sig selv ville være mit absolutte fokus som leder, fordi jeg tror, det er vigtigt, at matchet er rigtigt i sig selv. At man kun har læst opslaget, fordi man søger væk fra noget, er til gengæld underordnet.

Da jeg blev spurgt til samtalen om det job, jeg har nu, hvorfor jeg gerne ville væk fra det job, jeg havde, svarede jeg (ganske ærligt) at det ville jeg faktisk helst heller ikke, men at jeg var villig til at overveje det, fordi det her job var så spændende en udfordring, at jeg var nødt til at prøve det af.

Men man skal nok mene det i en vis grad, før sådan et udsagn lyder troværdigt.
1
ajnaM
Kort karma: 291
Likede indlæg: 6051

Indlægaf ajnaM » 16. feb 2018, 13:18

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg har sendt ansøgninger igen-igen.
Lige nu er jeg bare rigtig træt af det hele. Jeg savner at arbejde, jeg stresser over penge og jeg føler ikke der er noget af mig der står ud ved en ansøgning. Jeg ved at jeg kan få nogle skide gode referencer, men så skal man jo lige nå til samtale og alt sådan noget først.

Venter stadig på at høre tilbagemelding fra min uformelle samtale mandag om jeg går videre/ikke går videre. De sagde jeg ville få besked lige meget hvad, så fingers crossed det er et vi ses snart...

Har du evt. mulighed for at få nogle udtalelser på LinkedIn? Det kan jo være en mulighed for at få sine referencer i spil på et tidligere tidspunkt. Ved dog ikke, om det giver mening i din branche. :)
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 120
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2128

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 16. feb 2018, 16:37

ajnaM skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg har sendt ansøgninger igen-igen.

Har du evt. mulighed for at få nogle udtalelser på LinkedIn? Det kan jo være en mulighed for at få sine referencer i spil på et tidligere tidspunkt. Ved dog ikke, om det giver mening i din branche. :)

Det er ikke inden for min branche jeg har ledt efter deltidsjob, men retail. Mangler stadig at bestå min BSc her til sommer for at kunne få arbejde indenfor min branche :)
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 501
Likede indlæg: 8292

Indlægaf Rosa Espinosa » 16. feb 2018, 18:48

Har lige skrevet ansøgning og nyt CV og sendt det af sted. Mine chefer kom ind til mig for 2 uger siden og fortalte glad, at de var ved at skaffe en fast stilling til mig. Det gjorde til gengæld ikke mig glad, blev virkelig ked af det. Mit nuværende job er ikke noget for mig alligevel. De sidste 7 måneder har jeg "pjækket" 5 gange fordi jeg har grædt hver gang jeg skulle ud af døren. Kan ikke sætte en finger på hvad det er der gør mig så ked af det, for har søde kollegaer og virkelig støttende chefer der gør alt for en. Men er ikke glad. Så nu er der sendt en ansøgning af sted til mit gamle arbejde, bare i en anden afdeling. Det er ikke drømmejobbet, men hvor mange har også det nu om dage.
0
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 368
Likede indlæg: 2284

Indlægaf Thestral » 17. feb 2018, 08:49

Jeg har måske godt nyt. Jeg ved mere i næste uge. :genert:
4
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Juliet
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Indlægaf Juliet » 17. feb 2018, 13:53

Juliet skrev:Jeg er blevet kaldt til to samtaler i denne uge, og jeg er i massivt dilemma. Den første er på torsdag og den anden fredag, den jeg helst vil have er den om fredagen. Jeg er så bange for at blive tilbudt stillingen torsdag og så skulle sige ja eller nej uden at vide om jeg bliver tilbudt den om fredagen også.
I mit fag er der hurtigt svar efter samtalen, har kun oplevet og hørt andre fortælle at man får svar samme dag samtalen er.

Tak til alle for gode råd. Det hele har løst sig på fineste vis. Samtalen torsdag meldte med det samme ud at vi først ville få svar onsdag i den kommende uge, for de havde ikke kunne få alle til samtale grundet vinterferie. Jeg fik den klare fornemmelse at den kandidat de skulle se onsdag er den de vil have. Men det gjorde nu ikke noget, for det gav mig mulighed for at gå rolig til samtale fredag.
Ca en time efter jeg var gået fra dem, ringede de og tilbød mig stillingen. Jeg har endnu ikke fået noget på skrift, men jeg glæder mig til at kunne starte hos dem.
Så forhåbentlig er det først om et år jeg igen behøver melde mig i denne tråd.

Held og lykke til jer alle med at få lige de jobs i ønsker jer.
10
Selma156
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1280

Indlægaf Selma156 » 18. feb 2018, 15:40

Nu hopper jeg lidt ind fra sidelinjen her. Jeg er magtesløs. Virkelig. Burde måske næsten oprette en tråd, men nu prøver jeg lige her først.

Jeg blev uddannet professionsbachelor i Kommunikation sommeren 2016. Og jeg har stadig ikke fået et job. Jeg har søgt hundredvis af stillinger, været i tre ulønnede virksomhedspraktikker, søgt løntilskudsstillinger uden held, og været til utallige samtaler med jobcenter og akasse. Jeg har derudover været til fem jobsamtaler, hvoraf den ene skaffede mig et job i udlandet i nogle måneder - rettere sagt var jeg journalist og tilrettelægger på en sejlbåd, og samtidigt har jeg freelancet for flere større medier - dagblade og magasiner.

Derfor har jeg reelt været ledig i lidt over et år. Rejsestillingen var dog hverken fuldtid eller lønnet (bortset fra honorarer), men den tæller trods alt stadig på mit CV.

Alle andre fra mit studie står nu med fuldtidsjob (nogle af dem arbejder dog i andre brancher som fx kundeservice, pædagogmedhjælper, administrativt arbejde mv.) - de fleste har dog scoret fede, velbetalte job fx på Christiansborg, i store PR-bureauer, på dagblade og ambassader.

Jeg er ærligt talt ved at gå ud af mit gode skind. Jeg troede, at når nu jeg kom hjem igen med fornyet energi og kunne sende ansøgninger, der berettede om min ret anderledes stilling midt på Stillehavet, ville det give pote. Har kun været til en samtale siden jeg kom hjem, og jeg sender flere ansøgninger ugentligt. Jeg har fået flere til at gennemlæse mit CV, mine referencer og mine ansøgninger, og meldingen har generelt været, at det så virkelig godt ud. Både i min omgangskreds, men også jobkonsulenter mv.

Jeg føler snart, jeg har gjort alt for at få et job. Oprettet en LinkedIn og gjort meget ud af den, ringet og spurgt ind til stillinger, når det var relevant, gjort mig synlig på sociale medier og snakket med alle i særligt mit faglige netværk om, at jeg er jobsøgende, og de endelig må sige til, hvis de hører noget.

Jeg skal til samtale på jobcenteret i morgen, og der får jeg højst sandsynligt at vide, at jeg skal søge andre stillinger. Jeg er ikke for fin til at tage caféjob eller sidde i Netto, det har jeg også gjort før, men ærligt talt, så har jeg gået i skole og knoklet i 17 år for at arbejde inden for kommunikation og journalistik, som altid har været min drøm. Og som samtlige af mine lærere, undervisere og kolleger altid har opfordret mig til.

Som da mine dansklærere, da jeg gik ud af folkeskolen, efterskolen og gymnasiet, nærmest med tårer i øjnene sagde: "Lov mig, at du bliver ved med at skrive".

Pointen er lidt, at jeg rigtig gerne vil arbejde, faktisk drømmer jeg om at stå tidligt op, komme sent hjem og være fuldstændigt udmattet efter en lang arbejdsdag. Jeg savner sådan at føle mig nyttig, skabe noget og indgå i et fagligt fællesskab. Og jeg ved, at jeg er skidedygtig til det, jeg laver.

Jeg ved ikke, hvad jeg søger - ud over et job ;) Men alle input til min situation er meget velkomne.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 310
Likede indlæg: 3234

Indlægaf Neenah » 18. feb 2018, 16:01

Selma156 skrev:Nu hopper jeg lidt ind fra sidelinjen her. Jeg er magtesløs. Virkelig. Burde måske næsten oprette en tråd, men nu prøver jeg lige her først.

...

Jeg ved ikke, hvad jeg søger - ud over et job ;) Men alle input til min situation er meget velkomne.

Jeg vil bare sige til dig at du ikke er alene. Kommunikations- og journalistbranchen er så sindssygt svær at komme ind i, og jeg kan godt forstå at det er svært, når alle med bare en snert af kommunikationsuddannelse (eller i den omegn) kan søge de samme jobs.

Har du haft snakket med de der tidligere studiekammerater om hvad, der lykkedes for dem? (og jeg ved godt at det ofte bare handler om timing og andre ting i den dur)
3

Tilbage til "Job"